- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Fujifilm X
- Milyen házat vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- ASUS notebook topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
Aktív témák
-
nagyúr
Acél vázzal kb bárhova. Mármint bármelyik hegesztőhöz. Elég sok ilyen szaki van, persze nem a vázhegesztés a profiljuk, de ehhez nem kell különleges felszerelés, gáz és anyag, mint az aluvázakhoz.
Nekem is tört el anno acélvázam, és a szaki 5 perc alatt 800Ft-ért megheftölte.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
becuszabi
aktív tag
-
venember83
nagyúr
Elmegy kategória, bár én nem vagyok hozzáértő.
Lenne két kérdésem a bringás társakhoz a Bükk maratonnal kapcsolatban:
1) Mennyire kemény a középtáv pálya szempontjából? Szintet meg távot tudom, de maga a pálya mennyire technikás?
2) Kihez kell fordulni, ha az online nevezés megvolt, pénz át lett utalva a számlára, mégis várólistás vagyok még mindig? Az átutalás három egész napja történt K&H bankfiókban és a számla is K&H-s, tehát a pénz pár percen belül megérkezett még aznap.Köszönöm!
-
spartan1
aktív tag
kicsi mozgás és azt is nehezen teszi,kotyogósodik rövid időn belűl,kb 1.5 év.aszfaltra és minimális terepre szerintem elmegy.de a téli hónapokban merevedik nagyon----Rock Shox Dart 2-t majdnem ugyan ebben az árban kapod és óriási a különbség.én pár nappal ezelőtt kipróbáltam eggyet és meg voltam vele elégedve.az árához képest ami kb 20k elég jó minőség
[ Szerkesztve ]
"ha már nyakig benne vagy a szarban,ne bosszankodj,hanem adj hálát az Istennek:Köszönöm uram,hogy legalább nem hullámzik..
-
Bikeman
aktív tag
A baj főleg az, hogy az olyan, mint jó teleszkóp, valamint az 1"-os telók halmazai még véletlenül sem metszik egymást...
Ami van újonnan 1"-osban, az az alap RST Omni villák asszem, ill. ezeknek a cserélhető nyakú verziója, meg van a Gilából is ilyen cserélhető nyakú, amibe (szűkítővel) lehet 1"-os csövet tenni (ez a nyakcső külön kapható (elvileg)).
Vagy esetleg régi RS, Manitou villák kb. a '90-'96-ig terjedő időszakból, az alu elterjedéséig 1"-osak voltak ezek a cromo vázakhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Jancsi
aktív tag
A gyári pofáját nem kaptam vele, piros Ritchey-vel használtam. Hegyen nem tünt vészesnek a melegedése, igaz folyamatosan hűtőtte a sár.
Kickass
A montimon SD-7 van, használtam elöl hátul V-fékkel, elöl tárcsával, most hátul van BB5-ös tárcsafékkel. Egyetlen lényegesbb dologban tér el az FR-5-töl, lehet állítani az áttételét, ami végülis nem rossz, de nem létszükséglet. Egyszer beállítja az ember kényelmesre és úgy is marad, talán akkor állítottam még amikor váltotam elöl tárcsára, és amikor hátulra került a bowdenes tárcsafék. De annyira minimálisat állítottam akkor is az áttételeken, hogy ha nem lett volna ott az állító eszembe sem jut, hogy kellene változtatni.
A városi gépemen van FR-5, valami egyszerű Bikepositive V-fékekkel, semmi gond nem volt vele, fogásra szinte majdnem ugyan olyan mint az SD-7, az áttétele is jó, szerintem a minősége sem rosszabb mint az SD7-esé.
Hobbi bringásnak, főleg városi használatra bőven jó az FR-5, SD7-et csak komolyabb fék és felhasználás esetén érdemes venni, vagy ha van felesleges 2k-nk -
-
Jancsi
aktív tag
A tárcsafék előnye az adagolahtóság és a sártűrés.
A fékerő szoros összefüggésben van azzal milyen messze van a fék a tengelytől(lásd 160-as és 203-as féktárcsa) , a felnit is fel lehet úgy fogni mint egy 559-es féktárcsát.
Az eddigi fékeim közzül a párhuzamos XT produkálta a legerősebb fékhatást, de nagyon könnyen blokkolt.
A triálban nem véletlenül használnak még mindig felnifékeketludsimon
Tudom milyen sötétben menni, a utóbbi időben mindehová bringával megyek. Városban egy EL-210-est használok, elég hulladék, de majd kap egy pár jobb LED-et.
Ha szabályozható a lámpa teljesítménye és a fókusza akkor nincs vele gond.
Építettem már pár lámpát teljesítmény LED-ekkel és általános probléma volt, hogy amint kiértünk az erdőböl le kellett hajtani mert elvakította a szebejövőket, de ha lehajtottuk akkor az útrol visszavert fény minket vakított el és nem is láttunk túl messzire.
Az talán a legnagyobb gond, ha beállítom, hogy lássak előre 10-15 métert akkor már elég magasra esik a lámpa hogy vakítson. Főleg az alacsonabb autók sofőrei számára zavaró, nem véletlenül van olyan alacsonyan az autók fényszórója. Tervbe van egy olyan projet, hogy a villa szárára rakjuk a lámpát, de nem lesz egyszerű feladat.
Juteszembe rá is csörgök már haverra, hogy teljesít a 24 óráson a lámpám, elég-e a 360-380lm. -
Jofi81
őstag
Én a Continetal TravelContact-ot tudnám ajánlani.
-
ponti_ak
addikt
Szia,
Még egy szavazat a Continental Trtavel/SportContact-ra. Bő egy éve nyúzom (nem sopkat ment, kb 2000km-t, de defekt:0, kopás szinte semmi.Sőt! A tavasszal egyik prospektusukban olvastam, hogy bizonyos típusokra gyári garanciát is vállalnak defekt esetére, ha visszaküldöd, és tényleg a gumi volt a hunyó...
üdv: ponti
-
Ariadne
őstag
Semmiképp, terepgumi. A Conti Travelcontact vagy Sportcontact nem tetszik? Sokan dicsérik.
mod: KaraDaninak: Nézzétek meg a kelly's honlapját, fenn vannak a 2010-esek, valami ááállat jók lettek, gyönyörűek, van női vázasból minőségibb felszereltségű is, és egy rakat fully foxokkal... Lassan megint érdemes lesz kelly'st nézni... crossok, nőiek is!
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
amargo
addikt
Mint írtam én már 3 hónapja használom, azóta nem volt defektem. Eddig nem repedt meg.
(#22940) Jofi81: Én meglehet nemsokára megint rendelek, az enyémből ajándék lesz.
(#22951) venember83: Ingyenes, 100 USD-ig nincs vám. 3 rendelés 2 pozitív tapasztalat, de tegnap már a HP10-et is feladták. Az is lassan ideér.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Meme
aktív tag
Valószinű, hogy nem csak sós lé volt az, hanem valami más olajos lé is.
(zsir, olaj, benzin ez mind árt, még az ujadról is a zsir)
Ha igy használtad megvan az esélye, hogy "beleégett" az olaj a tárcsába meg a betétbe.Meg kellene próbálnod, hogy a hátsó fékből a betétet előre rakod, azzal milyen. Ha azzal jó, akkor betétcsere elöl, ha nem, akkor tárcsa és betétcsere-vagy alaposan felcsiszolod mindkettőt, a betétet köszörűvel, a tárcsát durva majd finom csiszolopapirral.
Szevasztok bogyókák!
-
Ariadne
őstag
Ami a fékedbe való márka szerint, szerintem. Tárcsaféknél nem nagyon van olyan, mint V-féknél, hogy van egy csomó különböző márka és fajta, és felhasználás szerint válogatsz. Ha DH-zol, akkor Saint féket veszel pl. a lehető legnagyobb tárcsákkal, mert az való oda, XC-re meg mondjuk Juicy 3-tól Ultimate-et, kicsi és ezért könnyű tárcsákkal, mert oda meg az való (most csak hirtelen kiragadott végleteket mondtam).
De javítsatok, ha tévednék...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
becuszabi
aktív tag
A tárcsafékhez használt betétek tartóssága, keménysége, fékezőereje elsősorban a felhasznált anyagtól függ. Vannak a kerámia, fémes, félfémes, műgyanta alapúak.
A keménység és a tartósság ebben az irányban csökken. Minél puhább az anyaga, annál jobban fog fékezni (de kopni is).
A melegedés szintén anyagfüggő. A növekvő fémtartalom miatt javul a hővezető képesség, ami átadódhat a féktestnek, ill. ha hidraulikus fékről van szó, akkor a fékfolyadéknak. Ezek túlmelegedése problémát okozhat. Ugyanakkor a hőt rosszul vezető gyantaalapú betéteknél meg maga a fékező felület melegszik túl, olykor annyira, hogy egy fékezésre sokkal kevésbé alkalmas anyaggá alakul át...és ez is baj.Én a tartósságot preferálom, így ha lehet, akkor fémes betétet használok.
(#26330) venember83: tényleg szép, de a rugóstag a lehető legrosszabb helyen van
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Annyit még hozzá kell tenni, hogy arra mindenképpen figyelni kell, hogy az adott tárcsa és fékbetét kompatibilis-e egymással. Létezik olyan, hogy pl. az adott féktárcsa kizárólag műgyantás betéttel használható, mert a fémes megeszi. Ezt a gyártó honlapján le lehet ellenőrizni.
"Aki szívből él, az élből szív"
-
-
amargo
addikt
Marathon Race a mintázata 1,5" 28"-as kerékre, ami van. Jól tart kanyarokban is, persze a homokot nem szereti, mert ennek simább a futófelülete. Jól tűri a defektet, azaz eddig még nem volt vele. Gyenge terepen is volt használva, ami döngölt földes utat jelent és kijárt földutat. Igaz már sarat is kapott, persze ebben csúszkál mint a fene. Ennyit tudok róla írni, de hozzáteszem a race felülete más! És ez csak ~400g környéke..
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Meme
aktív tag
dt 2mm küllö 2k
normális felni 5k (nem, nem jo, csak normális)
normális tárcsás agy 6k
fűzés 1,5k (nálunk)
14,5k alsóhangom egy normális első kerék
és ismétlem ez még nem jó, csak nem gagyi...valamint a fékváltókar miatt cserélni kell a váltókart is, ha csak az egyiket cserélni, csunya lesz, ha meg már a kettőt, plusz hátsó fékkar, akkor már böven plusz 15-20k szereléssel együtt.
igy valóban 40 helyett 55-60-ból ki lehet jönni...
Szevasztok bogyókák!
-
venember83
nagyúr
Jó bizony, kevés jobb ár-érték arányú teleszkóp van, mint a Recon. Tamoo fórumtársnak van igaza, hobbira nem is kell jobb.
Telófújás: Nem kell sokszor fújni, jó állapotú teló esetén párhavonta kell ráfújni. Új telóban pedig minden bizonnyal jó állapotúak lesznek az O gyűrűk, ergo nem fog ereszteni a teló.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
Lakott területen kívül a 7-esen és a 8-ason is tiltott a bringázás Az utóbbi ráadásul szinte végig autóút egy ideje az érintett szakaszon.
Olyan megoldás lehet, hogy Budaörs-Biatorbágy-Etyek-Alcsútdoboz-Lovasberény-Székesfehérvár-Sárszentmihály-Nádasdladány-Berhida-Sóly-Hajmáskér-Gyulafirátót-Veszprém útvonalon haladsz. Ez lényegesen hosszabb, és a Vértes érintése miatt combosabb is, de (majdnem) végig szabályos (az elejében nem vagyok biztos Biatorbágyig, és a legvégére Gyulafirátóttól).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
fpeter07
veterán
És még ruházat is! Ha valami elfogadható színben lesz, tuti veszek egy pólót. Aldis téli nadrágról csak jót tudok írni lábmelegítővel kiegészítve persze. Talán megbízható a lidlis nyári naci is. 8k-nál olcsóbban nem igen láttam bringás helyeken. Decába van 4k-ért egy sima rövidnadrág, egy olyan mindenképp jó lenne.
Hőmérő 23 °C-ot mutatott.
-
Muton
addikt
Jó, hogy említetted, mert ránéztem a honlapjukra --> ma már be is szereztem egy 100 db-os vizsgálókesztyűt tök olcsón, mert bicajszereléshez is azt használok, defektnél meg különösen jól jön, ha van az embernél egy pár gumikesztyű
Az anyaga nitril (nem latex vagy vinyl), ami a házimunka során a legmegfelelőbb. Illetve az elsősegély csomagokba is jó lesz.Muton#2316 - $z@r a drop >_<
Aktív témák
- Futás, futópályák
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest