Hirdetés
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
-
Deadlock - Kiszivárgott néhány kép a Valve Overwatch klónjából
gp A játék a hírek szerint nem egyszerűen a Blizzard játékának a másolata lesz, hanem több stílus is összekeveredik benne.
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
Aktív témák
-
ngabor2
nagyúr
Előzmény: [link]
jó bringázást -
ngabor2
nagyúr
gondolkodtam azon, hogy beírom az 1. hsz-ba, hogy aki beírja, hogy hanyadikként postol, azt kirakom mi értelme van? tisztára mint az ovisok.
-
ngabor2
nagyúr
én tavaly a következőképp vettem:
bementem egy bicajosboltba, amit megbízhatónak mondtak. megmondtam, hogy mennyi a keret (a valós - 10k), és hogy mik a preferenciák. nálam a következők voltak:
- dupla felni
- markolatváltó
- fém v-fék
- masszív legyen (90kg-hoz)
ami előny:
- aluváz (nem fért bele a keretbe... pedig sokkal könnyebb, pár km után azt a plusz 2-3-5kg-ot meg lehet érezni)
- ha belefér, gélmarkolat
- ha belefér, zselés nyereg
- világítás, erősen ajánlott, de utólag is feltehető
- első teleszkóp, sokat segít a fékezésnél, nem létszükséglet
- sárvédő, csomagtartó, kulacstartó, km-óra, pumpa ízlés szerint, utólag is beszerelhető.
- lakat. ha közterületen hagyod mindenképp kell.
nem néztek hülyének, korrektek voltak. a bolt debrecenben van, gondolom nem itt akarsz összedobni egyet érdemes rájuk hallgatni, a normálisabbja úgy van vele, hogy elad egy alapgépet, ami belefér a keretbe, de utána apránként tudod fejleszteni. és ha normálisak, akkor náluk fogod felfejleszteni. -
ngabor2
nagyúr
hmmm... 50k az fejleszthető bicajra elég karcsú lesz. ha apránként utána tudsz rászánni, akkor első körben a teleszkóp és akár a dupla felni is elmaradhat. ha mégis belefér az egyik, a dupla felni fontosabb. utána ezeket is fel lehet szerelni. a zselés nyereg 4-5k körül kezdődik, de annak a cseréje is kézügyesség kérdése, tehát nem egy nagy műtét. sisak 3-4k-tól kezdődik, felesleges egyből 20k-s hipe-szuper cuccal kezdeni. én is tg sisakkal kezdtem, aztán volt egy alkalom, mikor tudtam venni egy cratonit 5k-ért... gyorsan lecsaptam rá. nem ugyan az
váltó... valóban ízlés dolga. amíg 9cm-es markolat volt a bringán, én is utáltam. mióta 12cm-es gélmarkolat van, megszerettem.
az egyéb kiegészítől meg valóban ráérnek, a legfontosabb a lámpa, vagy legalább hátulra egy villogó, meg a lopásgátló lakat/lánc.
a bennragadt készlet nem biztos, hogy automatikusan rosszat jelent. nem biztos, hogy a 2x annyiba kerülő új modell annyival többet ér, mint egy 1-2 éves kifutott modell, amihez ugyan úgy megvan az alkatrész-utánpótlás.
ha bemész egy boltba, 40-45k-t mondj, mert 40-nel eléggé vakargatni fogják a fejüket. nomeg említsd meg, hogy későbbiekben fel lesz még öltöztetve a gép. -
ngabor2
nagyúr
az aluváznak van még egy előnye, amit valszeg egy jódarabig nem fogsz kihasználni: könnyebb hozzá teleszkópot találni. az én acélvázas bicajomba eléggé utána kellett járni, hogy egyáltalán bármilyen telót kapjak. mindenhol csak 1 1/8''-os szárú dolgok voltak, az acélvázhoz meg 1''-os kell.
nomeg mint írtam, az a kis súlyhiány az aluváz esetén elég sokat bír jelenteni hosszabb távon. -
ngabor2
nagyúr
válasz CounterBoci #436 üzenetére
a terepgumik általában egy bizonyos határig ellenállnak a tüskéknek. erdőben az ajánlott. tömör gumist valóban nem fogsz találni, azzal épp a lényeg veszne el, olyan nehéz lenne a kerék, hogy nem bírnád tekerni normálisan.
-
ngabor2
nagyúr
gratula a géphez. egy dologra számíts: kicsit hosszabb táv után az első napokban a lépcsőzés ''fájdalmas'' lesz. olyan izmokat mozgat meg a bicaj, amit amúgy viszonylag ritkán használsz. 2-3 nap alatt elmúlik.
lehet, hogy csak az én mániám, de én időnként, különösen, ha valami nem 100%-os, elviszem szervízbe. lehet, hogy otthon egy megfelelő szerszámmal 5 perc alatt meg tudnám oldani, de valahogy jobban bízom egy kipróbált szervízben, mint az én hozzá-nem-értésemben. és mivel én alapesetben ezzel járok melózni, az üzembiztonság fontosabb, mint az, hogy 100, vagy 3000 ft-ból jött ki a karbantartás. -
ngabor2
nagyúr
úgy vettem észre, hogy mindössze kényelmi, megszokás dolgok játszanak közre. ha ''nagypapásan'' szeretsz tekerni, akkor hajlítottal egyszerűbb. egyenes kormánynál előre kell hajolni, azt úgy lehet csak megfogni. a hajlítottal ez a póz kényelmetlen.
a másik, hogy hogyan fogod a kormányt. van, aki az egyeneshez szokott, merőlegesen fogja a haladási iránnyal. a hajlítottnál a csuklód az egyenes, kevésbé fárad el. ennél tudományosabb megközelítésben nem tudok írni erről -
ngabor2
nagyúr
válasz DeltaPower #894 üzenetére
az aláírásomban levő link 1. hsz-ében minden benne van. Whaskes kocsmájában összeülünk, beszélgetünk, sörözünk, sütünk, sörözünk
-
ngabor2
nagyúr
válasz Kephamos #1901 üzenetére
egy biztos: ne wd40-nel. én azzal mostam le. csakhogy onnan is kivitte a szírt, ahonnan nem kellett volna. a lánc tiszta lett, de az agyakba is bejutott, kihozva onnan a zsírt (a felületen levő homokot meg bevitte valószínűleg). utána a szervizes mondta, hogy nem volt jó ötlet, 3k-ért újrazsírozta, meg normálisan kitakarította.
mielőtt valaki mondaná, hogy azt otthon meg tudtam volna csinálni:
- nincs hozz ászerszámom
- nincs rá időm
- évente 3k-t nekem megér
- ha minden igaz, 2 hónap múlva már nem ez a bringám lesz. -
ngabor2
nagyúr
nekem is kattog, de mióta elhoztam a szervízből. nekem egyértelműen a középagynál, és akkor, mikor a pedálokon megszűnik, vagy vált a terhelés, tehát fordulatonként 4x.
az én fejem is megizzad a sisakban, pedig ez is szellőzik. nem igazán tudok ellenszert.
én ritkábban váltok, az első váltó fixen középen van, a hátsó a 4-esen, ha gyakran meg kell állni, vagy tudom, hogy szükség lehet a szökésre, akkor visszaveszem 3-ba. -
ngabor2
nagyúr
végre ma ismét bicajjal tudtam a melóhelyre menni. kicsit nehéz volt tekerni, de betudtam az elpuhultságnak. aztán itthon megnéztem a keréknyomást... 1.5 barnál nem volt több... 2.5 szokott lenni. gyorsan fel is leheltem erre a nyomásra.
-
ngabor2
nagyúr
mindez nagyon szép és nagyon jó... csak mikor kezdenek hozzá? mert amíg a kezdés nincs, addig hiába is várjuk a befejezést
addig is kénytelen vagyok szabálytalanul közlekedni, ha nem akarok havi 6350ft-ért bérletet venni, vagy az életemet veszélyeztetni a nagy forgalomban.
-
ngabor2
nagyúr
valahogy sejtettem, hogy a "lehet, hogy soha" a legvalószínűbb válasz.
amúgy kölcseyről a tevába kell eljutnom, jelenleg oda-vissza kölcsey-leány-rákóczi-egymalom-péterfia-simonyi-pallagi útvonal. régebben volt egy kanyar benne kisutcákkal, de nem volt jobb, sőt, mivel a hadháti és a nyíl utcát keresztezte, ott elég macerás volt az átjutás.
-
ngabor2
nagyúr
ti jártatok már úgy, hogy esős időben ugrik a lánc a hátsó lánckeréken? tegnap alig tudtam hazatekerni, mert ha jobban odaléptem neki, mindig ugrott, csak mikor már begyorsult, akkor lehetett rendesen menni. ma, száraz időben, ezt nem tapasztaltam. nem látok semmit rajta, hogy baja lenne. mondjuk az elmúlt 3 év alatt nem sok szervízt látott (tavaly látott egyet, de az is éppcsakhogy volt valami). valami 3000km-t hajtottam eddig bele, melóbajáró eszköz, tehát nincs túlcicomázva és túlhajtva.
-
ngabor2
nagyúr
egy ideje éreztem ,hogy reggelente elég nehéz tekerni a bicajt. most megmértem a nyomást a kerekeiben: 0.8bar... gyorsan felnyomtam a szokásos 2-2.2-re. holnap kiderül, hogy annyi volt a baja, vagy vigyem el szervízbe. bár eddig igazi nagy szervíz nem volt, pedig 3 éves.
-
ngabor2
nagyúr
jön a hideg... én meg elhagytam fél pár kesztyűmet, ezért kénytelen leszek venni egyet. milyet ajánlottok, ami nem egy ökör ára, egy kicsit szellőzik, de melegen tartja a kezet, és tartós is? még egyelőre nagyon nem villamossaljárós idő van, úgyhogy a drótszamár lenne hajtva erősen. mivel a városban (debrecen) járni nem igazán van időm, ezért a webshopok előnyt élveznek. legfeljebb veszek mást is, hogy a szállítással együtt is megérje.
-
ngabor2
nagyúr
no, keménynek néz ki a jövő hét... kellemetlenül hidegeket mond reggelre. pont olyat, amihez a széldzseki már nem elég, a téli kabát meg még sok. bérletem meg nincs, úgyhogy min. 20-áig bicajjal kell mennem... akkor meg már mindegy, ha utána is azzal megyek
még szerencse, hogy legalább részben védve van az arcom
[ Szerkesztve ]
-
ngabor2
nagyúr
pár hete néztem kolléganőm bicaján a külsőt. kérdeztem, mióta van meg a gép. mondta, hogy kb. 3 hónapja... a gumik sokkal kopottabbak voltak, mint az én 3 éves bicajomon... nem tudom, hogy milyen márkájú az övé, de hogy ekkora különbségek legyenek...
oké, lhet, hogy az is az oka, hogy az enyém terep, az övé meg országúti, tehát nagyobb felületen tapad. de akkor se kellene gy 3 hónapos guminak majdnem szövetig kopnia
-
ngabor2
nagyúr
válasz becuszabi #12118 üzenetére
mintha hallottam/olvastam volna olyat is, hogy x évente azért érdemes "automatikusan" is kukázni a sisakot, mert az anyag magától is elöregszik. az amorf (mű)anyagokat ismerve lehet benne valami, persze más kérdés, hogy egy utcai használatban levő, jó minőségű sisaknál ez az x év mennyi... valszeg nem 2-3, hanem sokkal több. annyi idő alatt meg úgyis tönkremegy a csat, vagy egyéb része.
-
ngabor2
nagyúr
válasz tr00p3r #12120 üzenetére
én az ütés nélküli elhasználódásra gondolok. oxidáció, nedvesség hatása, esetleg napsütés, meg egyéb öregítő tényezők kellemesen szétcincálják a szerkezetét.
az ütődés utáni dolog "magától értetődő"(nek kellene, hogy legyen). bármennyire is drága, bármennyire is fáj érte a szívünk, egy ütközést bírnak ki. erre vannak tervezve. a sisak törik a fej helyett.
-
ngabor2
nagyúr
üdv
tudtok mondani olyan magyar webshopot, ahol lehet kapni térd alá érő biciklis gatyát? a térdmelegítő folyton lecsúszik hosszabb tekerés alatt, hátha ezt felvéve farmer alá egy kicsit jobban védené a térdízületemet télen. nem örülnék neki túlságosan, ha szétfázna.
-
ngabor2
nagyúr
válasz knifemaster #12200 üzenetére
ott kezdtem. ha találtam volna, akkor nem kérdezném.
vagy kantáros van, vagy nincs kép (semmilyen), vagy csak rövid.
asszem marad az ebay, ha addig nem találok mást.
[ Szerkesztve ]
-
ngabor2
nagyúr
válasz bmx powa #12209 üzenetére
inkább a fogyókúrás topikba illene, de mivel ide írtad, itt válaszolok.
szóval a fogyáshoz nem elég a bevitt és elégetett kalóriákat számolni. a mozgás jó, hogy többet használsz fel, mint az aktuálisan bevitt energia, az szükséges, de az, hogy éhezel, majd 2 csokival pótolod... az nem feltétlen a legjobb megoldás. persze nem tudom a részleteket, és meglehetősen felelőtlen dolog lenne tőlem itt "osztani az észt" a fogyással kapcsolatban.
ha félreértettem a hsz-odat, és köze nincs a fogyáshoz, akkor bocs, nem szóltam
-
ngabor2
nagyúr
válasz knifemaster #12215 üzenetére
igen, én nem írtam részleteket. köszi a linket mindenképp. lehet, hogy idővel megbarátkozok a kantáros cuccokkal is, most még eléggé idegenkedem tőlük.
az mondjuk érdekes, hogy női változatban viszonylag sok 3/4-es nadrág van (betétes és betét nélküli is), viszont férfi változatban ritka, int a fehér zorro...
szatocs: nekem azóta kattog, illetve kattan egyet, amióta borultam robogóval, és az ráesett a térdemre. egészségügyi iskolát végzett kolléganőm azt mondta, hogy a csont és a porc nincs összhangban, nem borítja mindenütt megfelelően a porcréteg a csont végeit, emiatt akad és kattan. hogy mennyire igaz, és hogy kell/lehet/érdemes-e vele foglalkozni, azt nem tudom. ha nagyon zavar, akkor egy ortopéd orvostól kérdezz rá, ő biztos tudja.
-
ngabor2
nagyúr
válasz lorcsi #14293 üzenetére
reméljük, végre valóban lesz. nagyon elférne.
Ybron: még messze vagyok a nagypapa kortól, amikor az idő engedi, bicajjal járok a melóba. bicikliút híján elég érdekes... amiatt kell 1-2 órával korábban bejönnöm, hogy még a reggeli csúcs (6 óra) előtt át tudjak vágni az egyik legforgalmasabb útszakaszon. visszafele meg fél utat szabálytalanul, a járdán teszem meg, amennyire tudom, vigyázva a gyalogosokra. többségükkel semmi probléma, úgy látom, megértik a dolgot, vagy nem ismerik a kreszt. egy részük azonban igen "jogom van hozzá" hozzáállású, 1 db öregmama képes elfoglalni az 1,8-2m széles járdát. magyarország legnagyobb vidéki városában nem tudsz bicajjal eljutni egyik helyről a másikra biztonságosan. azért ez nem olyan jó dolog...
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- ÚJ Apple Pencil 1 - 2 első és második generációs BONTATLAN AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉR
- ÚJ BONTATLAN Macbook Air Apple M1 M2 M3 Legújabb Magyar 1 év Garancia Deák Térnél Azonnal Átvehető
- ÚJ Bontatlan iPad Air 5 M1 2022 10.9 256Gb Space Grey 1 év Apple Gar AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.
- Apple Watch Series S8 41mm Stairlight ÚJ BONTATLAN Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciáv
- Akció Új Bontatlan 2023 iMac 24 M3 Chip 8/10 8GB/256GB SSD Azonnal Deák Térnél Átvehető 1 év garanc
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs