Hirdetés
-
Mullet MadJack teszt
gp A Hammer95 első játékában a mesterséges intelligencia találkozik a szintipoppal, a 80-as évek hajviseletével, és rengeteg vérontással.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Üzemidő bajnokkal készül a Samsung az olimpiára
ma A Galaxy Ring mellett az ultraprémium Watch X is bemutatkozhat július 24-én.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tbc2
tag
Sziasztok!
A "COVID miatt nem szeretnék tömegközlekedni" mozgalom kapcsán nagyon úgy néz ki a dolog, hogy én is e csapat tagjává fogok válni. Pár kérdésben tudnátok segíteni?
- Budaörs irányából milyen útvonalon jutnátok el a BME-ig (Szabadság híd)? Az agglomerációban lakuk, és az lenne az elképzelés, hogy kocsival kb. a reggeli dugó kezdetéig (ami normál években a budaörsi Tesco magasságában szokott lenni, hogy idén hol lesz, az holnap kiderül) begurulunk, és onnantól roller. Ehhez szeretnék ötleteket kapni, hogy van-e valakinek arra a környékre jól bevált útvonala, ingyenes parkolóhelyre ötlete, stb. Kelenföldtől a Bartókon végig az már OK lesz, a Budaörs-Kelenföld viszonylat lenne az érdekes. Illetve kérdés, hogy létezik-e valahol olyan custom térkép, ahol a különböző bicikliutak, roller-barát útvonalak nézegethetők, van-e ilyen közösségi tudás összeszedve valahol.
- Mennyire kegyetlen télen rollerezni több kilométeren keresztül? Tapasztalat szerint kb. hány fok/melyik hónap az, ahonnantól kezdve már nem őszinte az ember mosolya?
- mi most a jó ár egy használt sima M365-re? 100 alatt? 80 alatt? Van bármi rizikó abban, ha egy v1.3-ast használtan veszek, vagy csakis 2 év garival újonnan? Mit kell lecsekkolni vásárlásnál? És mivel/hogyan lehet lecsekkolni pl. egy akksit? Az összes futott km pl. kinyerhető valahonnan? Hány km-nél számít öregnek egy akksi? Ha újonnan, akkor honnan vennétek?
- az új Essential megvételére ne is gondoljak, az egy zsákutca?
Köszönöm!
-
laskr99
addikt
Szia!
https://merretekerjek.hu/#zoom=13&lat=47.45233&lon=18.9997&scope=varosbanM365 átlag 80 körül látom, szerintem arrafelé érdemes nézelődni.
Akksi: M365 meg a rollerek többsége jegyzi, appal lehet nézni, de ha újrarakják a vezérlőt úgy az is törlődik, és ha az eladó nem őszinte onnantól..
Nekem M365 pro volt, 2000km, kb 1-2%-al kevesebb volt benne mint a vacsi új rollernék 27km után, úgy hogy én még mentem azon kívül 1-2 kilómétert míg a másik állt. Nekem nagyobb kerekekkel volt 25-8% neki meg kb 32-3.
Érdemes a féket, a zárat, hátsó lámpát nézni. Csavarok megvannak e, nem rángat, bekapcsolt lámpával se stb.
Essential szerintem egy zsákutca, nem éri meg.
-
tbc2
tag
válasz laskr99 #6452 üzenetére
Wow, ez nagyon gyors volt!
Köszi a térképet, tanulmányozni fogom. Ettől függetlenül ha valakinek van konkrét tapasztalata ugyanezen viszonylaton, az ne tartsa magában!
Én a Jófogáson láttam M365-öket, ott 100 körül/picit alatt vannak mostanság, hol lehet 80 körül találni? Néztem még a hardveraprón, ott is ugyanígy mennek. Van a használt rollereknek valami külön adás-vétel fóruma? Vagy itt a fórumon szokott lenni eladó, megbízható darab? Van ennek a rollernek szezonalitása, hogy ősszel olcsó, tavasszal drága? Vagy érdemes várni a Black Fridayre, amikor fele annyiért dobálják? (nem)
Az "appal lehet nézni" alatt a Mi Home appot értjük, vagy az M365 Dashboard-ot, vagy mindkettőt?
Nagyon jó hír, ha a számomra elég soknak tűnő 2000 km alatt csak 1-2%-ot degradálódott az akksi, nem tudom, hogy mennyit szokták az átlagemberek használni a rollerüket, de ezzel lényegében azt mondod, hogy az akksi degradáció miatt nem kell aggódnom, it's not an issue. Azért kérdeztem csak, mert valahol írták, hogy 500 ciklust bír, és az úgy kevésnek tűnt első hallásra...
-
laskr99
addikt
M365 csoport facebookon, elektromos roller adás vétel stb.
Igen mindkét app jó rá.
Háát nekem aki szervizelte a rollert, mondta hogy van 5000 kilómétert futott darab is, azon se lehetett észrevenni. Én találkoztam egyszer egy 5800as darabbal, ő mondta hogy télen picit már érzi a dolgot.Szezonalitás szerintem nincs, én újonnan vettem prot novemberben, most adtam el 2000km körül.
-
TheProb
veterán
Kocsiban szállításra van valakinek valami best practise? Féltem tőle, hogy hogyan nem fog csúszkálni/hánykolódni a roller össze-vissza és részben igazam lett. Kapásból lett 2 karc a sárvérdőn, meg a csengő pöckéről, - ami beakad a sárhányóba - kicsit lenyúzódott a festék...
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
válasz petipetya #6456 üzenetére
"Mármint nem az anyós, hanem a roller." Az anyós csak akkor jó, ha olyan, mint a csillár. Lóg is, meg ég is.
Ez az a másik problémám, hogy alig tudtam betuszkolni a csomagtartómba, csak keresztben fért be. Bár ez valahogy előny is volt, mert így legalább kevesebb mozgástere volt menet közben. Amit még ki akarok próbálni, az a hátsó üléssor lábtere, ott szintén kevés a hely, hogy mozogjon és végig puha anyagok vannak. De lehet, hogy nem fér be rendesen, majd meg kell nézni."Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
balhmm
tag
Sziasztok.
vásároltam 3-4 hete egy m365-os rollert, de annyira megtetszett a rolleres dolog, hogy így viszont kevés lett a 30 km-es hatótáv
lehet bármilyen esztétikus módon bővíteni az akkut vagy inkább adjam el és vegyek olyat, ami többet bír? Egyébként maga a roller nagyon tetszik, de egy siófok-balatonvilágos nem jött ki oda vissza
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #6448 üzenetére
Mivel sokáig bent kellett maradnom a cégnél, és ezzel nem számoltam előre,
ráadásul ránézve a radarképre, hogy mekkora zivatar érkezik, nem igazán volt
kérdés, hogy hazafelé összedugjam-e azt a reflektort: kb. végig nyélgázra volt
szükség = látni muszáj... Nagyon jól terít, belátom vele az egész féktávot...Úthibákat, mindent... Elképzelhető, hogy hangyányit vakítja a szembejövőket,
de mivel még biciklistától se láttam soha, hogy "levette" volna a mókuslövőjét,
nem zavart a dolog: senki nem szólt be, nyugodtan elhúztunk egymás mellett.Mivel nagyon villámlott, nem álltam meg fotózni. Így is kb. 5-6 percen múlt. De
nagyon elkapott a zivatar... Viszont kiválóan vizsgázott a cucc vízállóságból is!
Láttam, a legnagyobb esőben is, s csapattam felfelé 20 km/h-val a legnagyobb
emelkedőn, ami épp útba esett. Szóval megáztam, de jobb volt, mint egy nulla
világítással szerelt ~8 km/h-val vergődő pálcikán állni percekig ekkora zuhéban.Annyit tudok berakni illusztrációnak, hogy a garázsban szembefotóztam egyet.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz sagesz93 #6449 üzenetére
Lime. Elég gyorsan kiderül, hogy van-e affinitásod hozzá? Az S1 jó "kezdő roller",
de vannak gyerekbetegségei, amiket nem igazán vetkőzött le: pár dolgot javítottak
időközben, de az alap koncepció elég csörgő-zörgő, illúzióromboló valami.Nem venném. Jelige: még egyszer nem... Az más kérdés, hogy most egy kicsit
pimpelt S1-gyel járok (félig Pro), és el lehet vele lenni. De azért gyárilag nem ilyen!
(Szerk: paramétereiben pláne... Nincs 5 mp-es 0-25 km/h, 10 m fékút, 22-24 km/h
hegymászás és 50 km hatótáv, ilyesmit inkább már nagyobb rollerek tudnak. Meg
persze fékezni azok még inkább, amelyekre szereltek valami mechanikus féket...)Amúgy, amióta az S1 is megkapta az "erősített" vázat, nem vagyok biztos benne,
hogy AKKORA a különbség, amiért megérné a Pro a felárat. Viszont az a zörgős
szar hátsó kerék az S1-en, az fájdalmas. (Pneumatikusat érdemes beleerőltetni.*)Ami viszont a legfontosabb, még a Lime-on is van egy hátsó dobfék... Az az egyik
leghasznosabb rajta, mert ha meg kell állni, valamit segít. Egy S1-gyel, ha nagy a
tempó, és hirtelen meg kéne állni, akkor kb. halott vagy. Ilyen szempontból mégse
jó kezdő roller, mert igencsak előre kell gondolkodni, hogy milyen féktávot veszel...*: ha fékkel együtt van, az az igazi, csak az végképp nem fér be egy gyári villába...
[ Szerkesztve ]
-
válasz DigitXT #6461 üzenetére
Nos ez a fékes dolog érdekes nálad, mert nekem is volt S1 PRO-m és az esetemben pont az erős fék volt a gond, akkor taknyáltam be az újfalui Rendőrkapitányságra
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
DigitXT
félisten
válasz GoodSpeed #6462 üzenetére
A Pro motor 18 méteren megállt, szóval erősebbet fog a sima S1-nél (20.5 m).
De azért olyan rohadt erősnek nem mondanám! Valószínűleg szerencsétlenül
kaptál el valamit, amikor ráfékeztél. Én is borultam majdnem megállásnál már
kitekert kormánnyal, olyankor az első* kereket fékezni hatalmas baromság.De most képzeld el, hogy mész 25 km/h-val, és meg kéne állni... 20 méter az
iszonyat SOK: azalatt hány embert kaszálsz le a zebrán? Oké, ott van még a
taposófék, amivel rá lehet segíteni vész esetén, de reakcióidő, mire átlépsz.
(És nincs az az isten, hogy folyamatos fékkészenlétbe menjek féloldalasan...)Volt olyan szitum, hogy a gyalogos elém lépett. A 10 méter elég volt megállni.
Ha egy motorral jövök ugyanott, akkor vasalom kifele. Merő életveszély, na.
Inkább az a baj, hogy szinte egyáltalán nem adagolható, és kis tempónál, sőt,
ugye pont ilyen lámpához manőverezésénél nagyon harap, így megbicsaklik...Nagy tempóról meg kb. szart sem ér... Azt meg se mertem próbálni, hogy mit
csinál valós 29 km/h-ről egy S1 motor, mert a dupla fék ugye 13 métert hozott.
(Vagy a másik példa: céges mélygarázsba nem tudsz leereszkedni, gyorsul...
Harmadik példa: Tordain lefelé gáz nélkül is 30+ megy, és 30 alá nem lassít...)Egy rendes mechanikus fékkel szerelt rollerrel valószínűleg meg tudsz állni kb.
fele távon, mint én most a dupla motorral, az elektromos fékkel. Nem mindegy:
kell a fékerő + az, hogy adagolható legyen... Az S1 mindkét szempontból sz.r.*szerk: ezért is gondolom sokkal biztonságosabbnak a hátsó kerék hajtást, ha
maradunk egy motornál. De valójában itt az összkerék az igazi (minden téren)!
Nyilván kell két akku, de akkor feleződik a fogyasztás, és duplázodik a hatótáv,
miközben sokkal jobban gyorsul (kollégát idézve letépi az arcod), és meg is áll.
De kacérkodok a gondolatal, hogy kevés ez a 27 km/h végseb. mentem én már
36-ot egy motorral, amíg le nem égett a vezérlő. Csak onnan mekkora a féktáv?Ui: nem vagyok oda a két ujjal blokkolható hidraulikus tárcsafékért sem. Szvsz
az nem cél, hogy ne kelljen semmi erő a blokkoláshoz - hiszen akkor elég egy
véletlen mozdulat, és már át is estél a kormányon (nem kicsit). Jártam már úgy
motorral, hogy vizes úton blokkolt az első féktávon, ám gyorsan felengedve épp
visszatapadt, és nem firkáltam el. (Ez is az adagolhatóság, hogy van esélyed a
blokkolás előtt is megfogni a fékerőt: a nulla vs. max. az nem egy jó megoldás.
Akkor sem, ha amúgy kevés az a max is. S1-nél kb. két állású a fék, és snitt.)Pofátlan szöveg amúgy, hogy ABS van benne (E-ABS), csak azért, mert ugye
az elektromos fék praktikusan nem tudja blokkolni a kereket, amint az megáll,
a fékerő is megszűnik. Azért vizes úton óvatosan fékezgetek, mást nem lehet.
(Ill. lehetne - csak nem akarok kockáztatni, hogy szoftverből vezérlem a féket.)Dupla motor esetén kis tempónál az első kerék fékezését el kéne felejteni, bár
az igazi az lenne, ha vhogyan tudná, hogy most épp derékszögben fordulsz.[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
Valaki tudja esetleg, hogy a kugoo s1 motoros keekének menetén lévő anyának milyen menete kell, hogy legyen? M12*1.25?
-
TheProb
veterán
válasz alexandrosz #6464 üzenetére
Ebben lehet ráció, köszi a tippet.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
válasz DigitXT #6463 üzenetére
Egyébként az tényleg így volt, hogy kétszer buktam a Kugoo-val és mind a két alkalommal alacsony sebesség mellett... szóval így már érhető, ha ugyanakkora erővel harapott...
A Xiaominál én eddig mindig kicsit meghúztam a fékkart a fékezés megkezdésekor. Újabban a tempomat esetén, a gázkart használom, hogy motorfékkel álljak meg, ezt olyankor szoktam alkalmazni, amikor látom előre a STOP vagy az elsőbbségadás kötelező táblákat. Olyan kellemes távolságból picit megnyomom, tempomat kikapcsol, motorfék megállít, közepes visszatáplálás mellett, és a tárcsafék sem kopik.
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6465 üzenetére
Jav.: 1.75-ös menetemelkedésű a normál, akkor az 1.5-ös finommenet
még kevés, az 1.25 lesz a jó, az 1.0 már túl sűrű. Nem nagy beruházás
amúgy, ha veszel 2 db-ot esetleg rosszat. Vagy vidd* mintának a gyárit.
Szerk: mint írtam volt, a 3 közül a középső a jó, így, pont a 1.25 az.MÁS: reggel letört az egyik biciklis lámpa, és el is veszett... Fasza.
*: Vg-Trade mondjuk nincs messze az egyetemtől, akár rollerrel.
[ Szerkesztve ]
-
Skip
újonc
Szia! Én vagyok ezek szerint a másik ES2 használó. Pontosabban ketten vagyunk, a páromnak is ugyanez van.
Elsősorban a Balaton körül használjuk, vitorlás hajóhoz a kikötőbe ki- és visszautazáshoz, továbbá más kikötők körül a látnivalók kényelmes megközelítésekor. Meg persze bevásárlásra (bevásárlókocsiban összehajtva bevisszük, a kerekeket betakarjuk), no és ide-oda szaladgálásra a városban.
Tavaly az enyémbe 600 km ment, a másik 500 km körül futott, mindkettő a legkisebb hiba nélküli. Idén a járvány és más okok miatt kevesebbet használtuk, de itt az ősz még.
Választásunk - egy másik ES2 tulajdonossal egybehangzóan - a sérülékeny akkucsomagnak a védettebb kormányoszlopban való elhelyezése és a ki nem lyukadó tömör gumik, az elől-hátul rugózott futómű miatt esett erre a modellre. Fontos volt még, hogy ez a modell elég kicsire összecsukható és súlya is elfogadható, így a hajó fedélzetére elég könnyen felviszem egy Decathlonos rollertáskában (a kilógó kerékre tornazsákot húzunk a tisztaság miatt). Világítása remek, éjjel is tökéletesen alkalmas a használatra. Kezdettől fogva a tényleges hatótávolsága reális forgalomban mintegy 18 km/h sebességgel (tempomatot használva, ez célszerű) 18 km körül van. Akku teljesítménycsökkenést nem tapasztaltunk. Jól összeszerelt, jól használható gép. Amire vettük, arra 100%-ban megfelel. -
m4rk.89
aktív tag
Rendeltem végül egy Kugoo G2 Pro rollert, 2-3 hét és jön az élménybeszámoló.
Van aki tud segíteni a szigetelésben?
-
chatran
őstag
Nana, nekem is ES2-m van. A fórumtárs hsz-ra válaszolva már leírtam a tapasztalataimat.
Van viszont egy idegesítő tulajdonsága, amit még nem említettem.
Olyan 15-20 km-es sebesség elérésekor eléggé idegesítően rezonálva zörög valami az első futómű környékén. Ezt csinálja frissen felújított, tökéletesen sima úton is. 15-nél még annyira nem hallani, de 20-nál már eléggé zavaró. Már a kezdetektől fogva zörög.
Ezt a felvételt a közeli parkolóban csináltam úgy, hogy a zsebemben volt a telefonom. Érdekes módon kanyarodás közben mintha abbamaradna.Nézegettem youtube videókat és leírásokat a zörgésekről, de azok inkább a hátsó sárhányó vagy a fellépő zörgéséről szólnak. A csavarokat meghúztam. Az első futómű gumizását még nem csináltam meg, nem tudom, hogy az segítene-e.
Valami ötlet, hogy mitől lehet?
[ Szerkesztve ]
-
Fishor
senior tag
Sziasztok!
2 napos M365 pronak kicsit ropog (kattog) a kormánya. Érzetre stabil, de ropog. Nem tudjátok mitől lehet, illetve van-e rá valami megoldás?
Üdv: Fishor
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6476 üzenetére
Elveszett a HSZ.... Na mindegy. Örülök, hogy alakul a masinád! Ma is estébe
hajlott a hazajövetelem, és 8 körül megálltam a bicikliút kivilágítatlan szakaszán,
hogy pár összehasonlító képet lőjek. Fixáltam a fényerő-beállításokat, hogy ne a
kamera éjjellátó képességét teszteljük, hanem legyen összehasonlítható a kép...
Sajnos a megmaradt 1 db biciklis lámpa nem az igazi, ám a gyárinál sokkal jobb.
Viszont a reflektor miatt én kérek elnézést, még a mókusok is felébredtek kb.
A fenti animált GIF-en kívül, ha valaki megnézné, akkor itt a négy kép. 1, 2, 3, 4MÁS: úgy néz ki, kicsit eszi a hátsó gumit, napi 30 km-en erős kigyorsításokkal.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6480 üzenetére
Eeeegen, csak mintha már páran mormogtak volna miatta, gondolom vakít picit:
mindenképpen ildomos lenne rá egy kapcsoló, meg némileg lejjebb kéne állítani
alapból, mivel viszonylag ritka dolog a fák koronájáról belógó "útakadály"...Szerk: a feszmérős gázkar a kapcsolt vezetékről veszi a feszt: nálam a kijelző
piros vezetékét szakítja meg. (Annyi a trükk, hogy nem direktben kapcsolja rá,
hanem relével a másik akkut köti rá, ezzel a 2 akkufeszt külön tudom mérni...)Szerk2: itthon vettem észre, hogy lelazultak a kormányt fixáló csavarok. Menet
közben nem igazán éreztem, de az érkezés után lassabb fordulónál úgy láttam,
hogy nem igazán úgy fordul a kerék, mint a kormány... Mondom ezt meg hogy?
Hát így. Menetrögzítőzni fog kelleni, mert ahol rossz az út, szétráz mindent...
Mondjuk ahol jó az út, ott élmény vele suhanni, hiába tömör kerekes... A kisebb
hibákat meg egész kellemesen kirugózza. De a nagyobbaknál koppan csúnyán.
Egy ilyen koppanás után veszhetett el a lámpa is, tőből letört a rögzítő csavarja.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6483 üzenetére
Hú, ezt most végig kell gondolnom. Fogós, ravasz kérdés... Az a zavaró
tényező a gondolkodásban, hogy a lemerülés miatt felcseréltem a master/slave
kiosztást az út szélén, aztán úgy is maradt. És lassan már nem tudom, mi mit
mér. Csak működjön! De azért menni fog. Ha végiggondolom... Mivel ugye a
kijelzőm meghibásodott (sose szabad rövidre zárni a kék vezetéket a pirossal!),
nem lehet teljesen kikapcsolni. Ezért kellett a gyújtáskapcsolót a piros vezeték
megszakítására használni. Ami tök egyszerű megoldás. Viszont pont ugyanazt
a feszt méri, mint a kijelző. Nem ad plusz infót, feltéve persze, hogy jó a kijelző
feszmérője... az 53 km-t futott rolleré +0.5V-ot mér, így a frászt hozta rám, hogy
42.6V-ra lett feltöltve az akkupakk, ami már necces ill. rossz töltőre utal. (Nem.)Na, a lényeg: úgy oldottam meg a két fesz mérését, hogy a gyújtáskapcsolóval
meginduló áram a relét húzza be, ami a MÁSIK akkupakkot köti a kijelzőre, így
a gyújtáskapcsoló feszmérője a relét működtető feszültséget mutatja. A másik
meg a relével kapcsolt feszültséget, így egyszerre látom mindkettőt*, így tudom
optimalizálni a fogyasztást, hogy az út végén lévő emelkedőre még maradjon az
összkerék hajtás, mert úgy jobban megy, és kímélem a 30A vezérlőt is.Ma is lemerülés határig "játszottam" a kis pakkal, de becsülettel feljött a végén,
még 18 km/h-val az emelkedőn. Mindezt ugye a linkelt reflektorral megspékelve.
(Meglepően keveset fogyaszt! A gyári lámpa is elvisz 5W-ot, ez meg 13.5W.)
Berakok még egy képsorozatot, más perspektívából, ugyanott. Döbbenetes, na!
-> -> ->
*: hogy ez most a kicsi, vagy a nagy, az azon múlik, melyik végét dugom az Y
kábelnek melyik vezérlőre. Értelemszerűen a hátsó motort hajtó nagyobb pakk
lesz mindig a tuning vezérlőn, mert nem akarom a kicsit legyilkolni 30A-rel...[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #6484 üzenetére
Talán kezdem érteni.. :D
Szóval igazából ahhoz, hogy egyáltalán a kijelződ feszültség alá kerüljön, és bekapcsolható legyen - vagy esetedben, mivel nem lehet már ki-be kapcsolni, ezért praktikusan a feszültség alá helyezés be is kapcsolja - a kulcsos kapcsolót "on" állásba kell helyezned, innentől válik maga a kijelző bekapcsolhatóvá (illetve nálad egyből bekapcsolttá) ? -
csokaym
csendes tag
Azon gondolkodtam, hogy hogy oldjam meg én is a feszültségmérését a másik pakkomnak.. nekem a feszmérős gázkaron nincs ez a kulcsos gyújtáskapcsoló. Ha direktben a slave vezérlő gyújtására kötöm, nem fog kikapcsolni? A kijelző kikapcsolásával a slave felé sem fog semmilyen parancsjel menni...
-
m4rk.89
aktív tag
Sziasztok!
Kugoo G2 PRO 1-3 héten belül megérkezik és azonnal szeretném szigetelni, mert napi ~30km út alatt bármikor elkaphat sajnos az eső.
Korábbi kommentekben láttam, hogy kell vennem Pattex ragasztószalag Power Tape-t, illetve FBS szilikonragasztót.
Képek alapján szerintetek melyik az a része a rollernek amit szigetelni kell?
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6487 üzenetére
Én innen vettem... de ha gondolod, oda tudom adni, mert bár
teljesen racionális döntés 18-20A limit, egyelőre nem akarok
visszamenni 30A alá, megszoktam már a "brutál" indulást. -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6485 üzenetére
Valahogy úgy, annyi különbséggel, hogy az áram alá helyezés nem jelent rendes
bekapcsolást, ilyenkor az OFF feliratot mutatja - ill. néha felvillan a háttérvilágítás.
Viszont ekkor a roller 1-es fokozatban használható, és a hátsó lámpa is villog.
Ha már így alakult, ezt a módot szoktam arra használni, amikor csak be akarom
dobni valahova, s egy kis rásegítéssel egyszerűbb a manőver... azonnal megy.Sajnos ugyanúgy be kell kapcsolni, a gomb nyomva tartásával, és ki kell szépen
kapcsolni érkezéskor, mert ha nem, akkor elfelejti a mért távot... Pont ugyanúgy,
mint amikor az akku túlmerülése miatt a BMS választja le az akkut, akár a gyári
rolleren. (Utóbbi azért ritkább, mert igyekszik figyelni erre, és 30V alatt már nem
igazán kezd fickósan hajtani. Inkább akkor jellemző, ha megsérült az akkupakk.)Ui: pont azzal rontottam el a kijelzőt, hogy kipróbáltam, mit reagál, ha a gyújtás
vezetékre a kulccsal kapcsolt feszt kötöm rá. Hát ezt. Motorok persze rögtön
működtek, de maga a kijelző akkor sem éled fel magától. Elég bosszantó, na...
De legalább ki lehet kapcsolni, mert B-L-A-C-K hibás kijelzője olyan szinten volt
rövidzáras, hogy azt ki se lehetett kapcsolni... Akkor meg viszlát távolságmérés. -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6486 üzenetére
Annyit kell tudni, hogy a kék vezeték, ami a kijelzőből jön valami diódával kapcsolt, és NEM terhelhető. A kék vezetéken lévő feszültség felelős a vezérlő aktiválásáért, és nem fordítva - nem a vezérlő ad a kék vezetékre feszt, tehát normál esetben, ha Y kábelt csinálsz a két vezérlőnek, mindkettőnek ugyanaz a fesz jelenik meg, amit a kijelző nyújt, ami kb. megegyezik a kijelzőre a piros vezetéken érkező fesszel. Sosem mértem, még az is lehet, hogy kevesebb, ha tényleg dióda van a buliban... Szerk: mindenesetre a vezérlők 12V-tal is bekapcsolhatók, nem igénylik a 30-40V-ot egyáltalán.
A feszmérős gázkar magában érdekes, mert ha fixen rákötöd az akkut, akkor ugye folyamat világítani fog, így fogyaszt, és meríti az akkut. Ha a kék vezetéket kötöd a mérőre, az működhet, de az meg pont ugyanazt fogja mutatni, mint a kijelző.
Magyarán a gyújtás vezetékkel vezérelt relé lenne neked a jó megoldás... talán azt a pár mA terhelést még elviseli a gyújtásvezeték... Én 24V relét használok, aminek elég nagy ellenállása van, így nem folyik rajta sok áram (bírja a 42V-ot is simán). Szerk: vettem 48V relét is, de annak a behúzása esetleg már bizonytalanná válna alacsony akkufesznél, így még nem kísérleteztem vele, arról nem beszélve, hogy jóval nagyobb mérete van, el se férne a kijelző mellett, ahova a kicsit raktam.
[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #6493 üzenetére
Köszi!
Még azon gondolkodtam, hogy ha a galibát a plusz vezérlő és akkupakk okozza, hogy mi történne, ha direktbe kötöm a második vezérlő piros gyújtására (slave-re) a festmérős gázkart, a slave-et tápláló akkupakk vezérlőhöz tartó csatlakozását pedig kapcsolóval lekapcsolhatóvá teszem (az XT60-asat). Ebben az esetben kikapcsolás előtt leválasztanám a slave akkupakkot, majd a kijelzőt kikapcsolom, akkor mindkét vezérlő inaktívvá válna... ?
Talánígy is kikapcsolna, bár az még egy ember által szükségelt kapcsolást jelentene. -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6494 üzenetére
Hátööö én már kezdem elveszteni a fonalat... A gyújtás vezeték ugyanis a kék,
és az az ECU szempontjából input. "Kapcsolj be!" jeligére... A piros vezetéken
pedig az adott ECU XT60-as csatijára kötött akkupakk feszültsége jelenik meg...
Direktben. Nem kapcsoltan. Tehát az egy output. Piros gyújtásról nem tudok...Ui: nem okoz semmi galibát a plusz vezérlő, és az akkupakk! A rollernek nem is
kell tudnia ezekről semmit. Galibát csak az okozott, hogy kipróbáltam egy olyan
kapcsolást, amit nem kellett volna. De erről szól a tanulás, és ha itt leírom, és te
ezután nem próbálod ki, jók vagyunk. Nem fogod kikapcsolhatatlanná tenni.A kijelző ki/be kapcsolása normál esetben a kék vezeték feszültségmentesítését,
ill. megtáplálását jelenti, ezt rá kell bízni a kijelzőre, és nincs gond. Viszont azt el
kell felejteni, hogy a kék vezetékről teljesítményt veszünk le - akár csak egy USB
töltőnyit, mert már az 5V-ra konvertáló elektronikától. üresben is lekapcsolt. Azaz
ahogy mondtam, nem terhelhető, praktikusan csak egy jelvezeték az ECU felé.Szerk: kérdés, hogy egy relét be tud-e húzni. Passz, ezt ki kell próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #6495 üzenetére
Ahh értem, bocs, akkor elírtam pár dolgot.
Akkor a kékbe nem piszkálok bele, de ha a slave vezérlő 5eres vezetékéből rákötöm a feszmérős gázkart a pirosra (amit persze nem továbbítok a kijelző felé, hiszen azt és a zöldet sem küldjük vissza a slave-en), és leválaszthatóvá teszem a slave akkupakkját, akkor a feszmérős gázkar se lesz áram alatt, ha kikapcsolom a slave pakkot.Szerk: a relé nálad valójában ilyesmi feladatot lát el, ha jól értem. Csak az automatikusan kapcsolna, míg ez a megoldás manuális
[ Szerkesztve ]
-
lomha lepke
tag
Sziasztok!
Pár hét, és megérkezik a Mantisom (ha a COVID is úgy akarja).
Első roller, tömegközlekedés kiváltására. Visszaolvastam pár ezer hozzászólást, igazi fanatikusok is akadnak itt.
Az információbőség zavarában viszont elvesztem egy kicsit, és abszolút kezdőként lenne pár kérdésem, ha lennétek kedvesek megválaszolni.- Érdemes-e slime-ot használni, illetve milyen keményre kell a kereket felfújni?
- Szigetelés mennyire kell, mit, hogy, mivel?
-Ápolás, tisztítás - milyen gyakran, mit, mivel?Nem vagyok egy szerelő típus, biciklit is jó húsz éve használtam utoljára, de majd csak belejönnék...
Előre is köszönöm!
"Az okos ember elvégzi a sors által reá rótt feladatot. A bölcs ember másokkal végezteti el maga helyett." Rahim el-Haszra
-
B-L-A-C-K
titán
válasz lomha lepke #6498 üzenetére
Érdemes-e slime-ot használni, illetve milyen keményre kell a kereket felfújni?
Érdemes venni rá ilyen szélesebb gumit, slime-ot én javaslom, és 3-3.3 bár között érdemes tartani a guminyomását.
- Szigetelés mennyire kell, mit, hogy, mivel?
Millió helyen beázhat a Mantis, ha szigetelni akarod darabokra kell szedni.
-Ápolás, tisztítás - milyen gyakran, mit, mivel?
Én ilyen habbal szoktam, rendmániás vagyok, így naponta.
-
Bobrooney
senior tag
Közben megjött nekem is a Boardy.
Spartan-t mellé rakva
Valamint csináltam egy ánboxing videjót - bár elég béna vagyok ehhez...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest