- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen processzort vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kompakt vízhűtés
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ócskás
aktív tag
válasz boeing707 #818 üzenetére
Szia Boeing707!
"Mint katonai jármű gyűjtő szerveztem 2006-ban egy három napos jármű összejövetelt a bázis területén. Hivatalosan, a tulajdonos engedélyével. Kár, hogy akkor nem találkoztunk." Kár bizony! Személy szerint én nem is hallottam erről a katonai járműves találkozóról, így hát fogalmam sem volt, hogy miről maradtam le, pedig szívesen megnéztem volna...Az idei rendezvényről (ha már körvonalazódik az időpont) egy-két infót bedobhatnál majd esetleg itt a topicban, biztos lennénk néhányan, akiket érdekelne. Egy területbejárást is össze lehetne hozni...
Holnap (bocs, ma!) keresni foglak priviben.http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
hadsz
tag
válasz boeing707 #922 üzenetére
Azért a BARS-ok esetében inkább a 80-as évek technikájáról beszéljünk,lévén csak a 80-as évek második felében építették ki / 85-87-körül/. Van olyan állomása amit be sem fejeztek /103-as Polonina Runán/.Az antennatornyok álltak,működött is rendszer,de maga a bunker és a garázsok félkész állapotban maradtak,köszönhetően a változó politikai széljárásnak.Ha jól tudom a Balti-tenger partvonalának közelében is tervbe volt véve egy vonal kiépítése,de aztán abból sem sok valósult már meg...
-
Manópapa
csendes tag
válasz boeing707 #926 üzenetére
Teljesen reális amit írsz a tervezési és a kivitelezési idővel kapcsolatban, hiszen a katonai célokra történő tervezések mindig évekkel megelőzik a publikus megjelenés vagy a tényleges létrehozás dátumát.
Értem ezalatt hogy mire megjelenik, láthatóvá válik valami, addigra évek, vagy évtizedek teltek el a pototipus tesztjétől.
Ebből kifolyólag reális a 80-as években a 60-as évek technikájáról gondolkodni.
Ettől függetlenül Hajagról tehát most már teljes bizonyossággal kijelenthetjük hogy a forgatás lehetősége megvolt, de nem azért, mert tesztelni szándékoztak egy irányítható technikát, hanem inkább azért, mert egy irányítható és tesztelt technikát készítettek elő. Arra gondolok hogy talán minden szükséges alkatrész ott lehetett valamelyik közeli raktárban (a vezérléssel együtt) "szükség esetére".Egyébként a tervezés - megjelenés közti idősáv méretét figyelembe véve a nagyjából onnan lehet sejteni hogy hol tarthat a katonai technika, ha megnézünk egy fantasztikus filmet (kis túlzással amit Hollywood-ban fikcióként mutatnak be az részint már megvalósult technika, csak még nem publikus, érdekes dolgokat lehet látni pl a Csillagkapu c. sorozatban. Persze sok benne a mese, de az eszközök egy része minimum tesztelési fázisban lehet.
A mai harci robotokat ([link]) mikor kezdhették el tervezni? Talán a Starwars droid-seregének felbukkanása idején? Gyanítom hogy sokkal korábban...
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
hadsz
tag
válasz boeing707 #926 üzenetére
Teljes mértékben igazad van! Én magának a technika gyakorlati alkalmazásának idejét vettem figyelembe,arra gondoltam
Ami pedig a műszaki színvonalat illeti,úgy gondolom,hogy a lehetőségekhez képest minden korban kihozták a maximumot,főleg ami a katonai fejlesztéseket illeti.Sőt nem egy esetben lehet arról beszélni,hogy jóval a koruk előtt jártak a tervezők,szakemberek. -
Manópapa
csendes tag
válasz boeing707 #1116 üzenetére
Erre gondolsz?
B@sszus, hihetetlen...Ez a mondat megfogott: "Nem szeretnék kitérni a sikeres elfogás esetén bekövetkező robbanásra, csak annyit, hogy számítások szerint ha kisebb magasságban történne az elfogás, akkor 10%-os azonnali élőerő halálát okozná, a keletkező elektromágneses impulzus tönkre tenné a környék elektromos hálózatát, a távközlési hálózatot s 200 négyzet kilométeres terület lenne súlyosan sugárszennyezett."
Arra gondolsz hogy a radar által kibocsájtott impulzus a robbanás miatt a földön "szóródna szét", (mint mellékhatás)?
[ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
Manópapa
csendes tag
válasz boeing707 #1125 üzenetére
Ezek szerint a BARSZ és a SZEVER mégis össze voltak kötve... Gyanítottam hogy így volt.
Last minute:
Manópapának két keze van, de hogy hol lesz 30 év múlva?...
Gondolom hogy a DON sem fog "úgy" ottmaradni ahogy most van.
Legjobb esetben is atomjaira szedik, és max a földalatti alagúthálózat vészeli át az elvonulást.
De még nagyobb esélyt látok arra hogy korszerűsítés miatt az objektum még 30 év múlva is aktív lesz.
Az önjáró atomerőműről korábban tettem be linket (vagy csak akartam?) az nem tudtam milyen célból készítették őket, de gyanítottam hogy katonai célokat szolgáltak.
Egyébként köszi a sok érdekes infót!
Nagyon korrektek a hozzászólásaid, már írni akartam korábban is (szerencsére ez többekre is vonatkozik itt a topicban)
Köszönet érte!Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
ócskás
aktív tag
válasz boeing707 #1275 üzenetére
Aki motorra ül, az többnyire húzza is neki rendesen. Aki húzza, az előbb-utóbb pofára esik!
Ezt a lapot nem lehet kivenni a pakliból. Ettől szép és izgalmas az egész.
Szepszis elkerülésére és fájdalomcsillapításra Krepkaja vodka!http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
vilmoci
csendes tag
válasz boeing707 #1299 üzenetére
Üdv mindenkinek!
Elnézést, hogy beleugatok, igazán nem akarok kötözködni így első hsz alkalmával, de Ukrajna területén voltak SS-19-es és SS-24-es indítósilók is. Azután a 90-es évek közepén berobbantgatták őket, asszem ez volt a Nunn-Lugar program, vagy mi. Ennek keretében vágtak szét 11 db kiváló egészségnek örvendő Tu-160-ast is 2001-ben .
Ha lehet, szeretnék feltenni pár kérdést:
1. A felsőpakonyi légvédelmi "bázis"-ról több helyen írták, hogy Gyálon volt hozzá valami laktanya. Namost semmi ilyesmire utaló jellel nem találkoztam ezeddig, viszont a másik "bázis" ( ami szintén Gyál mellett van, de Budapest területén belül ), szóval a hozzá vezető bekötőút mellett van a Szövet utcai "tiszti lakásoknak" nevezett 3-4 emeletes panelekből álló épületcsoport.
A kérdés az lenne, hogy a két "bázis" közösen használta ezt lakótelepet?
2. Szigethalom környékén volt az MN 6367, én ezt a Google Earth-on nem találom, ha valaki lenne szíves felhomályosítani ezzel kapcsolatban...A válaszokat előre is köszönöm.
tisztelettel: vilmoci
-
hadsz
tag
válasz boeing707 #1299 üzenetére
Üdv!
Annyit szeretnék csak módosítani,hogy a szovjetek nem csak az intercontinentális rakéták számára építettek ilyen ún. siló komplexumokat.A balti államok területén sok helyen voltak telepítve R-12 /SS-4/ és R-14 /SS-5/ típusú közepes hatótávolságú ballisztikus rakéták 2000-4500km-es hatótávval 1-2 MT-ás nukleáris töltettel.Lettorszában,Litvániában ma is megvannak ezek a helyek,igaz egyik-másik már igencsak gyalázatos állapotban.Igaz Litvániában van olyan amelyik látogatható.
Ukrajában pedig rengeteg /100-on felüli / SS-19-es és SS-24-es intercontinentális rakéta volt silókban telepítve főleg a Kijevtől délre eső területen,de ezeket néhány éve mind megsemmisítették.[ Szerkesztve ]
-
benemano
csendes tag
válasz boeing707 #1382 üzenetére
Köszi, erre nem is gondoltam, pedig szolgáltam ki ilyen gépet még Ferihegyen - igaz az már civil légitársaság tulajdonában volt. A katonai múltra csak a kibelezett hátsó gépágyútorony emlékeztetett.
A volt szovjet gyártmányok közül akkor az AN 22 jöhet szóba mint nehéz szállítógép, ennél 1 méterrel nagyobb a tehertér belmagassága, ráadásul a rampa sem olyan meredek.
-
benemano
csendes tag
válasz boeing707 #1387 üzenetére
Jogos a hozzászólás !
Ez szó szerinti idézet volt, de valóban érdekes kérdés, hogyan lehetett megoldani a jelzést ??
Minden esetre a forrás nem gondolta volna, valaha is belegondol ebbe a hallgatósága... Valószínű, hogy az adott helyen, adott időben ez jól hangzott.Amúgy aktív lőtereket elkerülnek a nemzetközi útvonalak, egyébként pedig korlátozott légtér (RA) és veszélyes légtér (DA) jelzéssel szerepelnek a repülési térképen.
Most nincs kéznél az AIP de holnap megnézem, hol jelöltek ilyen légtereket.
-
-
rofi1989
csendes tag
válasz boeing707 #1407 üzenetére
Szia
Én is elmentem keresgélni egy kicsit Nagybajom felé tegnap. De nem sok sikerrel jártam. Köszönöm a koordinátákat. De egyedül nem szívesen mennék, a hallottak alapján. Sok helyen akna található. De úgy tudom lőtér is volt a környéken, meg a vadászok is nagy szeretettel vadásztak a környéken. Ezért nem biztos, hogy aknák robbantak a hallomásokból kifolyólag. Meg persze Csányi bácsi megvásárolta majdnem a felét. S naponta járőrőznek fegyveres őrök az erdőben. Naponta kétszer.Meg hallomások szerint, két éve egy hivatásos katona is keresgélt az erdőben, de életét vesztette akna vagy lövedék kiásása közben. A TV- ben is volt róla szó. De szívesen utána járnék a dolognak. ( Bunkerekről és föld alatti járatokról is halottam. ) Hasonlóak, mint Pákán.
-
ócskás
aktív tag
válasz boeing707 #1421 üzenetére
A vakuval porosabb helyen készült képek sajátossága. A megvillantott porszemcsék látszanak homályos gömböknek (mivel a beállított fókusztávnál közelebb vannak, ezért viszonylag nagyok és áttetszően homályosnak)
Néhány éve belebotlottam egy szellemidézéssel,szellemfotózással, asztaltáncoltatással és egyéb ilyen dologgal foglalkozó anyagba, ahol azt próbálták bizonyítani hogy ezek a kis "gömböcskék" asztráltestek, és annek alátámasztására mellékeltek néhány esti temetőben készült vakus képet. Természetes, hogy majd minden képen ott voltak a "gömböcskék", ugyanis a szellemfotózók lába alatt lévő gyöngykavics porzott
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
Manópapa
csendes tag
válasz boeing707 #1445 üzenetére
Igazad van, teljesen kézenfekvőnek tűnik, mégis kihagytam azt a feltevést, hogy ezek szabványos építőelemek is lehettek, kifejezetten BARS tornyok gyors irányba állításához és problémamentes beüzemeléséhez.
Talán védhető lenne ez az elmélet (minthogy a tudomány világában minden esetben) ha találnánk ismétlődést valahol (akár az egykori SZU területén) ahol ilyen "könnyűszerkezetes" BARS tornyok vannak.
Lehetett ez orosz szabvány is, de lehetett egy sima HM megbízás. Mindenesetre fura, hogy kiterjedt bunkerrendszer húzódik alatta, de arra már nem veszik a fáradtságot, hogy a tornyokat is felépítsék téglából, pedig a helyszín nem extrém, az építőanyag-szállítás egyszerűen kivitelezhető.
Aztán lehet még prózaibb ok: adott mennyiségű építőanyagot szántak az objektumra, de azt beépítették a bunkerrendszerbe, vasanyag beszerzésre viszont volt még engedély, így fogták a bélyegzőt, és indultak a nyergessel csőért
- Bár a HM-et talán nem korlátozták anyagbeszerzés terén . -
Még egy ötletem van: nagyon számított az elkészítés ideje, és ajándékba kaptuk a SZU-ból a tornyokat, csak gyorsan legyenek felállítva.
ennek megint a bunkerrendszer mond ellent, mert az viszont nem ment egyik napról a másikra.
Végére hagytam még egy elméletet: Felépült a bunker-rendszer, de jött egy statikus fentről, és jelezte hogy a (téglából készült) tornyok nyomását nem biztos hogy kibírja (bár ennek kiváltására, elvezetésére is remek építészeti megoldások vannak), tehát ez sem lehet okos megoldás, ráadásul nem vagyok róla meggyőződve, hogy az akkori B30-as falazóblokkból felhúzott torony súlyban jelentősen több lenne mint az acélcsöves verzió.
A gránitok példája jól hangzik.
Ott egyvalamit nem értek.
Az ok hogy a "födémet" az íveket talán kész elemekből rakták össze (mint a metrónál) - ha egyáltalán így történt - de ha már úgy is le kell zárni a belső végét, amihez mindenképpen vasbeton falat használnak, ráadásul nem olcsó az adott lezáró-ajtó, akkor miért építik be - látszólag minden cél nélkül - amikor teljesen mindegy hogy a Rába-mixerről leengedünk-e még akár két köbméter betont, - az ajtók pedig mehetnek raktárba egy másik építkezéshez -.
Valahogy úgy vagyok én ezekkel az ajtókkal hogy hajlamos vagyok azt hinni, hogy ott vészkijárat, lejárat vagy összekötő-folyosó lehetett, esetleg a sugárzó anyagok (akár szállító vagy csomagolóanyagok) föld alá szállítására szolgált.
Hogy utólag be lett temetve (robbantva) innentől kezdve evidens, minthogy valaki írt már olyan helyekről itt, ahol szintén "semmibe nyíló" ajtók voltak, ráadásul, ha jól emlékszem talán még figyelmeztették is őt hogy "ott ne ásson, ne piszkálja".
Így az út felén túl, erről az a mondás jut eszembe (bár elég nagy közhely is egyben) hogy "Mindennek oka van".[ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
Manópapa
csendes tag
válasz boeing707 #1448 üzenetére
Igazad van, de a kiindulópont csak az lehet amit _még_ látunk, és amit ezzel kapcsolatban _már_ tudunk.
Nekem pl mint egykori építő-műszakisnak a BARS (és sok más is) még létezés szintjén sem volt ismert mielőtt betévedtem ide.
Viszont pont a látottak alapján tudunk feltevéseket analizálni, és a tisztelt topic-társak tudását, véleményét összeadva a működésükre következtetni.
A kiindulópont mindig maga az objektum (ezt látjuk)
Persze klassz lenne, ha valaki beállítana ide az egykori építési tervek és üzemeltetési utasítások beszkennelt másolataival, de erre kevés esélyt látok.
Az is lehet hogy még csak nem is a HM-nél kellene keresgélni, hanem pl a brit kémelhárítás szerverén. Gyanítom hogy többet tudnak az egykori katonai rendszerekről mint mi magunk
Ez viszont bűncselekmény, így maradnak találgatások, a tudásmorzsák, és a várakozás.
Előbb vagy utóbb minden titkosítás lejár, persze a végtelenségig lehet hosszabbítani az érvényben tartását.Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
hadsz
tag
válasz boeing707 #1469 üzenetére
Köszönöm!
Megkérdezhetem,hogy honnan van az infó?
Annyit tudok,hogy Áprilisban több bicajoscsapat túrázott a bázison és környékén a környékbeli településekről,akkor már híre hamva nem volt őrségnek.Remélhetően ez még a jövő hétvégén is így lesz!
A bázis egyébként nagyjából hasonló állapotban van mint a Hajag. -
Manópapa
csendes tag
válasz boeing707 #1468 üzenetére
A 301-es mostani képeit nézegetve elfog a sárga irigység, hogy vajon nálunk miért nem maradt meg legalább az ottani állapot.
Ezt a kérdést felesleges is feltenni, egy olyan országban, ahol az élethez és a megmaradáshoz már nem elég a bátorság, hanem vakmerőnek is kell lenni
Egyébként a feleségem, Ági szintén el volt képedve a Wollenbergi képeken (hívtam fordítani egy két képhez) meg is jegyezte hogy olyan állapotban van a bázis, hogy akár be is lehetne üzemelni.
Persze, mondom, de mivel a lánc többi tagja kiesett, nincs értelme beüzemelni.
- Bár ha jobban belegondolok és aktuálisan kinevezzük egy parancsnoki alegységnek - vagyis végpontnak -, akkor a három forgatható torony akár működhetne úgy is, hogy a három - a képeken látható - mobil-egységgel kommunikáljon - adott esetben.
Aztán ezekről a képekről beugrott még a Csernobil melletti Duga.
Hogy miért? Mert a fáma úgy szól, hogy üzemen kívüli, de őrzőtt objektum.
Mivel őrzött, ezért nincs rálátásunk a belső állapotára, de nem zárható ki hogy adott utasítás esetén akár azonnal beüzemelhető lenne. (Ne legyen rá szükség)
Végül tehát elmondhatjuk hogy megfejtettük a Hajagi tornyok funkcionalitását, felépítésének miértjét.
Köszönet érte mindenkinek!Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
hadsz
tag
válasz boeing707 #1468 üzenetére
A 301-es mostani képeit nézegetve elfog a sárga irigység, hogy vajon nálunk miért nem maradt meg legalább az ottani állapot. Mert azt most már a vak is látja, hogy a VH kivonulása után az objektumok legalább olyan állapotban kerültek átadásra, mint a 301-es.
Akárhányszor járok az 504-nél,ugyanezt kérdezem magamtól.Nem hiszem,ha az átadáskori állapotában - esetleg még egy kicsit kipofozva - lehetne ma idegenforgalmi látványosságként működtetni,ne lenne rá érdeklődés.
[ Szerkesztve ]
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #1468 üzenetére
A nagy mennyiségű sűrített levegőre két okból lehetett szükség:
- a bunkerban túlnyomást kellett alkalmazni. Ez más munkereknél is így van.
- elképzelhető, hogy a dieselgépek indítása is ezzel történt. (egykori cégem 135 kW-s generátorának motorját sűrített levegő indította. Ez kb 3x indítást bírt ki. Ha nem sikerült, és nem volt hálózat sem, akkor jött a kézi pumpa. :-))) )
- és az is elképzelhető, hogy a tápvonalak (csőtápvonal) is túlnyomásosak voltak.
- a víz véleményem szerint, a kompresszorok hűtésére kellett, mivel ezek jóval nagyobb hőt fejlesztenek, mint egy diesel.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #1481 üzenetére
Szia, egyről beszélünk, de kicsit másképpen, a levegőt, és vizet illetően.
Az igazat megvallva, ilyen magas frekvenciatartományban, én csak léghűtésű berendezéssel találkoztam.Az ott rendszeresített dieselgépek levegős indítása, csak felvetés volt: adott (pl.) egy nyolchengeres előkamrás, négyütemű hajómotor (ezt alkalmazták ivánék). Dekompresszorkarral kiiktatsz hat hengert, azaz, a szelepeket kitámasztod, hogy nem mozognak, nyitva vannak. Az első két hengerbe, (ez direkt így van kialakítva) sűrített levegőt préselsz, ami könnyen (ellenállás nélkül) megforgatja a főtengelyen keresztül a motort. Ha ez kellően "energikus" volt, akkor a dekomprimálókar visszaeresztésével, a szelepek működésbe léptek, és, ha szerencséd volt, a motor indult.
Egyébként a T-34-sek is így indúltak (legalább is, az elsők), valamint a 8U (8K) hordozói.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
Manópapa
csendes tag
válasz boeing707 #1483 üzenetére
Kis szerkezettan következik, és kis helyesbítés, (nem kötekedés csak egyes járt érte egykor, ugyanúgy mintha a forgatónyomaték helyett tekerőnyomatékot írt a kedves osztálytárs)
Robbanómotorról akkor beszélünk, ha egy motor öngyilkos merénylet, terrortámadás vagy egyéb okok következtében darabjaira hullik.
Helyesen: Belső égésű motor.
De hívhatjuk kettős energiaátalakító szerkezetnek is (bár ez már elég tudományos) ugyanis:
1. Kémiai energiát alakít hőenergiává
2. Hőenergiát alakít mozgási energiává (aminek kb 30%-a jut ki a hajtott kerekre
Itt még nagyon tudományosan meg lehetne jegyezni hogy alternáló mozgást is alakít forgó mozgássá (jellemzően _nem_ Wankel motor esetén, mert ott az epitrochoid házban lévő bolygódugyattyú eleve forgó mozgást végez - ezért gyakorlatilag nincs is holtpontja -)Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
Manópapa
csendes tag
válasz boeing707 #1487 üzenetére
Nem kötekedés miatt írtam, szakmai ártalom, hogy bántja a fülemet, bocsánat
Gázturbinás hajtóművel "szárazföldi patkányként" csak elméleti szinten foglalkoztunk, mivel sem személy, sem tehergépjárművek esetén nem jó a hatásfoka (nem beszélve a balesetveszélyről)
De minden tiszteletem azoké, akik ilyen "Pegazusokat" nyergeltek
Sajnos nekem ebből a műfajból csak egy Góbé jutott, azt is csak egy alkalommal sikerült vezetni (a második csörlőzés után kaptam meg a botkormányt), szerencsére jött egy termik, ami felvitt 700 méterre, de azt az élményt, ahogyan kitágul a horizont, és a föld, a földi gondokkal együtt távolodik, nem felejtem el amíg élek.
Majd a következő életemben talán...[ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
hadsz
tag
válasz boeing707 #1508 üzenetére
Az ukrán feliratokból arra lehet következtetni, hogy a Gorbacsov összeomlás után is működött még az állomás
Pontosan,ahogy mondod.Rengeteg iratot találtunk,pecsétekkel,aláírásokkal a '90-es évekből,sőt a legfrissebb 2002-es dátumozású volt! Egy bőröndnyit el lehetett volna hozni,de nem akartuk,hogy a vámnál,egy esetleges ellenőrzéskor magyarázkodnunk kelljen...
Azért néhányat sikerült hazamenteni... -
tazman75
csendes tag
válasz boeing707 #1545 üzenetére
Megmondom őszintén, én csak egy egyszerű rajpk voltam a 11/6. osztálynál. igazság szerint, úgy tévedtem ide, hogy a volt alakulatomról kerestem adatokat és ide hozott a gugli.
Leragadtam, mert tetszik a topik. Nálam sokkal tanultabb emberektől tanulhatok a kedvenc témámról, ami a haditechnika. Néha talán nem írok túl nagy hülyeséget (ebben azért bízom!), de max az áltralam olvasott könyvekre tudok támaszkodni.
Ócskással nagyon jól megértjük egymást, hiszen mindketten Nyevá-sok voltunk.
Mindenkinek köszönöm, hogy eddig segítették a "megvilágosodásomban"!Külön köszönet illeti Hadsz-ot és Ócskást!
-
tazman75
csendes tag
válasz boeing707 #1551 üzenetére
Tudjuk a X-akták óta.
Ettől függetlenül nagyon sok dolgot tudtam meg. Pláne olyanokat, amit eddig máshol nem láttam.Tegnap voltam Kalocsán, megnéztem a Nyeva TÁS-t. Mit ne mondjak, elkeserítő a látvány.
TZM fedezékből birkahodály, ez ám a leleményesség!Valaki nem tudja, miért nem elérhető a kep.tar.hu?
-
ócskás
aktív tag
válasz boeing707 #1670 üzenetére
itt áll az én kedvenc madaram: 49° 37' 3.88" N 34° 30' 9.42" E
azért elviselném otthon, a kertben...
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
tazman75
csendes tag
válasz boeing707 #1682 üzenetére
Nem konkrétan a reptérre gondoltam, bár az is érdekes. Alakja szerint, egy szimulált Szovjet-Orosz reptér. Igazán a rakéta tüzelő állásokra gondoltam. A Nyeva egy klasszikus háborús TÁS. A Volhov egy béke TÁS, bár a méretei nem stimmelnek. Túl kicsi az átmérője. Ha jól emlékszem a Volhov TÁS kb 270-300m átmérőjü. Ez kb 150-170m.
Északi irányban, ami van emlékeztet egy Vega Tás-ra, PeppErKorN szerint nem az, engem nem győzött meg teljesen. Még ma keresek képeket az aktív időszakról és felteszem ide.Érzésem szerint te jártál erre. Igazam van?
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- iPhone topik
- Gyúrósok ide!
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen processzort vegyek?
- Android szakmai topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Gitáros topic
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest