- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Androidos fejegységek
- Notebook hibák
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
ma 33 280 mAh csak elég lesz bármire. És a régi hardver vagy szoftver?
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
ph Az 32GS95UE-B a korábbinál nagyobb fénysűrűséggel kecsegtet, és itthon is elérhető.
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TaylorPro
addikt
válasz yodamester10 #52297 üzenetére
3500 vs 15500. Elég drága még ebayen is. Ha te szereted akkor jó, nekem nem kellene. Kihangosításra szerencsére nincs szükségem.
Pixel 8 Hazel
-
tboldi
nagyúr
válasz zebede #52302 üzenetére
Nekem is hasonló van. AUX-on keresztül azért jobb a hang, mint FM hullámokon keresztül.
-
i-sti
senior tag
Erről mi a vélemény?
[link]Novum Forum Siculorum
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #52283 üzenetére
Kérlek taníts Mester...!!! 6,3-6,5 jelenleg az átlagom.
Más: Hétvégén felfigyeltem nyüsszögő és rezonáló hangra jobb oldl felől. Szaki rávágta azonnal, hogy a befújó ventillátorom csapágyas. Hatalmas hümmőgés után közölte: Na azt
szopáslesz kicserélni.
Persze nem találtam még itthon hozzá, szóval rendelhetek egy gyárit a márkaszervízben vagy a csepeliektől.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
-
paler
aktív tag
Valaki tud nekem segíteni, hogy ilyen olajat Magyarországon hol tudnék a szervizeken kívül beszerezni?
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
paler
aktív tag
Sajnos nem a minősítése sem felel meg az én autómhoz ajánlottnak: ACEA A5/B5
Amit belinkeltem, az a hivatalos Honda szerviz olaja.Amúgy alternatívaként még gondolkozom ebbe az olajba is.
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
Peterhappy
őstag
Sziasztok,
Pár hete csatlakoztam a fórumhoz, eddig mint "csendestárs". Autóvásárlás előtt állok, ebben szeretném kérni a segítségeteket. Háromgyerekes család (3, 5, 7 éves gyerkőcök), első autó, a sofőr a Feleségem, friss jogsival.
Honda Jazz-re lőnénk és nem tudom, mik a legmegfelelőbb keresési kritériumok, mikre érdemes odafigyelni.
Használtautó.hu-n nézelődök. Szívem szerint tulajdonostól közvetlenül venném az autót (megúszva így a kereskedői hasznot és bízva abban, hogy talán nem áll négy hónapja hóban-fagyban a szabadban a járgány), de nem élem bele magam.
A keret 1,5 millió forint, átírási költségek és biztosító nélkül. Így reálisan úgy 1,2-1-3m Ft a plafon (plusz a ~20% tartalékkeret a javításokra.
Legalább 2005-ös modelleket keresek (My. 2005), ha jól tudom, ez már a generáció vége, kiforrott, amennyire lehetséges.
Mindenképpen benzineset és manuális váltósat.Főleg 1.4-es autókat tettem el a "kedvencekbe", főként ES, esetleg LS felszereltséggel, de nem tudom, ez jó ötlet-e, vagy érdemes-e inkább alsóbb felszereltségi fokra lőni és utólag betetetni, amire szükség lehet (gondolom ma már jobb minőségű fedélzeti számítógépet, tolatóradart vagy hangrendszert lehet berakatni, mint ami alapjáraton bekerülhetett 12-13 éve).
Tudom, hogy az 1.2 és 1.4 között 96 cm3 a különbség. Érdemes 1.2-ben is gondolkodni, vagy öt fő mellé (esetleg néha-néha jobban megpakolva) csak az 1.4 játszik? Semmi durvulás, édesmindegy a 0-100-ra gyorsulás és a csúcssebesség is.
Mindezek után jön a km. Tudom, hogy "elpusztíthatatlan" jószág, de azért 200.000, sőt inkább 150K km fölötti tételeket kiszűrtem.
Illetve fontos még a távolság. Budapestiek vagyunk, 40-50 (esetleg picit több) km még szóba jöhet, de elsősorban Pest megye preferált.
További kérdéseim:
- érdemes többet rászánni és még kevesebb km-mel (vagy későbbi évjárattal) megvenni, vagy épp hogy a km nem vészes és inkább vegyek olcsóbbat (jó állapotút), több km-mel, nagyobb összeget elkülönítve így a későbbi javításokra?- megéri a többszáz ezres felárt a 2. generációs modell? Abból főleg az 1.2-esek elérhető(bb) árúak, preferáljam inkább azt az 1. generációs 1.4-essel szemben? A fenntartási költségei sokkal magasabbak a 2. generációs Jazz-nek?
- Nagycsaládosként van értelme/előnye az ES Sport változatnak, vagy azokat a találatokat ignoráljam?
(korábbi hsz-ekből tudom, mi a különbség az LS, ES és ES Sport változatok között)- Külföldről behozott példányoknál említettétek, hogy a német-osztrák autóknál fokozottan figyelni kell a rozsdásodásra a sózási szokásaik miatt. Honnan származó külföldi autókra érdemes esetleg lőni?
- És elnézést, hogy erre így rákérdezek, de nem értek hozzá; ha pl. használtautón azt mondják, hogy "valós XY km", az valóban az, vagy ne legyek naív?
Első nekifutásra ennyi. Bőven volna még mit kérdeznem, de már így is jócskán túltoltam a dolgot. Előre is köszönöm a segítséget, minden választ és elnézést, ha "éhgyomorra" túl sok voltam, soha nem vettem még autót, izgulok és félek a választástól előre is, de nem kicsit
Szép estét kívánok!
Péter -
Winner_hun
félisten
-
Aladdin
senior tag
válasz Peterhappy #52322 üzenetére
Nem lesz az hatul kicsit szuk a 3 gyereknek? Gyerekules, ulesmagasito...
-
tboldi
nagyúr
válasz Peterhappy #52322 üzenetére
Üdv!
Hű, de hosszú!
Nekem van egy Jazzem (2006-os 1.4 LS), pontokba szedve megpróbálok mindenre válaszolni.- 3, 5 és 7 éves gyerekekhez nem hinném, hogy jó választás lenne a Jazz, szimplán azért, mert nem fér el benne 3 db gyerekülés. Ehhez valami egyterű kellene, vagy egy kisáruszállító sok üléses, "családi" verziója, nem egy városi kisautó. Hiába a kategóriájának legnagyobbja a Honda, erre nem a legmegfelelőbb.
- Ha mégis Jazz-t szeretnétek, 1,5 millióért már elég szépet lehet találni, de 1,2-1,3-ért sem lehetetlen. 2005-ben volt facelift és 2008-ig gyártották ezt a generációt.
- Az ES csak annyiban több az LS-nél, hogy hátul is elektromosak az ablakok, a tükrök elektromosan behajthatók, 2 helyett 4 hangszóró, van benne ködlámpa és 15 collos kerekek vannak rajta gyárilag. Véleményem szerint annyival nem tud többet az ES, hogy érdemes legyen kizárólag azt nézni, ne zárkózz el az LS-től sem. Arra figyelj, hogy sokat tévesen (vagy a könnyebb eladás reményében?) ES-ként hirdetnek, holott csak LS. Utángyártott cuccokat is lehet beszerelni, amit csak szeretnél, de szerintem ez bármelyik márka bármelyik típusával így van, nem csak a Honda Jazz-zel.
- Olyan nagy különbség nincs a motorokat tekintve. az 1.2-es pár decivel kevesebbet fogyaszt, az 1.4-es egy picikét jobban megy, főként a rövidebb váltó miatt. Az 1.4 mellett inkább a magasabb felszereltség szól.
- Nincs erre aranyszabály, egy 200k-et futott autó lehet jobb állapotban, mint egy 110k-et futott és ugyanígy egy 2003-as is lehet jobb, mint egy 2007-es. Minden a konkrét példánytól függ.
- Ennyiért csak az alja van a 2009-től 2014-ig gyártott generációnak. Esélyes, hogy a régebbiből jobbat találsz, plusz magasabb felszereltségűt is. Ha inkább az újabb tetszik, akkor szerintem olyan 2,1-2,2 millió környékén érdemes nézelődni minimum.
- Az ES Sport csak egy bodykittel több a sima ES-nél, semmi más pluszt nem nyújt. Ignorálni azért nem muszáj.
- A viszonylag kevés hazain kívül nem is nagyon van más, csak német és osztrák, de főleg német.
- Ne legyél naiv, főleg ne nepperes autónál.Egyéb infókat még találhatsz ebben a PDF-ben a típussal kapcsolatban.
És biztos van még olyan dolog, ami kimaradt, de a topikban visszakeresve (akár csak az én hozzászólásaimra) sok mindent találhatsz még.[ Szerkesztve ]
-
nbl2
senior tag
-
i-sti
senior tag
válasz Peterhappy #52322 üzenetére
Vedd meg a tboldi-ét.
Forumtárs, stb. Kipróbálod, majd megegyeztek.Novum Forum Siculorum
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Peterhappy #52322 üzenetére
Csak ami kimaradt tboldi tollából:
Az újabb mk2 érdemben nem drágább fenntartású (sőt pl 8 gyertya helyett csak 4 kell bele) annak ellenére, hogy egy korszerűbb, modernebb motor van benne. Kisebb az mk2 csomagtere minimálisan de 3 gyerek elve nem fér be szóval ejthető is...
Hollandia, ott az enyhébb időjárás miatt (meg mert nincs hegy) kevesebbet sóznak de ott meg a választékkal van baj (kevés).
#nincsbennetarcsi
-
flegga92
senior tag
Ilyen ablakmosó spricnit nem tudtok valahol jóárasítva? Ha jól tudom a 2004 utáni Jazz-eken volt. Csepeli bontóban kérdeztem, de 4000/db árat kicsit sokallom. 7 gen Civicre kellene, elméletileg jó hozzá.
-
TaylorPro
addikt
válasz tboldi #52325 üzenetére
Szépen leírtad. annyit hozzátennék hogy én ragaszkodtam a digit klímához, és irtó jó benne a klíma. Manuál klímánál panaszkodnak a belső pára miatt. Valószínű azok be is áznak. Nos digitklíma legyen benne mert aranyat ér. Másik kitételem az 1.4 volt. Városban meghálálja azt írják, pörgősebb.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 Hazel
-
Peterhappy
őstag
válasz tboldi #52325 üzenetére
Sziasztok,
Először is mindenkinek nagyon köszönöm a választ és a segítséget!
Az FR-V-re gondoltunk, tetszene és jó ötlet, a gondunk az vele, hogy fél méterrel nagyobb a Jazz-nél és sokkal ritkább, ezáltal (gondolom) a fenntartása is költségesebb. Ciki - nem ciki, friss jogsival, első autóként kalkulálunk azzal, hogy elő-előfordulhat (eleinte) egy-két kisebb gond és jó lenne, ha nem menne rá a gatyánk egy apróbb koccanásra. Ebből a szempontból jó/jobb lehet egy kisebb autó és ezért szűkült a kör végül a Jazz-re (egyébként Toyota Corolla , Hyundai i30, Kia Ceed játszottak még). Plusz emberi áron csak több száz ezer kilométerrel találtam, 1,6m Ft alatt, 200K km alatt pl. csak ötöt, ami nem túl nagy választék (megint a hülye paráim).
Nem akartam jobban belemenni este (így is rengeteget pofáztam ), kb. 3 évre keresünk autót, azt követően ülnénk tágasabba. Addigra már Feleségem is nagyobb rutinnal rendelkezne és eldőlne, lesz-e még egy gyerkőc (most kétlem) vagy inkább kutya (1 vagy 2) érkezne a Családba (állatterápiás kutyaként, mint teljes értékű családtag).
A most vásárolt autót pedig Apósomék kapnák akkor meg, akik ketten vannak és napi használatra nem lenne szükségük nagyobb hodályra.Az egyik lányom már ülésmagasítóval utazik és hamarosan talán a másik is "megnő" rá. Van Jazz az ismerettségi körben és elfértek hátul a két üléssel+magasítóval. Oké, hazudnék ha azt mondanám, bőven maradt hely a reggeli tornához is, de kényelmesen elfértek és a helyzet csak jobb lenne két ülésmagasító esetében.
Még egyszer nagyon köszönöm a (valóban!) megtisztelő segítségeteket és persze előre is az esetleges további válaszokat.
Abszolút nem zárkózom el fórumtárs járgányától, sőt! Legalább megbízható helyről érkezne@Winner_hun: Rosszul fogalmaztam, a Honda topikhoz csatlakoztam néhány hete, mint passzív szemlélő
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #52312 üzenetére
Már nemtom hogy mit csinálok rosszul Fura ennyire egyedüliként így kilógni a tömegből.
Befújó ventilátor alatt a klíma/szellőzőrendszer ventilátorát kell érteni? Ha kiszeded a pollenszűrő fiókot, és benézel/befülelsz, ott látni/hallani közvetlenül a ventit. Próbáld ki álló motornál, hogy bekapcsolod és emeled a fordulatát mit tapasztalsz. Még gyújtást se kell adni, a kulcsot ha nagyon lassan félállásba fordítod a gyújtás állapot felé, akkor előtte kicsivel már bekapcsolja a szellőzőrendszert, meg az automata belső tükröt. Úgy lehet vele játszani gyújtás nélkül.
JoolsNOS: mitmiért?
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Tamagocsi123
tag
Sziasztok! A hozzá értök ,tulajdonosok véleményét,tapasztalatát szeretném kérni . Szeretnék a közel jövőben vásárolni egy 8 gen ufo civic .ezzel kapcsolatban kérdeznék. Mennyire megbízható ? mik az esetlegesen gyakori hibák ha vannak? És melyik típust érdemes inkább disel vs benzin? Az olvastam hogy az 1.4 benzines gyengécske 1.8 gondolkoznék vagy ha minden kötél szakad akkor a disel . Tul sokat nem megyek ezért a disel nem élvez előnyt meg igazából több a hiba forrás is! Köszönöm a segítséget
Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tamagocsi123 #52334 üzenetére
Itt írtunk korábban egy-két dolgot az UFOval kapcsolatban.
De röviden az én válaszaim;
- szerintem megbízható
- nagy típushiba nincs, csak idegesítőbb apróságok (amik nem funkcionális gondok legtöbbször)
- ha sokat mész relatív dízel, egyébként 1.8 szerintem -
CSiPet2
tag
válasz Tamagocsi123 #52334 üzenetére
Nekünk van 1.8as meg 2.2-es diesel is. Mindkettő megbízható, bár diesel-ben több a hibalehetőség. Mindkettőt vezettem bőven, mindkettőt szeretem, de én személy szerint inkább pályázok, arra meg a diesel sokkal jobb. Normálisabb pálya tempónál az 1.8-as már pörög rendesen, aminek hangja is van. Amúgy gyönyörű, és szerpentinen nem is kéne más, de pályán 1-2 óra alatt eléggé az agyamra tud menni. A diesel-el nincs ilyen gondom... Fogyasztásban olyan 1-1.5 liter van a kettő között pályatempónál (bár való igaz nekem elég nehéz a lábam, nem szoktam decizni), a diesel 130-nál elketyereg simán 5literen, felette viszont elkezd csipegetni.
-
demars
addikt
-
nagyúr
Bp-n dugózva kinek mennyit kajolt az 1.8 ufó 5d?
-
yodamester10
őstag
Na csak pár szösszenet a ködlámpa izzó cseréről.Még mindig nem jött össze a csere mert a lökhárító levétele és a lámpa nem egyszerű szétszedése után kiderült,hogy nem H11-es izzó való bele mint ahogy a LUMENET oldalán írja hanem H3.Marad az újbóli rendelés a wish-ről
Ha valaki cserére adná a fejét akkor ilyen típus/variáns kell bele.
Akit érdekel a H11 az írjon rám.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #52344 üzenetére
Én meg most megérdeklődtem a győri Honda szalonban az új Civic-et (1.5T Sport, nem Plus, csak sima).
7.060.000 lenne az autó metálfénnyel, és ha beszámítást választom, akkor 1.100.000-et tudnának a Jazz-ért adni, vagyis 5.960.000 maradna.
Nem szeretném egyszerre az egész kártérítést elkölteni, úgyhogy egy részét az autónak hitelre venném valószínűleg. Ebben az esetben ha kp-ban kifizetnék 5 milliót, akkor a maradék 960.000-et 3 évre havi 29k-rel tudnám elhozni.
Árban a Suzuki mindenképp előnyösebb lenne (+ ott 1,2 milliót mondtak a Jazz-re), de ez sem tűnik olyan rossznak nekem. És mégiscsak egy Honda.Egyébként pont, mikor beléptem, a szalonból vittek ki egy zsír új Type R-t, hogy felkészítsék a délutáni átadásra. Ha egy 10 perccel előbb értem volna oda...
A hangja azért nem volt rossz.Ja, és körbemérték rétegvastagság-mérővel a Jazz-t. Eddig csak sejtettem, de most már tudom, hogy teljesen törésmentes és minden elemén gyári fényezés van.
[ Szerkesztve ]
-
evitiguF
senior tag
Sziasztok,
1.8 ufo Civicemen csereérett lett a fékszett. Már korábban feltettem ezzel kapcsolatban egy kérdést, most számokat is tennék a nevek után, ez alapján mi az ajánlott? Megéri-e a felárat a márka, vagy a gyári?
Ár szerint növekvő sorrend (első-hátsó féktárcsa, fékpofa szettek + beszerelés) :
Textar - 100e
TRW - 102e
Zimmermann - 103e
ATE - 118e
gyári - 141eTényleg van a gyári és utángyártottak között ekkora különbség, hogy megérje a felárat kifizetni?
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Synology routerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs