- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- TCL LCD és LED TV-k
- Huawei MediaPad M3 - a médiának bejön
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- E-book olvasók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FEJhallgatók
- Androidos fejegységek
- Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
shifty!
senior tag
válasz #21346560 #4301 üzenetére
Milyen sűrűn?
Használat függő, nem igazán évekhez, inkább kilóméterekhez és a használat módjához kell igazítani, márkától típustól függetlenül. Ha a 2018-as CX-3-mal a 3 év alatt lenyomott 60-80-100e KM-t, akkor erősen indokolt a csere.
Ha megnézed pl. a Motul olaj- és folyadékválasztó oldalát, ott normál felhasználásra 2 év / 40e km, szigorú csereciklusra 1 év / 20e km a megadott periódus.
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz Moleman #4311 üzenetére
BP-en és környékén tudtok szivesen, nyugodt szívvel ajánlani Mazda szervízt?
2014-es M3 2.0 Challenge, 59e km-el, tavaly június óta van nálam, akkor átnézés, olaj és szűrőcsere, első féktárcsa és betét csere volt. Most esedékes egy 10e km-es átnézés/szerviz, talán hátsó féktárcsa csere, illetve lehet hogy a 60e km alkalmával fékfolyadékot és váltóolajat is cseréltetnék. Illetve, a klímából valahol szökik a klímagáz / olaj, mert tavaly feltöltettem, de idén csak csúnya hanggal erőlködik, de hideget és párátlanítást nem csinál.
Focus M3-nál voltam tavalyi alkalommal, igazából nem volt velük problémám, amit megbeszéltünk azt sztem normális áron elvégezték, nem tudom, másnak velük milyen tapasztalata van, illetve van-e olyan aki bevált és ajánljátok.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz rasotamas #4318 üzenetére
Ez jogos, ebből a tekintetből mondjuk a magas kopaszos úrieber korrekt volt velem, amikor az első felmérés után beszéltem vele hogy az első fékeket tárcsa-betét felújítása kéne ítélni, akkor kérdezte, hogy milyen árkategóriában rendeljenek hozzá, olcsóbb rosszabb, vagy drágább de jobb, és közösen megállapodtunk a TRW-ben, szóval ez szvsz korrekt volt tőlük.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz Safranek #4338 üzenetére
Más viszkozitási besorolású olajat tettél bele, a 0W20-nál "vastagabb" olaj került bele. Kiváló vizuális szemléltetése van kb innentől a videóban (YT!).
A Motul szerintem minőségileg rendben van, a családban lévő Renault-oknál is jópár éve Motult használunk, az előírásoknak megfelel, szerintem nem lesz vele probléma, de nem vagyok szerelő sem szakember, sem szerelő, csak tapasztalatból mondom, amit.
Viszont, az olajválasztó portálokon a 2.0-s SkyActive-hoz majdnem mindenhol 0W20-at írnak, szerintem nem jársz rosszul azzal a viszkozitási besorolással."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
FB-on Mazda3 csoportba érdemes bejelentkezni, és ott felvenni a kapcsolatot nevesített emberekkel, akik nyomott áron megcsinálják, segítenek a jó megoldás, szoftver felokosítás kiválasztás témában, segítőkészek, rendesek az urak, én is egyeztettem már szakival a csoportból.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz Ursache #4443 üzenetére
Csinos darab, sok balesetmentest hozzá!
Ha jól látom, ez a Mirai parkolója (?), rendesek voltak? Az AA/ACP beépítettség nagy előny, a szoftveres rmókolás sajna elég instabil és lassúcska (Mazda 3-on, de a rendszer ugyanaz)
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz troland26 #4805 üzenetére
Köszi hogy bedobtad a kérdést, mert hasonló cipőben vagyok én is
Szintén 20-ban vettem, csak egy évvelfiatalabblóherét, idősebbet, az enyém '14-es... 3 G120 Sedant.Én évente elvittem eddig az M3 Focus-ba, első évben az olaj+szűrők és az első féktárcsa+fékbetétek kerültek cserére, 21-ben az olaj és olajszűrőt cserélték ők, levegőt és pollent megcsináltam magamnak, plusz klímatöltésre volt szükség.
Gyanús, hogy idén már megcsinálom magamnak az olajat, szűrőket magamnak, előző autómon is mindent amit tudtam magamnak csináltam, de ott bátrabb voltam (2006-os dízel Megane , ismerem már kívülről belülről )
Viszont a váltóolaj cserét nem tudom, érdemes magamnak megcsinálni, vagy azt egyszerűbb tőlük kérni vitt anyaggal, tavaly kérdeztem a szerelőt hogy érdemes-e, de ő is azt (a szerintem blődséget) mondta, hogy az élettartamra van, nem kell cserélni...
Akkucsere esedékes még - vagy rendszeres otthoni töltőre rakás - azt talán neked is érdemes kimérnni hogy "mit tud", a start-stop jó indikátor, mert 63% akkukapacitás alatt megfelelő körülmények között nem kapcsolja már be az autó.
Köszi a karb. kézikönyvet!
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
-
shifty!
senior tag
válasz Uyuarasy #4937 üzenetére
Vannak közös pontok, ezért merek hozzászólni, én egy 2014-es 3-as sedan-t hajtok 2.0 120 LE verzióval.
Jó tanács, ha stabil és jól működő AndroidAutot szeretnél, és CarPlay-t úgy egyáltalán, mindenképp modulcserével.
Én is még a szoftveres megoldással élek, egy rakás szívás, instabil, belassul, modulcserével pedig gyári, nyáron én is megrendelem és nekiesek, elvileg egy türelmes délután alatt megvan."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Hasonnló tapasztalatom volt a Mirainál, egy 3-ast mentem megnézni hozzájuk, azóta messziről kerülöm őket. Hibátlan állapotúnak hirdetett autónak az Infotainment kijelzője pókhálósra volt repedve, egyértelműen dohányzó tulaj autója volt, amit nem tűntettek fel a hirdetésben, nem tartottam hibátlan állapotúnak amit ők úgy hirdettek. Semmi személyes, de nem lettek a szivem csücskei.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz Palesztin994 #5665 üzenetére
Szerintem a hátsó emelési ponthoz való védő/takaróelem.
Amikor a kocsi hátulját emeled, hogy ne a vázat és magát az emelési pontot nyomd meg, ezt érdemes benyomni az emelési pontnak kialakított nyílásba, így védve a vázat, nem sérül az alvázvédelem vagy a festés."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz anonymus89 #5843 üzenetére
Aksit érdemes megnézni, mert a közhihedelemmel ellentétben ezek sem gondozásmentesek, és lehet, hogy desztvizes utántöltést igényelne. Ezt természetesen nagy körültekintéssel! Illetve, megfelelő típusú töltővel érdemes lehet egy hosszabb töltési ciklust megejteni rajta.
Gumiszőnyegért és csomagtré tálcáért én ide mentem, amikor megvettem a verdát 2020-ban, azóta is kiválóan szolgálnak.
M3 Focus-ékról: személyes tapasztalataim szerint korrektek, én idén először nem vittem el hozzájuk éves olaj- és szűrőcserére, mert már nagyfiú vagyok és magamnak csinálom
(Én most egyébként Eneos Sustina 0W-20-at tettem bele, Purflux olajszűrőt, Nipparts levegőszűrőt, és Kamoka aktívszenes pollenszűrőt.)Korábban az éves szervizen felül cseréltek nekem első féktárcsát és betétet, korrekt áron, és problémamentes azóta is a rendszer, illetve voltam náluk klímát töltetni is, illetve hibafeltárást kértem, mert mint kiderítették, lyukas a klímahűtőm, és ezért járok gyakran töltetni. Adtak is árajánlatot javításra, ami nem volt egetrengető és vállalhatatlan, de akkor más volt a prio, idén tavasszal megejtem a cserét, esélyesen náluk.
Én sosem vittem nekik anyagot beépítésre, de az első alkalom előtt kérdeztem mit építenek/töltenek be, olajból valószínűleg rendelkezésre álló készlet alapján gyárit vagy Total-t töltenek, de mivel a gyári dobozba is a megfelelő Total kerül, nincs különbség. Olajból egyébként még a Motul, ami drágább, de megbízható szerintem, illetve ahogy írtam, idén ősszel Eneost tettem bele, erről annyit tapasztaltam, hogy nem fogyasztja a gyári értéknél többet, és hangra nem változott semmi, de ez ugye nem annyira releváns megfigyelés, több összetevős.
Van jogosultságuk az elektromos szervízkönyv vezetéshez, ezt korrektül be is jegyzik szervízkor, nem kellett kérnem ezt sem.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz gyuri81 #5846 üzenetére
A padlószőnyeget nem hiszem, hogy fel fogod szakítani, de a gumiszőnyegen a rögzítőpatent az valóban nagyon szorosan tartja, nekem az a műanyag, ami a szőnyegbe van két oldalról (alulról-felülről) préselve, az rendszeresen kettéjön amikor a szőnyeget kiszedem, de utána összepréselhetők. Ha a szőnyeg alá benyúlsz, egyik kézzel a padlószőnyeget, másikkal a gumiszőnyeget húzod fel, fel fogja engedni, de kicsit tényleg bruteforce
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz anonymus89 #5858 üzenetére
Melyik szériának?
BM-hez a gyári leírás a következőket adja meg:
205/60R16 92V
215/45R18 89W
215/45ZR18 93WLehet keresni váltóméretet, de itt nem az olcsóságon van a hangsúly, hanem azon, hogy a 205/55R16 legalább 5-6 km/h-val torzítani fogja a kijelzett / valós sebességedet, és a km számláló is fals lesz.
Továbbá, a gumik ballonossága bele van kalkulálva abba, hogy milyen a felfüggesztés, és ezen a jó magyar utakon nettó önszivatás kevésbé ballonosat feltenni, ha ehhez az önsúlyhoz és ehhez a felfüggesztéshez egyszer ezt méretezték Japánban."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz anonymus89 #5860 üzenetére
Én "csalok", négyévszakoson gurulok
Kleber Quadraxer 2 XL 205/60 R16, gyári 16-os alufelnin.
Heti átlag 250-300 km munkába ingázás és hétvégi menések, 2021 nyarán tetettem fel, összeségében elégedett vagyok vele, 2 hete kb., amikor volt egy kis hirtelen hó, azon is jól vizsgázott, nyáron sem nagyon takony, vizen meg abszolút jól érzi magát.
Nyilván az, hogy ilyen "tél" van pár éve, nem teszi igazán próbára a havas tudását..."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Én ugyan 2.0 G120-as 2014-est hajtok, és nem is ültem be 1.5-be próbaképp sem, ahogy a FB csoportban olvastam, alapvetően nagyon-nagyon light felhasználásra ajánlatos az 1.5, a bevált, igazán problémamentes a 2.0 (azt monjduk én sem tudom, hogy vannak-e az 1.5-nek olyan hibái, amik a 2.0-ra nem jellemzőek, és számolni kell vele.)
Szerencsére túl gyakran nem járok szervízbe, amit lehet magamnak csinálok, de amikor szükséges volt, én az M3 Focus-hoz mentem, márkaspecifikusak, szerintem ha korrektül, elég részletesen és alaposan beszéli meg velük az ember az igényét, akkor hasonlóan korrektül dolgoznak, én merem ajánlani őket.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz gyuri81 #6020 üzenetére
AndroidAuto-hoz van egy "hack", lényegében linux fut ezeken a fejegységeken, és mint ilyenre, rá lehet applikálni az AA-t szoftveresen, de nem lesz a gyári a sebessége és stabilitása.
Ahhoz, hogy "gyári" szinten tudjon AA-t és ACP-t a rendszer, az USB fogadóegységet kell kicserélni, emiatt van focvis képén szétborítva az autó közepe."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz Fandango #6029 üzenetére
197 cm vagyok, napi használatban nekem tökéletes, aki mögöttem van, ahhoz pici alkalmazodnom kell, előrébbmenni picit, de vállalható.
Kevés olyan autót találtam használtautó próbálgatás közben, amiben így elfértem, meglepő módon a Seat Leon volt az egyik ilyen, az motorikusan nem győzött meg, úgyhogy szerencsére ez lett. (2014 G120 Sedan)
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz Safranek #6050 üzenetére
Köszi a visszajelzést, kicsit fáztam hogy nem gyárit rendeltem be - aminek nem tudom, ki a beszállítója - viszont előző kocsi szerelőjénél elhangzott ez az NGK vs Denso dolog, ezért voltam bátor, akkor nagy baj nem lesz
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Az Optimal nem végtelenül rossz, de eggyel alsóbb polcos, mint egy KYB, vagy egy Bilstein. Autoalkatreszed.hu-n nézem, ott ezt a 3 gyártót dobja fel, focvis-szel egyezértésben a KYB-et mondanám én is, több gyártónál gyári beszállító, valószínűleg nem nyúlsz vele mellé.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz tobias88888 #6924 üzenetére
Plusz egy erre, semmi extra nem kell, USB modul csere és jól tölti.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
Új hozzászólás Aktív témák
- Netfone
- Assetto Corsa Competizione
- Konteó topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Amazon
- TCL LCD és LED TV-k
- Automata kávégépek
- CASIO órák kedvelők topicja!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen