Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lauda

    félisten

    válasz tpotyka #24453 üzenetére

    Hogy mikor kaptad a hdd-t az teljesen lényegtelen. Mikor indult a gyártói garancia és meddig tart, csak ez a lényeges. Itt le tudod ellenőrizni a gyártói garanciát. A régiót váltogasd, ha nem adja be.

    Ha még érvényes a gyártói garancia, akkor a wd felé tudod intézni.

  • King Unique

    titán

    válasz tpotyka #24453 üzenetére

    De, alapesetben ez ennyire egyszerű, mint az előző válaszban már linkelt WD RMA példa is szemlélteti. Az hogy egyesek adott esetben kissé túlgondolják, vagy nem a szokványos felállásról van szó és amiatt bonyolódik a helyzet, már más dolog.

    Itt alapesetben értelemszerűen az újonnan, normál módon vásárolt külső merevlemezekről, azok garanciaidejéről és szükség esetén garanciális ügyintézéséről van szó, az hogy egy adatmentő cég az adatmentés során XY külső merevlemezre készíti el a mentést és végül azt adja oda a megrendelőnek, beleszámítva az árát a mentés költségébe is, nem pont a szokványos eset. Ahol ha előzetesen nem tesztelte az adatmentő cég a célmeghajtót amire a mentést készítették, később nem a felhasználó okozta a meghibásodást a nem megfelelő használat miatt, akkor az szép. De sebaj, akkor a leírtak szerint lehet menni hozzájuk még egy körre. :))
    A garanciális cserét normál esetben nyilván nem egy adatmentéssel foglalkozó cégnek a tisztsége intézni, sőt normál esetben nyilván nem ilyen helyen vásárol az ember külső merevlemezt, az hogy egy másik külső merevlemezre mentve adták át a lementett fájlokat, már más dolog. Ahol ha az átadás pillanatában hiánytalanul megvoltak a fájlok a külső merevlemezen és később a felhasználó / megrendelő PC-jén is megnyithatók voltak, vagyis teljesítette a cég a megbízást, ellenben utólag, 1 év után tönkrement a külső merevlemez XY okból, akkor az nem feltétlen az adatmentő cég sara, vagy legalábbis nehéz bizonyítani, hogy már az átadás pillanatában hibás volt a külső merevlemez és végül amiatt ment tönkre. Az viszont mindenképpen a felhasználó sara, ha a korábbi esetből nem tanulva nem készített az átvétel után biztonsági másolatokat, lásd az adatmentés topik 1. hozzászólását.

    Ebben a topikban garancia, garanciális ügyintézés, RMA, stb. témában bőven elég kb. annyit tudni, ami a már linkelt blogbejegyzésben le van írva. Ha a téma mélyebb szintű fejtegetése, jogi felelősség megállapítása, stb. a cél, akkor az ügyben inkább a "Garancia kérdés, fogyasztóvédelem" topikban javasolt érdeklődni az aktuális információk és lehetőségek felől.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák