Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Csokicsibesz

    tag

    válasz Kasya #168416 üzenetére

    Váltó:
    Bevallom nekem megkönnyíti a dolgomat, hogy nincs első váltó, mert nem kell figyelni a keresztbe váltásra. Nekem csak bonyolította a dolgokat az első váltó, mert szinte mindig csak egy első lánctányért használtam.

    Shimano-nak van 1x12-es rendszere XTR, XT, SLX és Deore felszereltségben. Ami az általad linkelt bringán van az is egy XT szett, csak a 2x változata. Egy 32-50 szerintem majdnem mindenhova elég.
    Szerintem ha egy szériából veszel 1x vagy 2x rendszert, akkor ott nem lesz minőségbeli különbség a kettő között. Szerintem ugyan abból az anyagokból lesz a hátsó sor meg a lánc is. Max az elosztása más a két sornak.

    Mondjuk ha nagyon sokáig mész és nagyon nagy távot, akkor ott lehet kijön a 2x12 előnye. Mondjuk egy Salzkammergut Trophyn lehet már kiadja a matek.

    Kerekek:
    Ezek a gyártó saját márkás kerekei, talán ha jól néztem akkor 32 küllős, Shimano Deore kónuszos agyakkal.
    Nem tudom megmondani, hogy milyen minőségi a gyári felni. De az esetek nagy százalékában ugyan azok a kerekek vannak a pár százezres és a közel egymilliós bringában is. Nyilván minél többet kap a kerék annál jobban kijön, a minősége.
    Én kb. 3 év alatt nyírtam ki a gyári felnijeimet. Igaz, hogy kaptak is rendesen.

    Egy ipari csapágyas (az angol elnevezése sealed bearings, talán kicsit beszédesebb) agy egyrészt könnyebb is, mint a kónuszos és karbantartási oldalról is egyszerűbb kezelni (csak cserélni kell a csapágykat).

    Egy jobb felniben már csak 28 küllő van, vagy még kevesebb, a küllők egyenes fejűek (straight pull) stb. Szerintem egy jobb kerékkel, ami már tubelessre van alakítva és egy normális súlyban lévő külső gumival még 500g-ot, vagy talán még többet le lehetne faragni a bringa súlyából.

    Ha a kereken változtatsz, akkor az jobban érződik, mint egy kormány vagy nyeregvázcső csere.

Új hozzászólás Aktív témák