- Bluetooth hangszórók
- iPad topik
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
Aktív témák
-
nagyúr
válasz djtoomi #2158 üzenetére
Köszi!
Alkatrészlista, ha vkit érdekel, és nem olvasta volna BM-en.
.: Váz :. Yeti AS-X 150-190mm
.: Rugóstag :. 5th Element (titán rugó)
.: Villa :. Fox DH40RC2 (titán rugó)
.: Kormány :. Ritchey Rizer 670 mm
.: Kormányszár :. Spank 1-Timer
.: Váltás :. XTR elsőváltókar, XT elsőváltó, XTR hátsóváltókar, Saint hátsóváltó
.: Fékek :. Hayes Mag HD 203 mm
.: Meghajtás :. Saint hajtómű 44-32-22, PG-990 sor, PC-991 lánc
.: Kerekek :. Saint agyak, Mavic EX729 felnik
.: Külsők :. Specialized Enduro Pro D2 2.4, Continental Vertical Pro 2.3, WTB TimberWolf, Maxxis HighRoller 2.6, Nokian Gazzaloddi Jr. 2.6
.: Szék :. Thomson Elite nyeregcső, WTB nyereg
.: Pedál :. Shimano PD-M545
A teló új volt, 440.000 Ft-ba kerül egyébként, 40-es becsúszók, 203 mm út, titán rugó, miegyéb. Volt már pár combosabb telóm (Boxxer, Stratos Superstar 8, Marzocchi SuperMonster, Marzocchi 888), de ez eddig az etalon. Mozgásban, merevségben, állíthatóságban. A legolcsóbb Fox a Vanilla R, ha jól tudom, E-Bike-on 109.000 Ft-ért rendelhető.
A Boxxert ugye már nem a Salamanderbe fogod tolni?''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
válasz djtoomi #2177 üzenetére
Jó kis villa az! Most van nálunk tesztre. Szépen mozog, igényes kialakítású. Évek óta ez az első komolyabb RST teló! Részletek hamarosan az újságban. (Ez most oan reklámszagú lett. )
''Ki milyen bringával nyomul?'' topicba van linkelve, de ugyanezek a képek vanak, szal csak ezért nem érdemes megkeresned.
A Prokop vázakat inkább róla [link] nevezték el.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz djtoomi #2174 üzenetére
Én nem ugrálnék a Salamanderrel, mivel az egy túra/CC váz. A geometriája sem megfelelő, plusz nem is ien jellegű igénybevételre lett tervezve. Ez a gyári felnikre és a Deore agyra is áll. Persze belekóstolni, kipróbálni jó, én is ugráltam Caprine Higlanderrel, aminek az orrába beletoltam egy Shock Works DH1-et, szal ez amoan evolúciós folyamat.
A fék nyilván ''elbírja'' a nagyobb tárcsát, mivel neki aztán tök mindegy, hogy 2 centivel magasabban ül. Innen nem tudom megmondani, hogy mien tárcsa van a gépeden, de ha van rajta 6 csavar, akkor 6 csavaros, ha csak egy nagy kupakot látsz, akkor CL-es. Egyébként az első verzió a valószínűbb. A nagyobb tárcsával olyan gondok jelentkezhetnek, hogy jobban csavarja a teló lábát (DJ ien szempontból jó, mert elég masszív, nem valószínű, hogy gondja lenne vele), és hátul erőteljesen cibálni fogja a nagyobb erőkar a vázad tárcsafék konzolját. Mivel a vázat nem 203-as tárcsára tervezték, valszeg nincs megerősítve megfelelően a támvilla, a konzol, és még az sem biztos, hogy egy mélyebb s-bend miatt a láncvillán egyáltalán elfér-e a nagyobb tárcsa.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #2186 üzenetére
Én Shimano párti vagyok, de ez a csúcskategóriában leginkább ízlés és ideológia kérdése. XTR hátsóváltóból még nem láttam oat, ami kotyogott volna, pedig nem egy 95, 97-es volt a kezeim között. A Sram X.0-ról ezt nem tudom elmondani, mert abból már fogtam nyeszergő, kikotyogsodott darabot. Ebből persze nem vonok le messzemenő következtetéseket, csak úgy megemlítettem. Váltók, váltókarok terén kizárt, hogy Sram-ot használjak (saját gépen persze), ellenben fogaskoszorú, lánc esetében megelégszem a csúcs Sram motyókkal. (Mondjuk nem mindegy az sem az ien és ehhez hasonló, éves szinten cserélt motyóknál, hogy 20k egy fogaskoszorú (PG-990) vagy 40k (XTR).)
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Integra #2222 üzenetére
Meghagyták a bohóckodást a Sramnak. Egyébként persze van, aki ezt szereti, de az meg megveszi a legót, és kész. Egyébként én jobban szeretem, ha a 4 ipari csapággyal szerelt XTR-em hűvös fémkarja simul az ujjam alá, mintha egy ien műanyagdarabot kellene csavargatnom, ami nem férne el a kormányomon (egy ujjasra állított fék ugye bent van, tehát fogást kellene váltanom, hogy váltsak, ha meg a váltót fogom, akkor mindig sikeresen elváltok lefelé, ami néha nem jó.)
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Attól függ, mien bringa, mien felhasználás, miegyéb. Teljesítmény-orientált felhasználásra a lábfejed által leírt körpálya legtávolabbi pontján majdnem nyújtva legyen a lábad.
Én úgy szoktam, hogy a sarkammal megtekerem a pedált, és ha minimálisan eltávolodik a legtávolabbi ponton, akkor jó.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Természetesen nem a sarkammal tekerem, azzal csak beállítom az optimális magasságot. A sajátomon persze megvan karcolva a Thomson nyeregcső 3 helyen. A legmagasabb tekerésre, a középső FR, az alsó DHizé. Így nem kell molyolni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz djtoomi #2271 üzenetére
Volt pár Marzom (Z1, Junior T, Dirt Jumper II, 888, SuperMonster), de egyik sem ''kopogott'', így ezt az állítást cáfolnám. A teló pedig igen, kemény, mivel dirt teló egyrészt, másrészt valszeg kemény alád a rugó -> csere. Manőverezni azért nehez vele, mert valszeg elcseszte a bringád CC-s geometriáját a nagyobb beépítési magassággal, és a laposabb fejcsőszög bizony azt eredményezi, plusz ugye dögnehéz. Ezeket azonban mind írtuk már neked. (Nem mozog szépen, nehéz, és nem való a gépedbe.)
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Kona Lava [link]: nagyon jó kis gép, egész jó áron, kicsit gyenge felszereltséggel. Ezen persze lehet segíteni, ha utánajársz, lecseréled a telót, és a hajtáslánc hamarabb elkopó részeit. Így még mindig 100 alatt marahatsz. A fékek egész jól fognak, esetleg vehetsz hozzájuk vmi tuning pofákat a biztos hatás kedvéért. A legjobb ár/érték arányú gép.
Caprine Revenge [link]: jó felszereltség, ami a hajtásláncot illeti, ellenben a fékek gyengék. A bovdenes Deore, meg a Promax sosem lesz hatásos 100 kiló fölött. Egyébiránt ez egy CC geometriájú gép, tehát kezdő túrázáshoz, kevfés mászáshoz nem ideális, kényelmetlen lehet.
Merida Matts Speed [link]: a lehető legjobb választás. Nagyobb, legalább 18-as váz, jó felszereltség, megkímélt állapot. Jók a fékek, a Deore szett, a teló is elmegy, de legalábbis beállítható alád is. Én ezt venném.
Gepida Asgard LX [link]: a felszerelése egész jó, de mindenképpen ki kell próbálnod, hogy lehet-e vmit kezdeni a telókkal a súlyod alá vagy sem. A telót tág határok között lehet állítani, tehát van rá esély, hogy belőhető, de hátul már gondok lehetnek azzal a kis harmatos RST-vel. Szerencsére az RST szabványos méreteket használ, viszont már most elkezdhetsz keményebb rugót vadászni. A kerekeket pedig azonnal cseréld le normál 36 küllősre.
Merida Matts Dual Fun [link]: dual gép. Kicsi, tekerni kényelmetlen, bitang merev, ezért ráz. Tekerésre max csajok alá, és 165 centis magasságig ajánlható. A felszerelés többi része nagyon jó ebben a kategóriában.
Decathlon Rockrider [link]: össztelóst ien árban nem szabad venni. Az első teló még okés. A hátsó, nevenincs teló puha lesz alád, elkezdesz rugót vadászni, majd belátod, hogy nincs, mert vmi lehetetlen szabvány alapján készült, az ebben elérhető legkeményebb pedig 85 kg alá passzol. Aztán pár hónapon belül elkezdi ereszteni az olajat, és kotyogni fog. A felszerelés többi része egyébként rendben van.
Specialized Hardrock [link]: meg kellene érdeklődni, hogy mekkora a váz, ránézésre 16-os körülinek tűnik, ami 170 centis emberek alá okés maximum, ha tekerésről van szó. A felszerelése az árketegória alatt van, mivel a Specialized nevet meg kell fizetni. A teló gyenge, és hajlik, a Deore bovdenes tárcsafék 160-as tárcsákkal, és ezzel a bovdenezéssel, fékkarral nem való 110 kg alá.
Dual Faces Diabolo [link]: dirt gép, tekerésre 160 centis emberkék alá való, telóban rugót kellene cserélni, bár alapból nem ajánlanám alád. A felszerelése az árkategóriának megfelelő, a BB5-ös jó kis fék, kár, hogy csak hátul van az.
Na, megyek kaszálni.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Vond le belőle azt az összeget, amennyiért eladod a mostani kerekeidet, a gumi meg maradhat, ha tetszik. Szentem egy 20k-s kiadás cuzammen.
Hacsak nem mész 70 kg környékére, akkor felejtős ez a lájtos CC kerék, ami most rajta van. Hány küllős is? 24?
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Woa, mennyit írtatok. Véget ért a nyaralás
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz urban racer #2854 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy ízlés kérdése. Volt nálam X.0 szett 2 hónapig, gondoltam, ha tetszik, megtartom, de kiábrándító volt az XTR-emhez képest, úgyhogy ment is vissza szépen.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz urban racer #2861 üzenetére
A 07-es Foxom határozottan nem nyekereg, és nem kopog.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Kephamos #2879 üzenetére
Van kiemelt modelljük minden területen - DH (Glory DH), FR (Trance, Reign) és XC (Anthem) jó ár/érték aránnyal, de nem számít elit márkának, itthon is inkább a középkategóriás vázaik terjedtek el.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Miben veri? Eleve értelmetlen a mondat. Hogyan lehet széles termékpalettával rendelkező gyártókat egyértelműen, globálisan rangsorolni? A Specialized egy olcsóbb gépe nyilván gyengébb, mint egy jobbféle Merida, de ettől még nyilván a Speci a nagyobb név, stb. Ugyanakkor azt is szem előtt kell tartani, hogy meik márkánál mekkora részt képvisel az árból a marketing, és a brand.
Hasonló árfekvésben elit márka? Ezt sem igazán értem. Nyilván hasonló árfekvésű gépek hasonló kategóriába tartoznak...
Az XTC egyébként egy nagyon jó kis váz az 1.500 grammos tömegével és jól eltalált geometriájával. A méretét csak nagyvonalakban lehet meghatározni, mivel nincs két egyforma ember. Én a 185 centimmel 21''-es gépen érzem jól magam, ha tekerésről van szó, mert aránylag hosszú lábaim vannak. Egy 180 centis, átlagos testalkatú bringásnak CC-re 19''-es váz passzol kb., de ez nagyban függ a váz többi paraméterétől, az egyén ízlésétől, stb. Ha sok pénzt kiadsz egy vázra, akkor célszerű mindenképpen kipróbálni az adott méretet.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
1.: Nem lehet beállítani, és értelme sincs a 24 sebességnek ien szempontból, mivel egy 42-24 nagyjából ugyanaz az áttételi arány, mint mondjuk a 32-18. Alapvetően az első nagytányérral használjuk az alsó 4 fogaskereket, a középsővel mondjuk a középső 6-ot, a kicsivel pedig a fölső 4-et kb.
2.: outis sorokon kisebbek a különbségek pl.
3.: ezt igazából hallani kellene egy hozzáértőnek vmi szervízben. Ha a hajtómű felől jön akkor lehet a váz-monoblokk csésze kapcsolat, tengely-hajtókar kapcsolat, monoblokk, hajtókar-pedál kapcsolat.
4.: apró helyekre, ahol nincs kenés gyárilag, mehet a WD40
5.: nem érdemes velük foglalkozni, lesz még elég. Megelőzni meg lehet átlátszó fóliával pl.
6.: szilikonspray-vel meg lehet előzni
7.: a spacereket a kormány alól fel tudod pakolni a kormány fölé, ha nem akarsz levágni a teló nyakából. Ezen kívül kisebb szögben emelkedő stucni és kormány jelenthet megoldást.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Bluetooth hangszórók
- Óra topik
- Xbox Series X|S
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Politika
- iPad topik
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- LG OLED55C37LA GYÁRI GARANCIA 3 ÉV
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen