Hirdetés
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #40793 üzenetére
Én nem tudok szakaszosan fékezni. Olyan dombok vannak itt nálunk, h ha legurulsz egy lejtőn, akkor vagy fogod a féket, vagy száguldani kezdesz.
Hiába engedem fel és próbálok szakaszosan fékezni, egy másodperc múlva - vagy rövidebb idő után - újra meg kell húzni.
Annak meg nem látom értelmét, h ilyen fél-egy másodperces periódusokkal tépjem a féket izomból (próbára téve ezzel a kerekek tapadását, meg még el is fáradok).
Régebben is elmélkedtem ezen és arra jutottam, h hőfejlesztésben nincs különbség - ugyanazt a mozgási energiát kell megzabolázni -, csak szakaszos fékezésnél más képet mutat a T-t grafikon - felfutás közben tüskékkel tarkított függvény kép -, folyamatos és gyengébb fékezésnél úgy vélem ugyanaz a grafikon alatti terület, csak nincsenek tüskék és egyenletes a felfutása (előbbi példának az átlaga).
Ebbe belegondoltam a menetszelet, a felni visszahűlését.
Minimális különbséget okozhat a kritikus hőmérséklet elérése előtti területeken, mikor a fékpofa felületét átjárja a menetszél, mikor elemelkedik a felnitől.
De ez nem több pár fokos különbségnél, csak kicsivel lehet késleltetni az égést, egy másodperc alatt nem hűl vissza számottevően.Szóval egy hosszú lejtőn, ahol fogni kell a bringát, különben elszabadul, teljesen mindegy hogy fékezel, ha túlmelegszik - már pedig túl fog -, akkor vagy megállsz és pihenteted, vagy megégeted. Nincs több lehetőség.
Én általában nem szoktam megállni. De megnézem ki jön le egy 500 méteres lejtőn (ahol 50-100 méteres gurulás után 50 km/h környékén van ) megállás és fék égetés nélkül, mondjuk olyan stabil 30 km/h környékével.
Ez csak autónál működik szvsz, de ott jókora motorfék segít a helyzeten.Persze erre lehetne mondani, hogy ki mekkorákat fékez a Pilisben, meg izé, de a közlekedésben én nem a határokon egyensúlyozok.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
- Ryzen PC , R5 2600 , RTX 3060 12GB , 16GB DDR4 , 256GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen