- Androidos tablet topic
- Hobby elektronika
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezetékes FEJhallgatók
- GoPro Topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Melyik tápegységet vegyem?
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
- Bluetooth hangszórók
Hirdetés
-
Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
ma Sokáig hallgatott az Apple a frissítésekről, most viszont megtudtuk, mennyit garantál.
-
PC-s demót kap a The Alters
gp A teljes kiadás már konzolokon is elérhető lesz majd, a próbaverziót azonban csak Steamen és Microsoft Store-ban érjük majd el.
-
Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
ph Egy 16 és egy 18 hüvelykes, Stealth sorozatú megoldás látott napvilágot, amik Intel Core Ultra platformra és NVIDIA GeForce RTX 4000-es GPU-kra épülnek.
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
En ugy tudom, hogy magyar allampolgar nem vezethet kulfoldi frsz-u gepkocsit.
Egyebkent ezt ugy szokas csinalni, hogy megveszed egy itthoni elol-hatul es ket oldalt ripityara torott romhalmaznak csak a papirjait, es behozol egy ehhez passzolot alkartresznek, aztan gondolom a tovabbiakat nem kell reszleteznem.
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Rovercivic: a Rover-rel egyuttmukodve gyartottak Angliaban, van belole 1.8VTI is 170LE-vel
En sem vagyok megszallott, es nekem is van klima es hasznalom is elegge sokszor. Egy szo mint szaz, a 126LE-bol sosem lesz 155LE azokkal, ami irtal.
Ha csak ennyibol tartana 30LE-bedobni a gyar miert ne tette volna meg?
Ahhoz hengerfej hekkeles meg veztengely...meg...meg...is kellenek, amit felsoroltal azokkal ha a 135 fekpadon lemert LE-t elered, mar huha.
Pl a sportgyertya egy parasztvakitas
A direktszurot felejtsd el, a gyari rezodoboz tobbet er.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Szelesebb gumi, majd nagyobb atmeroju fektarcsak (jo anyagbol), jo betetekkel. A nagy fektarcsak miatt van egy min. felni meret kovetelmeny, kulonben nem fer be ala, pl 16'' ala 30x mm, 15'' ala 28x mm, 14'' ala 25x mm a max, ami meg befer. Az ijen ''nagy fek'' meg semmit nem er 175-s gumikkal...
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Minden auto tipusnal/kivitelnel a gyarto megad egy 1000km-re vetitett megengedett olajfogysztast, ez fugg a vezetesi stilustol is stb.
Az auto garancialis ideje alatt, csak akkor foglakoznak vele(d) a markaszervizben, ha ennel tobbet kajal, persze nem ''bemondasra'', hanem ok feltoltik es merik.
Tokeletes tomites nincs.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
A sport(osabb) modelleknel rendszerint 1 liter van megadva, normal verzioknal 0.6-0.8liter. Ez nem azt jkeletni, hogy ennyoit meg is eszik mindig, fugg olajminosegtol is, egy vekonyabb olajbol valloszinuleg tobb fog fogyni ugyanolyan hasznalat mellett. Az olajaknal az elso szam a teli hideginditaskori szivattyuzhatosagi hatarhomersekletet jeloli -35fokhoz viszonyitva, a masodik szam pedig azt a kulso homersekletet, amikor meg a olajhutoben vagy az olajteknoben a legaramlatok meg visszahutik, nem eg meg, nem ''esik szet''. Ha ez megtortenik utana mar hiba hul vissza ''olyan'' mar nem lesz soha, mint elotte. Nem a 0W-30-kra kell erolkodni, csak jo draga es rendszerint fogy is, -35fok itthon nem igazan van, viszont +30 nyaron eleg surun elofordul, azaz a 40 alatti nem igazan nyero.
Ha vki sportosabban vezet, vagy sokat all dugoban, annak fokozott hoterhelest kap az olaja az autojaban -akkor is ha van olajhuto-, ide a nagyobb masodik szam kell, azaz xW-50 yW-60. Nem utolso sorban egy uzemmeleg motornal alapjaraton az 50-s es 60-s olajjal nagyobb olajnyomas van, mint a gyarto altal megengedett minimum (ami azonban meg annal nagyobb, ahol mar kigyullad a jelzolampa is).
