- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Hasznos linkek
Új hozzászólás Aktív témák
-
grimm2015
senior tag
válasz Yodamest #64150 üzenetére
Ha nem megy a számmisztika, akkor ne erőltesd, mert olyan ostobaságokat írsz le, hogy az már fáj.
Hasraütésszerűen jelentesz ki dolgokat MEGINT...A szerinted a valóságban 30%wr körül lenne, meg a "nem vészes 4%al kisebb wr".
Szerinted téged lehet komolyan venni?Mindig a 100játékot max g4 elérő (ha van azon a szinten ha nincs) játékosok vannak meggyőződve mindenről.
Neked tényleg fölösleges a statisztikát nézni, mert a számokkal sem vagy tisztában.
Battlenet: Grimm#22690
-
tag
Bocsi ez csak egy kis acc lett volna de nem jött be...
Esetleg ha jönne velem valaki: Piyo (EUNE)
ADC társat keresek.
Silver környékénAjándék csónak ne nézd a lapát!
-
Kanczy
Topikgazda
válasz Callisto #64142 üzenetére
Hála a jó égnek, hogy nem az olyanok balanszolják a játékot, mint te. Mindig a fogalmatlanok a leghangosabbak, akiknek "lószart sem érnek" a számok. Gratulálok hozzá
Valahogy mindig a silver és gold játékosok a legokosabbak, akiknek a véleménye magától értetődően felülírja a számokat, és az objektív valóságot.
[ Szerkesztve ]
You don't get it, son. This isn't a mudhole... It's an operating table. And I'm the surgeon. (Batman: The Dark Knight Returns)
-
Kanczy
Topikgazda
válasz Yodamest #64150 üzenetére
"Én annak hiszek, hogy mit érzek, hisz ez az ami a döntő faktor és ami nem csal"
Erre a mondatodra nem tudok mit mondani... ha így gondolkozol, fundamentális tévedésben vagy a világ működésével kapcsolatban.
"Pistike 5 meccs után már simán hoz Katával egy quadrát"
Ha ez igaz is lenne (nem az, ezt a seggedből húztad elő), valahogy utána mégis kikap vele a meccsek felében (50.19% winrate). Pistike hiába quadrázott le, az a nap végén nem volt elég a győzelemhez a meccsek felén, tehát a champion nem túl erős, csak te úgy érzed. Mert mondjuk játszottál Katarina ellen, 10 meccsből 9x quadrázott, aztán vagy nyert, vagy nem.1. Nem feltétlenül emlékszel rá, hogy ki nyert, csak arra, hogy quadrázott.
2. Hiába nyer a te meccseiden 100%-ban a Katarina, ezres nagyságrendben ez visszaáll 50% környékére, ahogy az meg van tervezve.És épp ez a lényeg, CSAK az érzéseid csalnak, a számok nem. Mert egy champion nem attól túl erős, hogy te kikapsz tőle, hanem attól, hogy az emberek túlnyomó része kikap tőle. Pontosan ezért nem érzések alapján balanszol a RIOT, hanem dollárszázezreket (milliókat?) fektet algoritmusokba és szakemberekbe, amik kiszámolják a megfelelő lépéseket.
No offense, remélem nem agresszívan jön át a hsz; csak szemléletesen akartam leírni.
You don't get it, son. This isn't a mudhole... It's an operating table. And I'm the surgeon. (Batman: The Dark Knight Returns)
-
Kanczy
Topikgazda
Megnéztem megint a winrate szerinti rangsort. Top 10-ben
Full Tank: Mundo, Kled (standard build most)
Burst damage: Diana, ShacoA maradék 6-ből 5 tankosság felé hajló bruiser (0 burst, vagy full damage item, szinte mindenhol +hp), egy pedig support (Zilean). Ez nekem nagyon nem burst meta, de ha neked igen, akkor elfogadom, nem egyezik a véleményünk a fogalom definíciójáról
[ Szerkesztve ]
You don't get it, son. This isn't a mudhole... It's an operating table. And I'm the surgeon. (Batman: The Dark Knight Returns)
-
aktív tag
-
Kanczy
Topikgazda
válasz RudiLicenc #64157 üzenetére
Fair enough. A többségnek (Goldig saccolom) fájhat valami, ugyanakkor azt se mondjuk, hogy Blitzcrank túl erős, mert aki vak + süket, egész meccsen nem tud creepek mögé állni
Valahol a kettő között van az igazság.
You don't get it, son. This isn't a mudhole... It's an operating table. And I'm the surgeon. (Batman: The Dark Knight Returns)
-
Yodamest
addikt
válasz grimm2015 #64151 üzenetére
megint nem akarsz megérteni, szerintem én tök érthetően és korrektül írtam... idézőjelben a "nem vészes 4%al kisebb wr" - ezt azért írtam így macskakarommal, hogy érthető legyen az irónia, hogy azért de 4% az sok, de látom te csak belekötni akarsz mindenbe.....
a többi csak egy ömleny, nem írtad le milyen ostobaságokat írtam még, ezt is csak te értetted félre....
-
Yodamest
addikt
válasz Kanczy #64154 üzenetére
1. "Pistike 5 meccs után már simán hoz Katával egy quadrát"
Ugye volt ez az állításom, amit te tagadsz, magyarán akkor te azt állítod minden hőssel ugyan olyan könnyű nyerni? ezt igazold vissza kérlek, addig nem írok mást.
2. Nem feltétlenül emlékszel rá, hogy ki nyert, csak arra, hogy quadrázott.
Igen, mert nem az a lényeg, hogy nyert vagy nem nyert, ha ruinolja a játékot az adott hős. Teszem azt maradjunk Katánál, mindenkit oneshotol, 21-10-ben van, instant hal tőle mindenki és a végén kikapnak, mert hülye volt és meghalt 4v1-ben az ti bázisotoknál, mert pentázni akart. Ettől még broken a hős, nem az számít, hogy végül vesztett a saját bénasága miatt, hanem az, hogy milyen könnyen nyerhetett volna a hős toolja miatt.
3. És épp ez a lényeg, CSAK az érzéseid csalnak, a számok nem.
És épp ezaz, hogy ez ezerszer komplikáltabb dolog, mint az, hogy jah Kata jelenleg 52% winrate, akkor semmi gáz nem veszélyes "annyira". Nagyon sok más faktor van, amiket már korábban leírtam, onnantól kezdve, hogy milyen könnyen kevés játékkal lehet vele már quadrázni (ezt nem hiszem el, hogy nem hiszed el), odáig, hogy őrület sebzése van és ha nem tudod ki cc-zni a pörgését vagy nincs flashed, akkor időd nincs kisétálni az ultijából, mert előbb halsz....
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
Elmondom így + ba, hogy néz ki Katával a meccs globálban, de a saját példámon keresztül: ellene voltam és DIREKT baromi safe játékot toltam, hogy véletlenül se kapjon feedet miden. Amikor bázisra visszamentünk lvl6-7 kürül ő nem jött egyből lénre, hanem roamont valamerre, hát persze összeszedett már nem tudom pontosan 1 vagy 2 killt. Több nem is kellett neki, onnantól az történt miden, hogy én hiába voltam torony alatt full HP-n, ő beugrott-ulti-ignite-kiugrott és haltam ennyi. Azzal együtt már 2-3 killje volt és onnantól mindenkit egy ugrás-ulti kombóból ölt, már ignite sem kellett hozzá az csak plusz adalék volt a tankosabbakra. Szóval ennyi a hős, ezt azért nem mindenkivel lehet megcsinálni.
Yuumi kihívást már teljesítettem 70% winréttel kb 20 meccsen, most komolyan kell egy Kata challenget is nyomnom, hogy hihető legyen? (jó persze a Yuumira is utána megkaptam, hogy 20 meccs semmi, menjek 100 at vele....)
[ Szerkesztve ]
-
Kanczy
Topikgazda
válasz Yodamest #64160 üzenetére
"Ugye volt ez az állításom, amit te tagadsz"
Ez nem így működik, nem a tagadást kell bizonyítani.
"magyarán akkor te azt állítod minden hőssel ugyan olyan könnyű nyerni?"
Pontosan nem, de a winratek alapján megközelítőleg igen, pont erre való ez a szám. Nyilván vannak 45% körüliek is, azok túl gyengék, az 55% pedig túl erős. De Katarina egyébként épp nem ilyen, ő full átlagos, holott szerinted broken.
"Igen, mert nem az a lényeg, hogy nyert vagy nem nyert, ha ruinolja a játékot az adott hős."
De, csak az a lényeg, hogy nyert-e. Ez az egyetlen mérőszám, ami univerzális, és egy champion erősségét jelzi.
"Teszem azt maradjunk Katánál, mindenkit oneshotol, 21-10-ben van, instant hal tőle mindenki és a végén kikapnak, mert hülye volt és meghalt 4v1-ben az ti bázisotoknál, mert pentázni akart. Ettől még broken a hős, nem az számít, hogy végül vesztett a saját bénasága miatt"
Ez mind benne van, és kell is legyen a winrate-ben. Az emberi faktor minden champnél megjelenik, tehát szintén nem kell vele számolni. Te feltételezed, hogy azért átlagos Katarina winrateje, mert hiába broken, rendszeresen eldobja a játékos az előnyét. Én pedig ismét azt tudom mondani, hogy ha tényleg broken valami, akkor az nagy számokban is megmutatkozik. Ez törvényszerű.
"hanem az, hogy milyen könnyen nyerhetett volna a hős toolja miatt."
Ez értelmezhetetlen... ezt nem lehet behozni egy vitába. Ha egy Nasus 50 percig AFK farmolhatna minden meccsen, akkor 60% winrateje lenne. A feltételes dolgok irrelevánsak, mert nem lehet mindenre kitérni, csak a realitásra.
"milyen könnyen kevés játékkal lehet vele már quadrázni (ezt nem hiszem el, hogy nem hiszed el) odáig, hogy őrület sebzése van és ha nem tudod ki cc-zni a pörgését vagy nincs flashed, akkor időd nincs kisétálni az ultijából, mert előbb halsz...."
Itt gyakorlatilag azt mondtad, hogy "Ha nem counterplayelsz valamit, akkor az erős lesz", ezt pedig mindenre el lehet mondani. Úgy tűnik, hogy az emberek fele a fontos ponton - ami eldönti a meccset - képes cc-zni, vagy elflashelni, vagy nem elfeedelni a Katet, mert utána nem nyer meccset, csak a Katarinák fele. Valahogy megoldják minden második meccsen, hogy ne nyerjen, tehát nem kiemelkedően erős.
"Elmondom így + ba, hogy néz ki Katával a meccs globálban, de a saját példámon keresztül"
1. A winrate bizonyítja, hogy nem így néz ki globálban.
2. Nem számít, hogy veled ez történt Katarina ellen. Emberek százezreivel nem ez történik. Melyik nyer szerinted egy objektív kérdésben, a megélésed, vagy az a bizonyítható tény, hogy a champion ezt kb. a meccsek felén tudja megcsinálni? Ez egy sima torzítás - "Velem ez történt, tehát így van", holott látszik a sok meccsen, hogy nem úgy van.[ Szerkesztve ]
You don't get it, son. This isn't a mudhole... It's an operating table. And I'm the surgeon. (Batman: The Dark Knight Returns)
-
Yodamest
addikt
válasz Kanczy #64162 üzenetére
Na az ilyen vitákat szeretem, veled legalább lehet értelmesen társalogni, jó érveket írsz. Én elfogadom, ha valaki normálisan tud válaszolni és nem annyi, hogy " há te hülye vagy".
Egyetértek, hogy az én személyes megélésem mit sem számít, ez oké. Meg a toolos dolog is rendben van.
Akkor viszont a snowballal van a probléma (amin elvileg próbálnak is változtatni, elkezdték már a bónusz jungle XP behozásával, ha le vagy maradva szintben, erről gondolom hallottál). Szóval lehet 50% valami úgy is, hogy ilyen 8-4-6, 7-5-10, 4-6-6 és hasonlókat megy, ugyanúgy nyert meg vesztett, de nincsenek eszeveszett kiingások. Katáknál pl. mit látni? ha veszít akkor oké veszít, de ha nyer mert jól indult neki a meccs, akkor ilyen 18-6-6, 14-7-4, 15-7-6, vagy még durvábbakat megy. Egy korai előnyt szerző Kata ellen nagyon nehéz utána már nyerni, szóval így az első 10 percben eldől, hogy a 30 perces meccsen a Kata éc lesz-e végig vagy semmi. Szerintem ez nem tesz jót a játéknak, túl erős a snowball, szóval ha előnyben van, akkor azért nem szabadna, hogy ennyire előnyben legyen, hogy utána jóformán gondolkodás nélkül beugrik egy ultival és tuti biztos, hogy 1-2 embert megöl a maradékot pedig félhp-zza.
Túl nagy nyomást helyez a játékra, nem normális az, hogy champselectben enemy Kata picknél, mindenki pánikszerűen elkezdi irogatni, hogy "dont feed Kata mid plz", "plz play safe against kata plz" és ilyenek, ez szerintem nem egészséges.
-
Kanczy
Topikgazda
válasz Yodamest #64163 üzenetére
Ezzel így teljesen egyet tudok érteni, a snowball nagyon veszélyes, és nagyon kellemetlen tud lenni! Én is nagyon szeretek vitázni, úgyhogy köszönöm. Ritka a jó téma + jó partner
You don't get it, son. This isn't a mudhole... It's an operating table. And I'm the surgeon. (Batman: The Dark Knight Returns)
-
-
Beni97
őstag
-
Kanczy
Topikgazda
"Én azt mondtam, hogy nem éri meg tankot építeni, nincs igazán tank a top10-ben."
Mundo Sunfire, Visage, Thornmail, ez full tank. Kled legtöbbet épített buildje Sunfire, Sterak, Gargoyle, ez is full tank és viable, de a többi build miatt legyen akkor bruiser. Amikor pedig a top10-ből 1.5 tank, 2 damage, a maradék pedig survival / sustained dps felé hajló bruiser, akkor szerintem nincs baj.
#64167: Ennek nagyon örülök, remélem Csacsi ismét rövid úton kiköt egy LEC csapatnál, bár most nem sok helyen lenne upgrade.
[ Szerkesztve ]
You don't get it, son. This isn't a mudhole... It's an operating table. And I'm the surgeon. (Batman: The Dark Knight Returns)
-
Beni97
őstag
válasz Kanczy #64170 üzenetére
Mondjuk edzőnek adnám ha elmenne.
Az a baj én már annyira nem követem ezeket az eseményeket. Megnézek egy két döntőt, de a többi az csak megy háttérben hangnélkül mikor küldi van hozzájuk.
Nem is néztem őket sokat, mert hamar unalmassá vált nekem. Amikor Huni, Febiven és a többiek voltak ott az Fnaticnál akkor imádtam.
Az UOL se azért volt a kedvencem elsősorban mert náluk volt Csacsi(de tény, hogy sokat hozzá tett), hanem amit műveltek. Kikis pickek néha meglepőek voltak, a playek, meg úgy a megjelenésükben (nem a rózsaszín miatt) sugárzott valami amitől érdekesek voltak.[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
válasz Beni97 #64171 üzenetére
Én néztem most ezt a legutóbbi én már nem is tudom ilyen versenyt, amit a francia csapat nyert végül, de ott is azok a meccsek voltak izgalmasak amiket a Mouz játszott a pickek miatt. Ők mertek ap-t hozni botra, midre is pl. Zedet, ami nagyon jól működött is.
Sokszor egyébként nekem úgy tűnik, hogy ez a "meta" champ pool amiből válogatnak versenyeken csak sznobság.... akkora különbség nincs a legjobb hősök között, hogy mindig ugyan azokat kelljen hozni. Sokszor pont, hogy jobban működik, ha nem azt hozzák, amire az ellenfél számít... Pl. Végig ezek a dög unalmas Heca-Udyr pickek jungleban, nekem ne mondják már, hogy a 140 hős közül nem lett volna még jó jungler a játékban, még akár sokkal jobb mint ezek..... érdekes amikor valaki tud egy Skarnert hozni általában nyer is a csapat csak bátornak kell lenni, semmivel nem rosszabb hős egy Udyrnál. Pro szinten Zed sem meta, mégis mit mentek vele te jóég, feltörölte a padlót mindenkivel, akkor hogy van ez?
-
grimm2015
senior tag
Ez még is már micsoda?
Solo ranked, és betudja hívni ekkora különbséggel? Elfeedelte a picsába a játékot 0/7el, flamel végig legtöbbször lengyelül (mi más lenne) 4szint hátránnyal eladta az összes cuccát és kilépett, a kled 2/10... és csak 3pontal csökkentette a játék az lp veszteséget.Még az elgondolást sem értem... G3 G3 G2 G2 S4
Battlenet: Grimm#22690
-
Kanczy
Topikgazda
válasz grimm2015 #64173 üzenetére
Ha duozol valakivel, 1 teljes tier is lehet a különbség, szóval ez belefér. Másrészt szuper magas MMR-rel egy G3 gamebe soloként is beférhet, bár az már kicsit fura.
You don't get it, son. This isn't a mudhole... It's an operating table. And I'm the surgeon. (Batman: The Dark Knight Returns)
-
grimm2015
senior tag
válasz Kanczy #64174 üzenetére
Most ugyanez volt, s4 (800game) és g2 premade, 3/13 S4, 5szintet vertek rá 6k sebzéssel.
Lv4 befut boton a torony alá flashel wwvel a lasthitért egy alistar ellen, megölik és flamelNagyon belefér... ennyi játékkal alacsony wrrel sehol sincs magas kda. Igaza van medvének, hogy ez a premade nagyon sokat betud kavarni. A soloba mindegyiknél el kellene törölni a duot, mint challangerbe, mert messze többet árt, mint segít.
Bár legalább már elértem azt, hogy a győzelem és a vereség között minimális lp veszteség van.
De legalább a kamikaze brand halad, ebből 2 játék ment el S4 premadéval.Battlenet: Grimm#22690
-
Chuzzlee803
aktív tag
válasz grimm2015 #64173 üzenetére
Most kicsit lent vagyok rangban, január-április között csak a besorolókat tudtam lenyomni, egyébként gold aljában szoktam beragadni
Szóval lényeg a lényeg, haver G2, én S4, nekünk is szokott ilyesmi lenni, ha duozunk (bár kicsit coinflipnek tűnik: egyik meccsen csak én vagyok silveres a 10 ember közül, a másikban csak ő goldos).
Úgyhogy aha, bármilyen frusztráló időnként, lehetséges. -
grimm2015
senior tag
válasz Chuzzlee803 #64176 üzenetére
Csak az a másik hárommal kibaszás, mert már egyből hátrányból indul a csapat az egyenlőtlenség miatt, kb ilyen +/- 1 eltérést kellene engedni, nem hogy div+ot.
Néhány másik meccs...Egyet sikerült lehoznom zyrával, de ez is 4ből (a fentit beleszámolva 5) 1, és itt is a legkisebb rangú játékos hátráltatta a játékot.
Azért van a besorolás, hogy elvileg mindenki ott tudjon játszani, ahol van, csak ez nagyon nem így van. Amikor 15percnél már 30kill+ hátrányban van valamelyik csapat... mert a machmaker az MMR alapján így számolta ki, 10ből jó esetben 2 normális meccs van, ahol közel azonos a két csapat szintje.Arról már ne is beszéljünk, hogy a 45% WR és az 55% WR között túl nagy különbség nincs több 100játéknál sem, mert keveset ad, sokat vesz el. 700+játék 56%al G4 (Tehát ~40+ több győzelem, mint vereség), és előző szezonban is g4 volt
Én is, hogy lejátszottam 30-40mecset, messzire nem jutottam, csak kicsivel több pontot ad, és kevesebbet von le.
Battlenet: Grimm#22690
-
Kanczy
Topikgazda
válasz grimm2015 #64178 üzenetére
Ez nem így működik, az MMR ki van egyensúlyozva. Ha nálatok lehúzza az átlagot a "bronz", akkor az ellenfélnél is kisebb lesz az átlag. Nem a rang, az MMR (ami számít). Szóval ha egy silver 2 game-ben duozik egy gold4 és egy silver4, akkor a goldnak kéne annyival jobbnak lenni, mint amennyivel rosszabb a silver4. Az pedig, hogy ez épp melyik csapatnak kedvez, full random, de fair a felállás.
You don't get it, son. This isn't a mudhole... It's an operating table. And I'm the surgeon. (Batman: The Dark Knight Returns)
-
Callisto
őstag
válasz Kanczy #64179 üzenetére
Ez sem igaz. Főleg, hogy átlagot számol és nem role-t role-lal vet össze. Ráadásul sajnos még átlagot nézve is elég nagy kilengések vannak sajnos. Egyébként az ELO alapú MMR rendszer csapatjátéknál a legnagyobb baklövés....Aki tudja miért annak nem kell magyarázni.
Aki nem az utána tud olvasni. Hosszú lenmne itt elmagyarázni.
Sőt egyértelműen 50% WR közelébe törekszik, de életben csapatsportokban ez messze áll a valóságtól. Játékban manipőulált a matchmaking. Bizonyytott. Maga RIOT is elismerte (nem csak a RIOT).[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
aktív tag
-
Callisto
őstag
válasz RudiLicenc #64182 üzenetére
Van amelyik sokkal jobb, de az sem tökéletes sajnos. Szerintem virtuális játékokban , vagy inkább csapatjátékokban nem igazán lesz ilyen, de ELO alapú a legegyszerűbb algoritmus.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Kanczy
Topikgazda
válasz Callisto #64181 üzenetére
"Aki tudja miért annak nem kell magyarázni. Aki nem az utána tud olvasni. Hosszú lenmne itt elmagyarázni."
Hú de jó így beszélgetni egy szakmai topicban...
"Maga RIOT is elismerte (nem csak a RIOT)."
Ezt már harmadjára írod le, de még sosem linkeltél semmitYou don't get it, son. This isn't a mudhole... It's an operating table. And I'm the surgeon. (Batman: The Dark Knight Returns)
-
Chuzzlee803
aktív tag
válasz grimm2015 #64178 üzenetére
Vélek felfedezni egy kis magas lóról való beszédet, úgyhogy elárulok egy titkot: plat alatt minden low elo, és a plat sem high
Ami persze nyilván nem baj, az eloért való beszólogatás maradjon a dedósok tisztje, az átlagember silver-gold közepén helyezkedik el, csak felmerül a kérdés, hogy akkor miért kell minden loseról olyan részletesen tudósítani, mintha a worlds döntőjét adta volna el az a fránya jungle.
Arról nem is beszélve, hogy minden posztod olyan fényben íródik, mintha te mindig és minden körülmény között 100%-ot nyújtanál, a világ (és különösen a Riot) ellened van, pedig biztos, hogy neked is van/volt jópár meccsed, ahol te voltál a kolonc, vagy a lose okozója. Ami szintén nem baj, ez egy csapatjáték, egyszer fent, egyszer lent.
Ha ez nem elég, akkor szerintem irány a sakk, ott biztos jó a balance, mert 500 éve nem volt patch, 60 éve nem bugos az elo, és a dzsungel se tudja eladni a meccset -
kistusik
tag
válasz Callisto #64181 üzenetére
Ebben tévedsz. A Riot amikor átdolgozta a matchmakinget, vagyis nem át, hanem finomított rajta, akkor irta, hogy igenis role-t role-al vet össze. Amíg kökeményen loloztam, addig minden egyes hírt és frissítést elolvastam még az olyan hősökét is amikkel soha nem játszottam. Linkelni nem tudom, de ha jól emlékszem még pre-seasonbe irták hogy ha haveroddal mész te silver 4 vagy ő meg gold1, ő mid te adc, akkor midre ugyan úgy goldost hív be, adc-re meg silvert. De ez így igazságos ebben az esetben... De én még mindig azt mondom, hogy kéne egy only solo que, hogy ne hívjon be premadeket nagy különbséggel.
-
aktív tag
-
Callisto
őstag
válasz Kanczy #64184 üzenetére
"Hú de jó így beszélgetni egy szakmai topicban..."
Ez a topic egy játék topicja, nem szakmai."Ezt már harmadjára írod le, de még sosem linkeltél semmit "
Nem linkeltem, hanem mondtam, hogy hol lehet megtalálni. (RIOT matchmakinggel kapcsolatos patent-jében).
Pontosság kedvéért maga a RIOT állítja, nem úgy működik a matchmaking, hogy 50%-ot célozzon be viszont a patent-ben ott vannak olyan dolgok amiből kiderül, hogy manipulált. Innen már képzelőerő, hogy mikor miért manpipulálják.
Magam amúgy kb. 5x accounttal teszteltem a patent-ben írtakat és számomra bebizonyosodott, hogy úgy van sőt...
Pl. egyik hogy ha szitkozódsz, függetlenül attól, hogy kapsz-e büntit, akkor egy idő után elkezd olyan team-be tenni ahol gyengébbek, míg enemy team-be erősebbek lesznek a játkosok. Statisztikák alapján vizsgáltam a dolgokat.
A vicc, hogy ezt kipróbáltam több accal úgy is, hogy nem chaten szitkozódom, hanem a reportban szidom a supportot, riot-to stb. De ott viszont nagyon kegyetlenül. Szintén leavereket és soft "feedereket" (kezdőket, gyakorlatlanokat vagy rossz játékosokat) kezdtem el kapni, míg enemy alig kapott ilyeneket.
Meg egy csomó dolog teszteltem. Mi van ha folyamatosan nyerek (broken hősőkkel játszottam az esélyek növelése miatt). Elkezdődött ugyanaz: győzelemre kevesebb eséllyel rendelkező játékosok közé tett be stb. Persze ha broken, carry hőssel megy az ember akkor annyira nem érzi meg, de más esetben elég szívás.
Egyik nagy baja a rendszernek szerintem az, hogy ha jó vagy, akkor úgy alakítja a csapatodat, hogy lássa tudsz-e carryzni. Gyegébbeket stb. kapsz magad mellé, míg az ellenfélnél ez többnyire nem így van. Ott mindenki jobb statisztikák alapján. Ez nem fair. A fair az lenne ha jó valaki, akkor beteszi egy jobb teambe és a enemy is hasonló játékosokkal van megáldva. Így látva, hogy egy jó teamet lehúz-e az ember vagy nem. Ehelyett betesz egy rosszab teambe és ha nem tudsz carryzni, akkor szopó van.
Csak tesztelésben van kb. 4000 meccsem az évek alatt. Tudom hülye vagyok, de érdekelt és közben jól szórakoztam. Mivel ez pár év alatt jött össze lehet változtak már dolgok és más lenne az eredmény, de nem csak olvastam a védjegyben. Kíváncsiságból le is ellenőriztem."A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Callisto
őstag
válasz RudiLicenc #64189 üzenetére
Igen, mert vissza lehetett élni vele elég rendesen. De itt is a baj az, hogy alapból rossz volt az elgondolásuk, mert túl nagy különbségek voltak MMR-ben a lanek között. Én bele se kezdtem volna így. Gondolom, ha csökkentették volna a tűréshatárt, akkor meg nagyon megnőtt a meccskeresés ideje bizonyos laneken (pl. mid hm, mh. )
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
aktív tag
válasz Callisto #64190 üzenetére
Az, hogy valamit leírnak egy patent-ben, az nem jelenti azt, hogy meg is valósul és működik is. Elárulhatom, hogy placebo amit tapasztaltál, nem viselkedésalapú a matchmaking.
Már ott problémás a dolog, hogy ez az egész teljesen szembemegy a Riot "elveivel" ez a történet. A játék a reformálásra épít, és nem fog büntetni a tiltásokon kívül más módon.
Üdv!
-
Callisto
őstag
válasz RudiLicenc #64192 üzenetére
Ideje felébredned. :)
Másrészt a statisztika az nem placebo, ugye tudod? Teszteld le Te is.
De nekem mindegy, mit hiszel naívságodban. Láthatóan eldöntötted mi a "valóság". Patent sem az, mert tuti nem úgy működik. Innentől kezdve lehetne eléd pakolni bármit...
Utána nem nézel, le nem teszteled saját magad.
Pedig utóbbi is egyszerű: smurf acc és kezdj el rankedezni. Haladj felfelé 40-50 játkon át, majd kezdj el szitkozódni 15-20 meccsen, reportban is. Játssz ezután tovább. Közben végig vezess statisztikákat a teamekben lévő játékosokról. Mikor, melyik időszakban (chat-re seemit sem írsz, majd amikor szitkozódsz, végül az utána lévő 50-100 játékban) melyik teamben kik voltak. Ezt szépen egy diagramra fel is lehet vinni és látható lesz ahogy a te teamed és a enemy team színvonalának (stat alapján) romlani kezd.A RIOT-nak pedig egyetlen valós elve van: a bevétel. Na ezt viszont valóban elismerte, ez a nem semmi. Ebben legalább őszinték voltak.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
aktív tag
válasz Callisto #64193 üzenetére
Utánanéztem, mielőtt kommenteltem volna - rémlett is ez a patent, mintha már láttam volna valahol. Jól gondoltam, már kétszer is felmerült a múltban. Tesztelni én ugyan nem fogom, nekem az időm ennél többet ér.
De bíztatlak arra, hogyha ilyen közel állsz a bizonyításhoz, akkor egy kis belefektetett plusz munkával egy faszán összeírt Reddit posttal egy érdekes beszélgetést alkothatnál, ahol a Riot munkatársai az esetek nagy részében hozzá is szólnak ezekhez az észrevételekhez.
Nem vagyok naív, csak majdnem a megjelenése óta játszok ezzel a játékkal - pár éve elég magas szinten -, és tisztában vagyok minden systemic változtatással ami a megjelenés óta történt. Ha meg nem, akkor rákeresek. És most is ez történt - a patenten kívül semmi proof nincsen arra, hogy ez működik.
[ Szerkesztve ]
Üdv!
-
Callisto
őstag
válasz RudiLicenc #64194 üzenetére
Bizonyíték mi lenne? Ha RIOT nyíltan kijelentené? Sose fogja. Árt az üzletnek és azok miatt akik vakon hisznek a nemlétező kizárólag tapasztalat/skill alapú egyenlő esélyben.
(Amúgy a DOTA-ban is beszámolják a viselkedést. Na amióta ezt belerakták rosszabb a mecsskeresés minősége... Más játékokban is beszámítják. Van aki elismeri van aki ködösít.)
Nem emlékszem, hogy a RIOT mikor ismert el valamit ami nem volt annyira nyilvánvaló. Ne is várjunk el ilyesmit egy olyan fejlesztőtől aki 10 év alatt jutott el odáig, hogy valamiféle (de a legröhejesebb) védelmet tegyen be, ha valaki kilép a játékból. Szánalmas a 10 év is és a "megoldás" is.
Aki átgondolatlanul olyan mély változtatásokat eszközöl aminek semmi értelme. Semmi újat nem hoz be, mert teljesen ugyanaz marad minden kivéve, hogy ismét 1-2 évig tart majd kikalapálni a balance-t
Azok, akik feloldják aa bant jóval súlyosabb dolgokért ismert és felső kategóriás streamerekről, de 100x kevesebbért másoknál még csak rá se néznek? Hiszen előbbi üzlet, utóbbi meg tisztán "munka".
Tipikusan az a cég akik a játékosok ellen vannak és nem velük. Kivéve a pro sport, mert közvetetten abból van pénz igazán.
Egy dolgot azért fentiekkel szembe állítok. Teszteltem a drága siknvásárlásokat is, hogy vajon enyhébb-e a büntető rendszer, jobbak-e a csapattársak stb. Ezt nem láttam "bizonyítottnak", bárhogy erőltettem.Egyetlen bizonyíték az lenne, ha megmutatnák a matchmaking forráskódját úgy, hogy nem számítanak rá, hogy meg kell mutatniuk.
Reddit fórum ugyanez. Elvakultak tömege (és úgy gondolom esélyesen RIOT által így vagy úgy fizetett modik hada). Az ilyen "elhivatott" játkosoknak semmi se lenne bizonyíték. Tele van hasonló "statisztikákkal" (bár messze nem olyan mély és alapos). Vagy törlik őket rövid időn belül a modik, mert valami nem a szájuk íze szerint van vagy az jön, hogy véletlen.
Én hiszek a véletlenekben, na de nem a sorozatosakban amik ilyen nagyok.
Sokszor volt a teszt accountokkal, hogy mentem szépen G1/P3/S1-ig 60-75% WR-tel, majd mondtam hogy most jöhet a teszt. Elkezdtem "szórakozni" és idővel szépen elkezdett zuhanni a WR. Csapat játékosainak statjait jegyezve, analizálva egyértelműen látszott hogy mikor kezdett el a két csapat színvonalának az aránya esni. Nekem a patentjük és a tesztjeim elég bizonyítékkal szolgálnak.
Attól a játék még jó, de olyan alapvető évtizedes hiányosságai vannak a mai napig a játékosok védelme, meccskeresés és büntetési rendszer igazságtalansága szempontjából hogy az hihetetlen.Egy szó, mint száz: vannak amiket máshogy látunk mi játékosok. A lényeg, hogy találjuk meg benne az élvezetet is.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
nuke7
veterán
válasz RudiLicenc #64194 üzenetére
két dolog:
~4-5000 meccs alapján amúgy már valóban lehet statisztikára hivatkozni szerintem...
(a módszer első látásra jónak tűnik, vezeted mikor kik vannak a team-ekben és valóban elég jó grafikinokat lehet belőle csinálni - mondjuk itt azért bejöhet a képbe az ip címre szűrés is már... )
másik: Mit érne azzal ha írna a reddit-re..?[ Szerkesztve ]
https://youtube.com/user/nuke7
-
Beni97
őstag
Lassan kezdem azt érezni itt a kommentek gyors végigfutása közben, hogy itt már vér komoly dolgok folynak, mintha ez már nem is egy játék lenne, amit élvezni kell, hanem minden szart részletről részletre tudni kell. Valaki nézzen már utána 11-12 éve mikor elkezdték a fejlesztést a "hello world" -el kezdődött minden, lécci.
-
nuke7
veterán
válasz Beni97 #64197 üzenetére
nem lehet leragadni a hello world-nél, ez van, ha iszonyatosan népszerű e-sport játékot fejlesztesz.
Ezzel szerintem nincs gond.Ami engem érdekel, hogy bármilyen módon befolyásolja-e a matchmaking-et, ha költesz a játékra... ezt jó lenne tudni, de ebből bazi nagy balhé lenne, ha kiderülne...
https://youtube.com/user/nuke7
-
Callisto
őstag
Pszichésen sokszor igen. Jobban figyelnek ilyenkor az emberek, új élmény stb., ami feldobja a koncentrációt stb. Bizonyítási vágy is megnő. Persze ez elhalványul elég gyorsan. Szerintem.
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Beni97
őstag
Én költöttem a játékra, nem sokat összesen kb 50k-t, ugyanazt tapasztalom mint amit itt írnak páran, csak kevésbé érdekel. Persze nekem nincs nagy célom, gold azt szevasz, év végére meglesz.
Nyilván nagy balhé lenne belőle, de ha valaki nem esport karriert akar, azt szerintem ezek a dolgok ne érdekeljék, mert ha tényleg fejlődni akar akkor visszahúzhatja a teljesítményét. Ha verseny szinten akarod tolni, akkor meg azért ne érdekeljen mert még a végén tesznek ellene, hogy valami történjen (pl ellehetetlenítenek a versenyektől).
Sajnos az ilyen dolgok lehetnek simán validak, ilyen világot élünk, de amíg nem életbefolyásoló dologról van szó nem kell vele annyira foglalkozni. Azt az időt hasznosabb dolgokra is el lehet verni (pl egy meccsre).
A cég meg szopja le magát ott ahol van azt kész.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A játékról részletes leírás az összefoglalóban.
A RIOT Games szabályzatának megfelelően, és ahogy a Prohardver lapcsalád összes topikjában, itt is tiltott az account adás-vétel még említés szintjén is.
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Formula-1
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Counter-Strike: Source
- Videós, mozgóképes topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Politika
- CASIO órák kedvelők topicja!
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen