Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz Syl #201421 üzenetére

    Olvastam, valamelyik topikban (itt?) már linkelted, és tegnap megnéztem nemcsak a cikket, hanem a beadványt is, mert érdekelt (oké ez utóbbiba csak beleolvastam, nem az egészet persze).
    A probléma a linkelt cikk szerint az, hogy 1. a reklámozó cégek hozzáférhetnek ugyan a zenehallgatási szokásokhoz, azonban az apple által leírt felhasználási feltételek tiltják azt, amit az adatokkal kezdtek, 2. ellenőrizetlen volt a hozzáférés ezekhez az adatokhoz, vagyis az apple nem tett meg mindent annak érdekében, hogy csak a hozzájárulás birtokában és csak korlátozottan férhessenek hozzá a zenehallgatási szokásokhoz az adatokhoz hozzáférni kívánó cégek.

    Ennek fényében elolvasva magának a beadványnak egy részét, az ügy jórészt egészen másról szól, kicsit olyan érzésem van, mintha a cikk nem teljesen a beadvány alapján született volna, hanem az alapján, amit valaki valakinek mondott róla, mert a beadványban egészen pontosan meg vannak fogalmazva azok, hogy milyen típusú adatokhoz fértek hozzá állítólag azok, akik reklámoztak, és azt sérelmezik.

    Bármelyik is igaz, alapvetően azért azt megállapíthatjuk, hogy nem arról szól ez az adatokhoz való hozzáférés, hogy a cég ebből élne, tehát az adatainkból, hanem egy szerződésszegő / visszaélésszerű hozzáférésről, amiben ha igaz, akkor abban kell vizsgálni az apple felelősségét szerintem, hogy mennyiben ellenőrizte és tartotta keretek között ezt a hozzáférést (ami egyébként a felhasználási feltételekben szerepel).

    Ez persze csak az én értelmezésem és véleményem, ha félreértettem valamit majd kijavítanak, nagyon kíváncsi vagyok az apple válaszára és az ügy kimenetelére, mert a privacy kérdést szerintem a cégnek kiemelten kell kezelni, és a felhasználói bizalmat meg kell őriznie.

Új hozzászólás Aktív témák