Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mobal

    MODERÁTOR

    válasz Hasaggymeg #175973 üzenetére

    A két szélső értéken valahol mindig éppen, hogy hozzáér a lánc a kanálhoz. Ha fent beállítom akkor alul nem jó, ha alul is beállítom akkor pedig laza a bowden és nem pakolja fel.

    De most lehet jó, még állítottam a délelőtt rajta. Az első hajtómű régi, már nem kapható Deore LX. A költség hatékony megoldás esetemben az lenne ha ki tudnám cseréltetni a tányérokat - egyelőre ezt gondolom.

    Az egész úgy 10 éves és kopott. Az egyik szervizben azt mondták elég a középsőt kicserélni mert a másik kettő jó, a másikban pedig, hogy a középső jó és a többi nagyon kopott illetve az egészet egyben illik cserélni.

    Most mi az igazság? Lassan tényleg nem tudom melyik szervizbe járjak... :)

    "Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

  • inifini

    tag

    válasz Hasaggymeg #175973 üzenetére

    Nem tudom, hogy egyről beszélünk-e, de nekem di2 váltóm van az outin, majdnem 6e km-nél vagyok, és max 3-szor töltöttem eddig, ebből kettő elővigyázatosságból, mert elutaztam és több napot tekertem, de nem akartam vinni a töltőt.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #175973 üzenetére

    Van pontos töltöttség visszajelzése. Persze nyilván az aksi töltögetése jár némi kényelmetlenséggel, de úgy gondolom, hogy a váltó bovdennel szarakodni sokkal nagyobb szívás, olyan esetekben amikor az végig a vázon belül fut.
    24-25 óra üzemidő nekem teljesen vállalható.

    (#175976)arn:
    Azért szerintem már eddig is nagyon szép utat járt be az e-bike(pedelec), nyilván mindig van hova fejlődni, de amit ma tud egy modern gép, az már bőven sokkal-sokkal jobb mint mondjuk 6-8 éve. Az akkutechnológia az ami leginkább határt szab, de ez igaz kb mindenre ami akkumulátorral működik, egy akku generáció váltás valóban nagyon komoly előrelépés lesz az elektromos meghajtásban, akár bringa, akár autó, akár motor, akár egyéb jármű esetén is!

    Egyáltalán nem csodálkozom azon, hogy sokan krosszmotorként tekintenek a durvább, nagyobb rugóutas montikra/e-montikra. Ezek az emberek még valószínűleg soha nem ültek nagyobb rugóutas mtb/e-mtb kerékpárokon. Krossz motoron meg aztán pláne nem, és így van valami elképzelés a fejükben, ami általában köszönő viszonyban sincs a valósággal.

    Az emberek nem egyformák hála a jó Istennek, másfajta igényekkel, én pl nem összefosni akarom magam a bringán, hanem élvezni a kerékpározást. Nekem az nem jelent élvezetet, hogy alapjait tekintve egy aszfaltra kitalált bringával (CX), akarok bemutatni hajmeresztő mutatványokat egy erdőben. Persze lehet vele menni közepesen nehéz terepen ha ügyes és kellőképpen bátor(őrült) vagy, de azért ez mégsem oda való. XC gépekkel meg az a bajom, hogy egyrészt nekem kényelmetlen, másrészt meg egy csomó olyan tereppel találkozom, még itt a nem túl nagy hegyeink (dombjaink) között is, ahol az XC már nem életbiztosítás ha le akarsz ereszkedni épségben. Épp ezért számomra A MTB a Trail/Enduro kategória, mert ezekkel a bringákkal lehet a legélvezetesebben, a legsokfélébb terepen elboldogulni. Amúgy néha megfordul a fejemben olyan gondolat, hogy kéne építeni valami könnyű XC-t harmadik bringának, meglátjuk. :) Egyébként Enduro-n is kell gépészkedni, de nyilván máshol vannak a bringa határai. Annyiban igazat tudok adni neked, hogy mondjuk a nagy rugóút tényleg sok mindent meg tud oldani, legalább is a sebesség hamar megugrik lefelé és ha nincs mögötte tapasztalat, akkor abból gyorsan baj lehet. Jobb merevvel kezdeni, ebben egyetértünk, jobban megtanulsz bringázni, az biztos. Én végigjártam a ranglétrát , már a 90-es évek elején jártam az erdőket az ős, full merev Schwinn woodlands-el, utána meg az ős GT Karakorammal, amiben csak egy 5 centit mozgó villa volt. Aztán lépkedtem fölfelé.

    Sok embertől hallom azt, hogy majd akkor ül esetleg egy elektromos bringára amikor már öreg lesz, meg kb minden baja lesz. Öregen, gyengén, de legalább is jelentősen csökkent fizikummal és ízületekkel, ki fog tudni kihasználni egy Trail/Enduro szintű bringát? Kb senki. Én ezt nem akarom megvárni, most van itt az ideje, hogy használjam!

    Más nem fog tekerni helyetted egy E-MTB-on sem, csak veled együtt.

    Pinion-hoz hasonló váltást házasítani egy középmotorral, valóban érdekes elgondolás. Elképzelhető, hogy vannak már ilyen irányú tervek, de feltételezem, hogy a méret és a súly ami még nem teszi használhatóvá, ezért így értelmes váz sem nagyon tudna készülni hozzá.

    (#175977)trialboj:
    1,5 éve még nem volt Bosch gen. 4 CX. :D Akkortájt még a ma már őskövületnek számító, Bosch gen. 2 CX futott, ami minden tekintetben egy elavultabb motor mint pl a Shimano E8000-es széria, ami akkor már javában a piacon volt. Akkor a Shimano volt a legjobb. Most közelebb vannak egymáshoz, mert nagyon jól sikerült a legújabb Bosch, de ott van az új Shimano EP8 is. Amiben még egyértelműen a Shimano a jobb, az a hajtómű tengely kapcsolat. A Shimano féle Hollowtech II-es megoldás merevebb és pontosan az a q-faktor mint egy analóg Shimano hajtóművön, míg a Bosch féle ISIS nem annyira korszerű.

    A szerviz miatt nem aggódnék, évente egyszer el lehet juttatni azt a bringát messzebbre is, hogy tapasztalt ember szerelje. Ha meg nincs a közeledben értelmes szerviz, akkor teljesen mindegy, hogy maradsz egy közép/felső kategóriás analóg mellett vagy veszel ugyanilyet E-hajtással. Akinek nincs szakértelme, megfelelő műhelye egy komolyabb E-MTB szerelésére, annak valószínűleg a komolyabb normál hajtású bringákhoz sem lesz sok köze. Ugyan azokból az alkatrészekből épülnek fel, a motort meg az akkut nem igazán szerelgetik, csak kiveszik és elküldik a gyárnak ha baj van vele. Mondjuk a Bosch-hoz van csapágy felújító szett, meg a Brose-hoz is szíj, de ezt leszámítva nem igazán kell bringaszervizeknek piszkálnia a motorokat. 90%-ban gariban cserélik egy újra ha baj van vele. Inkább arra érdemes figyelni, hogy olyan helyen vedd meg a bringát akik mögött van rendes szerviz háttér.

    (#175990)jjeahh:
    Pont ez a probléma a bovdenes váltással is, hogy ha elromlik (elszakad, elkoszolódik a bovdened, bovdentokod, akkor azt az út szélén aligha javítod meg pl egy komolyabb rejtett kábelezésű bringán. Most nem az egyszerűbb gépekről van szó, ahol simán behúzol egy új bovdent 3 perc alatt. A mai rejtett kábelezésű, modern gépeket szerelni egy agyrém. Szerintem az nem normális, hogy pl pressfit-et kell kiütni, hogy cserélni tudd a váltó bovdened. Nem beszélve arról, hogy ez az egész pressfit mánia a kerékpáriparban egy hatalmas zsákutca, ez egy tipikusan olyan irány amit a dizájnerek és marketingesek túlzott nyomása hozott magával, értelmes mérnök ilyet biztos nem hagy jóvá ha csak rajta múlik. Egy ilyen gépen a vezeték nélküli váltás maga az áldás! Jelenleg az egyetlen értelmes alternatíva. Úgy gondolom, hogy idővel biztos lecsúszik majd az olcsóbb szettekbe is, de egyelőre a Sram az AXS-el egyedüli a piacon e tekintetben, még nincs rákényszerítve arra, hogy beletegye az olcsóbb rendszerekbe is ezt a technológiát. De ez bármikor megváltozhat ha pl a Shimano kijön egy olcsóbb, de hasonlóan jó megoldással.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák