- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPad topik
- Milyen TV-t vegyek?
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kompakt vízhűtés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Berci77
tag
Sziasztok!
Tavaly a rolleres gondolatomból végül pedelec lett, az tökéletes nekem melóba járni. Felmerült közben a gondolat/igény, hogy kéne valami kisebb járgány is. Ha gyerekekkel elmegyünk kismotorozni/bicajozni a szomszéd utcákba, akkor gyalog már néha túl lassú vagyok mellettük, a bicajommal meg túl gyors és az nagy is erre a célra. Gondoltam elektromos rollerrel szépen tudnék velük haladni, de utol is tudom érni őket, ha kell. Arra is jó volna ha kocsival kell mennem valahova és ott kell hagynom az autót (pl. autószerelő). Erre a bicaj még mindig túl nagy. Ebből már látszik, hogy nem mindennapi melóba járáshoz kéne nagy távolságra gép, hanem valami olyan low-budget megoldást keresek, ami azért elvisz 25-tel, ha kell pár kilométert, de nem túl nagy és nehéz. Menetkészen karcolom a 100 kg tömeget és alkalmanként ha mégis ezzel mennék melóba, akkor hazafelé van egy olyan emelkedő, ami kb 200m hosszú és ott a bicajt is vissza kell gangolnom és rá kell segítenem, hogy 25-tel felvigyen a pedelec (nyamvadt első agymotoros 250W-os csoda).
NEM szeretnék 100-120 ezernél többet költeni a dologra. Nem ér nekem annyit egyelőre.
Nézegettem a Niubility N2-t, valami ehhez hasonló tetszene (10"-es kerék, nem böszme nagy, de még belefér a várható szabályozásba, tisztes akksi, bár az nem prioritás), viszont most olvasom a kormánytöréses sztorit, így azt akkor nem.
- Nem akarom, hogy szétrázzon a gép, ezért néztem 10"-es kerekekkel szereltet.
- Nem szeretnék nagyon barkácsolni és nem tudom, milyen szervizek vannak felém, tehát nem széthullós, DIY megoldást keresek. Pár csavar meghúzása nem gond, de nincsenek napjaim szerelgetni és küzdeni a vacak megoldásokkal.
- Néztem még alap Xiaomikat, próbáltam is egy pro-t, vagy 365-öt (már nem emléxem), de az rázott nagyon.
- Olvasom még a leírásokat az Eleglide S1 és S1 plusról, de nem tudom, mennyire lehet hozzá abroncsot, alkatrészt kapni defekt esetén. Nem tudom a Niubilitys sztori alapján, mire számítsak minőség terén.
- Ott van még a Neutron N3 is, de az már kicsit drágább.
- Nem zárkózom el a használttól sem, de azért amerre nézelődtem marginális a kínálat a környékünkön, amit még meg tudnék személyesen nézni.Véleményeket köszönöm!
Más:
Többen keresnek napi 30 km-es távra kényelmes rollert, ami felvisz a dombra is és relatíve nem alap pálcika. Akiknek ilyen igényük van, azok gondolkodtak pedelec bicajban is? Ha igen, miért vetették el? Ha nem, miért nem?
Direkt full alap pedálszenzoros gépet vettem, mert a nagyobb kerekek miatt kényelmesebb, mint egy roller a mindennapi használatban, egy-egy kisebb úthibát jobban is tolerál. Gyenge a gép, de ha kell (emelkedő, lemerült akksi) be lehet segíteni erősebb tekeréssel, míg alapból igazából lehet szinte úgy is használni, hogy "üresben" tekerek a lábammal. Garantáltan izzadásmentes, ami sokaknál melóba járáshoz alapkövetelmény. Egyedül a korábban jelzett 2 igénynek nem felel meg: gyerekek mellett gurulni és autóval könnyen szállítani.[ Szerkesztve ]
-
Berci77
tag
Kisebbnek kisebb. Ezért is írtam azokról, akik nem alap pálcikákat keresnek. Az akksiját ennek egy mozdulattal kikapom és csak azt kell cipelni tölteni. A sokkal olcsóbb azért elég relatív. Pedelec kb. 200-tól van/volt támogatással, nem nagyon látok dombra 100 kg-os teherrel felmenős, kényelmes (rugózás), nem túl lassú rollert garantált 40 km-es hatótávval ennél olcsóbban. Nem mintha most már azt keresnék.
-
Berci77
tag
Még mindig félreérted. Olyanokról írtam, akik a Pro 2-nél nagyobb teljesítményű, hatótávú, nehezebb gépeket nézegetik a dimbes-dombos útviszonyok és a távolság miatt, napi bejárásra, nem feltétlenül az 50+ sebességhez (mert annyit nem hozol ki egy bicajból) és nem szempont a súly. Na ŐK nézegetik-e a bicajokat? Miért? Miért nem?
A te szempontjaid egyértelműek. Egy Pro 2 és egy bicaj markánsan elkülöníthető kategóriába esik. -
Berci77
tag
válasz mrhero #11652 üzenetére
Nagyon alap Neuzer (asszem Lido). Első agymotor, 7 seb váltó. Tudatosan nem az élményfaktorért néztem ilyet - akkor komolyabb nyomatékszenzoros lett volna többszörös áron - hanem olcsó célszerszámot napi 8-10 km bejáráshoz. Erre - nekem - alkalmasabb, mint egy 8,5"-es kicsi kerekű, rázós, esetenként veszélyes(ebb) roller.
Volt, aki napi 30-40 km ingázáshoz keresett rollert. Őt mi motiválja, hogy ennyit lehúzzon egy rolleren? Szerintem ott már bőven kényelmetlen lehet. Ezért kérdeztem. De látom kicsit félrement, sebaj. Az élményfaktor nem hiszem, hogy mérvadó ilyen távon. Ha 50-60-as tempót akar menni az ember, az már külön kategória, ott nem alternatíva a bicaj. Erre is utaltam. Ha valaki útközben fel akar szállni a BKV-ra, akkor oda sem fér el bicaj. Ez is nyilvánvaló, tehát nem ezt érdemes kiemelni. Egy Xiaomi S1, vagy Pro2 befér könnyen egy kocsiba, egy bicaj nem. Amit leírtam arra nekem is jól jönne egy kisebb, de nem szétesős életveszélyes gép. -
Berci77
tag
Mi nem derült ki? Máshogy IS megfogalmazom: aki 30 km/nap rendszeres bejárásra keres rollert, ahol nem a súly és méret számít, azt mi motiválja bicajjal szemben? Kicsi rázós pálcikát pár kilométernél hosszabb távon nem használnék, mert nekem kényelmetlen, a nagyon erős dögök meg csapatásra valók szerintem az élményfaktor miatt. 30 Km-es távon egy pedelec kényelmesebb, jobban használható. Ez az én véleményem. Viszont kíváncsi lennék máséra, aki ilyen felhasználásra keres alkalmasságot.
-
Berci77
tag
válasz DigitXT #11654 üzenetére
Nehéz kérdés ez a szabályozás, rohadt messzire vezetne, ha ebbe belemerülünk és nincs abszolút igazság. Alapvetően megértem a szabályozót abban, hogy az egyszerűség felé megy: bicajnál a rásegítéses gépek 25km/h és 250w. Legyen hasonló a sebesség rollernél is. elég ehhez 250w? Nem. Akkor engedjünk nekik kicsit többet, mondjuk 350-et. Maradhat Józsi? Maradjon. Nem gondolták túl.
Lehetőség a rolleren is megvan, hogy lábbal besegíts, nem tiltja semmi. Ja, hogy nem életszerű? Az már a rolleres baja. Ezzel a szemlélettel - olvasva a leírásaitokat a várható hegymászó-képességekről - hagynám a 25 Km/h max rásegítést, de engednék 500 W-ot a dombok miatt. Akkor egyenértékű a pedelec szabályozással sebesség terén, de ahol már tiprom a pedált felfelé, ott akkor a rollerről sem kellene leszállni.
A másik megközelítés, hogy miért nem 30 km/h. Mert akkor már kilóg a lóláb. Miért nem 35? 40? Mennyi legyen akkor? Első körben azt mondom, jól van ez így annak, aki gurulgatni akar.
Aki 60 fölött tud haladni a géppel, annak pont jó a közút városban.
Viszont van az a köztes kategória, aki jogosan érzi, hogy 40-45-50-el kocsit között csettegni életveszély, míg a bicajúton betartaná a 25-öt akkor is, ha némileg bírna többet a gép. De - várhatóan - ő még ennyivel sem mehet majd ott, cserébe vár rá a halálfélelem közúton. Na ez viszont nincs jól így. Nem tudom, mi lenne a megoldás, ami betartható. Traffipaxok bicajútra? Köszi, de azt azért ne. Megígéri mindenki kisdobos becsszóra, hogy nem megy majd 25-nél gyorsabban 1000W-tal a talpa alatt? Nem hiszek benne.
Van egy robogóm. Megy kb 90-100-at a mostani beállításokkal. Jellemzően városban röhögve fürgébb vagyok a forgalomnál (50-65) és biztonságban érzem magam. Volt, mikor gondok voltak a vassal és az istennek nem akart rendesen elindulni, hiába húztam neki. Na akkor halálfélelmem volt ugyanezen az útszakaszon.
Kicsit olyan ez a köztes dolog, mint az S-pedelec. Ott 45-nél kapcsol ki a rásegítés. Elvileg arra is segédmotoros szabályok vonatkoznak. Az jobb lenne, ha 45-ben maximalizálnák a "nagy kategóriás" roller sebességét és ugyanúgy segédmotoros kerékpár lenne biztosítás és minden hasonló szempontjából? Ugye nem. Elvileg a tervezetben nincs szó sebességkorlátról. -
Berci77
tag
Őszintén megmondom, nem tudom mennyire lesz ez karbantartásigényes. Van egy sokkal komolyabb országúti "analóg" gépem, kb. 10 éve nem ültem rajta, mert nincs valódi alkalmam kihasználni. Azt alig kell karbantartani. Amit viszont olvasok ezekről a 200 alatti/körüli rollerekről, az számomra horror. Szóval sem a pedelec, sem egy olcsó roller tekintetében nem tudom, mire számítsak karbantartást tekintve.
Neked ha szempont a kis helyigényű tárolás, akkor teljesen érthető a választás. Hidegben egyiket sem használnám, de kétlem, hogy egy 30 km-es rollerezés jobb az ízületeknek, mint a bicajozás.
Így van. Az az olcsó pedelec meg - bejáráshoz, nekem - még mindig jobban rugózik és kényelmesebb, mint egy hasonló árú roller. Nem beszélve arról, hogy valamivel kevésbé koncentrációigényes a vezetése. Vén fasz vagyok, na. -
Berci77
tag
válasz DigitXT #11662 üzenetére
No várjál csak, zavart érzek az erőben. Szerintem a teljesítmény-végsebesség kérdésben jórészt ugyanazt az elvet mondjuk, csak némileg más számokkal. Én is úgy gondolom, hogy engedhetnének valamivel magasabb teljesítményt a kis rollereknek is, mert nem tudnak rásegíteni önerőből, mint egy bicajos és nincs gangolási lehetőség sem. Ettől még szerintem - és arra céloztam, hogy a törvényalkotó szerint is - legyen elég a kategóriának a 25-ös végsebesség.
Ha jól értem a gondolatmenetedet akkor te azt nem érted, hogy miért kell 25-ben korlátozni, nagyobb teljesítmény esetén egyenesen lezavarni a rollereket a bicajútról a kocsik közé.
Gondolom pont azért, mert egy nagyobb teljesítményű rollernek - ahogy te is írtad - más a dinamikája, függetlenül attól, hogy mennyi a végsebessége. A törvényalkotónak meg az is lehetett (esetleg) a célja, hogy a kerékpárúton hasonló dinamikával rendelkező közlekedők menjenek.
Ettől még mondjuk a nagyobb, de nem 60-as utazóra tervezett - általam közepesnek írt - rollerek problémája nem oldódott meg. Ami gond. Robogóból nem
hiszem, hogy van olyan, ami nem tudja megfutni a biztonságosnak mondható városi 65-ös tempót, míg rollerből pont a 30-50 közötti sebességű gépek lennének a legjobban megszivatva.Esetleg kérdés: amire írtam egy xiaomi S1 is elég lenne? Azt mennyire lehet húzni, hogy legalább felhozzon egy kisebb emelkedőn, ha mégis ezzel mennék melóba?
[ Szerkesztve ]
-
Berci77
tag
válasz DigitXT #11668 üzenetére
"Szerintem is el lehetne engedni 500W környékére. Viszont 30 km/h-ig. Vagy ha
25, akkor a biciklistákat is korlátozzuk ugyanitt."
Amúgy a pedelec is 25-ben van korlátozva, ott kikapcsol a motor. Erre mondtam, hogy hajthatja a rolleres is, ha fölötte akarja. Nyilván nem akarja. A biciklis, meg inkább akarja. Ezért kéne némi előny valóban a rollernek.
"Nagy többségük magától teszi,
viszont a "deviáns" maradék, aki 30 körül hajt, ugyanúgy balesetveszély forrása.
Egységesnek kellene lennie a történetnek: a hasonló dinamika így nem áll meg,
vannak, akik legálisan mehetnek lendületből többet, a "pedelec"-esek meg azon
kívül, hogy ugyanúgy meghajt(hat)ják indulásnál, még kapnak +250W rásegítést.
Hogy a viharba lenne ugyanolyan a dinamikájuk így, mint a sima kerékpárosoké?
Ha az lenne a jogalkotó szándéka, amit írsz, akkor "pedelec sipirc a bicikliútról",
hiába csak 25 km/h-ig segít, a gyorsulása sokkal jobb, emelkedőn meg depláne!"
Ezt azért túlzásnak érzem, de elfogadom, hogy így gondolod.
"városi 65-ös tempót
Ebből viszont az látszik, hogy ez az egész SMKP koncepció mennyire elavult...
Lévén papíron 45 km/h a tervezési sebessége a "robogónak", pontosabban az 50
ccm alatti vasnak, hajtsa azt CVT, vagy legyen manuális váltós Enduro, mindegy.
Ha viszi a 65-öt, akkor az de facto nem SMKP: rendszám, biztosítás, minden."
Egyetérek"Ui: ne akarj legális(nak látszó) rollert venni/tuningolni: adsz a szarnak egy pofont.
Ha nagyobb teljesítmény kell, olyat kell venni. Ha meg ritka az az emelkedő, hát
pont meg lehet oldani lábhajtással, vagy alacsonyabb "vánszorgási" sebességen.
Amikor annyira lelassul, akkor lábbal simán rá tudsz segíteni. Pont ezért annyira
alacsony építésű a legtöbb roller. (A nagy dögök meg azért lehetnek jó magasak,
mert azoknak nem kell ezzel számolni, így sokkal jobb lehet a rugózásuk is...)"
Nem csapongani szeretnék, csak keresem a megoldást, így elkezdtem utánaolvasni a Xiaomi rollereknek is. Kialakításuk egyszerű, tetszenek és ha jól ítélem meg lehet hozzá mindent kapni, ami csak kellhet. Viszont papíron alacsonyabb a teljesítményük és kisebb a kerekük. Ami még a keretbe beleférni talán, az az S1, ami biztosan elég gurulgatni a gyerekek mellett, elég kicsi, ha cipelni kell és pár száz méter emelkedőt is talán leküzdök vele lendületből, viszont ebben nem vagyok biztos. Ezért érdeklődnék a tuning és CFW után. Ha folyamatosan magas teljesítményre lenne szükségem hosszú távon és napi közlekedésre venném, akkor nyilván nem 100-as keretben és ilyesmi gépben gondolkodnék.
Nem lenne ez nekem sosem elsődleges (sőt másodlagos sem) közlekedési eszköz, inkább csak pár saroknyi gurulgatás a gyerekekkel.
Ezért kérdem, hogy tud-e valaki erről mesélni kicsit. Köszi. -
Berci77
tag
És létezik olyan cfw, amivel nem a végsebességet emeli ( szerintem nekem kezdőként bőven elég a gyári 25), hanem jobban fel tudok menni egy rövid, de masszív emelkedőn? Máshogy kérdem: mennyire lehet közelíteni egy cfw s1-el egy gyári pro2 teljesítményét?
Ha azért érdemes ezzel foglalkozni, akkor lehet, hogy a kisebb méret és súly miatt elég lenne egy S1 is. Valami kuponnal bele is férne az elképzelésembe. -
Berci77
tag
Igen, a Pro2 300W-os. Ezért kérdezem, hogy egy S1-et lehet-e kb úgy cfw-zni, hogy legalább közelítse a Pro2 szintjét. Egyáltalán tudja-e valaki: más a kettőben a motor, vagy csak máshogy van paraméterezve? Vezérlő? Akksi bőven elég lenne nekem, ami az S1-ben van. Egy jó kuponnal még beleférne a fájdalomküszöb alá, a Pro2 már nem.
-
Berci77
tag
duplázás
[ Szerkesztve ]
-
Berci77
tag
válasz PociAti #11704 üzenetére
...és Casseius!
Köszi!
Igazából nem ezzel járnék melóba, arra ott a pedelec. Alkalmanként pár kilométer a gyerkőcöket kísérve bicajúon, és ha mégis ezzel mennék a város túlfelére, akkor hazafelé az úton van egy 100-200m hosszú emelkedős szakasz, de ennyi. Szerintem a nagyját letolná bármelyik roller lendületből, legfeljebb ha kell, leszállok és tolom 50m-t. Ennyi a feladat és nem több. Másra nem tervezem használni, szóval árban nem mennék feljebb.
Viszont még nincs tapasztalatom egyikkel sem, így nem tudom, mit várhatok tőlük.
Nagyobb végsebességhez nem ragaszkodom, legfeljebb az a 200m-t tudja jobban leküzdeni.
Az meg tetszik bennük, hogy ezek nem nagy és nehéz gépek, könnyebben elférnének a kocsiban is. -
Berci77
tag
válasz DigitXT #11721 üzenetére
...és többieknek is:
- nincs reális lehetőségem komolyabban próbálgatni, kölcsönözni stb.
- kipróbáltam egyszer pár sarok távolságon valami csörgő-zörgő Akai fost, meg egy Xiaomi 365-öt, Pro-t, már nem tudom. Utóbbi elviselhető volt ezen a rövid szakaszon, de szoknom kéne. Egyiket sem tudnám elképzelni, hogy napi szinten melóba járjak velük, arra nekem még mindig kényelmesebb és alkalmasabb a pedelec, így nekem változatlanul nem ér többet ez a projekt 100-120 ezresnél.
Ha viszont van kritikus pont a dologban az az, hogy legalább megbízható, problémamentes darab legyen a gép, mert sem időm, sem kedvem nincs minden 10 perces gurulás előtt/után órákig szervizelgetni, vagy oda hurcibálni. Ezért kezdtem fontolóra venni a Xiaomi típusokat.
DigitXT: tényleg nem menne több emelkedőre a gép, simán vállalható, amit mondtál a lábbal rásegítés, leszállás, vagy a 10-zel vánszorgás azon az 50-100 méteren. Ha hinni lehet a Google Earth-nek, akkor kb 300 méteren van 15 m szintkülönbség, ami túró. Legmeredekebb szakaszon ebből 100m-en van 10 emelkedés. Az 10%. Nagyobb meredekségűnek gondoltam.
A tuningolási lehetőség úgy általában érdekel, illetve a valós különbség az 1s és a pro 2 között. Ezért is kérdeztem, hogy a motor vagy a vezérlő is más a kettőben (az új 3-as típust is idevehetjük akár), vagy csak más beállítással engedi hajtani a FW. Ha utóbbi, akkor látom értelmét a gyengébb gép húzásának. Ha nem, akkor más a kérdés.
Jó látom, hogy a legújabb Xiaomi Scooter 3 a Pro2 motorját és az 1S akksiját örökölte?
Nekem bőven elég lenne ez az összeállítás, ha kicsit csökken az ára, vagy lehet kuponozni. -
Berci77
tag
válasz Casseius #11728 üzenetére
Köszi, messze vannak.
Mézespálinka: köszönöm a hasznos infót!
Ray és Reggie0: melyik kívánalmamnak nem felel meg akár a Xiaomi 1S, akár a Scooter 3? Hogy a gyerekeim mellett pár sarkot guruljak, vagy annak, hogy nagyon alkalmanként megtegyek max 4-8 Km-t max 15 m szintkülönbséggel, ahol ha kell, a legmeredekebb szakaszokon hajlandó vagyok tolni? A mászóképességet tekintve csak igyekeztem tájékozódni itt, de az az érzésem, hogy ez alapján erősen félregondoljátok a tervezett fő felhasználást, pedig már számolni sem tudom, hányszor írtam le.
Hol írtam olyat, hogy sokat menjen el? Pont, hogy igyekszem átgondolni és leadtam az igényekből, ezért finomítottam az elvárásokon. De melyikből is kellene még leadni? Melyik kritérium is az, amire gondolsz?
Nagyon komolyan kezdem nem érteni a válaszaitokat és lehet, hogy velem van a baj, de ha a nevezett rollerek képtelenek 100 kg tömeget elvinni 8 km-re egy töltéssel, mondjuk 15-20 km/h-ás utazóval, akkor valóban nem alkalmasak arra, amire MAXIMUM, évente 2x használva lennének, egyébként mennék vele 10-zel a gyerekek mellett 2 km-t. Ha ennyit sem bírnak, akkor forgalmazni sem szabadna ezeket. Ebből hova adjak le? Ez még a 180-as kategóriában is ritka? Melyik paraméterre kellene többet költenem, hogy alkalmas legyen erre egy roller? Ha meggyőztök, hogy a tervezett szabàlyozásnak bizisten meg fog felelni (honnan is lehetne biztosan tudni) és valóban szükséges a fenti feladatokra, akkor szívesen költök akár 5-600-at is a rollerre, nem a pénztárca a szűk keresztmetszet, hanem valóban nehezen hiszem el, hogy szükségem van egy számomra kihasználhatatlan, drága gépre. Mert nem látok részetekrők érvelést.
Ugyan már. -
Berci77
tag
válasz DigitXT #11734 üzenetére
Nagyon köszönöm a hasznos infót. Úgy matekoztam, hogy töltés nélkül a legnagyobb távolság, amit valaha meg kéne tennem, az 6 km. Ha teli akksival tudok indulni akkor sem hiszem, hogy 50-60% alá menne a töltöttség ekkora távolságon, hogy letérdeljen az akksi. Ha mégis, akkor ott nem hiszem, hogy az én elvárásaimmal van gond.
A gyerekekkel való séta kb 2 km. Ehhez csak nem kell a Pro2 akksija[ Szerkesztve ]
-
Berci77
tag
válasz GoodSpeed #11980 üzenetére
Azt írják ez az abroncs belső nélkül is használható. Erről mit lehet tudni? Lehet, de nem érdemes vagy lehet és úgy is ajánlott?
Mindenkinek: olvasom, hogy lehet szerelni 10"-es abroncsot a 8,5 helyett. Mit kell módosítani a rolleren a 10"-es külső gumira való átszereléshez? Kell fúrni--faragni, vagy garivesztés nélkül megoldható a dolog? Belső maradhat, vagy abból is kell a 10"-es? Slime-ból mennyit kell tölteni a kerekekbe? Ha jól látom a legkisebb kiszerelés bringához 237 ml, így kb 120 ml kell egy bicajkerékbe. Rollerkerékbe is menjen annyi kb? Köszi a választ mindenkinek, úton a Pro2 és olvasom a "kötelező" dolgokat... -
Berci77
tag
-
Berci77
tag
válasz Vodike #12004 üzenetére
Köszönöm!
- ma érkezett a roller és a pumpa is, próba majd vasárnap
- az a hézagoló hol kapható? Mennyiben más, mint az 1 eurós aliexpresses gumialátétek?
--10"-es gumit nem erőltetném egyelőre, ha reszelni kell, később meglátjuk
- kijelzőt majd meglátom, nem tervezek esőben közlekedni, valami védőfóliát azért rakok majd rá.
- sárvédőre ajánlott valami merevítés?
- kormánytörésgátlóból van olyan, amivel össze lehet csukni a kormányt, vagy akkor ez felejtős?Köszi neked is Cabrio!
[ Szerkesztve ]
-
Berci77
tag
válasz GoodSpeed #12055 üzenetére
Mondjuk én sem tervezem kiszerelni
Viszont párosítani nem sikerült. Mi Home nálam az okosotthon rendszer miatt china mainland-ra van állítva, de a párosítás idejére átraktam Magyarországra, úgy sem találja. Aztán megláttam a roller dobozán az orosz feliratokat, gondoltam kipróbálom, de nem ment. Mondjuk az is furcsa, hogy manuálisan kiválasztani Pro 2-t nem is lehet, nincs a listában. -
Berci77
tag
Megvolt az első gurulásom a Xiaomi Pro 2-vel. Először az 1S pumpával felfújtam 5 bar nyomásra a kerekeket (csudajó ez a kis szerkezet is), majd lefóliáztam a kijelzőt telefonokhoz való hidrogél fóliával (elég rugalmas, a gomb simán nyomogatható továbbra is. Ha valaki szeretne ilyen fóliát írjon rám!). Baromira bejött elsőre ez a fajta gurulás. A gyerekek jöttek a kismotorral, saját rollerrel, én meg mellettük. A gyaloglós sebességfokozat sajnos rohadt gyenge a 90+ kilómhoz, ezen szívesen húznék kicsit. A D fokozat viszont pont jó, nem egy vadállat, de pint kényelmes. Kipróbáltam az S fokozatot is, az majd akkor lesz jó, ha egyedül megyek valahova.
Azt már most látom, hogy bár a gumik csillapítása lényegesen jobb, mint vártam, a mindennapos bejárásra - számomra (!) - elég kényelmetlen lenne ezzel közlekedni. Bő egy órás rollerezés során eléggé elfáradt a lában az ácsorgástól. Sajnos masszív lúdtalpam van és nem bírom az ácsorgást. Szóval szuper “kis” eszköz, amire vettem egyelőre nagyon bejött, de jól döntöttem, hogy bejárásra pedelecet vettem. A 115.000-es árát nagyon megérte. -
Berci77
tag
válasz Berci77 #12075 üzenetére
Kipróbáltam a korábban írt meredek útszakaszon. Az utolsó 50 m-en lelassult 13-ra, ami még a pont elfogadható tempó ezen a kis szakaszon. A gyengébb gépek esetén szerintem már le kellett volna szállnom itt. Mivel azért ennek a rollernek is van súlya, úgy érzem nekem a scooter 3 lett volna a full ideàlis a kicsit kisebb akksi miatt alacsonyabb tömeg miatt. Mondjuk ezt olcsóbban kaptam, mint amaz lett volna. 😁
-
Berci77
tag
válasz DigitXT #12078 üzenetére
Cipelés miatt írtam, nem a menetteljesítmények miatt. Azzal így ebben a formában teljesen elégedett vagyok, nyilván nem oszt-szoroz 2 kg. Majd jobb idő esetén tesztelem egy másik emelkedős szakaszon is, de ez nekem így elég. Majd utánaolvasok a gyalogos mód átállítgatóságának, de ennyi.
Olyat lehet cfw-zni, hogy csak mondjuk a sport módban menjen a tempomat? -
Berci77
tag
válasz ebéd elek #12109 üzenetére
No várj csak. Te azt kérdezed, hogy a rolleren lévő telefonfólián keresztül mennyire érzékel a kijelző? Az nem érintőkijelző a rolleren, hogy érzékelnie kelljen. Az egy szem gombja szépen nyomogatható, mert elég rugalmas a fólia és nem túl feszesen raktam ott rá. A kijelző láthatóságát egyáltalán nem befolyásolja, hiszen telefonokra is ezt rakjuk. Ha azt kérdezed, hogy milyen telefonokon a használata, akkor szépen működik, nem homályosítja el a kijelzőt, érintésérzékelés érzékenységére nincs panasz. Van, aki úgy demonstrálja, hogy elkezdni ütni a telefonját kalapáccsal. Hááát, azt azért én nem merném, de jellemzően olyan kisebb ütéseket tompít, vagy hárít, amik egy üvegfóliát már lehet, hogy eltörnek, szóval nem gondolom, hogy rosszabb lenne annál. Felületi karcoktól, kisebb ütésektől és főleg beázástól úgy védi a roller kijelzőjét, hogy nem egy ocsmány szilikonos kotont húztam rá.
-
Berci77
tag
válasz st6969 #12195 üzenetére
Privátban már írtam, hogy kuponos oldal ajánlataként én is onnan rendeltem, 1 héten belül minden macera nélkül megérkezett, nem volt semmi fennakadás. MPL hozta házhoz végül. Ennyiért bajnok ez a roller. Amire vettem nagyon bevált. A párosításával voltak és azért még mindig vannak gondjaim.
Azt nem is tudom, hogy kellene megnéznem az összes megtett kilométert, mert a roller nekem nem mutatja sem bekapcsoláskor, sem menet közben.
[ Szerkesztve ]
-
Berci77
tag
Sziasztok!
Tud nekem valami segíteni, tanácsot adni Xiaomi Pro 2 CFW-vel kapcsolatban? Sikerült egy jól működő összeállítást felraknom, de szeretném tudni, mik a még biztonságosnak mondható és egyben ajánlott beállítások.
Köszönöm! -
Berci77
tag
sziasztok ismét!
Kb 300 km-t mentem a Xiaomi Pro 2-vel és már kezdem megszokni, nagyon élvezem az ezzel való közlekedést. Eddig nagyon elégedett vagyok vele, de van kérdés. Sajnos a gépnek annyira nincs egyenesfutása, hogy nem merem elengedni a kormányt még addig sem, míg jeleznék, hogy merre akarok kanyarodni. Kaptam ezért már hideget-meleget türelmetlen autósoktól, részben jogosan, részben meg nyilván nem akarok esni egyet csak azért, hogy ő pár másodperccel előbb kikanyarodhasson. (autóval én is szidom rendszeresen azokat a sofőröket, akiknek nem futotta arra, hogy az "extralistán" beikszeljék az irányjelzőt, de ez más lapra tartozik most).
- Ti hogy oldjátok meg az irányjelzést?
- Nézegettem irányjelzőket, de ha a kormányra van szerelve, akkor azt a mögöttem jövő nem látja, mert rövid a kormányrúd, takarom a testemmel. Irányjelzős láthatósági mellény? Van valami bevált javaslat?
- Gondolkodtam még abban, hogy veszek egy 10"-os kerekű nagyobb rollert, amivel talán kevésbé gáz elengedni a kormányt egy pillanatra, mondjuk egy G30-at, vagy F40-et. A gond csak az, hogy az előbbit már nem szívesen cipelném az emeletre, utóbbinak meg gyengébb az akkuja, mint a Pro 2-mnek. Utóbbi most szoftveresen teljesen fasza: 32 Km/h, tempomat, jól gyorsul, elmegy 20-23 km-t alattam, felmegy oda, ahova kell, ezt szerintem jól belőttem, sajnálnám, ha ezekből le kéne adnom.
Ezért is jutott eszembe, hogy inkább vennék erre 10" külső gumit. Olvastam, hogy lehet, de a részletekkel nem vagyok tisztában. Mennyivel lenne jobb az egyenes futása azzal? Melyik ajánlott? Mit kell még átszerelni? Kell valami hézagoló a sárvédőkhöz és magasító a kitámasztóhoz, ugye? Meg valahogy máshogy kell megoldani a hátsó lámpa vezetékét? Ezekkel nem vagyok tisztában.
Minden tanácsot, tippet nagyon megköszönnék. -
Berci77
tag
válasz Casseius #14700 üzenetére
Köszönöm szépen!
Akkor a nagyobb rollerekkel sem lennék sokkal előrébb, de 20-at megérne nekem egy kicsit komfortosabb kerék.
- van ajánlott megoldás indexre? Alin keresni nyilván én is tudok, de kíváncsi vagyok tapasztalatokra.
- hol érdemes átalakító szettet venni az említett gumikkal? megkérdezem a helyi bringás szervizt, hogy vállalják-e az átszerelést. -
-
Berci77
tag
válasz Reggie0 #14741 üzenetére
Azért azon beszarnék, ha a rolleren felemeled a lábad és megkötöd a cipőfűződet! Erről azért egy videót dobhatnál 😂😉
A balettos csajokat házasként egyelőre passzolom, de köszi a tippet, elraktam tartalékba
Igazából tényleg azon merengek, hogy megcsináltassam-e a pro 2 átépítését 10”-esre, vagy vegyek egy G30-at.
Amire használom ez így eddig nekem tetszik, de kicsit stabilabb és komfortosabb futásnak örülnék. Persze sokkal nagyobb súlynak meg nem. Vagy hagyom az egészet most a francba, aztán majd ősszel lehet, hogy a bicajszervizesek is szívesebben veselkednének neki az átszerelésnek. Vagy menjek az ismerős gumishoz? Tudnak azok ilyen kicsi kerekeket szerelni? -
Berci77
tag
válasz Mortein #14750 üzenetére
Nekem van hagyományos és pedelec bicajom és egy Xiaomi pro 2 rollerem is. A hagyományos országútit nincs alkalmam használni, azt el is adom, ahogy sikerült letakarítanom. A pedelec és a roller között én eddig ezeket tapasztaltam:
- bicaj hosszabb távra kényelmesebb (nekem a merev teli talpas állás a rolleren fárasztó 5 km után)
- bicajon több cuccot el tudok vinni (rajta 1 kosár és ha akarom akkor ott a csomagtartó
- bicajon mozgok, rolleren el lehet gémberedni szerintem kicsit.
- bicaj nagyobb, így azt külön cipelni nem tudom, emeletre nem viszem (cserébe ki lehet kapni az akksit és csak azt felvinni a lakásba tölteni)
- a roller - nekem - kevésbé kényelmes, így azt rövidebb távokra használom
- a roller rövidebb utakon viszont gyorsabb (az enyémnek most 32 km/h a vége), könnyebb és gyorsabb leszállni és felszállni (elindulni) mondjuk egy lámpánál.
- a rollert el tudom vinni magammal a kocsi csomagtartójában. Többször jött már jól, ha a kocsit ott kellett hagynom valahol (gumis, szerviz)
- rollernél nagyobb a mókafaktor, mindenképpen érdemes kipróbálni szerintemRészemről ha csak a belvárosig gurulok (1-2 km távra mondjuk), vagy olyan helyen megyek, ahol sok a lámpa, zebra, kereszteződés miatti le- és felszállás, jó az út és nem kell cipekednem, vagy kocsiért kell mennem vagy vinnem azt, akkor inkább roller.
Ha kicsit nagyobb a táv, ami egyenletesebben, kevesebb leszállással megtehető, vagy mondjuk egy hátizsáknál több cuccot kell cipelnem, autók között kell gurulnom, akkor inkább pedelec.
Ha nem akarsz megizzadni, akkor az elektromos bicaj is simán jó, de akkor valami alap pedálszenzoros, mert azzal meg tudod csinálni, hogy beváltod egy gyengébb fokozatba és úgy tekered erőkifejtés nélkül, míg a motor húz.
Pedelecen kevésbé gondoltam az akksi töltöttségére. Eleve többet bír jellemzően, másrészt ha mégis lemerül tekerve még simán hazamész. Rollert hazalöködni szerintem nem buli.Pedelecre van most állami támogatás, így egy alap Neuzert, ami kb 300-320.000 Ft meg tudsz venni egy százassal olcsóbban, tehát egy jobbfajta, de alap pálcika roller (pl. Xiaomi Pro 2) hazai áráért.
És mint írtam, az irányjelzést problémásnak érzem rolleren, egyszerűen nem biztonságos elengedni a kormányt vagy fél lábbal balettozni, míg azért a bicajra raktam egy visszapillantót és ott nem gond kézzel jelezni.
[ Szerkesztve ]
-
Berci77
tag
válasz Somatom #14758 üzenetére
Részemről úgy pontosítanék, hogy rövid távra nekem gyorsabb, 5 km körül már útviszonytól és forgalomtól függ, hosszabb távra meg én nem mennék rollerrel, ha van bringa is és nem az a cél, hogy a végén bepakoljam egy kocsi csomagtartójába. Elsősorban a kényelem és nem a sebesség miatt.
De azzal kapcsolatban igazad van, hogy alapból mindkettő 25 km/h-ban van limitálva (mármint a rásegítés), így korrekt az összehasonlítás.saril:
nem tudom, kedves szavaid melyikünknek szóltak, de mivel én is válaszoltam a feltett konkrét bringa/roller kérdésre, így megszólítva érzem magam. Sajnálom, hogy jelenlétem/ünk zavarja a lelki békédet, elnézést kérek a létezésért, legközelebb majd jobban figyelek, hogy nehogy segítő szándékkal válaszolni merjek engedèlyed nélkül egy feltett kérdésre. 😂 -
Berci77
tag
Bár olvasom a témát rendszeresen, de nem tűnt fel eddig, hogy valaki (bárki) olyan sokszor nagyon ide nem illő dolgokat posztolna rendszeresen. Ettől még lehet, hogy igazad van, de az is lehet, hogy túlreagálod. Részemről megengedőbb szoktam lenni a témakövetédt illetően és szerintem ebben a csoportban simán elfér pár hozzászólás erejéig a pedelec, a ruházat, időjárás és az egyenáramú motorok lelkivilága is. Én ezeket olvasmányos kiegészítésnek gondolom és nem irritálónak. Én kifejezetten örülni szoktam egy egy élménybeszámolónak, szerelési tapasztalatnak is. Mert nyers paramétereket én is tudok olvasgatni a neten, gyakorlati tapasztalatokkal többre megyek itt.
Mindamellett mivel nem valaki hozzászólására reagálva írtad a mondanivalódat, így szerintem bárki magára vehette, aki válaszolt az eredeti bicaj vs roller kérdésre. Mint írtam, olvasom a topikot, de nem követem és strigulázom, pontosan ki mit szólt hozzá személyesen.
Részemről nincs harag, lezártnak tekintem. -
Berci77
tag
Egyelőre én is alap decathbonos sisakban nyomom. Ez nem akadályoz semmiben. Egyszer felvettem a motoros bukómat, kifejezetten féltem benne. Semmi perifériás látás, nem hallok benne semmit, cserébe forgatom a fejem, amit meg sokkal veszélyesebbnek érzek. Kesztyűt viszont mindig húzok, ha tenyerelni kellene ne a bőröm menjen rá. Még próbálom majd rászoktatni magam a térdvédőre. Ésszel közlekedem és volt, hogy csak az odafigyelés és éberség mentett meg egy koccanástól, mert nem adtak elsőbbséget. A kocsikhoz képest meg puhatestűek vagyunk. Szarrá törött fejszerkezettel nehéz megvitatni, miért nem adták meg a elsőbbséget.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs