Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Computex 2024: a TravelMate sem kerüli el az AI-t
ph Az Acer üzleti notebooksorozatába érkező P4 16 és P6 14 sem menekül a CoPilot megjelölés elöl.
-
Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
it Az előbb még az OpenAI-együttműködés miatt akarta kitiltani a cégeiből az iPhone-okat, most Elon Musk váratlanul ejtette az OpenAI ellen indított perét.
Új hozzászólás Aktív témák
-
liksoft
nagyúr
Sziasztok!
Páran itt: Bővebben: link belefutottunk a témába. Hogy ott ne túrjuk szét a topikot, gondoltam ide célszerű átköltözni. Általános oktatással kapcsolatosat a kereső nem dobott ki. Ha mégis lenne, akkor kérek linket rá.
Gykarcsi: Én is félig meddig szakmabeli vagyok. Volt középiskolámban voltam műszerkarbantartó. Akkori párom pedagógus. 16 éves ikrek, Mostani páromnál 18 és 16 éves srácok, és a közös 8 hónapos lányom. Középiskolásként ifiztem. Hát egy kis gyakorlatom talán nekem is van. Valamint többen kérdezték, miért nem tanítok, mert mindent meg tudok érthetően magyarázni. Egyszerű a válasz. Soha nem bírtam a tanári légkörét. Számomra nem egészséges.
[Szerkesztve]Murphy él és dolgozik (Ami el tud romlani, az el is romlik). hdd-mentes.hu
-
gykarcsi
tag
Mikor, én jártam szakközépbe akkor 4 éves volt, negyedikben megvolt az érettségi, és a szakmai vizsga is. Kaptunk egy középfokú ..... végzettséget. Utána bevezették a 2+3-as képzést, 5 év alatt technikusi végzettség. Ennek az volt a célja, hogy átjárhatóak legyenek a szakközepek. Az első két évben alapozó tárgyakat kellett tanítani elég kevés óraszámban (müszaki alapismeretek, lakatosipari foglalkozás, még esztergálást is tanítottunk: érintőfogás, lépcsős tengely, a gyerekeknek nagyon tetszett). Ha nem tetszett a gyereknek az iskola akkor átmehetett egy másikba, nem maradt le semmiről. Már akkor hamvába holt dolog volt, mert a 2 év alatt a gyerek hozzászokott az osztálytársaihoz, és az osztályfőnökéhez, és nem ment át másikba. Az első év után minden iskolában megindult a szakmai képzés mert csak így tudtuk megfelelő színvonalat biztosítani. Ugye most van a 4 év, és utána 2 év a technikusi.9, 10-ben motorral hajtott géphez nem lehet nyúlni. A gyenge képességű gyerek idejön érettségizni, majd továbbál, egy másik iskolába ahol szerinte jobb szakmát szerez. A szakmai oktatókra meg nem nagyon van szükség, mert lehet, hogy csak 1 csoport jön össze. A többi tanár meg röhög rajtunk, mert neki megvan az órája, de az alapvető dolgokat nem tudja megtanítani (pl. % számítás). Mindig azt mondom a gyerekeknek, hogy a villáskulcs nem f@sz, hogy a tövénél fogd meg!!! Az igaz, hogy nem tudsz nekik semmi biztosat mondani, és kevés a pénz. Sajnos a munkerőpiacra nem tudsz képezni, mert nem tudják megmondani, hogy 2 év mulva mi kell. A munkaadónak a következőkre lenne szüksége:'' 20 éves, 20 év munkaviszonnyal, 3 nyelvet beszéljen, értsen a számítógéphez, érje be a minimálbérrel, és idomítható legyen'' Ha a munkaerőpiacra képeznénk akkor rengeteg iskolát be kellene zárni, mert nagyon kevés szakmára van szükség. És akkor a gyerekek hol lennének? Ezek a gyerekek arra gondolnak, ha végeznek mennek igazgatói állásba, vagy jön a királyfi hófehér Mercédeszen. Mikor én elvégeztem a főiskolát, egy üzembe kezdtem dolgozni, három műszakban mint gépszerelő. Ott lehet a szakmát igazán megtanulni, így később ha vezető beosztásban leszel nem tudnak átvágni.
