- HDD probléma (nem adatmentés)
- Milyen monitort vegyek?
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple notebookok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- ASUS notebook topic
Hirdetés
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
eM'82
addikt
válasz Funthomi #3551 üzenetére
Előszerződésben nincs ilyen. Azt mondta a kereskedő, hogy ilyenkor ezt "be kell nyelnie" az autógyartónak. De amit te mondasz az is érdekes.
tboy93+mobal: akkor inkább 16"-os gumi a javaslat? Még odébb van, hogy megvegyem, de el tudom engedni hogy ne nézzen ki annyira szépen :).
-
Funthomi
aktív tag
Nálunk 380-as euró volt a határ, de a kereskedő szerint nem kell parázni, annyi lesz az ára, ami a szerződésben van, de hogy mégis be legyen írva vmi...
Azt nem tudom lehet Kiát rendeltél végül, de Hyundainál a szerződésem után 2x is volt emelés és a kedvezményes listaárnál a csillagos rész azt írja, h a készleten lévő autókra vonatkozik. Ami kvázi nem igazán van már, szóval ha ez így van akkor elég nagy elemés van...YOLOska
-
rbalint88
addikt
Foleg ha a Kia-nal is annyit fejlodott a futomu, mint az i30-nal (volt honnan, az elantra meg tenyleg igazan hitvany volt), akkor en se eroltetnem a regire a nafffelnit, az uj i30-nal viszont elem a 17”-t, nyilvan tobb odafigyelest igenyel, de ez mutat rajta jol.
-
nagyúr
válasz vihartigris #3558 üzenetére
Picit mas a hangolasa szerintem, az ujsagiroi tesztek alapjan a ceed sprodebb, a hunyadi kenyelmesebb.
-
válasz vihartigris #3558 üzenetére
Nekem volt ceed és i30, meg i20, meg mentem rioval is, hyundai sokkal lágyabbra van hangolva, mint a kia.
Még a niro és a stonic is feszesebb az i30- nál
(Amúgy tipo meg pont a kettő között van)[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
rbalint88
addikt
válasz vihartigris #3558 üzenetére
Hangolasilag ertettem, egy-ket masfajta szilent vagy egy mas karakteru rugo, lengescsillapito is nagyot tud valtoztatni az erzeten. Nekem elantra volt, az katasztrofa, de kollegam i30 kombija is elege zavarba tudott jonni a multilink futomu ellenere is. A mostani generacio sokkal stabilabb, feszesebb, nagyautosabb. Mar csak a gordulesi zajt kellene jobban szigetelni
-
válasz rbalint88 #3562 üzenetére
Nekem 2013- as hyundai i30 sw túl lágy volt, többször lekoppintottam az alját kicsit rosszabb úton, mert annyira berugózott. 2015- ös i20 már keményebb volt.
Más autókkal ugyanott sose fordult előEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz vihartigris #3563 üzenetére
Futómű felépítésben azonosak
-
rbalint88
addikt
válasz kisza25 #3564 üzenetére
Olyat nem eltem at, de kicsit huplis uton be tud remegni a hatulja, nem tudja lekovetni az utegyenetlensegeket, instabilla valik. Az ujnal nem tapasztaltam meg ezt. Az elantra az meg olyan volt, mintha egy rodeos lovon ulnel kb mintha a tervezesenel nem szamoltak volna azzal, hogy letezik nem tokeletesen sima ut… tenyleg barmin el tudott pattogni a segge…
tboy: tudom. Ha sajat lenne, megcsinaltatnam, de a ceges autoba nem rakatok sajat zsebbol zajszigetelest.
[ Szerkesztve ]
-
-
Drughi
addikt
Sziasztok,
Adott egy 2010es németből behozott i30.
Márkakereskedésbe szeretnénk átnézetni, állapot felmérést végeztetni rajta. Az " előéletét" meg tudják nézni? Digitális szervizkönyvre gondolok,(amennyiben márkakereskedésbe hordták) A 7 év garancia miatt remélem oda hordták egy ideig.Pixel 7a
-
Drughi
addikt
válasz fant0mi #3571 üzenetére
Köszi, Sajnos nem látnak rá.
Mindenesetre felhívtam a helyi márkakereskedést is, de még időpontot se tudtak adni az idei évre, így megyünk márkafüggelten állapotfelmérésre.Tavaly én már végigjártam a kia ceed / hyundai i30 vonalat (kombiba), végül Ford Focus lett, most anyósoméknak keresünk városi rohangálós kocsit.
Jól tudom, hogy a láncos motornál a 100-120e km a vízválasztó? A kinézett típusba 140e van, de nem volt csörgő hangja, pedig 2x is megnéztük, mindkétszer hidegen indították be.Pixel 7a
-
Dare2Live
nagyúr
nem írtál pontos motortipust így nehéz.
dizeleknél láncal nem szokott 200.000kmig probléma lenni.
láncos i30 benzinesek hidegen kb mind csörögnek kissebb csoda ha nálad nem. Ez nem gond. Sajnos a tipust árulták 30.000kmes olajcsereperiódussal és 10w30 is ott a gépkönyvben. Ez G4FAnal garantálja, hogy 100.000km környékén vezérlést kell cserélni. G4FCnél kb 150kkmnél. 2009 majd 2013 közepe/végétől új cikkszám van lánc/láncfeszítőre állítólag onnan a probléma sokkal ritkább, G4FCnél lényegében nincs.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
nézd meg könyvet, mennyi kmenként volt benne olajcsere és milyen.
Ha ilyen 5w40/10w30 meg 20.000km fixen rá kell nézni láncra. Nehogy azért ne csörögjön mert öntöttek bele 10/15w40et eladás elött.
Ha ilyen akkor cseréltesd. [link] A szövegben vannak hülyeségek pl 99%ba nyúlik a lánc és nem szakad.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
Azt tudja valaki esetleg, hogy a KIA markaszervizben van e lehetőség olajcserenel olaj valasztasra? En mondjuk 0-s olajat akarok beletenni mindenkepp, nem 5w-t, amit a legtöbb helyen alapbol beleontenek.
-
-
Dare2Live
nagyúr
ökölszabályként minnél alacsonyabb a hidegoldali annál jobb. plda kedvéért egy 0Ws olajnak csak előnye van egy 5W/10W/15Wsel szemben.
Ezzel szemben melegoldalival nem lehet játszani. Ha 30as olaj van előírva nem szabad bele 20ast rakni.@tboy93 az a legérdekesebb amikor cakkra uaz a motor de ahogy jöttek a vékonyabb olajok ha késve is de modosult gépkönyv. 1szfe 10w30al indult a 2005ös gépkönyvben meg már 0w20 az ajánlott.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #3586 üzenetére
gépkönyv úgy alakult, hogy ajánlott olaj 5W30 de átmenetileg egy ciklusig használható 10W40 is.
aztán cakkra uaz a motor ajánlott olaj 0W20 de átmenetileg egy ckilusig használható 5W30al is.1szfe/2szfe tipikus örökélet+1nap japán motor. 0W20al 15.000kmenként cserélve 500.000km után gyári a vezérlés, nincs mérhető olajfogyasztás. (Utóda az 1nrfe ahol viszont hiába 10.000kmenként cserélik a 0W20at 200.000kmnél már fixen eszi. Általában meg már 150.000kmnél meg kell bontani. És az 1krfe is egy trágya.)
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
csabi0805
aktív tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni vezérlés cserével kapcsolatban,mert van aki ezt mond van aki meg mást.
Na szóval majd most kell januárban cserélni az autómon az olajat meg a szűrőket és akkor már a vezérlés cserén is túlesnék,csak van aki azt mondja hogy nem kell láncos autón cserélni amíg nem hallatszik a hangja a láncnak van aki pedig azt mondja hogy azért egy bizonyos kor illetve kilóméter után cserélni kell.Az autóm egy 2012 szeptemberi gyártású 1.4-es I30.A motorkódja G4FA.
128 ezer párszáz kilómeter van benne,az olajat a gazdája 10 15 ezer kilóméterenként cserélte végig,vagy évente.Én is évente cserélem de nálam évente kb.5-8 ezer kilométert megy csak.
A kérdésem az lenne hogy cseréljem a vezérlést nála vagy sem?Csörögni nem csörög szépen halkan jár ahogy bemelekszik szinte hangja nincs neki,de viszont nyugtalanít a 9 év és hogy még nem volt cserélve,na meg persze a majdnem 130 ezer kilóméter.
A segítségeteket előre is köszönöm!
Csabi -
nagyúr
válasz csabi0805 #3589 üzenetére
Szia! Alapvetően a láncra nincs csere intervallum. A jobb típusoknál, amibe normális láncot raktak, azokban kb örök élet plusz egy nap a lánc elettartama. Nekem Honda Accordom van, embert nem hallani aki valaha lancot cserelt volna benne. De a mazda es a suzuki is hasonlo. Az i30 es a ceed 1.4-es motorjai viszont nem ilyenek, vekony a lanc, nagyon erzekeny a jo minőségű olajra. Ha csorogni kezd majd hidegen, akkor csereld mihamarabb, addig szerintem felesleges. Kia Facebook csoport tanulsaga szerint 150e km korul mar siman tud csorogni ezekben a lanc.
-
MODERÁTOR
Sőt a BMW lánca sem olyan jó. Nekem 95k kilométerrel még jó a lánc. Szerintem annyira nem gyász. 1.4 CVVT.
Sok helyen megkaptam, hogy túl van hypeolva a lánc para. Ha csörög akkor cserés lesz nyilván.
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Dare2Live
nagyúr
válasz csabi0805 #3589 üzenetére
ha rendesen cserélték az olajat, 5w30... akkor 130.000kmnél elvileg nem lesz gond de én 130.000kmnél akkor is ránéznék ha nem hallod a csörgést. max 30perc meló. ha pl ilyen csere. [link]
ha tényleg feszes 130.000kmnél se kell cserélni főleg mert nagy meló 200kból nem úszod meg. Ha meg laza mint videon akkor viszont kötelező a csere készletestűl, új láncfeszítőstül mert ha ugrik az simán félmillió+.
btw 130.000km környékén már egy szelephézagot is illik nézni.
és én benéznék lambda szondánál is, hogy milyen állapotban van katalizátor. Ha szarban csere. Ez utobbi tipikusan a direkt befecskendezéses gammaknal (g4fg/g4fj...) probléma a régi g4fa/g4fc... vonalnál 100ból egyszer gond. De ha az akkor a javítás az simán félmillió+.Lehet írok egy szösszenetet erről az egészről képekkel, linkekkel, videokkal együtt. Majd...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
MODERÁTOR
válasz csabi0805 #3592 üzenetére
Mikor hideg a motor és nincs még rendes olajnyomás akkor szó szerint csörög. Illetve azt mondták nekem a márkaszervizben, hogy elég erős előjelei vannak a vezrlés kopásnak mert alacsony fordulatszámon gyenge lesz az autó nagyon.
Szakadni nem fog a lánc csak csúszni. Ahogy tboy is írta bizonyos kilóméter felett figyelni kell rá de szerintem kicsit túlhypeolt a probléma. Olajcsere legyen rendesen.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Robi_73
őstag
válasz Dare2Live #3595 üzenetére
A linkelt videód szerintem nem releváns, mert nincs a két vezérműtengely egymáshoz képest pozícióban (jelzésen), úgy lenne látható a tényleges nyúlás mértéke. Ha baloldalról ahol a feszítő van megnyomod a láncot, egyből fezes lesz az és megszűnik a lánc belógása a két vezérműtengely között. Legtöbb esetben szerintem a feszítő adhatja fel a harcot, ami lánckerekek és a lánc rendellenes kopását okozhatja. A feszítőt az olajnyomás működteti, de van benne egy retesz ami kifelé engedi a feszítő közepét, de visszafelé nem. A kimaradt olajcsere, a rossz minőségű olaj és az alul tervezés okozhatja a rendszer halálát. Láttam már olyat, hogy a feszítőházának a repedése miatt a feszítő elengedte az olajat és azért nem feszített kellően, volt hogy az automatát fixáló retesz nem működött.
Robi73
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen