Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
Aktív témák
-
nagyúr
válasz venember83 #1717 üzenetére
Annyiért már igen szép gépeket lehet venni használtan. Nagyjából az újonnan 180-250k-s bringákat adják ennyiért másodkézből.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Overlocker #1723 üzenetére
Ez egy faca kis krosszgép, de csak enyhe terepre merészkedhetsz az iesmikkel.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz emitter #1727 üzenetére
10 és 100k között vannak állványok. E-Bike kínálat: [link]
Nekem egyébként van egy nagyobbacska kampó a plafonba applikálva, abba kapaszkodik két izmosabb lánc, a végükön belsővel gumírozott kisebb kampókkal felszerelve, és erre a készségre szoktam fellógatni a gépeket, amíg szerelek.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Kephamos #1734 üzenetére
Nem feltétlenül, nekem a stucni alatt a felső váll van, van, akinek spacerek, és van akinek a csapi felső része.
A-Head set-es? Akkor stucni csavarjait fellazítod, a stucni tetején levő csavaron egy minimálisat lazítasz, majd az első féket behúzva, a bringát mozgatva megnézed, hogy mozog-e a villa. Ezt úgy tudod megnézni, hogy a fejcső és a fejcsapágy alsó csészéjének találkozásához illeszted a kezed, miközben mozgatod előre-hátra a gépet. A lényeg, hogy nagyon finom játékkel megtaláld azt a beállítást, ahol még nem kotyog, de már nem is szorul. Vagy beviszed egy szervízbe, és 2 perc alatt beállítják.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Az utóbbi 1-2 évben törtek fel igazán, előtte elég kis ócska cuccokat nyomattak, katalógusos, rendeléses rendszerrel, aztán kaptak némi pénzmagot, és rendesen belehúztak. Fejleszteni nem fejlesztenek szinte semmit, de a jó ötleteket, technikákat precízen lemásolják, így most már elég jó névnek számítanak, és vannak nagyon jó gépeik. [link] A másolás a bringaiparban ugye nem számít pofátlanságnak, hiszen a néhány levédett rendszeren kívül bárki használhat bármit.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Ariadne #1711 üzenetére
Corratec SuperBow
''Valami Amerika. Legalábbis, ami az érzést és a NATO bázisokat megszégyenítő cm2-enkénti USA felirat-sűrűséget illeti. Származását tekintve tesztalanyunk természetesen telivér germán, hatalmas adag eleganciával, egy nagy rakás különcséggel, másfél kanálnyi sznobizmussal, és öt késhegynyi extrával.
Corratec 2004
A Corratec 2004-es MTB palettájának hatodát kitöltő SuperBow vázra épülő gépek közül a csúcsot képviselő Titan 2003-as változatáról az első keményfedeles számban, vagyis a 2003 januáriban írt Atom. No, azért mi csak pislogjunk lefelé is! A Corratec kategóriái valahonnan ismerősnek tűnnek, ugyanis a csúcs Titan alatt sorrendben a Team World Cup, a Team, és a Race szerepel, majd az „íj” geometriájú vázak belépőszintje a jelen cikkben beviszgálandó Fun.
A görbület
Lássuk be, a SuperBow biometrikus geometriáját nehéz lenne takargatni, igaz leírni sem sokkal könnyebb. A jellegzetesen görbülő, egy darabból készült felsőcső-támvilla kombó már messziről vonzza a tekinteteket. A tavalyi váz piros-fekete uralmát idén a narancs-anthracit váltotta fel, nagyon ízlésessé téve a gép színvilágát. Az íj felsőcsövei a félintegrált csapágyat rejtő fejcsőtől 2 cm távolságban válnak el egymástól, hogy a nyeregvázcsövet két apró közdarabbal megtámasszák, majd a V-fék erejének ellensúlyozására beépített keresztcsövet tartsák, s végül a hátsó papucsokban végződjenek. A papucsok a festés által is kiemelve nagyon jól mutatnak, meggyőző varratvastagságokkal, cserélhető váltópapuccsal és természetesen tárcsafék konzollal. A támvilla felülről egyenes, míg a láncvilla egy hangyaleheletnyi S-bendet kapott, vagyis mondjuk inkább úgy, hogy egyenesnek nem nevezhető. A homlok- és felsőcsövön található apró dombornyomott alu színű felirat és címer többek között a különcség és elegancia hordozója. A bovdenek vezetése nekem megint nem igazán tetszett. A két váltó drótjai az alsócső alján futnak, s igyekeznek felszedni mindenféle nem odaillő dolgot, ami a váltásteljesítmény rovására megy. A hátsó fék bovdenje már szerencsésebb helyzetben van, mivel egy kisebb vargabetű leírása után a dupla felsőcső szárai közt fut belül, jól elrejtve a kukkolók vizsla pillantásaitól, és az út porától.
A teleszkóp
Manitou Six Sport névre hallgat a teló, ami valahogy nem illik ebbe a gépbe, legalábbis ennyi pénzért. 28.6-os Cro-Mo becsúszók, 80-100mm-ig állítható rugóúttal, magnézium külsőszárral és microlube rendszerrel. A rugózásról acélrugó, a csillapításról elasztomer gondoskodik. A kikoppanásgátló MCU valahogy kimaradt, így hirtelen kiemelésnél bizony rendesen csattogott a villa. 1820 grammos súlyával versenyképes darab a túrakategóriában, ám egy közel negyedmilliós gépben valahogy sutának hat.
A felszerelés
Na igen, megérkeztünk a gép savához és borsához. Engem speciel lenyűgözött, hogy a hajtásláncon kívül minden egyes alkotórész vagy Corratec vagy ZZYZX. Nagyon szeretem az ilyen felszerelést egy amúgy is egyben levő biciklin, mert ez azt sugallja, hogy nem ad hoc összeválogatott alkatrészeket hánytak fel a gépre. A meghajtás úgy kezdődik, hogy FSA ISIS, ZZYZX hajtómű. Kellően merev a tekerés ezáltal, bár az íj geometria miatt zavarba lehet hozni lendületesebb sprintekkel, ja persze jóval 80 kiló fölött. Ami mindjárt szembelöki az óvatlan szemlélőt, az a Corratec BullBar Race elnevezésű kormány, ami szakít a hagyományos kormány-szarv felépítéssel, ugyanis a szobakerékpárokon előszeretettel alkalmazott formát vezeti elő. Van, akinek tetszik, van akinek nem. Én ez utóbbiba soroltam magam mire visszaadtam a gépet. Az előnye, hogy több fogást tudunk rajta váltogatni kvázi átmenet nélkül - maga a konstrukció egyébként nem volt különösebben merevebb vagy gyengébb, mint hagyományos társai. A kormányszár még egy nagyon helyre kis darab! ZZYZX természetesen, 110 mm hosszú, 7 fok emeléssel, elöl nyitott, 4 + 2 csavaros. Az eddig elhangzottak mondjuk különösebb kegyetlenséggel nem csalnak negédes mosolyt az arcokra, de van rajta egy felirat, amivel belopta magát a szívembe. Jelesül, hogy +7 MTB, és alul, fejjel lefelé, hogy -7 ROAD. Továbbmegyek! A takaros stucni alatt 2 db karbon távtartót találunk! A részletek, ugye-ugye… A fékek, fékkarok szintén zedzedvájzedeksz usa feliratot viselnek. A kerekek ízig-vérig Corratec-esek, lévén, hogy az agy, a felni, a belső (!) és a külső köpenyek is a cég gyártmányai. (Amit nem Corratec név alatt futtatnak, az meg ZZYZX, de gondolom ezt már sokan kitalálták ;-) (Bővebb infó a cég honlapján olvasható.)
Nyeregben
A váz alacsony átlépési magassága jól jön, ha szoknyában kívánunk tekerni, de még el tudok képzelni pár egyéb esetet is. A hajtásláncok a tesztgépeken Deore szint fölött a nyúzás egy hónapja alatt nem igazán produkálnak hibákat, így ezekről most sem tudok beszámolni. A gép nem különösebben hosszú, mégis stabil, jól irányítható, nem idegeskedik szűk fordulókban, bár a 110-es stucni a kelleténél jobban nyújtja a pilótakabint. A gyári kerekek jól vizsgáztak, csakúgy, mint a külsők. Ezek elöl 2.3-as, hátul 2.1-esek voltak, teccetősek mind küllemre, mind pedig menetteljesítményre, bár tény, hogy nem dagonyát és saras turista utakat álmodtak alájuk a fejlesztők. A villa kikoppanásgátló nélkül leginkább csattogott, mikor elfogyott alólunk az út, vagy hirtelen megemeltem a gép orrát; az MCU-k megfagytak a februári mínuszokban, ahogy az várható volt, de még így sem ment az út 50 mm alá. A fékek… Nos, nem voltak jók. A ZZYZX kar és fék párosítás rendesen várakozás alatt teljesített. A leghatározottabb, 4 ujjas utasításra is csupán bágyadt lassításra volt képes a latyakban. Egy próbaképpeni fékpofa csere mondjuk javított valamelyest a fékhatáson, de az még mindig EZERszáz tyúklépésnyire maradt az üdvösségtől.
Némi fejlesztés
A fékeket mindenképpen lecserélném használhatóbb típusra, a telót pedig egy egyszerű, de feltétlenül csillapítással rendelkező darabra.
Mindent egybevéve
Nagyon szép, karakteres gép, ami a fenti fejlesztésekkel valóban ütőképessé tehető. Az ár/érték aránya nem túl jó, mivel az árából ennél jobb alkatrészekből álló gépet is ki tudnánk hozni, de hozzáteszem, hogy AZ csak egy jó ár/érték arányú gép lenne, EZ pedig egy Corratec SuperBow. Aki nem érzi át az előző mondat szellemiségét, annak nem javaslom, hogy ilyen gépet vegyen, viszont mindenki másnak hajrá! ;-)
Írás: Jorus
Képek: Atom''
Képek: [link] [link] [link] [link] [link] [link]
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Kephamos #1753 üzenetére
''A-head: lényege hogy a villanyakon nincs menet. A fejcsapágy ékes illesztéssel van a helyén, rajta gyűrű vagy közvetlenűl stucni következik, majd az egészet egy rögzítő dugó (pl.:head-lock vagy rózsa) szorít össze.''
''A kormányszárnak, vagy más nevén stucninak, két alapvetően különböző változata létezik: a régebbi, az ún. diós (igaziból inkább ékes), ahol a stucni a villaszárba csúszik, és a manapság inkább jellemző ahead szett rendszerű. Ez kívülről markolja a villa szárát, és a kormánycsapágyat is ez fogja össze. Ez utóbbi annyira hódít, hogy a menőbb országúti gépeken is már kizárólag ilyeneket lát az ember. A két rendszer más villaszárat, kormánycsapágyat és kormányszárat kíván.
A diós stucnihoz menetes villa és kormánycsapágy tartozik. Előnye, hogy bizonyos határok között (1-2cm) a betolás mértékével változtatható a kormányszár magassága (úgy, mint a nyeregrúd esetében), viszont a diós megoldás gyengébb és nehezebb az ''ahead'' társnál.''
''A kormányszárnál már esett pár szó a fejcsapágyról. Itt is érdemes megemlíteni, hogy kétféle rendszer létezik. Közös bennük, hogy két blokkban a fejcső alatt és fölött helyezkednek el. A hagyományos értelemben vett kormánycsapágy menetes, és napjainkban már csak az olcsóbb montikon, országútikon és a túrabringákon találkozhatunk velük. Az állítható csészével, és a fölötte levő feszítő anyával hangolhatjuk őket (úgy, mint a kerekek tengelyeit). Sajátossága, hogy pontosan emiatt a villa már a stucni behelyezése előtt is a vázhoz rögzül, ami az ahead rendszerről nem mondható el.
Az ahead rendszer olyan, mint egy nyaklánc. Fogjuk a villa szárát, és felfűzzük rá az egész kerékpárt kezdve az csapágy alsó részével, majd a vázat a fejcsövén keresztül, azután a fejcsapágy felső részét, végül a stucnit. Az egészet összehúzzuk a kupakkal, vagy a spéci szorító dugóval, és meghúzzuk a kormányfej oldalán levő csavarokat. A csapágyak egyébként általában golyóskosár formájában vannak jelen a csészékben, de előfordulnak tűgörgős verziók is, ami teleszkópos villa esetén előnyt jelent. Sőt, ínyenceknek ott vannak az ipari csapággyal ellátott fejcsapágyak, melyek áráért sok mást is lehet venni…''''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz golyani #1758 üzenetére
A HC2 a régi Boxxikban volt, előtte meg sima HC. A HC2 egy módosított, egyszerűsített, full műanyag változata üzemel például a J2-ben.
Az egy marhaság volt, mármint a láb nyomkodása, ezt a cikkí rója is elismerte a fórumon később, meg, hogy tulajdonképpen nem úgy értette, hogy azért gyenge a lába, mert össze lehet nyomni becsúszók nélkül, ezt csak úgy mellékesen demonstrálta... Még a SuperMonsterem lábait is össze lehetett nyomni, szal ez nem jelent semmit, és abszolút egészségtelen, és tilos az üres lábat nyomkodni.
Az, hogy egy teló kikotyogósodik, azt jelenti, hogy elkopott a csúszópersely, amelyen a becsúszó felfekszik, ez független attól, hogy a szárban rugó, csillapítóegység, vagy egy marék mókus van.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz DeltaPower #1851 üzenetére
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz DeltaPower #1854 üzenetére
Nem bántásiból linkeltem, csak nem volt kedvem megint beírni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A szeleptípusnak, amire gondolsz, az a neve, hogy presta, de általában szingósnak mondják. Minden szingónak presta-s szelepe van, de nem minden presta szelepes kerék szingó.
Megcserélheted ha gondolod, csak ha szingós, akkor újra ragasztani kell.
mod: Az a mérete, vehetsz ballonosabbat is, nem feltétlenül kell ugyanolyat venned (persze ha meg voltál vele elégedve, akkor nyilván nem váltasz méretet, csak mondom). Azért linkeltem az egész oldalt, mert első körön ki kellene deríteni, hogy peremes-e a felnid, vagyis rámegy-e hagyományos belső-külső, vagy csak szingó. Ha a felni szingós, az nem túl jó hír, mivel elég kicsit a választék.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #1920 üzenetére
Fontos apróságokban. Az outi kicsit keskenyebb, és másféle anyaggal töltik fel elvileg, nincs benne olyan rezgés-elnyelő rész, ami a montis verzióban igen, a karbon rész kialakítása, elhelyezkedése is más. Oldalnézetből jobban látszik a különbség köztük.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #1930 üzenetére
Nem kötözködésből, vagy okoskodásból, csak a tisztánlátás végett: a gyorszár nem az agy tengelye (elég rossz lenne, ha akkora kis pilinszka tengelyen gördülne a kerék). A tengely (elöl általában 10 mm-es, átütő tengelyes agyaknál 20 mm, hátul 10, 12 vagy 14 mm) egy cső, ami a végei felé elvékonyodik (ezt pászintod be tulajdonképpen a villába, illetve hátul a papucsba, majd ezen tolod át a gyorszárat, ami a villában rögzíti a kereket. [link]
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Naná, hogy ott van, figyeli a konkurenciát. A viccet félretéve, egy ideje elpártolt tőlünk, és a Velo-nak ír cikkeket, de ettől függetlenül jóban vagyunk, hétvégén például hozzájuk megyünk kerti partizni.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Jáhájj, éjszaka mennyi ideje van egyeseknek fórumozni.
Integra: a teló kiválasztásakor nekem nem volt szempont a színe. Ellenben ami számított: az egyik legjobb mozgású, és legmerevebb villa a piacon, tág határok között állítható csillapítás és kompresszió, titán rugó, alacsony beépítési magasság (kisebb, mint a szimplavállas Shermanomnak volt ), kis tömeg (mindössze 3.000 gramm a súlya, ami összevetve egy szimplavállas Travis 3.600 grammjával igen tiszteletreméltó ). Mindezek mellett igen, csukaszürke. Én sem vaqgyok elalálva a színétől, de az tetszik benne, hogy a Fox annyira laza, hogy aszongya, hogy csináltunk egy király villát, kit érdekel, hogy oan a színe, mint egy betonteknő? Amúgy akkor fogom lecserélni, ha lesz hasonlóan alacsony beépítési magasságú, 200 mm-t mozgó villa kisebb súlyben, merevebb felépítéssel.
venember83: rózsaszín? Már miért lenne kritizálhatatlan? BikeMag-on is kérdeztek ezt-azt, de miután elmagyaráztam, hogy mien elvek vezéreltek, mien prioritással, elfogadták az érveimet.
EQMontoya: nem is chopperes a geoja. A Shermanommal például laposabb volt a villaszög, mint a Fox-szal, tehát azzal choperesebb volt, mint most. Ojj, ez nem is DH gép. Se a felszereltsége, se a váz geometriája, karakterisztikája nem lenne alkalmas DH-ra.
sanyixXx: ebből van otthon vagy 20 darab, és nem volt kedvem venni alut, csak azért, hogy passzoljon a képbe.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
Szerintem tök felesleges, úgyse látsz benne semmit. Ha meg igen, az már erősen zavaró lehet kocsik vagy fák közötti lavírozásban. Arról nem beszélve, hogy az első esésnél ripityára törik. Úgyis forgatod a fejed egyfolytában az élet-halál harcban az utcákon, a tükör nem sokat ér. Szombaton mentem egy Kőbánya - Újpest - Széchenyi hegy - Kőbánya etapot mindenféle ügyek, családi ebéd, iesmik miatt. Jó volt a kis döggel tekerészni a városban 65 km-t, és mindössze 4-szer akartak kivasalni, tehát jónak mondható az átlag. Nem szeretek kezdő, vagy ritkán bringázókkal tekerni városban, mert nem tudom, mire hogy reagálnak, azt meg nem szeretném, ha utánam jönnének, mert akkor biztos kivasalódnak.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ezért (is) jó egy hosszú utas első teló, mivel fékezésnél egy merev orrú géppel egyből megindul a rider hátsója felfelé, és erősen korrigálni kell a súlypontot, míg mondjuk nekem előbb elindul befelé a gép orra, süllyed egy laza 20 centit, majd, ha elkezd fogyni a rugóút, csak akkor kezd el emelkedn ia hátulja, de addigra már régesrég megálltam mondjuk 30-ról 1-1.5 méter alatt.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Mármint mien első teló? Az én sokat ócsárolt, rózsaszín, szürke, bugyikék, de mindenképpen igen randa (bár nekem tetsző) színben pompázó Fox-om 440.000 Ft volt.
Egy használható első teló használtan 40k körül indul, de ha megelégszel MCU-s csillapítással, egyszerűbb felépítéssel, akkor újonnan is kapsz már 30 körül. Mikori Kalaharid van? A régebbiek 1''-os homlokcsővel készültek, menetes kormánycsapival, ha jól emlékszem, az újabbak már 1.1/8''-osak, a-head-es rendszerű fejcsapival. Az utóbbi esetben szinte korlátlan a választék.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Első körön tisztázni kell, hogy mien a homlokcsöve a gépednek. Tegyük fel, hogy 1.1/8''-os. A Kalahariba egy 80, max 100 mm-es teló passzol geometriailag. RST, Suntour, satöbbiket kilőném, Manitout csak nem ajánlanám melegen. Rock Shox, Marzocchi, Fox közül választanék, illetve jók az új Magurák is. Itt van mindjárt egy Reba SL Dual Air [link] minden finomsággal (Motion Control, lockout, dual air, stb.), 2004-es Marzo MX Comp 30-ért [link]. Ha újban gondolkodsz, akkor RS J3 32-ért [link], RS Dart 3 35-ért [link].
Plusz itt van, amiket Integrának ajánlottam: [link]
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz djtoomi #2112 üzenetére
Hááát, elmondani el tudom, de ha nem csináltál még iet, akkor szakemberre bíznám, igaz csak a fejcsapi beállítása miatt. Most hogy néz ki a géped? Van benne villa, vagy csak a váz van csupaszon? Fejcsapágy? Megvan hozzá minden?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz djtoomi #2118 üzenetére
Én nem tenném a helyedben, de azért leírom. Saját felelőségre megpróbálhatod. Nem egy ördöngősség, de mittomén. (Bocsi attól, akit untatna )
- Leszeded a tárcsafék nyergét elöl. Adapterrel együtt célszerű, 2 db 5-ös imbusz csavar tartja az IS konzolon. Vigyázol a kis alátétekre, ha vannak. Elvileg nem lesznek. Nemtom mien telód van, de gondolom 160-as IS konzol van rajta, a Sole-n meg PM, ezért lesz ott egy adapter. Ezt nem célszerű megbontani, mivel gyárilag be van lőve.
- A stucni csavarjati kilazítod.
- A stucni tetején lesz egy csavaros kupak, valszeg 5-ös imbuszfejű csavarral. Ezt kitekered, és leteszed az asztalra (mondjuk ).
- Lekapod a stucnit, és a bovdenek mentén szépen leengeded előre.
- A vázat az alsócsőnél megfogva szépen megemeled, ekkor szét fog hullani az egész. Valszeg vagy cartridge-es a fejcsapit csapágyazása, így a vízionált, szétguruló golyókkal nem fogsz találkozni, de ki tudja Kellys-ék hol spórolnak, szal esetleg készíts oda egy zacsit, amikor megemeled.
- Szépen kihúzod a villát a homlokcsőből, és próbálod függőlegesen tartani, hogy a motyók ne potyogjanak le róla.
- A viázat letámasztod, vigyázol, hogy ne essen ki belőle az alsó golyókosár, és fölül se verd le az ékes alátétet, meg a kis hézagolókat.
- A villa vállán lesz a csapi alsó gyűrűje. Az alsó golyókosár (cartridge) vagy az alsó csészében maradt (ekkor vigyázz, hogy ne essen ki), vagy a villa nyakán lesz. Utóbbi esetben leszeded, és leteszed az asztalra (mondjuk ).
- Az alsó gyűrű jól rá van gyógyulva/feszülve a nyak alsó, vastagabb részére, így egy böszmébb csavarhúzóval befeszítesz alá, majd kalapáccsal odasomsz finoman. Így mész körbe, vagy fél fordulatokkal haladva, ízlés szerint.
- A villa nyakában lesz egy rózsa (másnéven dió), amit egy izmosabb rúddal, és kalapáccsal óvatosan kiütsz lefelé (szigorúan lefelé).
- A kereket átrakod az új villába.
- Az új villára felhúzod az alsó gyűrűt, és szépen ráütögeted.
- A diót beleütöd az új villa nyakába.
- Az új villára felrakott alsó gyűrű tetejére húzod az alsó golyókosarat (lehetőleg persze olyan állásban, ahogy előtte volt ).
- Az egészet fogod, és beledugod a fejcsőbe, vigyázva, hogy a felső csészében tanyázó dolgokat (felső golyókosár, házagolók, tömítés, ékes alátét, stb.) ne verd ki onnan.
- Szépen összepászintod az alkatrészeket, hogy feküdjenek egymáson, és ne legyenek hézagok sehol.
- Felrakod a stucnit.
- Felrakod az első féket az új villára. Mivel a DJ3 alapból 160-as IS konzollal készül, valszeg nem lesz szükséged másik adapterre.
- Becsavarod a dióba a felső csavart, és elkezdesz játszani.
- A felső csavart meghúzod érzésre, majd a kezedet a fejcsapi alsó része és a homlokcső találkozásához teszed, behúzod az első féket, és előre-hátra megmocogtatod a bringát. Ha érzel a másik kezeddel elmozdulást, kotyogást, akkor húzol még a csavaron, közben nézed, hogy könyen jár-e még a villa, vagyis el tud-e fordulni. Megkeresed azt a beállítást, ahol már nem kotyog, de még nem szorul a fejcsapi.
- Ha megvan a beállítás, akkor meghúzod a stucni csavarjait, beállítod pontosan a féket, megtörlöd a homlokod, és örülsz.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz djtoomi #2130 üzenetére
Jóvan, gyorsan kellett írnom, asszonka már mesét akart nézni. Kb. 10 perc alatt ki lehet cserélni a villát cakkumpakk, bár, ha először csinálja vki, akkor gondolom elmókol vele egy darabig. A fékből nem foik ki az olaj, ha nem nyitod ki a leeresztő szelepet. Ha cseréled a tárcsát 160-ról 203 mm-esre, akkor csak egy megfelelő adapter kell, és kész is. Lecsavar, felcsavar, beállít, és kész.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Pinya007 #2134 üzenetére
Így van, más a telók felépítése, kialakítása, belsősége, a neve azonban marad változatlan. Ezzel nem ''becstelenítik'' a nevet, szimpla marketing fogás, mert a jól csengő típusokat szívesebben veszik, mint az újdonságokat. Lásd Judy vs. Dart az RS-nél.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz djtoomi #2140 üzenetére
A 2003-asak törtek a fékhídnál, a 2004-esek, és 2005-ösek jók voltak, utána kezdte a Marzo lejjebb pozícionálni a termékpalettán a DJ-ket. Nekem is volt, 2005-ösből DJII-es. Dögnehéz volt, és érdekesen mozgott, de bitang merev volt, és szerettem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz djtoomi #2146 üzenetére
Úgy értem, hogy nem könnyű. Mivel ez egy ugrálós, dirt teló, így a vajpuha mozgás, finom megindulás nem sajátja. A célból tervezték, építették, hogy kibírja például a randa csőrösöket, amikor beleállsz az érkező hátuljába egy duplán. Iet én is csináltam, amikor elmértem a sebességet. Vicces volt, ahogy korlátgyakorlatot mutattam be a kormányon úgy, hogy a felsőtestem a kormány fölött, a lábaim meg a kormány alatt álltak vízszintesen előre, a bringa meg beleállt a dombba. De a villának meg sem kottyant. Igaz, nekem átütős volt ugye. Szal strapabíró, merev villa, de nem mozog szépen, mivel nem is erre lett tervezve. Manuál nem a villa súlyának függvénye, amíg nehezebb vagy, mint a teló.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen