Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #70869248

    törölt tag

    válasz neilszab #138 üzenetére

    [kép]
    Jó teszt.
    Vigyorogtam amikor a kuplungolást említi, mert nekem is sok napba került mire normálisan elkuplungolok és pontosan váltok.
    Egyébként az hogy a pályaautókban nem kuplungolnak az hülyeség, kéretik nem komolyan venni.
    Minden olyan autóban kuplungolnak (csak lekapcsolásnál), ahol a szabályok max a félautomata kuplungot engedélyezik.
    ..innentől pedig egyszerű végignézni a sorozatok milyen szabályrendszer szerint futnak.

    Általában a versenyző csak visszaváltáskor használ kuplungot, és ott is másképpen mint a 'polgári' autóban megszoktuk, ugyanis nincs teljes hajtásmegszakítás a kuplung kinyomásakor, az óriási teljesítmény/nyomaték miatt állandóan jelen van a dörzshajtás, csak persze a kuplung kinyomásakor ez csökken, de megszünni csak üresben szünik meg.
    Ezért a versenyzők vhogy hasonlóképpen váltanak vissza:
    -elveszi a gázt, ezzel egy pillanatra tehermentesíti a hajtott fogaskereket, és kiveszi üresbe.
    -üresben nyom egy gázfröccsöt, magas fordulatra pörgeti a motort.
    -kinyomja a kuplungot és beteszi az alacsonyabb fokozatba.

    A fordulat megemelésére pedig azért van szükség, mert ha a váltás alatt leesik a fordulat, akkor a kuplung ráengedésekor a motortehetetlenség megrántja az autó hajtott kerekeit...ez egy szűk, a lehető legszűkebb féktávon nagyon problémás tud lenni.




Új hozzászólás Aktív témák