LIKSOFT! Szerintem igenis szükség van az iskolában a legújabb technikára. Az iskola műhelyében a legfiatalabb gép amin tanítom a szakmát 25 éves. Ezen lehet megtanítani a szakmai alapokat, mert ezen még szinte minden látszik, tudjuk szerelni, beállítani, és üzemeltetni. De ma már a gépek számítógépvezérlésűek, semmit nem lehet látni rajta, tele vannak érzékelőkkel, ha valami zűr van akkor kiírja a vezérlőpultra, hogy légyszi ezt cseréld ki. Ha nagyon nagy a zűr akkor küld egy emilt a gyártó cégnek, hogy nagyon beteg vagyok, gyertek csináljatok meg. Ilyen gépek is kellenéneek az iskolába, ezt is meg kellene tanulni a gyereknek. Sajnos ma már több szakmánál jobban kell érteni a számítógéphez, mint a szakmához. Szoktunk menni üzemlátogatásra, de sajnos sok gyár bezárt, vagy külföldi tulaldonba került ahova be se engednek minket. Szerencsére van Mo.-on van egy gyár ami Európa egyik legkorszerűbb üzeme, mi is oda szoktunk járni tanulni (egyik barátomé a cég, mindent megmutatnak, ki lehet próbálni). A számítógépes adatgyűjtést tanítom az iskolában is. EGY COMMODORE 64-es gépre van rákötve a gép (nem röhögni)!!!!,az veszi az adatokat és végzi a kiértékelést. A barátaim csinálták meg hozzá az elektronikát, ne tudd meg milyen nehezen vette be az iskolavezetés gyomra (kb. 10 éve 10.000 HUF-ba került), a szoftvert én írtam hozzá BASiC-ben. Valamint még tanári továbbképzésekre is szükség lenne, amire nincs pénz (kb. 5 éve voltam). Bocs, hogy hosszúra sikeredett, de ez kikivánkozott belőlem, mert majd 20 év oktatás után eléggé el vagyok keseredve. Úgymint az oktatási helyzettől, valamint a megbecsülés hiányától.
A tanári légkörét én se bírom, de nem muszáj ott tartózkodni, én is csak a naplóért járok be. Vagy lennt vagyok a műhelybe, vagy a számtech. tanáriba a barátaimmal.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
liksoft
nagyúr
Én elektronikai műszerészként végeztem. Nem mentem tovább, mert akkor nem óhajtottam foximaxit tanulni, meg a többi marhaságot. Szerencsémre sikerült fejlesztői környezetbe kerülnöm. 4-en ''gyártottuk'' a célgépeket vizsgálathoz egy közel 40 fős osztálynak. A gyár termékeit vizsgáltuk, ami kicsit nagyobb volt (BHG). Azután voltam műszerkarbantartó régi középiskolámban, rendszergazda, számítógépes műszerész, adatmentéses szakember (osztályvezetőségig vittem, de az élet később máshogy hozta), most meg a saját vállalkozást egyengetem a társammal. Közben 3 éves Számalk, aminek a vizsgáján csak azt kérdezték: Te dolgozol a .... kft-ben? Sikerült olyan programot vizsgamunkának leadni, ami az eredeti 25-30%-a volt csak, tartalmazott pacalban goto-t, saját egyedi dokumentálást készítettem, spirálozva. Mégis 5-ös lett. Voltam alkalmazott, magánvállalkozó, most meg mini cégtulaj. Tehát a szamárlétrát kijártam tisztességgel.
Tudom, hogy az új technikának is a suliban a helye. De nem az az első. Az első az ember. Gondolkoztam azon is, hogy kéne olyan óra, amikor a gyerek a tanártól bármit kérdezhet. A %-tól a szexig mindent. Ha az egyik tanár az anyagot nem tudja átadni, itt meg lehetne kérdezni. Másik ember, más gondolkodásmód. Csak ehhez nagy tudás, közvetlen de határozott egyéniség, nyíltság, stb... szükséges. A gyerekeknek jó lenne heti 1-2 órában. De a többi tanár féltékenységből kikezdené. Vagyis ilyen embert találni szinte képtelenség. Tudom, ez a ''pedagógus''. De manapság kevés van. A tanár is rohan, egyre több hülyeséget kérnek kimutatásként +.... tőle. Hát talán így lehetne oldani a feszültséget.
A másik álmom, hogy az ált. alsósok jó időben a természetben, lehetőleg erdőben tanulhatnának meg mindent. Szépség, szeretet, odafigyelés az alapja mindennek. Ezek után a többit megtanulni már tényleg gyerekjáték. Sokkal kiegyensúlyozottabbak lennének.Murphy él és dolgozik (Ami el tud romlani, az el is romlik). hdd-mentes.hu
-
Papa-Georgo
senior tag
Azért jól elszórakoztatod itt magadat
Csak egy up..''Aki hisz abban, hogy a biztonsági termékek képesek önmagukban valódi biztonságot nyújtani, az megelégszik a biztonság illúziójával.''
-
gozso
senior tag
amiket leírtál, sajnos arra jelenlegi oktatási rendszerünk nem alkalmas.(másra se nagyon...)
alternatív iskolák (kolping, waldorf...stb) már sok mindent megvalósítottak ezekből.
[Szerkesztve]fél vese eladó..., szivárványhártya ugyanitt
-
finest
őstag
Osztályfőnöki óra ilyen. Nagyon nehéz nálunk a gyerekekkel beszélgetni. Az én osztályomban annyira rossz volt a helyzet, h a gyerekek leginkább csak magukról tudtak beszélni. Egyszerűen annyi igényük volt, h meghallgassam őket a saját problémáikról. Nagyon lassan kezdtek el egymásra odafigyelni. És a legtöbben nem is hajlandók rá később sem. Nálunk a szakiskolai osztályokban osztályközöségekről nem igen lehet beszélni.
“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
tildy
nagyúr
Én egyelőre még nem, de a későbbiek során tanítani szeretnék valamilyen iskolában. Tudom, hogy pl. gozso tanár, meg biztos van még pár tanár itt, éppen ezért kérdezném, hogy műszaki főiskolai oklevéllel(műszaki infó + idővel villmérnök+ mérnöktanári) hol lehet tanítani? Emlékeim szerint szakközepekben elfogadják még.
Hogy miért nem msot tanítok már? Egyrészt ennek anyagi okai vannak. Előbb össze kell annyit gyűjteni, hogy az ember családot alapíthasson. Viszont amint -idővel remélhetőleg- gyerekeim lesznek, nem igazán ötülnék a nagy pörgős, stb munkának, ráadásul ugye ott vana nyári szünet stb. a tanároknak. Emmellett ha valaki valamit tanít, akkor jobban megmaradnak benne a dolgok, sőt haladni kell a korral, mindig újabbat és újabbat megtanulni, majd megtanítani.
Szóval : ti mit gondoltak erről, amit itt fentebb leírtam?"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
ipgirl
tag
Felháborító, hogy kb heti 1 osztályfőnöki óra van az iskolákban. Az pedig mégjobban felháborító, hogy a gyermekvédelmi felelős nemcsak azért lenne /ha lenne, és nem csak papíron/ hogy a papírmunkákat megcsinálja. Hozzánemértő tanárok /akik általában kevesebb óraszámban dolgoznak, és elvállalják ezt a feladatkört/ a gyermekvédelmi felelősök. Nem fordulnak hozzájuk bizalommal a diákok, mert vagy nem is isemerik az adott tanárt, vagy azt sem tudják, hogy ilyen van, vagy nem tudják, hogy a problémájukkal felkereshetik a gyermekvédelmi felelőst /rosszabb esetben az iskolapszichológust, ha van. /mellékesen megjegyzem: hol vannak az iskolából a szociálpszichológusok, miért viselkednek velük a szaktanárok kiközösítően? Az oktatás összefügg a neveléssel . sajnos ez egyre jobban megy kimenni a''divatból''.
Nem csodálom, hogy rengeteg problémájuk van a gyerekeknek. nem csodálom, hogy nem tudnak rendesen koncentrálni az órán /ha a problémájukon rágódnak/. Na ez kicsit off volt a kiindulási ponthoz képest, de nem tudtam magamban tartani.''Aki az embereknél eredményt akar elérni, kell hogy szeresse őket.''
-
-
gozso
senior tag
válasz Dodge_Dealer #15 üzenetére
nos a kérdésre elég nehéz választ adni...
az elmúlt pár évben volt egy főálllású munkahelyem, illetve óraadói állásom a egy szomszédos kistelepülésen...(heti 2 alkalom, 16 óra. csak megjegyzem egy pedagógus heti kötelező óraszáma 22)
idén szeptembertől megváltozik a helyzetem, ahol eddig óraadó voltam, most ott leszek főállásban. eddigi iskolámból ugyanis annyi gyereket vittek el más iskolába (ha kell részletezem miért...) hogy lassan-lassan már órát se tudnának nekem adni, hiszen a csoportjaim létszáma 4-5 főre csökkent...fél vese eladó..., szivárványhártya ugyanitt
-
gozso
senior tag
válasz Dodge_Dealer #18 üzenetére
és ha elárulnám, hogy ez a kicsi település miért ''hátrányos helyzetű?''...szerintem kínodban röhögnél rajta ahogy én is...
ha elmondanám szerintem hamar törölnék ezt a hsz-t...
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]fél vese eladó..., szivárványhártya ugyanitt
-
gykarcsi
tag
válasz Dodge_Dealer #15 üzenetére
Ma tanárnak lenni, egyrészt nagyon rossz, másrészt nagyon jó. Sajnos a tanulók többsége, csak azért jár iskolába, hogy eltöltse az időt (+családi pótlék, árvasági stb.). De mindig van az osztályban pár gyerek aki érdeklődő, odafigyel, és mindig lehet rá számítani, őértük éri meg csinálni.
-
tildy
nagyúr
Van kedvem, már most is lenne, csak tudod.. Valamire alapozni kéne.. Legalább egy ház legyen. Uyge nem késő még 35-40 évesen elmenni tanítani?
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
gykarcsi
tag
Azért ne hidd, hogy ez nem egy pörgős meló. Itt főként szellemileg fáradsz el. Igaz, hogy vannak szünetek, de nálunk rengeteg értekezlet van, ami ritkán szokott 2 órába beleférni. Azonkívűl rengeteg adminisztráció, az órarendet sem lehet rendesen megcsinálni. Volt olyan kollég aki bennt volt hetente 2 napot v reggel 8-től este hétig. Délelőtt nappali, lyukas órákkal, délután levelező. A nyári szünet az idén igy alakult: július első hetében lett vége az érettséginek, most kezdünk 25.-én. Ilyenkor értekezlet értekezlet hátán, már előre borsózik a hátam tőle. Azonkívűl a pedagógus olyan fajta, hogy 20 fillérért...... Míg egyesek tele vannak túlórával, addig mások a kötelezőért kűzdenek.
-
gozso
senior tag
válasz Dodge_Dealer #22 üzenetére
nem ismerem a pesti viszonyokat...iagzából, nem szívesen költöznék oda
fél vese eladó..., szivárványhártya ugyanitt
-
Dodge_Dealer
tag
Én 14 évvvel ezelőtt voltam középiskolás, Müszaki szakközepet végeztem.
Akkoriban leginkább azzal volt a problémám, hogy a tanárok túl ridegek, a problémáiddal nem igazán fordulhattál hozzájuk, meg általában meg sem találtad őket, ha panaszod volt.
Szüleim akkoriban elmondták, hogy a szülői értekezlet csak nevében volt az, a gyerekek kéréseit, kívánságait (Pl. programszerevezés) az ostályfőnök vagy egyszerüen elutasította, vagy abszolút nem is tanusított érdeklődést iránta, egyszerüen a tanár ki sem akart velünk mozdulni, legyen szó egy múzeumlátogatásról pl. Kirándulsát nem is említem, mert az alapból el lett utasítva.
Hát, remélem ez csak tanárfüggő dolog, legalábbis én ezt tapasztaltam.See your local Dodge dealer
-
gykarcsi
tag
válasz Dodge_Dealer #22 üzenetére
Pestem sem jobb a helyzet, mindenhol iskolabezárások, és összevonások vannak. Sajnos sokba kerül az oktatás, az önkormányzat ezen spórol. Önkormányzati stratégia: Összevonunk n iskolát, lehetőleg olyat szüntessünk, ami jó helyen van, azt jó pénzért el tudjuk adni. A másik iskolába átpakolom a gyerekeket, kit érdekel, hogy 35-40 fő van az osztályban. A tanárok egy részét átveszem, a fiataloknak mondok fel, mert nekik kisebb végkielégítést kell fizetnem. Az öregebbek majd nyugdíjba mennek, vagy olyan körülményeket teremtek, hogy ők mondjanak fel. Ha felveszek valakit azt csak szerződéssel a tanév végéig, nyárra minek fizessek neki! Szeptemberben úgyis visszajön, mert máshol nem talál munkát.
-
Dodge_Dealer
tag
Igen, ezekről hallottam már
Megmondom őszíntén gyerekkoromban nem kedveltem a tanárokat, viszont most visszagondolva már az elhivatottságuk miatt tisztelem őket.
Akik most lépnek tanári pályára, tisztában vannak a nem túl jó kilátásokkal, lehetőségükkel, mégis vállalják, emiatt is jár nekik dícséret.
Olyan ez is, mint az egészségügy. Ugyanúgy szürnyű a magyar oktatás helyzete, mint a magyar egészségügyé.See your local Dodge dealer
-
gykarcsi
tag
Nálunk most viszonylag jó a helyzet, csak egy embert kellett elküldeni. Az igazgató úgy sakkozott az órákkal, hogy ebben a tanévben a többieknek ki lesz a kötelező. Hogy jövőre mi lesz, azt nem lehet tudni, főleg mi szakmais kollégák vagyunk a legnagyobb sz@rban. Nagyon szívesen képezném magam, akár masik szakterületre, de azt félévenkénti 100-120.000 HUF-t nem tudom finanszírozni.
-
Dodge_Dealer
tag
Ezt teljesn megtudom érteni.
Példának okáért tudok olyanról (tanár-ismerős), hogy egy gépészmérnők , aki szk-iskolában tanított, kénytelen volt magát átképeznie nem kis idő alatt, nem kis pénzért olyan szakterületre amit nem szívesen csinált, de muszály volt így lépnie, különben találtak volna helyette mást, aki elvállalja ugyanazt.
Most pl. Anyagismeretet tanít, havi nagyon-nagyon kevés óraszámbanSee your local Dodge dealer
-
finest
őstag
A nyári szünet nélküli szerződés a legnagyobb kicseszés. Nem mintha sérvet lehete kapni a nyári alapilletmény átvételekor... De gerinctelen hozzáállásnak tartom, mert a fizuk úgyis az iskolához kerülnek, csak olyankor a vezetés jutalmakra és pótlékokra félreteszi őket.
“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
finest
őstag
Korekt, h nem tudtak a 16 óra mellé adi még valamit, h kilegyen az óraszám. Szánalom... Bár a blokkosított órákkal legalább lehetőséged volt máshol is tanítani.
Amúgy mi is 25-én kezdünk. Én nem várom, de sok szülővel találkoztam, akik alig várják, h a csemeték lekopjanak otthonról!“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
Sir Pocok
őstag
Egyenlőre nem tudom, hogy miként fog alakulni az életem de remélem lesz lehetőségem tanítani. Többen mondták már, hogy nagyon jó előadó vagyok. (elnézést az önfényezésért )
Csak sajnos szerintem itt Mo.-n nincs igény a távol-keleti filozófiára és erkölcsre a középiskolákban….Az erős embernek nincs szüksége hatalomra, a gyönge jelleműt pedig tönkreteszi.
-
liksoft
nagyúr
-
gykarcsi
tag
Igen, így ahogy mondod. Szakmai tárgyak oktatásához, akinek van szakmai diplomája (főiskolai, vagy egyetemi) annak nem kell pedagógiai végzettség. Utána meg lehet szerezni a 2 éves műszaki tanári diplomát. Jópár egyetemen, és főiskolán nappalin képzésen ha ráhúzól +1 évet akkor már a szakmai mellé megkapod a műszaki tanárit is. Ámbár, az iskolák a szakmai tanárokat nem nagyon szokták elküldeni pedagógiára, pénzhiány miatt.
-
tildy
nagyúr
mernoktanar szak szerinted nem az? Marmint pedagogia kepesites? Ugyanis meg akarom csinalni villmernoki mellett.
direkt igy irtam> műszaki főiskolai oklevéllel(műszaki infó + idővel villmérnök(most leszek 2. eves)+ mérnöktanári (ezt kb fel ev mulva kezdem))
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
gykarcsi
tag
Sajnos az az 1-2 se sűríthető bele. Mi azért próbálunk időt szakítani arra, hogy megbeszéljük a gyerekek problémáit. Ez csak ott lehet megcsinálni ahol csoportbontásban tanítunk. Pl. lecsipünk néha az órából 10-15 percet és beszélgetünk mindenről. Egy 40 fős osztályban ezt nem lehet megcsinálni. Az előirt anyagot (ami szerintünk rengeteg, és sok fölösleges dolog van benne) le kell adni. Önhatalmúlag nem lehet szelektálni, mert az érettségin bármit kérdezhetnek, és ha éppen azt nem adtuk le akkor gond van. Nem mintha ezen múlna a gyerek érettségije, de ebbe nagyon bele lehet kötni.
-
finest
őstag
Abszolut egyetértek. ''Az osztály dolgai'' egy izgalmas fogalom, de nincs annyira pezsgő iskolai élet, h az órákat ne a nevelésre fordítanánk. -Az osztályt érintő kérdések rendszerint a tanár-diák kapcsolat, hiányzások-igazolatlan órák tárgykörének elemzését jelentették, amik szinte mindig a gyerekek egyéni problémáinak felderítéséhez vezettek. Az iskolán kívüli közös programok szervezése gyakorlatilag nem működött.
Kénytelen voltam megbeszélni a gyerekek dolgait, ált. úgy az egyéntől elvonatkoztatva értelmeztük az egyes helyzeteket. Néha talán eredményes is volt.“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
gykarcsi
tag
Igen az az. Ha van rá energiád, és pénzed, akkor javaslom, hogy végezd el infóból is az egyetemi kiegészítőt, mert az új törvény szerint csak egyetemi végzettséggel lehet érettségiztetni, tanítani tanithatsz a főiskolai végzettségeddel. De az iskolák inkább az egyetemi végzettséggel rendelkezőket veszik fel. Ha meglesz a két egyetemi diplomád (mindkettó ''jó szakma''), máris nagyobb az esélyed. Sőt a törvény szerint akinek műszaki diplomája van az taníthat 9, 10.-ben matekot is.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
finest
őstag
Eddig a legjobb egy ''media eszközök használatát'' népszerűsítő továbbképzés volt. (Megtanultunk PowerPointtal diavetítést csinálni, videofilmet vágni, egyszerű flash animációkat csinálni, meg ilyenek, bizonyos szempontból haszns is volt és kedvemre netezhettem közben.)
“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
sasa311
veterán
Annyi sz@rságot kitalálnak, hogy fene se kívánja a heti 2-3 osztályfőnökit. Általában 1 sincs megtartva. Egy diák sem akar az elmeroggyant (ez nem vicc, 2 évet volt kékesen az ideggyógyászaton) osztályfőnökkel beszélgetni. Nincs is miről. Így is van heti 37-38 óránk. Reggel 7:45től néha 4ig.
Ezek után ne csodálkozzon senki, ha se diák se tanár nem kívánja.
Az meg a másik zseniális húzás, hogy koppintsuk le az angol ''érettségi'' rendszert. Ott ugye van alap és emelt szint. Akkor legyen már itt is. Noda hoppá, csak azt felejtették, el, hogy angliában úgy van, hogy kijárják a kölkök a kötelező sulit, mindenki leteszi az un. középfokot, és aki akar az marad még +2év képzésre, amikor már csak azokat a tárgyakat tanulja amiből emelt szintűt akar!
Itthon mi van? :
Old meg magad, ha emelt szintet akarsz, akkor 8-9. órában emelt matek.. remek.
Ha jelentkezni akarsz egy egyetemre(mondjuk államira, hogy ne kelljen százezreket fizetni szemeszterenként) akkor pl Közgázra talán 13X pont kell!
Az istenért, 120 a maximális! 3 emelt szintű érettségi kell hozzá?
Na menjen az egész benda a fenébe, aki kitalálta.
Megnézném a miniszterurak teljesítményét az érettségin (már amelyiknek egyáltalán van és nem a piacon vette)
Bocs, csak felhúztam magam.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- iPhone topik
- Alkoholista nevelde
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Philips LCD és LED TV-k
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen