- Micro Four Thirds
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Házimozi belépő szinten
- Projektor topic
- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
Aktív témák
-
Ariadne
őstag
válasz Kephamos #1446 üzenetére
Hurrá, én szintén zenész. Mármint nem pont Salamanderem van, hanem egy cross Exquisite-em (ami egyrészt gyönyörű, másrészt jó is azért), de Kelly's ő is. Jó választás a Salamander, elég sok embernek van és pozitív a tapasztalatokat hallottam eddig, szvsz jobban jársz vele, mint az Oxygennel, ennek pl. LX a hátsó váltója. Az össztelós Kelly'sek hajlamosak problémákra, de Salamanderekről nem hallottam ilyet. Ha meglesz, elnézhetsz ide is esetleg [link].
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Jeannie #1668 üzenetére
A Fővárosi Önkori Hivatalában (asszem ez a neve) nagy kupacban hevernek az ingyenes keróstérképek, Városház u. 9-11 alatt, a Deák térnél. Érdemes többet hozni egyszerre, az ismerősök hamar elkapkodják.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Kephamos #1695 üzenetére
Gratula! Használd egészséggel. Az a jó a Kelly'sekben, hogy általában jók (a tavalyi Marathon kategóriát mondjuk nagyon elcs*szték, az én crossom viszont ok), és mindig szépek.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
-
Ariadne
őstag
válasz tr00p3r #1705 üzenetére
Hmm, csak biztosra akartam menni...
Volt egy kis kételyem, hogy mondjuk mi van, ha az XT-nél, mivel gyengébb, mint a Saint meg az XTR, esetleg nem annyira jó húzás.
Más: a Corratec márkáról tudtok valamit? Csak úgy álmodoztam, milyen montit vennék, ha egyszer sikerül kinőni/elhasználni a cross bringámat, és rátaláltam a Corratec Super Bow-ra, ami miatt félretenném a ''külső nem számít'' elvet. Tegnap meg is néztem egyet egy üzletben, gyönyörű. Német márka, annyit láttam a honlapjukon, de megbízható, nagyobb név?
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hálám üldözni fog, köszönöm szépen.
A Fun idén helyes piros-fehér, és ha a kék változat (asszem Race) 224.000 most, annak kevesebbnek kellene lennie... hátha már jövő évben lehet egy ilyenem, vagy még inkább ilyen vázam, amire szabadon lehet építeni... Csak azok a Manitou telók ne lennének még mindig, ettől a névtől irtózom a tavalyi remote lockout sorozatszívás miatt.
Feliratsűrűségben egyébként a Kelly's versenyezhet vele, valami húsz helyen számoltam össze egyszer márkanév feliratokat a bicómon, köztük elég eldugott helyeken is.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Jeannie #1863 üzenetére
Fehér vagy piros nacis fiúknál meglehetősen egyértelmű, van-e rajtuk valami a kerósnaci alatt, és nem marad sok titok rejtve. Barátom nem véletlenül kizárólag feketét hajlandó felvenni.
Betétes nacit egyébként érdemes mindenképp beszerezni lányként is, már ha nem ilyen pihepuha kétkilós rugós nyerge van az embernek, hanem ''rendes'', ég és föld a különbség kényelemben. A Decathlonban vannak olcsón (6-7000 körül), de szvsz a nyári fazonjukban baromi vékony a betét. Másik végletként lehet még kapni leszedhető kantáros női Campagnolót is, 14k körül.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nekem ilyenem van Zöld Pontból [link], csak full szürke, állat jól szellőzik és könnyű, nagyon szeretem. Ja, és szép is, főleg hátulról, olyan ''tüskés''. Viszont kicsit drágább, 14 vagy 16 volt...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Pinya007 #1993 üzenetére
Hátha hasznát veszed még: Schwalbe Land Cruisert használok vegyes terepre és nagyon bejött. Középen futóéles, ezért jó aszfalton, de terepen is teljesen korrektül fogják az oldalsó kis pöckök meg a futóél nyílszerű széle. Pár hónapja van meg, és elég tartósnak tűnik, nem kopik túlságosan. Cross bringán használom, de van montis változata is, épp a Bringabutikban láttam nemrég. És kb. 4000 Ft a kettő, igaz nem a legkönnyebbek.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Még egy kis kutyadolog: paprika spray szerintetek jó ellenük?
Gondolkodtam már, hogy nyereg- vagy kormánytáskában elviszem, kicsi flakon, és hátha visszaveti a kutyát, meg ha pampog, a gazdáját is. Félek a kutyáktól sajnos, keróval főleg.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Pinya007 #2539 üzenetére
Szerintem onnan kiutálnának, ha megkérdezném, mivel tudom elriasztani a kis édes (=hatalmas veszélyes) ebeiket... Nem kedvelem különösebben a kutyákat sajnos, szeretem, ha legalább két ugrásnyi távolságban maradnak tőlem.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz dragonfx #2624 üzenetére
Manitouval vannak rossz tapasztalatok. A 2006-os remote lockoutos telók igen nagy részében egyszerűen nem működött a remote rész, ami azt jelentette, hogy a belockolás még csak működött, de kifelé nem. Ennek ellenére nem hívták vissza a telókat, csak szépen csendben körbeértesítették a forgalmazókat, hogy a sorozatos hibák miatt idén nem lesz remote (talán egy-két csúcsmodelljükben van csak). Szerviz persze sz*rt az egészbe, hallani sem akartak cseréről, szóval Manitout többet nem veszünk, az biztos, legalábbis amíg a szerviz/forgalmazó ugyanez marad...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nálunk az az egyetlen szerencse, hogy valahogy kitalálta párom, hogyan lehet megnyomni a lockoutos ''gombot'', hogy jó eséllyel sikerüljön a dolog, így most nagyon vigyázva, de általában működik, bár így sem tud bárhol és bármikor kilockolni. És igen, egyébként nagyon szépen kimozogja a gödröket... (2006-os Splice Comp) De azért legközelebb Fox vagy Rock Shox lesz, a nagy indián istenség ezzel eljátszotta az esélyét... Azért egy emberről tudok, akinek sikerült kicseréltetnie a telóját, de ehhez elég durvának kellett lennie.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Tény, de én nagyon megdühödtem rájuk, és hosszú távon, az esetleges hiba miatti idegeskedést és utánajárást is beleszámítva már nem biztos, hogy megéri az az olcsó Manitou. Nekem legalábbis nem, inkább fizetek többet az elején, csak működjön és ha gond van vele, intézzék el a dolgot, cseréljék... Nálunk gyárilag volt a keróban, szóval tkp nem volt választási lehetőség, de ezután lesz...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #2708 üzenetére
Ha még nem késő: [link] íme a kerékpárszállítás díjai.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz sanyixXx #2723 üzenetére
Csatlakozom, Velo8-as szerintem is óccsó és tényleg jó, szvsz ennél többet nem érdemes költeni rá elsőre. Majd ha hiányzik valami, vesz jobbat az ember, de minden alap dolgot tud.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz DeltaPower #2732 üzenetére
Decathlon gazdaságos, 2000 (1790?) forintos kerósszemüveg rulez. Gond egy szál se vele, UV szűrős, cserélhető lencsés, és olcsó, ha gond lenne vele, csak eldobom.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz radírfej #2738 üzenetére
Mármint amit te kinéztél, az tuti, de az enyém is. Na jó, az üvege (izé, műanyag, na mindegy) karcolódik szép lassan, ez tény, de szvsz többet is ki fog bírni, mint egy idény. Zsebkímélő alternatívaként írtam csak.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Jeannie #2744 üzenetére
Pont úgy van, mint a képen, sötét van benne, egy pár teljesen átlátszót meg adnak hozzá. Mondjuk én eddig nem szadiztam ki belőle, gondoltam veszek egy másikat, amiben az átlátszót használom, úgy sincs 4000 a kettő (ha jól emlékszem). És egy helyes kis fekete textilzsákot is adnak hozzá, abban jól lehet tárolni, még a pótlencsék is beleférnek. Ez ilyen kék áras, ''Deca gazdaságos'' cucc. Fekete meg szürke kerettel láttam, vagy talán még egy harmadik szín is van.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Jeannie #2755 üzenetére
Na kerósgatya az egyetlen, amiben megbántam, h Decásat vettem. Vékony benne a betét, a nyáriban legalábbis. A télivel nagyon jól elvoltam, abban valami egyszerű és brutál kék volt, de ez a világoszöld betét valahogy nem jó...
Decathlonos ezres nagyságrendű kis pumpával is jó tapasztalatok voltak, kedvesem segített múltkor túrán egy srácnak defekt után rendbetenni a keót, így össze tudta hasonlítani a mi SKS pumpánkat (harmatgyenge), egy BBB pumpát (jobb) és egy kicsi Decás pumpát - ez lett a győztes, ezzel fel lehet fújni rendesen."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Azazello- #2997 üzenetére
Van ilyen a közelben, nem is messze: [link]
ilyenjük is van [link]
Ááállat... Egy bajom van a dologgal: arrafelé barnamedvék is laknak. Annyira gyorsan nem tudok tekerni, mint ahogy ők futni..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Azazello- #3069 üzenetére
Akciósan ötezerér' vettem pár hónapja a Hervisben pulzusmérő órát, nekem teljesen jó (eredeti árként 10-15 körüli volt rajta azt hiszem). Cserélhető elemes a pánt; természetesen kicsit korlátolt formában, de egyéniesített pluzushatárokkal dolgozik az óra; memorizálja min és max pulzust; nézi, h az időből mennyit töltöttél a határokon belül, alatta, felette; tud csipogni, ha kell ; még kalóriát meg elégetett zsír százalékot is számol, ami hülyeség. Van benne stopper meg még jópár funkció, amit én nem is használok... Annyit megér szerintem, már ha van ott is Hervis.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Azazello- #3073 üzenetére
Ahh, vagy úgy, ''sima'' kerékpárkompjúúútert keresel, no félreértettem. Hmm, tkp nem is tudom miért gondoltam pulzusmérőre a kompjúterről. Mondjuk van olyan, ami kombinálja a kettőt, ezen járt az agyam mostanság, lehet azért. Egyébként meredek felfelé mászásban edzéshez nagyon hasznos tud lenni, csak addig nem volt szükségem rá, amíg ki nem próbáltam.
Kompjúterileg sima Cateye Velo 8-asomat szeretem, épp annyit tud, amennyire kíváncsi vagyok."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #3211 üzenetére
Kulonben miert van az, h Budapestrol olvasok mindig ilyesmiket? A fovarosban van ezeknek az allatoknak a gyujtohelye vagy mifene?
Ja, valahol itt tenyészthetik őket a környéken, aki megtalálja, hol, zúzza le a helyet...
Nem szoktam sosem járdán menni, kivéve ha úgy érzem, életveszélyes lenne az úton. Na a Margit-híd ilyen, ezerszer inkább kerülgetem a gyalogoshordákat, mint hogy a keskeny úton tépő autósok között lavírozzak. Keróút kellene bizony oda ezerrel...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ahogy Jeannie is mondta, nekem is cross bringám van, ráadásul Kelly's, egy 2006-os Exquisite, a Ridebike-ban vettem (ott meg lehet tapogatni az egész szériát ). Tavaly rendes áron májusban 130 volt [link], de ősz felé szokták leárazni őket, akkor több tízezerrel olcsóbbak ugyanazok. 175 cm magas vagyok és 17,5-eset használok, de el bírnám viselni a 19,5-et is. Az Exquisite-nek van disces változata is, de a V-fékesen is van tárcsafékszem (kivéve a 17,5 méretet, mint utóbb rájöttem...). Kb. Deore szintű rajta minden, nálam hibátlanul működik, csak fékpofákat kellett cserélnem eddig, meg persze fékeket állítgatni, láncot kenegetni, baja nem volt semmi. Ja, egy, több embernél is hamar megadta magát a gyári belső, nálam a gyári hátsó külső is, ennyi.
Túrázni járok vele, egy Land Cruiser külsővel simán elmegyek vele ott, ahol a montisok, hegynek fel pedig a kedvezőtlenebb áttétel (48-38-28) miatt is összességében nem jön ki rosszabban az ember, mivel keskenyebbek a külsők. Persze a legdurvább terepeken már jobb a monti, de elmenni mindenhol el lehet vele. Olvastam egyszer egy jó hasonlatot, mi is a cross bringa: ha a monti a ló, a trekking meg a szamár, akkor a cross az öszvér - montis geometriájú váz, trekkinges áttétellel és kerekeken. Mai magyar útviszonyok közt szerintem aszfaltra tökéletes. Szeretem....
mod: A teló nem egy nagy durranás, de legalább működik, és a lockoutja is, és Dual Control váltókaros a bringa, ami szerintem nagyon kényelmes, de nem mindenki szereti.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Mind2 márkáról úgy tudom, Szlovákiában készítik, a Dema pedig Kelly's koppintás.
A Kelly's szerviz háttere nem valami fényes sajnos, a Demáét nem ismerem, az X-Factor forgalmazza őket. Rémlik mintha őket se dicsérték volna nagyon...
Jelzem, Kelly'séknél ezt adják 300-ért (szept-okt környékén kb. 250-ért), barátomnak ilyenje van [link]. A legszebb bringák között van nálam, brutálisan (wandálisan ) szép a festése.
Szerintem érdemes várni egy-két hónapot, ha belefér, akkor kezdődnek a leárazások.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz sanyixXx #3299 üzenetére
Érdekes amit mondasz, a honlapon ugyanis kicsit már szerepel, pl. budaörsi áruház ''műhelyszolgáltatások'' menüpontban például egyértelműen azt hirdeti, hogy ez egy külön szolgáltatás, szó sincs arról, hogy csak ottani cuccokra élne.
''Az Ön áruházában elérhető műhely szolgáltatások
- Kerékpár''
stb.
''A rendelkezésre álló alkatrészek függvényében teljesített, bejelentkezés nélkül megvárható szolgáltatások az Ön áruházában:
- Kerékpár : kerékbelső / kerék csere
- Kerékpár : kerékcentírozás
- Kerékpár : kiegészítő fölszerelése
- Kerékpár : lánccsere
- Kerékpár : váltó + kábel vagy fék + kábel cseréje
- Kerékpár : fékpofa cseréje
- Kerékpár : pedálcsere
- Kerékpár : kerék felszerelése''
stb.
Bocs, csak kibújt belőlem a fogyasztóvédő elkötelezettségű énem...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz sanyixXx #3304 üzenetére
Akkor viszont egyértelműen megtéveszti a fogyasztókat a honlapotok... Mindegy, csak megjegyzés volt, feltűnt. Ettől még tudom ajánlani mindenkinek a frankó 1 l-es kulacsot 1200-ért, a szomjhaláltól mentett meg hétvégén.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Azazello- #3542 üzenetére
Dual controlnál pl. szerintem két ujj is nehezen fér el, nagyon kis kezem miatt kettővel szoktam húzni. De volt már olyan rázós lefele, ahol úgy éreztem, nincs elég ujjam a bringát is fogni meg fékezéshez a fékkaron is készenlétben tartani belőlük. Szóval szintén mutató+középső kombóra szavazok.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz rétisün #3565 üzenetére
Természetesen véletlen.
De az Andrássy az egy borzalom bringával, nem is kell ecsetelni... Mostanság kezdek átszokni az autók mellett közlekedésre, akkor nem kell folyton ki-be mászkálni a keróúton parkoló, sétáló, motorozó (!) emberkék meg stabilan letáborozott konténer miatt...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz rétisün #3568 üzenetére
No problem. Csak védem a nememet. Én komolyan nem hiszem, hogy a nők rosszabbak lennének annyival ezekben a dolgokban, van némi genetikai hátrány térérzékelésileg úgy tudom, de szerintem a szimpla egyetemes hülyeség a fő gond.
Ellenpéldaként: egyik kedvencem volt Szegeden a bíróság előtti parkolóban egy hatalmas terepjáróval küszködő pasas. Volt vagy 6 méteres batár jószág, mindkét oldalon parkoló autók, plusz villamos. Kb. 10 percig szenvedett, mire valahogy sikerült kiállnia, közben feltorlódott az egyetlen egyirányú sávon a sor, mind azt várták, mikor végez... Szóval van ilyen is. Csak tudnám, minek vesz akkora autót, amivel nem tud parkolni...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Teló meg lockout témában:
2006-os remote lockoutos (kormányról lockolható) Manitou-t ne vegyetek, ha vannak még elfekvő/használt darabok. A remote lockout úgy globálisan a felhasználók vagy kétharmadánál nem működik, ezt a gyár is elismeri. Persze publikusan nem írják le sehol, csak amikor mész vissza vele, hogy nem jó, akkor közlik, h persze, ez általános probléma. A gond velük az, hogy ha belockolod, ki már nem hagyja magát. Egyszerűen rossz konstrukció úgy ahogy van. 4-5 emberről is tudok, akinek ilyenje van, talán ha 1 működik rendesen közülük. Nem véletlen, hogy a 2007-esek már szinte mind villáról lockolhatóak. Mindenesetre Manitout nem veszek soha, ezzel elásták magukat...
A dologban az a mókás, hogy nekem egy gyengusz kis rst-m van, szintén remote lockoutos, és bár maga a villa nem egy csoda mozgású (finoman fogalmaztam ), de a remote lockout tökéletesen működik benne.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Manitou #3627 üzenetére
Amúgy szerintem a Lockout nem fontos dolog.
Érdekes, tényleg vannak, akik nem használják akkor sem, ha van. Nekem sokat segít mászásnál ha belockolom, szinte érzem, hogy könnyebb lesz kapaszkodni felfelé. Na persze azt meg különösen érzem, ha lefelé menet elfelejtem kilockolni...
Lehet, hogy erőnléttől is függ, én még csak az első aktív évemben vagyok most, és nem bánom, hogy ott a kormányon az a kis leffentyű. (Épp tegnap voltam egy túrán, ami életem leghosszabb és legmagasabbja volt, 100km a Pilisben, benne Dobogókő és Prédikálószék. Sajnos még voltak tolós részek, bár Prédikálószék felé úgy érzem, mindig is lesznek. )
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ha főleg városban használod, mindenképpen kellemesebb egy cross bringa. Én egy Kelly's Exquisite-tel nyomulok, és slick külsőkkel jól lehet száguldozni vele aszfalton, egy pár Schwalbe Land Cruiser külsővel pedig szinte minden terepen nagyon jól teljesít. Részemről montisokkal járok túrázni hétvégenként (Budai-hegység, Pilis, stb.), és csak egy-két nagyon durva emelkedő meg lejtő van, ahol a keskenyebb kerék miatt nem olyan stabil az ember, de ott általában már én magam vagyok a korlát erőben/bátorságban , egyébként sosem csúsztam meg vele. Inkább talán az áttétel okozhat nehézséget felfelé mászásnál, mivel elöl a legkisebb fokozatban 26 vagy 28 szokott lenni cross-nál, ami montinál általában 22. De le lehet cserélni montisra a hajtóművet, én is ezt fogom tenni hamarosan (bár biztos sokat fejlesztett eddig a nehezebb legkisebb fokozat ).
(A Merida crossok általában drágábbak és gyengébb felszereltségűek, mint a Kelly's pl., de amit linkeltél, az nagyon olcsó, könnyen lehet, h nincs is már belőle...)
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Wow, ez igen. Örökhajtóssal 50, azért az nem semmi. Egy gond van csak vele: ez a bringa szép. Bár úgyis a ''vastagkerekűekre'' buknak inkább, ahogy hallottam.
Sűrűn eljárok az egyik futárszolgálat központja előtt, az oda lelakatolt bringákat is mindig némi gyanakvással nézem, tudván, hogy általában sokkal jobbak, mint amilyennek elsőre tűnnek.
Gondolkodtam egyébként azon, hogy konditerembe meg esetleg melóba járásra rendszeresítek majd egy nemsoksebességes régi országútit (örökhajtóshoz azért még fel kellene nőnöm kerózásilag, azt hiszem ), de visszatart az, hogy lehet boldogulni a padkákkal, gödrökkel meg különösen a macskakővel. A cross bringámmal is visszatart még pár útpadka, gyakorolni kéne, de outival tuti elhasalnék plusz nyolcasokat tennék a kerékbe...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
-
Ariadne
őstag
válasz Pinya007 #3735 üzenetére
És az milyen fapados, ahh.
Jeannie: Összefuthatnánk valamikor megint, kipróbálhatnád az enyémet, milyen, klasszikus rst, remote lockouttal. Így lenne mihez hasonlítani.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hali!
Cross bringám után megérett az idő, hogy év vége felé valódi montim legyen, most tervezgetek. Habozok, hogy vegyek egy Magellan Pyxis Team vázat közepes felszereltséggel, egy-két év alatt felfejlesszem nagyon jóra, és utána vegyek bele fully vázat, vagy pedig rögtön össztelóssal kezdjek, amit igazán szeretnék.
Kedvencem egy Kona Kikapu lenne, de a komplett bringáknak borzasztó a felszereltsége, néztem még ezt a Meridát is [link], ami szintén harmatgyenge a vázon kívül, de kb. ebben kimerült eddig a nekem tetsző vázak listája. Olyan 250-ből szeretném kihozni úgy, hogy tudom, hogy ez áldozatokat igényel. Egyelőre a jó váz a lényeg valami pop lockos Rock Shox telóval, meg dual control fékváltókarok (ezt szeretem ), viszont tárcsafékre pl. nem hajtok egyelőre. Tkp a Kikapu 2008-as utódja, a Four is tetszik, de nem tudom, mennyibe fog fájni nálunk egy ilyen [link], ha majd kapható lesz...
Tudtok tanácsot adni esetleg pro vagy kontra, honnan érdemes nekikezdeni? XC felhasználásra kell, ez biztos, nem versenyzek (max később hobbiból pár maraton ), ezért nem kell semmi könnyű meg karbon cucc, lényeg a tartósság. Ja, és garancia mániákus vagyok, szóval korrekt helyi ügyintézésű márkára vágyom. Ha tudtok adni pár hasznos tanácsot, megköszönöm.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hmm, az a váz az egyik titkos favoritom, pssszt. Össztelósat egyszerűen kényelmi okokból gondoltam, épp azért, mert hobbiszinten nem számít a plusz pár kiló, viszont akik körülöttem össztelósat vettek, mind oda meg vissza voltak attól, milyen kényelmes is. Kedvesem is össztelóssal nyomul, és nem adná semmiért (de olyat nem akarok, a márka szervizháttere nem túl jó). Viszont nekem nem egy meglévő montiban kell vázat cserélnem, hanem egy egész bringát kell összehoznom, és most nehéz a döntés, honnan is kezdjem. (Illetve nem egészen, egy LX hátsó váltó már itt hever az asztalon. )
Épp nemrég jártunk olyan utakon a Zemplénben, ami alapján tényleg megértettem, mi is az a technikás lejtő. A vaddisznótúrásos, ázott porhanyós ösvény, hullott levelekkel befedve, néhol öklömnyi kövekkel, gyökerekkel, és igen rendes lejtéssel például határozottan az volt. Na ahhoz még fel kell nőnöm bringázásilag.
Egyébként az össztelós összeférhető a V fékkel vagy ahhoz azért már célszerű tárcsaféket beszerezni?
És köszönöm...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ehh, erre nem is gondoltam, persze, a V fék tüske. Hmm... Akkor lehet mégiscsak merevvázassal kellene indítani, mert nem akarózik tárcsafékre átszokni, félek pár kormányon átlendülésbe kerülne. Lejtőn úgy szoktam menni én is, ahogy írtad, meg az embör is, ő tanított rá még régebben , sőőőt aszfaltoson egészen lelapulva szoktunk zúzni lefelé, ahogy illik, juhéj!
Sátoraljaújhely - Széphalom - Pálháza - Kőkapu - Z- (asszem) - S- Telkibánya - onnan vissza S.újhely. Csak 70 km volt, utólag nézve jó lett volna Füzér felé elmenni, kedvesem szerint nagyon brutál. Dúlni fog a kerósturizmus arrafelé, készülnek rá. Olyan 3 méter széles keróutat építettek S.újhelytől egyelőre Mikóházáig, amit csak a Fertő tó körül láttam az osztrákoknál, szuper! Állítólag Kékedig megépítik, lesz honnan rámenni az erdei jelzésekre. Meg az újhelyi Magas-hegyet is megmásztuk, az még nem is volt gond, de utána valami elvetemült vadcsapáson mentünk fel meg le, huhh, az volt a vaddisznótúrásos tankcsapdás rész. Hát bátorságban meg erőben is bőven van fejlődnivalóm... Ja, és lévén cross bringám van, elöl 28-as a legkisebb tányér és 28"-as kerekeim vannak, de persze ez nem mentség.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Épp attól tartok a tárcsaféknél, hogy esetleg nem lehet olyan fokozatosan fékezni vele, ahogy V fékkel, pl. nem hagyja csak éppen egy kicsit ráfékezni. Nálam ráadásul "ABS" is van elöl, kis házban egy rugó, amitől még puhábban fékez, viszont egyszer sem estem eddig át a kormányon... (kopp-kopp) Párom gépével tapasztalat, hogy a Hayes Sole-t elég sűrűn állítgatni kell, sokat szenved vele, és ez engem elriaszt, V féknél ez mégiscsak könnyebb. A vízben sárban jó fogás viszont ül, abban tényleg verhetetlen. Hmm, lehet mégiscsak megpróbálok felkászálódni párom 21,5-es bringájára, és megpróbálni a tárcsaféket meg az össztelót. Nem lesz egyszerű.
Képekről: az első képen látható dagonyához hasonlóban jártunk hétvégén, csak az meredeken emelkedett. Toltam, arra azért nem elég a 42-622-es Land Cruiser, és én sem... A második pedig a Hármashatárhegyről levezető jelzetlen útra emlékeztet, amit csak "köves borzalomnak" szoktam nevezni, ott nem ilyen élesek a kövek, de hát finoman szólva is technikás terep, ez meg pláne. Szép a jószág is, bár a sár alatt a vázon túl nem sok látszik, de hát végülis ez az XC.
Ha már tárcsafék, házilag megoldható az olajos tárcsafék légtelenítése (cuccot lehet kapni hozzá, azt tudom), vagy érdemes szervizre bízni?
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz zoo8800 #4074 üzenetére
Hoppá, vázat külön nem is néztem Meridát. Az AM-ek felépítése tetszik, valahogy stabilabbnak érzem, hogy nem olyan "felemás", mint a Mission. Tudom, a Speci Epic is ilyen "oldaltelós" megoldás, de idegenkedem a gondolattól, hogy mégiscsak oldalt húzza a váz anyagát éveken át, mennyire bírja vajon.
Az 535 tényleg nem tűnik rossznak, a sima Deore szint nekem jó teljesen, ráadásul úgy látom, kétdugattyús, vagyis nem hajlítja úgy a tárcsát, mint az egydugattyús Hayes Sole.
Mindig eszembe jut új kérdés... Néztem, milyen anyagból vannak vázak, és láttam, hogy a régebbiek 6061-es aluból, az újabbak 7005-ösből, plusz van scandium meg kinesis cső is. Gyakorlatban a súlyon kívül mennyi jelentősége van ennek? Némelyik jobban törik a többinél? Ha súlyban rendben van a váz, akkor lehet mindegy, milyen az anyaga?
Jancsi: Hát igen, ilyen kategóriára tervezi épp az embör lecserélni a Solét, gyárilag volt vele szerelve a bringa, kipróbálta, nem jó. Csak frászt kaptam az összegektől, amibe az új kerül.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Aktív témák
- Magisk
- Micro Four Thirds
- Óra topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Kupon kunyeráló
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Android szakmai topik
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen