Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Skillet
addikt
Melyik droid app az ajánlott tankolásokat beírni? Ha egyéb autóval kapcsolatos kiadásokat is rögzíteni lehet benne (szervizelések), az csak előny.
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Magnum_
nagyúr
válasz MasterMark #158751 üzenetére
Addig is ragaszd le celluxxal a hibat, hogy ne menjen bele kosz
I humbly and respectfully decline™
-
Reggie0
félisten
-
#89309696
törölt tag
válasz stickermajom #158721 üzenetére
Robinak is gondjai voltak a biztosítóval mikor rátolatott a kisteherautó, megkérdezheted tőle, hogy ő mit csinált mikor kezdte unni a papírtologatást.
Amúgy igen, az itthoni KGFB az kb. parkolási sérülésre van. Meg olyan esetekre ahol az autó annyira sérül amivel még tovább használható. Annál komolyabb kár esetén szél fújja az egészet.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz focvis #156601 üzenetére
Most már pár tanknyi benzint kiautóztam kikapcsolt startstoppal. Érezhetően nyugodtabb az életem. Induláskor képes kultúráltan kúszni és nem rángat. Nem gondoltam volna, hogy ennyit számít (=ennyire nem sikerült élhetőre hangolni).
Vili kedvéért; hiába egyliter, azért tud fogyasztani is, ha egy kicsit több autó van az úton.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
-
gzbotii
veterán
Ma munkába jövet láttam egy elég komoly balesetet. Igazából én értem oda elsőre, mentő még nem volt hívva. Személyautó sofőrje indulás előtt nem biztosított, kivágott egy kamion elé (legalábbis a helyzet és a kamionos állítása szerint is ez tűnik lehetségesnek) - 40 tonna meg nem kérdez
Azt megnéztük, hogy a sofőr, eszméletlenül ne az övre legyen ráborulva. Remélem túléli.
Telefonhívás után két perc sem telt el és már jött az első mentő, szerencsére.[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
nagyúr
válasz gzbotii #158769 üzenetére
Sajnos tipikus baleset. Én rövid ideig teherautóztam, de már 20 éve sem volt olyan nap, amikor valami önjelölt Fittipaldi ne vágott volna be elém. A légfék jellemzőivel illetve a tehetetlenség fizikai törvényeivel mit sem törődő sofőrök addig kísértik a szerencséjüket, amíg egyszer cserben nem hagyja őket...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
lorcsi
veterán
Ha vonohorgot szeretnek tenni az automra, mikre figyeljek ?
Latok sok bontottat is eladot..papirok nelkul, de gondolom a muszaki vizsgahoz kell papir is
-
Qru
MODERÁTOR
válasz lorcsi #158774 üzenetére
Nem muszáj de ha felkerül a horog akkor azonnal kell új műszaki, azzal mehetsz az okmányirodába és kapod az új forgalmit (persze nem ingyen). Értelemszerűen így rövidül a műszakid érvényessége ha lejárat előtt viszed műszakira (viszont lejárat előtt 30 napon belül nem rövidül).
Arra figyelj, hogy ha nincs műbizonylat az adott horogra akkor csak olyat vegyél meg ami E jeles (azokhoz nem kell külön műbizonylat).
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Innen is üdvözlöm a kamionos kollégát, aki hosszú perceken keresztül sem tudta megelőzni a másik kamionost az M1-esen. Aztán mikor elfogyott a türelmem, villogtam neki, nagy nehezen visszamászott mögé, és miután megelőztem őket, újra nekiállt ő is a műveletnek, de bosszúból rámnyomta a refit (zavarva a másikat is, gondolom). Még jó, hogy van fólia, meg az eső miatt marha koszos a hátsó üveg.
[ Szerkesztve ]
-
fant0mi
addikt
válasz tboldi #158780 üzenetére
Az egyik mer 84-gyel menni, a masik nem, az csak 80-nal. Van a sebesseguk kozott 1 m/s kulonbseg. Egy jarmuszerelveny kb 17 m. Ez kell duplan, plusz nehany meter ki be sorolni. Legyen 40 meter, es akkor csisszre elozunk. Csak ennek a tavolsagnak a lekuzdesehez kell. 40 s, es ez csak egy sima elhaladas, meg a ket kocsi kozotti sebessegkulonbseg felvetelehez szukseges idot bele sem vettuk.
Egyebkenta civil skodak mehetnenek ki az M1-re nyugodtan, lenne ott is bevetel. -
Coyot
őstag
válasz fant0mi #158785 üzenetére
Így van, de én úgy tudom vannak helyettük helyettesítő szervek, bár azt nem tudom milyen gyakorisággal vannak kinn.
Jómultkor Jeepet vittem Óvárra a pályán, rendőr autó mögöttem, kamion előz már vagy 3 perce előttem, villogó felkapcsolásával csináltak helyet maguknak - meg nekem (rendőr srác nagy arc volt tetszett nekik a gázgyorsítós V8 hangja, mutogatott meg vigyorgott mint a tejbetök ), de nem vették ki az előző kamiont nem történt vele semmi - és előtte sem láttam egyszer sem intézkedést ezügyben.
Má' nem
-
#89309696
törölt tag
válasz tboldi #158780 üzenetére
Két bunkó farok találkozása. Az egyik erősködik mikor tudja, hogy nem megy és nem lehet, a másik szintén erősködik, mert eszébe nem jutna lassítani 5-tel, hogy a művelet aznap befejeződjön és mindenki mehessen dolgára. Inkább nyomja neki mindkettő padlón a 89-es tiltáson (gyártótól is függ) és a gép mérési/eltérési hibahatárának különbözetével történik az előzés vagy nemelőzés.
Értem én, hogy időkapuk vannak, van két kamionos a családban, de nem ezen fog múlni.Mondjuk már nagyon ideje lenne azt az őskövület 80-as pályatempót felvinni a teherautóknak 90-re. Nem a Zilek korában vagyunk már.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz fant0mi #158789 üzenetére
Az a baj, hogy az eljaras rossz helybol. Esz nelkul videozni, majd felreallitani kell, amig meg nem erkezik az intezkedos rendor. Aki felreallast megunja es lelep az intezkedes elott extra buntit kap. Igy csak nehany videos auto kene ami fel-ala megy es csak rogzit/kiint, de nem all meg.
-
6030D
Ármester
válasz #89309696 #158787 üzenetére
Nem védem őket, de abba gondolj bele, hogy te levezethetsz egy s*gg*l 1000 km-t, akár két pisiszünettel, ő nem. Ha 5-tel többel megy, akkor egy nap 16 óra alatt 80 km-rel megy többet. Az jelentheti neki azt, hogy az estét vagy a hosszú pihenőjét a családdal tölti, vagy egy óra utazással odébb. (tudom, hogy lehet túlvezetni, több napot egybe nézni, stb. csak a miheztartás végett írtam a számokat)
Én ki szoktam bírni, azt az 1 percet, amíg végigszenvedik egymást, max akkor villantok rá, ha az utolsó pillanatban húzza be elém.
A 80-ról 90-re emelést meg én is támogatnám, főleg, hogy az 1-2 éves kamionoknak jobb a fékrendszere, meg a vészfék asszisztense, mint a magyar autópark nagyobbik részének.Illetve milyen lenne már, ha az összes kamion levillogna, aki mellett elmegyünk 130-nál nagyobb sebességgel, nem? Mert az nem szabáJJos.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz #89309696 #158787 üzenetére
Oké, hogy a Zil-130 egykörös fékrendszere gáz volt, de a maximális tömege is alulról nyaldosta a 10 tonnát. Már láttam 5 tengelyes billencset is (nem félpótos, hanem sima alváz 5 tengellyel), rákérdeztem a sofőrre, hogy miafranc, csak nem 40 tonnás (4 tengelynél 38 tonna a max. engedélyezett tömeg, 5+ tengelynél 40 tonna)? Mondja hogy de bizony, és a plusz két tonna miatt is megéri...
Na most rakottan 40 tonnás (esetleg picit megcsúszik, csak legyen 5%, máris 42 tonna) járműnek a tehetetlensége milyen? Bármilyen személyautóból (akár SUV vagy Pickup is lehet) úgy csinál matricát, hogy a sofőrülésben meg se érzi az ember...
Na most megengedsz egy ilyen járműnek 100 vagy 110km/h-t?
40 tonna esetén 100km/h (27,7m/s) = 14,6 MJ.
Míg 80km/h esetén (22,2m/s) "csak" 9,7 MJ. Vagyis plusz 20 km/h sebesség is csaknem másfélszeres kinetikai energia...Viszonyításúl a 120mm-es Rheinmetall L/55 löveg DM53 páncéltörő lőszerrel (8,35kg és 1750 m/s) tud 12,25 MJ-t a csőtorkolatnál. Persze, kisebb felületen adja le, de maga az energiamennyiség nagyságrendje ettől még azonos...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
A 80-ról 90-re emelést meg én is támogatnám
Én még nem láttam kamiont 80-nal menni, max városban. -
-
#89309696
törölt tag
válasz kisza25 #158798 üzenetére
80-nal mehetnek, az meg a géptől függ, hogy a tiltás 83-85-89 vagy hogy épp van-e (megbuherálták) vagy mennyire méri pontosan. Aztán ezekkel a különbségekkel előzik egymást. Megjegyzi a sofőrkártya is amit visszanézhetnek elég sokáig, de nem nagyon tartja vissza őket/nem nagyon nézegetik.
Tempo100-at mondjuk megkaphatnák a jobb kamionok, ha egységes 90-et nem is akarunk. Ha egy 20 tonnás busz 50 emberrel mehet 100-at, egy kamion ami átmegy a szigorított feltételeken, miért ne mehetne.
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
Taycan
Szerintem ez egy csoda, egy mernoki bravur es kellene es jo olvasni rola es nezni a kepeket es kellene es elfogadnam es kellene es.... nagyon.
I humbly and respectfully decline™
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen