Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Jorus

    nagyúr

    válasz knifemaster #11705 üzenetére

    A himba a lengőkar mozgási karakterisztikáját módosítja. Az út elején könnyen megindul, így megfelelően beállított SAG mellett kellő mértékű negatív rugóutat biztosít, amellett, hogy érzékeny, így finoman követi az egyenetlenségeket. Ehhez persze pro pedal-lal, SPV-vel, vagy ahhoz hasonló funkcióval rendelkező tag kell, hogy a tekerésből eredő mozgásokra ne reagáljon a lengőkar, vagyis ne pogózzon felesleges, elnyelve a tekerési energia jelentős részét. Ahogy a lengőkar jobban bemozdul egy hirtelen ütésre, tehát mondjuk leugrasz valahonnan, akkor a tag szelepe old természetesen. Ekkor a himba miatt a lengőkar hátsó felfogatási pontja miatt már nem egyenesen fogja nyomni a tagot, hanem lefelé, így az út vége felkeményedik, vagyis a karakterisztikája progresszív, ami az enduro, FR gépek sajátossága. A DH gépeknél ugye épp a lineáris karakterisztika a kívánatos, hogy a rugóút teljes hosszán egyenletes legyen a mozgás.

    Itt jobban látszik.

    [ Szerkesztve ]

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

Aktív témák