Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    Civic-et hazafelé hoztam, első 400 km alatt max 3500-3800 körül húzattam, és 1800 alatt nagy gázt sem adtam, meg padlógázt sem úgy általában(1-2 előzéstől eltekintve).
    Következő 4-500 km alatt max 4300-4500-ig húzattam ki, kicsit már többször kövér gázzal, de nagy százalékban kímélve, már többször 'krúzoltam' 1600 körül 5.-ben városban egyenletes haladásnál.
    1000-et átlépve megkínáltam egyszer 5000-el, illetve kicsit később 2-ben egyszer 6000-ig. Következő 1000 alatt nem tervezem 5500 fölé tolni, nem látok helyzetet ami igényelné egyelőre.
    Általában negyed és háromnegyed gáz között gyorsítok, lehetőleg minél előbb elérve az adott haladási sebességet. 1500 -ról sosem nyomok padlót, hanem vagy visszatolom, vagy negyed gáztól ahogy emelkedik a fordulat, egyre jobban lépem neki, és kb 2000-től döntöm el hogy adott helyzetben marad kb 3/4 gáz, vagy padló, ha szükséges.
    Lehet ezt átlagosan dinamikus bejáratásnak nevezni? (függetlenül annak sokat vitatott szükségességétől)
    Eddig kb 1200 km van benne összesen, ebből 400 km pálya, kb 400 km országút, és a maradék Pest+város. Össz átlag a comp.szerint 6,1 l/100. Hasonló körülmények közt a Citynk úgy 5,8-as átlagot hozott volna ki. 140 vs. 83 Le :)

    Céges 5D 8G automata, fullextra, igazgatói kocsi; volt szerencsém vezetni a Csepel-M5-M0-Gyömrő-M0-M3-Salgótarján távon. Hát, friss, 2 éves Honda fanként és tulajként sosem hittem hogy kegyetlenül borzalmasan pocséknak fogok titulálni egy Hondát. Sebességtől, fordulatszámtól, gázpedálállástól függetlenül iszonytatóan lassú a váltás. Felpörög, majd egyszercsak vonóerő megszűnik, fordulat leesik, autó lelassul, majd kb ennyi idő alatt lassan megtalálja a következő fokozatot, és egyszercsak megint elkezd húzni. Ez különösen előzésnél teszi életveszélyessé. Lepadlózom, egy másodperc, na akkor visszavált, elpörgeti 6000-ig, majd elveszi a gázt, fordulat nagy zörgések közepette leesik alapjárat köré, sebesség visszaesik kb 10 km/h-t, én meg már az első lökhárítót taposom belülről mindhiába, aztán egyszercsak visszajön a gáz, meg valamelyik fokozat is. Közben meg leizzadtam a szembesávban csökkenő sebességgel gurulgatva a kamion mellett. A 140 lóerőből kb 40-et elvesz a váltás szerencsétlen sutasága. Borzalmas élmény. Az előző generációs céges szedánban is automata van, de az fürge mint a sózott egér.

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák