- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Gaming notebook topik
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Házimozi belépő szinten
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
-
Manor Lords - Túl a kétmillión
gp Alig három héttel a megjelenés után máris egy fontos mérföldkövet értek el a készítők.
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz inkubator #24849 üzenetére
Hozzánk nem egyszer előfordult hogy, úgy hoztak be bringát, hogy megcserélték a két pedált, szóval még azt sem voltak képesek maguk megoldani, hanem elcseszték, aztán jöhetett a szenvedés, lakatos munka, meg a menetvágás, meg egy új pedál, és meg voltak lepődve..
Legjobb sztori, ami ha eszünkbe jut, még mindig a homlokunkhoz csapunk.. azt mondta az ügyfél, mikor kérdeztük tőle hogy ők tekerték-e bele a pedált megcserélve a két oldalt, hogy nem, az áruházban az eladó fiatalember, de jól megszenvedett vele, nagyon nehezen tudta beletekerni!Hát az igen gyanús ha markolatig be lehet húzni.
Fékpofa nem kopott el? Tárcsa nem vékonyodott el?
Meg szerintem ott már az olaj szinttel is baj lehet.
Meg nem mindegy, hogy hogy húzod tövig, nyúlik a fék? Mert akkor meg levegős lett...
Szóval egy légtelenítés, olaj feltöltés szerintem ráférne.
Van amúgy a karon belül egy pici azt hiszem 2.5 ös imbusz, azzal lehet finom állítani az előfeszítését, de ha már ekkora a gáz, azzal már nem szabad ezt korrigálni.
Plusz probléma, hogy avidhoz kéne avid légtelenítő szett, és nem annyira barátságos ezeket javítani, barátom be szokta vállalni, de csak ha nem vagyunk nagyon megúszva a melókkal.[ Szerkesztve ]
-
válasz inkubator #24849 üzenetére
nagyjából vízszintesbe állítod a kormányt, és a folyadéktartályról leveszed a kupakot. akkor kiderül mennyi lötyi van benne.
amúgy azt tedd, amit vénember mondott.
ezek a lötyik amúgy is kétévente cserések.(#24851) ---Lasali---
légtelenítő szett? egy olajálló csőre gondolsz, meg egy 8as villáskulcsra, és egy haverra aki segít? (meg persze a megfelelő folyadékra)[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
inkubator
tag
Fékpofát, tárcsát holnap leellenőrzöm, de nem nyúlós, viszont kissé gumis hangja van a fékkarnál. Olyan mint amikor 2 gumi egymáson surlódik. Mintha nem lenne benne elég olaj. De nem értem amúgy hogy mitől levegősödhet fel a fék.... Olaj nem folyt el elvileg sehol, mert porszáraz kívülről a rendszer.
Nem vagyok otthon a hidrós fékek lelkivilágában, DE azt már megtanultam, hogy ha nincs bent a tárcsa akkor ne húzzam be a féket
[ Szerkesztve ]
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
válasz inkubator #24853 üzenetére
Gyárilag összerakott 0km-es fék fellevegősödött miközben bő fél évet pihent a szekrényben... (mondjuk ez magyarázható azzal, hogy a folyadék-tartályban a levegő elvándorolt, de, hogy a tartály miért volt majdnem üres... azt nem tudom. pedig tele volt )
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
venember83
nagyúr
válasz inkubator #24853 üzenetére
A fékolaj tartalmaz saját magában levegőt, ezt nem tudod teljesen kiszorítani a rendszerből, sőt, tudtommal képes megkötni is a környezeti levegőt, ezért teljesen nem tudod eltávolítani a levegőt már a folyadékból sem.
Tüzi: Azért Avid esetén nem árt még két fecskendő, illetve két kis üreges csavar, amivel a féknyereghez csatlakoztatod a csöveket. Plusz a DOT folyadék nem is igazán barátságos.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #24855 üzenetére
Azt én se értettem hogy azokat a kis csatlakozókat hogy pótolja a 8 as villáskulccsal.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz ---Lasali--- #24856 üzenetére
Van nevük is, de fene meg tudja. Autós szaküzletben amúgy lehet kapni, tudtommal. Tehát tényleg összehozható a légtelenítő szett olcsóbban, mint ahogy az Avid adja a saját felcímkézett készletét.
-
Toomy
senior tag
Azt hiszem lassan vissza kell magamat fognom, mert lassan el fogok fogyni. Minden héten lemászik rólam fixen heti 1-1,5kg már 71-en vagyok. Ja és miközben hülyére kajálom már magam mindennel. Képtelen vagyok annyi kalóriát megenni, mint amennyit elégetek. Na ilyen sem volt még az életemben
-
válasz venember83 #24855 üzenetére
Ezt nem értem. A féket ha megveszed, nincs hozzá csavar? Külön kell megvenni vagy wtf?
(#24856) ---Lasali---
Párszor szereltem már a motorom kombinált fékrendszerét (mindkét fékvezérlő kar hatással van az első-és-hátsó féktárcsára is), kontúrjában érzékelem a dolgot
Légtelenítésre gondoltam, amikor a légtelenítő-csavart kell szinkronban nyitni-zárni a fékkar állásától függően.
Ezért nem értem milyen légtelenítő szett kell hozzá.
Igaz még sose volt avid-om, de feltételezem, hogy lényegében tök ugyanaz, mint bármelyik másik hidraulikus fék, így a légtelenítése is hasonszőrű.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
venember83
nagyúr
Motoron van, de Avid féknyergen és fékkaron nincs, csak egy furat, amibe ezt a csavart (ami a fecskendőhöz csatlakoztatott cső végén van) becsavarod. 3:22-től nézd. Szerencsére az újabb Shimano fékek már valóban 2 fecskendővel, 2 csővel és egy 8-as (vagy kisebb?) kulccsal légteleníthetők.
[ Szerkesztve ]
-
válasz ---Lasali--- #24860 üzenetére
Világos
Mindössze ezt a "kell hozzá a szett" dolgot nem értem. Veszek egy komplett féket, majd ehhez kell még külön vennem lukas csavarokat, meg minden szirszart? Akkor ez komoly lehúzás hallod Ha vékony a folyadéktartály, akkor oké, kell hozzá fecskendő, bár én megoldanám egy vékony csővel, aminek egyik végét néha befogva lehetne tölteni a tartályt.
Tuti nem vennék ezrekért ilyen szettet.
A légtelenítő csavarra meg ráhúzok egy csövet, amin a levegős folyadék el tud menni, és nem folyik szerteszét. Utána már csak arra kell figyelni, hogy ne fogyjon ki a tartályból a lé, és lehet légteleníteni.Vagy ez az avid fék valami extra dologgal is rendelkezik, amivel a többi gyártó nem?
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz venember83 #24861 üzenetére
rofl
Ez a tipikus Tom és Jerry szindróma. Egy teljesen egyszerű dolgot mint ez, hogyan bonyolítsunk agyon... tök feleslegesen.
Hope ti6-ot, meg most a Magura Gustavot is kb 3 perc alatt légtelenítettem, és egyben az folyadék-csere is megvolt. Pfffff...
Ezért nem értettem, de akkor már világos
kösziどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz venember83 #24864 üzenetére
De bazeg Ezt így agyonbonyolítani... marketing szempontból biztos faxa, hogy milyen király arcok dolgoznak az avidnál, mert aztán ez milyen komoly, tutira extra cucc, ha így kell légteleníteni...
mennyé' má'...
Ami igazán röhejessé tesz ezt az egészet számomra, hogy a "made in taiwan" gatorbrake fékem is egy egyszerű csavarkulccsal, meg egy 4es csővel légteleníthető. Igaz a féktartály kupakjához kell egy 10es torx, de tényleg ennyi.
Egyszerűen gondolkodni nagyon bonyolult.
De ezen a videón besírtam, köszi, elteszem kedvencekbemod:
tuti, hogy sose lesz avidom ezek után. szo.jon vele aki kitalálta...[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
venember83
nagyúr
-
válasz venember83 #24867 üzenetére
Oszt' hogyé' vesztegetnek egy ilyen szettet?
Jó, mondjuk ennek az avidos dolognak is megvan az előnye, de szerintem bőven túl sok a hátránya ahhoz, hogy értelme legyen az előnyének.
Most félre ne értsd, nem hülyézek én senkit sem távol álljon tőlem, sőt... de ez az avid baromság ez kiverte a biztosítékot a fejemben.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
belaazallat
addikt
Hali!
Nekem van plusz 20kg feleslegem, tudok kölcsönadni! Visszaadni sem szükséges!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Hasaggymeg
veterán
Még másfél év és elfogysz,de látom van itt önzetlen fórumtárs aki szívesen segít.
(#24873) belaazallat...a balatoni mizéria után is maradt rajtad +20 kg?! Makacs egy fölösleg!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ludsimon
veterán
-
Doki-HUN1978
senior tag
Én Április elején 70 kiló voltam, aztán ahogy jött a jó idő, mentem brinyózni heti 2-3 alkalommal.
A hét végi verseny után 64kg-ot mutatott a mérleg nyelve. Azt hittem rosszul látok. Gyorsan visszakajáltam magam 67kg-ra, de már nem merek elmenni bringázni.
Arra gondoltam veszek valami tömegnövelőt, amiben rengeteg a kalória, hogy pár hónap múlva ne legyek egy súlyban a gyermekemmel...(#24876) GeneraL_XTX: Ahogy azt Venember83 is említette, a fékolaj idővel "elöregszik", mivel a környezetéből kivonja a levegőt és fellevegősödik.
Puha lesz a fékpedál/fékkar és a levegő tartalma miatt előbb felforrhat és durrannak a fékcsövek.
Itt években, tessék gondolkodni, ami 10 év is lehet.
Nem kell bedőlni a marketing fogásnak, hogy "évente cserélni kell" stb...Az autókon sem cserélik évente a fékfolyadékot, pedig ott azért komolyabb a "tét".
4-6 évente célszerű cserélni...[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
belaazallat
addikt
válasz ludsimon #24875 üzenetére
Azt még nem bírná a technika, meg a pénztárcám. Sok alkatrészt kellene cserélni, javítani.
Lehet elég lenne napi 50km is, de az akkor minden nap.A zsír csökken, de nő az izom, így a súly nem változik. Mióta nagyobb távokat tekerek, azóta 3cm-rel lett vastagabb a combom, de a nadrágszíjat 1-gyel beljebb kell gombolni, különben leesik a nadrág.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #24878 üzenetére
"Azt még nem bírná a technika, meg a pénztárcám. Sok alkatrészt kellene cserélni, javítani"
heti 2-300 km annyira nem viselheti meg a bringát ha igen, akkor ott valami nagyon nem jó.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
venember83
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #24877 üzenetére
Azért azt is vedd figyelembe, hogy autóknál elég sok fékolajról van szó, és az érezhető fékerőromláshoz ezért elég sok levegőt kellene felvennie, míg biciklik esetében pár milliliter fékolaj van a rendszerben.
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz venember83 #24880 üzenetére
Érdekes kérdés ez....
Viszont az autóknál a folyadék felszíne/térfogata a sokkal nagyobb, ami "kéri" a levegőt.
A forráspontig -ami dot4 esetén 260 Celsius fok- azért néhányszor meg kell nyomni/húzni a pedált/kart egymás után nem igaz?![ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
válasz venember83 #24880 üzenetére
fékolaj nem létezik
fékfolyadék létezik.
ebből van ásványi alapú, meg szintetikus, ami a DOT akármennyi.
DOT 5.0 a kakukktojás, mert az szilikon alapú, a többi meg polietilén glikol.
DOT-osat pedig kétévente cserélni kell, mert elforr(hat). Persze nem városi kerekezés közben fogja ezt az áldásos tevékenységét végezni
Kettő nem keverhető, és az egyik megeszi a másikhoz jó gumialkatrészeket, ami elég sz.pás.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
belaazallat
addikt
válasz rétisün #24879 üzenetére
Az a probléma, hogy a bringát 2009ben vásárolta meg az előző tulaj, állítólag nem igen járt a bringa szervizben. Na most ő beletekert már ~7-8 ezer km-t.(szerintem többet.)
Amikor én megvettem lecseréltem a hajtókarokat biopace tányérokkal, majd Zánka után a hátsó sort meg láncot. Majd újra kellett fűzni a hátsó kereket.
Most cserélem a 8-as sort 9-esre, új lánc.
Szeretnék egy erősebb hátsókereket, jó lenne lecserélni a négyszög tengelyes monoblokkot lecserélni valami komolyabbra, de akkor cserélni kell a hatókarokat is. A bovden házak elöregedtek(? ), itt ott elrepedeztek, azokat cserélni kellene.Nem azt mondom, hogy mostani állapotba nem lehet vele tekerni, sőt, nagyon jól megy a bringa, csak nem szeretném az alkatrészeket a végletekig terhelni.
Nem szeretném, ha egyik tekerés közben emre fórumtársnak kellene telefonálnom, hogy szedjen össze kocsival, mert nem bírta a technika.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
Hétvégén melóbajáróson kicseréltem a hátsó fék bowdent. Akkor azt hittem elég jól sikerült belőni, szépen középen van, kis húzásra már fogja is a felnit, látszólag teljesen ok volt. Viszont ma mentem vele, és igaz, hogy kis húzásra már fogja, de ereje ott kb. 0, és teljesen be kell húznom ahhoz, hogy érjen is valamit (és még akkor is kevés), addig meg mintha csak nyúlna az egész Szerelés előtt se volt az igazi, de ennél még akkor is jobb volt Mit ronthattam el? Bowden totál új, bowden ház az régi mondjuk.
-
belaazallat
addikt
válasz Cathfaern #24890 üzenetére
Hali!
Nem lehet, hogy az új bovden még nyúlós korszakában van?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
-
Toomy
senior tag
Teljes hajtás csere előtt állok.
52-es a nagy tányérom, szerintetek nagy diffi lenne ha 53-ast dobnék rá? A kicsi még 90%-os.
A hátsó fogaskoszorúm 12-23-as. Gondolom lejtőn jobban ki lehet majd tekerni.
TIAGRA hajtóművem van, és az ULTEGRA lánctányért néztem ki. Mind a kettő 5 karos, kell még valamire figyelnem a vásárlásnál? Gondolom a lyuk kör az egyezik alapból. -
ludsimon
veterán
Ti hogy tudtátok ilyen szeles/hideg időben rávenni magatokat most nyáron a tekerésre??
Nekem is olyan munkahely kéne ami 80 km-el odébb van és akkor tudok egy 'kis' kerülővel én is csinálni nagyot.
Meg persze nem utolsó sorban biztonságos zárt tárolóhely vagy 2 lépéssel mindig mellettem legyen a bringa.undefined
-
ludsimon
veterán
Én nem bírom rávenni magam.
10 percenként felállok és kikacsintgatok, hátha javul az időjárás, de nem igazán.
Maradok a train simulator előtt azt hiszem.Téli cuccot elástam jó mélyre, nem szeretném már idén nyáron használni, legalább nyáron maradjon már 18 fok felett az időjárás.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #24898 üzenetére
Igen, az a nagyon komoly amikor olyan helyen megy az ember ahol 30-33-al lehet pedálozni és ott most 16-18-al lehet menni és a pulzusom meg az egekben. Ráadásul ha azon a szakaszon még emelkedő is van akkor 12-14-re is visszaesik nálam a speed. Na ezért jó edzésnek. Csak a hozzá párosuló hideg az tényleg nem kellene, mert az már tényleg több a soknál...
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android másképp: Lineage OS és társai
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kutya topik
- Toyota topik
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Asus VivoBook X412F - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 650 G5 - i7-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Asus VivoBook S410U - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 450 G3 - i7-6G I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gar!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest