Hirdetés

Aktív témák

  • rudi

    nagyúr

    Ma reggel végre rászántam magam, hogy alaposabban letisztítsam, megnézzem a bringát. Veszpérm környékéről (dombos) költöztem haza nyárra Galántára (Kisalföld, Szlovákia, nyílegyenes vidék). Hát, agyműtét könnyebben ment volna mint a váltó be/átállítása.

    A bicaj - tanácsotokra, amit nagyon szépen köszönök - egy 2006-os Magellan Corvus Alivio. Eredetileg úgy voltak belőve a váltói, hogy elöl a két nagyobbik fogaskereket tudtam használni hátul meg igazán jól a 6-7 nagyobbat a nyolcból. A hátsón a két legkisebben még nagyobb gyilok nélkül ment elöl a középsővel, többre nam volt szükségem, mert dombok között úgysem vírtam/mertem kihasználni.

    Most, síkon viszont elöl csak a legnagyobb + hátul négy legkisebb fogaskereket használom ki, de játszottam egy órát a hátsóva, hogy minden kerregés nélkül vegye azt a négy fogaskereket, mert az eredeti bieállítással minden volt, csak jó nem. Most már elfogadható, de a ''veszprémi üzemmódra'' állítva már kerreg kicsit. Ez annyit jelent, hogy látszik, hogy a lánc már picit a szomszédos fogaskerékre támaszkodik, de nagyon távol van még a váltástól, spontán sem vált.

    Első váltóhoz már nem volt idegrendszerem, de valamikor majd nekiállok. Úgy tűnik, az keményebb dió lesz.

    1. váltós kérdés: béna vagyok, vagy tényleg nem lehet úgy beállítani a 3+8 fogaskereket a bicajomon, hogy mind a legkisebb kerregés nélkül használható legyen minden értelmes (nem keresztbe álló láncos) állás. Én mondjuk azt szeretném elérni, hogy elöl a legkisebb és a legnagyobb fogaskerékről is hang nélkül elérjek 4-4 hátsót, a középsőről meg esetleg valamivel többet.

    2. váltós kérdés:: arányait tekintve ugye a hátsó fogaskerekek között van kisebb ''fokozati'' lépés? nem kell válaszolni, máris nézek fogszámokat és rájövök magam. A lényeges kérdés: mi a tanácsos váltási stratégia? Nekem úgy kényelmes, ha csak a hátsót használom, de lehet, hogy csak azért mert az elsőt még nem hangoltam be.

    Erőátvitel: valahol valami dörzsölődik, érzésem szerint az első fogaskerekek környékén. Minha a lánc csavarodna, nyomódna hozzá valamihez. Mondjuk kiszáradt csapágy hangjára is emlékeztet egy kicsit. Akkor jelentkezik ez a hang, amikor erősebben beletaposok a pedálba, de már úgy is, ha nem állok ki (ülve). Mi lehet ez, esetleg hogyan lokalizáljam a zaj forrását, és főként, hogyan szüntessem meg?

    Dzsuvátlanítás 1.: vizessel majd szárazzal törlés volt, autós kézimosós nagynyomásúba nem mertem elvinni mert tartok tőle, hogy túl erős a gép ami ott van. A váltókon azokat a kiszögeléseket és beugrókat, amiket direkt a por összeszedésére terveztek (legalábbis szerintem) takarítsam ki szépen alaposan, vagy azért az nem gáz, ha ott marad egy kis szenny. Nem sok, csak ronggyal már nem fértem oda, viszont nehogymá fülpucolót használjak :)

    Dzsuvátlanítás 2.: korábban említette valamelyikőtök, hogy a Magellan lakkrétege nagyon sérülékeny. Nos, ezt az állítást meg tudom erősíteni :( Durván 300 km-t mentem vele, de van bőven kőfelverősédem, ilyen olyan kis karcom. Múltkor az első telót is sikerült meghúzni egy buzi vékony bicajállványon. Ezeket a pici karcolásokat mivel tanácsos kezelni?

    Dzsuvátlanítás 3.: feltűnt, hogy az első teló (RST CT-Free T6 - egyébként az utóbbi 50-100 km-en kezdett rendesen bejáratódni) porvédő gumijai picit repedezni kezdtek (mindkét oldalon 5-6 darab 1-2 mm-es repedés). Mi a teendő?

    Kormánymagasság: Kicsit magasnak érzem. Érdemes kivenni néhány kormányszár alátétet, vagy azokat nem szerencsés piszkálni?

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

Aktív témák