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz ^Bundi^ #1463 üzenetére
SZVSZ maardjunk annyiban, hogyha az az Astra 90-100-l allt volna beled -az allo autoba-, akkor par napig/hetig nem irogattal volna ide semmit, mert korhazban raktak volna ossze a nyakad meg a gerinced, fuggetlenul attol, hogy van fejtamla vagy nincs, foleg ha pl be sem voltal kotve, az mar boven van akkora utes, amit nem lehet ''kitamasztani''
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
SZVSZ joval eccerubb es olcsobb is venni egy gyarilag turbos autot, amibe a VTI + a turbositasa kerul annyiert van gyari cucc is, es az nagysagrendekkel uzembiztosabb is, mint egy osszekokanyolt. Az eleve arra van meretezve, prg-zva stb, es azt alapkent hasznalva meg lehet tovabb lepni is odaig, amirol az utolag turbositott auto csak almodhat. Meg nem lesz gaz se a muszaki meg semmijen vizsgalat, es van rajta hozza eleg eros fek is, elbirja a valto, meg minden. Ja hat, max nem Honda-nak fogjak hivni....istenem
Bishop-l az a baj, hogy azt hiszi mindent nagyon jol tud mar, mondjuk egyelore meg jo is amit csinal, de az autoja ugy fustol, mintha dizel lenne, ~80-nal meg siman latni a szurkes feketes fustot, ezt a KPM csak 1x allitja ki, aztan jonapotkivanok. Regebben nezegettem az oldalat, de akkor meg pl a benzinhidon a benzinnyomas az nem volt turbonyomas vezerelt -nemtom most olyan-e mar-, szoval amikor felepul a nyomas, megvaltozik a injektorok kapcitasa, mert ugye nem mind1, hogy 3bar-l az -0.5bar-ba fujnak be vagy 0.5bar-ba, de ezert vannak azok az overkill injektorai, ~170LE-hoz pedig kurvava eleg azoknak fele is...csak hat igy ugye nagyobb kell, hogy mindig elbirja latni eleg benzinnel a motort. Egy darabig lehet ezzel trukkozni, csak igy az alacsonyabb nyomason nem porlasztanak jol az injektorok, inkabb csak ''pisilnek'', az meg nem jo, nagyobbak a cseppek, kisebb ossz feluletuk ahol levegovel erintkeznek, de pont ugyanezert emelik a befecskendezesi nyomast is a dizeleknel, mino veletlen, nem? Na meg ugye az auton semmi nincs megmokolva ehhez, a gyari 240mm-s frutti fekek vannak rajta, hatul meg a dobok, futomu....LOL, a 2/3 teljesitmenyu automon is mar nagyobb/erosebb fek van ennel, es nekem ez is kevesnek tunik (Brembo), sot, az Uno Ti.e.-n is mar 4 tarcsa van/volt, pedig az ''csak'' 105LE-s es meg konnyebb is vagy 200kg-l.
Lordie-nak volt 2 motorfelujitasa eddig, es meg mindig ragaszkodik a 10:1 kompressziohoz, mert most mar atomdugoi vannak junajtedstecc-bo', hat majd meglatjuk...a gyarak sem mennek 9:1 fole, ha fujjak a motort, es talan nem veletlenul csinaljak igy, de lehet Lordie vmit jobban tud, vagy akar tudni. Csaladi auto, es 220LE feletti telejeitmenyhez a gyari fek van fent, egy gyari ITR-n is jobb fek van 190LE-hoz, ha leglabb az lenne ezen is (meg Bishop-n is).
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Van meg ezen kivul egy valag turbos auto, 3-4M-ert amibe egy rendes turbozas kerul a aldozat VTI araval egyutt mar kapsz egy csomo gyarilag turbost is. Nem erdemes bevallalni...persze ha eltalaljatok a vezerlest is, akkor a VTI valoszinuleg jobb lesz, ha nem -amire valljuk be joval nagyobb az esely-, akkor meg csak pumpalni fogjatok bele a lovet, es itt sulyos szazezrekrol van szo, minden esetben ha vmi esetleg lefexik. Most azt itt azert felejtsuk el, hogy igen de USA-ban mar mennyien megcsinaltak, ja a lehet, de ott ha esetleg lefexik a motor max a jovoheten mar megy megint, mert tok jo aron hozzajuthatnak mindenhez szinte minden bokorban, es van ra lovejuk is. Azert itthon ez annyira nem jaccik, eleve dragabban jutsz mindenhez, penz sincs ra annyi, hetekig kell varni egy szar alkatreszre is, mert az utolagos megturbozas meg csak gyerekcipoben jar, es nem is ertenek hozza annyian.
Ha osszeszamolod mi kell egy rendes(!) megturbozashoz, a 4 kovidugo, a kovihajtokarok meg a motorhoz jo MAP-l illeszkedo csiga mar 6-700k-nal tartasz, es akkor meg se vezerlesed nincs (piggypack vagy stand alone ECU), ami szinten 100-130k-nal kezdodik, se erosebb kupplung, se erosebb fek, amihez valszeg nagyobb felni is kell gumikkal, se erosebb/kemenyebb futomu, se nagyobb injektorok, se nagyobb kapacitasu benzinpumpa, se nyomasszabalyzo, se lefujoszelep, se intercooler, se olajhuto, se nagyobb vizhuto, se a turbocsovezese nincs meg es meg felprogizva sincs...es a pl valto meg ekkor is siman kifekudhet, olyan nagyon belenyulni azert abba sem lehet egy zacsko ziziert. Es ugye van meg a munkadij is, mert ez eddig csak a alkatreszek ara volt. A gyari turbos autokban tok mas vez.tengely profil van, mint a ugyanazon blokk szivo rendszeru testvereben, szelepek is masak, ez megint plusz egy csomo ammo. Ha ezt mind osszeszamolod, egy rendes megturbozas ara tok siman veri az 1M-t, es akkor nem ''huztak le'' sehol, jo aron jutottal mindenhez, es elsore osszeallt minden...azert erre eleg kicsi az esely, nem ? Es ''olyan'' uzembiztos meg igy sem lesz, mint egy gyari setup. Abba meg ''csak'' vesz a juzer egy jo chipet egy nevesebb tuningcegtol ezen osszeg toredekeert, es ott vagy csak majdnem ugyanott van, mint a home-made sufniturbos vas max egy ora alatt. Aztan ugye ott van a muszki vizsga, zoldkartya...de tudom most jon majd a azt meg lehet ''venni'', mert mindenhol van haver cimu tortenet
Arrol nem is beszelve, hogy veletlenul megallit egy tulbuzgo rendor vagy a KPM es beneznek a gepteto ala, es ott figyel a turbos cucc a soha turboskent nem gyartott autoban...azert annyira nem hujek, hogy ne ismerjek fel, mi miert van, meg mit csinal.
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Egy kovidugoszett 180-230k HUF-nal kezdodik gyartotol fuggoen, a hajtokarok szinten ennyiek, de lehet venni ennek 1.5-2x-ert is...meg 1-2 dolgot meg ki is hagytam abbol a listabol
Lehet venni idonkent jo aron uj-ujszeru turbokat, itthon veletlenul a K03-K04 volt a nyero egy ideig -ezt a VW/Audi/Seat/Skoda hasznalja ugye-, elegge frutti aron lehetett hozzajutni egy darabhoz -ertsd, ha megfexik olcsobb volt egy masikat venni, mint csak egy ''kisjavitast'' is csinaltatni rajta-, de fel eve vege van a kanaannak, szinte lehetetlen szerezni, marad a draga uj/felujitott turbo, az meg 200/150k alatt nemigen van.
En talalkoztam mar olyan rendorrel, aki rendesen kepben volt -kar hujenek nezni oket -, siman ki lehet szurni szembol egy FMIC-t, meg azt a jellegzetes, kek szinu csovezest, ami pl Honda-n kapasbol nincs egy modellen sem.
2/3 azt ugy ertettem, hogy 130LE-s, ez a ~170LE-nek kb 2/3-a, nekem nem erkezett csipsz mostansag
hobizolitöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Androidos tablet topic
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Hobby elektronika
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- LEGO klub
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Építő/felújító topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen