- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen monitort vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Androidos fejegységek
Hirdetés
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
PROHARDVER!
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
j.bravo
addikt
válasz Fryskitt #1119 üzenetére
A láthatóan nem ceruzaelem formájú aksit is kidobná...? Amiról ordít hogy nem elem, hanem valami speckó dolog?
No de mindegy Megértem a dolgot, kicsit áttételesen de tapasztaltam már a családomban hasonlót. Viszont ebben az esetben lehet hogy annak is utána kéne járnod, hogy melyik gép hogy bírja az alkálielemekkel, és alkalmasint a képstabival is egy fontossági szintre helyezni (sőt). Lehet hogy az volt a baj hogy csak két elem kellett bele, nem négy, de amikor pár éve Prágában lemerült a kis 2MP Kodakban használt két ceruzaaksi, egyszerűen nem győztünk elég elemet venni, pedig nem a legratyibbakat vettük, és nem is fotóztunk sokat (1 db 128MB-os kártya volt csak). Lehet hogy azóta sokat fejlődtek a gépek, és kevésbé szívják le az elemeket hamar, de érdemes erre odafigyelni.Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Szten Márs #6227 üzenetére
Valóban fura.
Ugyanakkor nekem szemet szúrt, hogy a 300d-s kép "manual wb"-vel készült; a d40-es pedig "sunny"-val. A fű színe és a Nikon logo sárgája is más a két képen, szerintem más fehéregyensúllyal készültek. Ugyanakkor valóban érdekes kérdés, hogy az a szürkés-ki-tudja-milyen-színű táska miért olyan, és miért nincs gond a szíjjal és a fogantyúval.Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Szten Márs #6242 üzenetére
De kevés tárgy van ami valóban semleges szürke Megnézném azt a tatyót a saját szememmel.
Ugyanakkor olvastam valahol nem csak a d40-nel kapcsolatban, hanem úgy en bloc a Nikon dslr-ekről (mondjuk amikor ezt olvastam, akkor még nem jelent meg a D80), hogy az IR szűrő jellege miatt elég érzékenyek a piros/vörös árnyalatokra, jobban mint a többi gyártó gépei - bár ott inkább annak kapcsán volt megemlítve, hogy gyakran a vörös csatorna ég ki először, érdemes lehet erre figyelni.
De a lényeg hogy ebben a dologban tényleg lehet valami - bár a gyakorlati életben, ha nem valami nagyon profi melóra kell a gép (ahol műszeres mérés szerint is irtó pontos színreprodukcó kell), baromira nem számít.Whatever.
-
-
j.bravo
addikt
No hát eljutottunk oda, hogy én is keresek édesanya-fémpékezőt.
- Keret: minél kevesebb 30 körül.
- A memóriakártya típusából úgy döntöttem, nem csinálok gondot, ne ez döntsön.
- Nem baj, ha minél egyszerűbb; tényleg anyukám használná, ha túl sok funkció van amire figyelni kell, ki-be kapcsolni, az nem előny.
Jelenleg egy eleve pocsék HP120-assal küzd, ami még féllábú is és a torka is véres, szóval annál csak jobb lehet.Ötletek:
- Canon PS A460
- Canon PS A550/A560
- Pana LS600 / LS2 / hasonló (előny: optikai képstabi, hátrány: olajfestmény?)
- Kodak Easyshare C613
- Nikon Coolpix L sorozat (csak ha meggyőztök... Nikon-párti és d50 júzer vagyok, de ezek nem tetszettek egyelőre)
- Sony Cybershot S700- jó állapotú használt gép (nem baj ha még garis) hasonló kategóriából
- másra is nyitott vagyokKöszi előre is!
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz #41133696 #7586 üzenetére
Sok kép van amit le kéne fényképezni?
Ha csak egy-kettő, érdemes megkérni ismerőst, vagy kölcsönkérni gépet, amivel meg lehet oldani, hogy ne telibe ("pofán") vakuzd a festményt. Indirekt módon (falról, plafonról derítve) szebb eredményt kapnál; de legalábbis egy kis szóró előtét (diffúzor) nem árt a vaku elé, egy kis pauszpapír is csodát tud tenni.
De ha van állványod, illetve veszel, és több, mozgatható lámpa, amikkel ügyesen, egyenletesen be tudod világítani a festményt, úgy is lehetWhatever.
-
j.bravo
addikt
válasz philoxenia #7589 üzenetére
Nem rossz ötlet, de így télen nem biztos hogy annyira jó (lehűl, bent lecsapódik rajta a pára a meleg szoba levegőjéből stb).
De ha folytatjuk a témát, lehet hogy érdemes egy másik topikban
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
A k10D egy kategóriával feljebb van mint a k200/100/110, és elég új még ahhoz, hogy a nem túl hosszú idő alatt megszületett, és a 200-ba pakolt apró újítások ne számítsanak egy kategóriányi javulást... szerintem.
De tévedhetek, ld. az aláírásomJa, a Pentax-szal mint márkával semmi baj nincs, legalább olyan jó név mint az Olympus.
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Nem tudok számszerű adatról, kőbe vésett szabályról. Ahogy írták mások is, egyénenként különböző, mennyire biztos a keze, mekkora záridőt tud kitartani kézből látható bemozdulás nélkül. Ezzel szoros összefüggésben, embere válogatja, adott záridőt mekkora gyutávon tud kitartani bemozdulás nélkül
(Van egy általánosan ismert, ún. "reciprok-szabály", miszerint Átlagh János a gyutáv mm-ben vett értékének kb. reciprokát tudja kitartani másodpercben, azaz egy 200mm-es obival kb. 1/200s tartható ki, a kép látható bemozdulása nélkül. De van aki jobban bírja, van aki kevésbé...)
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Terapeuta #9640 üzenetére
Ha egy 350d-s hasonló szettet se vetetnél meg ennyiért, akkor egyetértünk (nem ugrottam a torkodnak, remélem )
Nekem épp ilyen szettem van (d50, 18-55, 55-200), és teljesen jól használható. A képeimet láttad a digifotóim topikban, nem világmegváltóak, de szemmel láthatóan nem a felszerelés köt gúzsbaSony 828-am nem volt, ahhoz nem tudom mérni, de a bridge-ek között jó objektívűnek mondott Minolta A1-nél (olyanom volt, ccd-halál, szerencsére kicsengették a kezembe a vételárat) nem rosszabb a képe a 18-55-tel sem, ha mondjuk 2/3 FÉ-t rekeszelsz (de lehet még teljes nyíláson se olyan ótvar).
(Nem tudom persze, mennyire tudható be ez annak hogy az A1 idején még a jelenleginél is kisebb volt a rutinom a raw konverterekkel. )Az is lehet hogy szerencsém volt és egy jó darabot fogtam ki a kitobiból... szeretném majd lecserélni ha lesz zseton, de lehet vele fotózni.
Az 55-200 ED pedig kifejezetten kulturált darab, plasztikfíling, de képminőségre rendben van. Nyilván nem egy C70-200/N80-200, de szerethető, a 18-55nél számottevően jobb darab.
Később is ráér cserélni, mint a 18-55-öt.Ha nem túl sok a vázban az expo, akkor korrekt áron van (nem drága és nem is gyanúsan olcsó). Nem az évszázad üzlete , de ha marsunak már nagyon fotózhatnékja van, akkor nem rossz bolt.
Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Van közelebbi tapasztalatotok vagy infótok erről a gépről?
Esetleg tudtok ajánlani helyette (már ha nem jó, persze) strapálható, vízbe meríthető vagy legalább cseppálló gépet, esetleg olyat amihez megfizethető áron van vízálló tok?
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Devil Smile #13815 üzenetére
Stabilizátor: nem kategória, hanem márkafüggő. A Pentax (kivéve régebbieket), Sony és talán az újabb Olympusok is (ez utóbbiban nem vagyok biztos) a vázba épített, az érzékelőt rángató képstabilizátorral bírnak. A Canon, Nikon rendszereknél pedig az objektívek egy részében van képstabi (ezt IS illetve VR jelöli a típusjelzésben). C, N esetén a vázban nincs stabi. Az újabban kijött vázakhoz kitben adott objektívek viszont már stabilizáltak (a d40-hez mondjuk még nem stabis azt hiszem).
Pixelszám: extrém, speciális feladatoktól és igényektől eltekintve minden ma kapható tükörreflexes gép pixelszáma több mint elég. A nagyobb pixelszám kiszolgálásához jobb objektív is kell, a 10mp-nél nagyobb felbontást kevés obi rajzolja ki.
Fontos megemlíteni viszont, hogy a D40 6megapikszele sokkal több információt (részletet) hordoz a képen, mint a kompakt gépek 99,99%-ának 6,7,8,10 stb mpx-e. Ez még az kitobjektívvel is így van, jobb objektívekkel pláne.
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Devil Smile #13818 üzenetére
Az slr-ekben a kereső mindig optikai, azon belül lehet pentatükrös vagy pentaprizmás a prizmás jobb, de ha egy pentatükrös kereső is összehasonlíthatatlanul jobb mint egy LCD-t nézni (akár a hátlapon, akár EVF-be kukucskálni, ahol ugye egy szemgolyó méretű lcd-t kukucskálsz).
Vázba épített stabi előnye, hogy minden obiddal működni fog. Hátránya, hogy nagyobb gyújtótávolságok esetén talán kicsit kevésbé hatékony, mint az objektívbe épített.
Az objektívbe építet stabi előnye hogy hatékonyabb, az adott obira van méretezve, hátránya viszont hogy csak abban az obiban van, amelyikbe beleépítették Ha mindegyik obid stabis, akkor minden egyes obival kifizeted a stabit is.Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Alvin_ti4200 #14516 üzenetére
Szerintem nem nyúlsz vele mellé.
Talán kanyonnál is megállnak Vagy talán egy fél új váz áráért cserélnek zárat egy használt vázban, és akkor lehet "kvázi-új" 30d vagy 40d két év múlva isWhatever.
-
j.bravo
addikt
válasz sanyixXx #14889 üzenetére
Nos, valóban nem 100ezer expozícióra tervezett zárszerkezettel bírnak a belépő dslr-ek, de jópár tízezret bírnak. Ha kanyont veszel, a Camera kft-ben megmondják hány expozíció van benne pontosan (a fájlnévsorszámozó nem mond semmit, mert nullázható, de a gép eltárolja az összes expo-k számát). Ha Nikont veszel, az EXIF-ben benne van az össz. expo-szám.
Ha gondolod, kérdezz utána, mibe fáj egy zárcsere (ismét camera kft illetve Nikon Magyarország), de ha nem 70e expo-val veszed, akkor azért jó darabig kitart nagy valószínűséggel.
Képminőségre az összes felsorolt váz nagyságrendbeli minőségi ugrást jelentene, még egy gyenge közepes objektívvel is.
A rendszerválasztás egy jó kérdés, olvasgass a topikban vissza, elhangzott pár pro és kontra, mindenesetre az fontos hogy a kezedben mennyire kényelmes, illetve hogy a későbbiekben vélhetően mi lesz fontosabb. Egyébként mivel e két rendszer a legelterjedtebb, e kettőhöz van a legtöbb cucc.. nem nyúlsz mellé.Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz philoxenia #14916 üzenetére
Általánosságban én se csípem az ultrakompakt kategóriát Ellenben meg kell jegyeznem, hogy a TakSony elődjei - legalábbis a W30 és a W50 - kifejezetten jó makró-képességekkel bírtak. Ha van igény rá, majd előkereshetünk pár képet 1-2 évvel ezelőttről a Digitális fényképeim topik archívumából, amiket az egyik fórumtárs W50-nel követett el és kifejezetten, meglepően jók lettek, nem akartuk elhinni hogy egy ultrakompaktból esnek ki. Ha a W-115 objektívje ugyanaz, csak a ccd-re zsúfoltak még több MP-t, akkor a zajtól/mosástól eltekintve (általános képminőség...) egész jó makrókat van esély vele lőni.
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Cassidey #14919 üzenetére
Cassidey: erről se gondolnám
philoxenia: egyértelmű, hogy esélye nem lenne egy d40 mellett, még a kitobival se, csak rá akartam világítani hogy - kis szerencsével és odafigyeléssel - azért lehet makróra alkalmas, üveglencsével díszített cigarettatárcát találniWhatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Terapeuta #15039 üzenetére
Csak kiegészítésképpen: A d80 keresője sokkal nagyobb és kellemesebb, mint a kisebb ill. régebbi modelleké (kristálytisztán nem emlékszem a d40-ére, de emlékeim szerint kb d50-szintű; a d80-é sokkal nagyobb).
Ha a keresőket nézzük, akkor a pentax áll a legjobban...
Egyébként valóban, ha nem azt nézzük hogy (akár újonnan akár használtan) mennyire széles a választék kiegészítőkből illetve mennyire kényelmesen szerezhetők be, akkor bármelyik kellemes választás.
A d80, ha még találsz, tényleg nagyon jó vétel.
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Sziasztok!
Sógor szeretné lecserélni az eddig használt Kodak ultrazoomjá (zd710)
Mivel a legtöbbször izgő-mozgó kisgyerek lenne a téma, fontos kérdés hogy a gép mennyire gyors; a jelenlegivel a lassúsága a legnagyobb baj (bekapcsolás után sokáig "processing" felirat látható, és mire vége, már rég mást csinál a gyerkőc)
Egyértelmű, hogy a legbiztosabb egy dslr lenne, de... javultak-e a mai bridge-ek gyorsaság szempontjából? Ideértve a "boot" időt is, az autofókusz sebességét, és az egymást követő képek között eltelt időt is (kártyára írás stb).
Tudtok ajánlani gyors bridge-et a jelenlegi kínálatból? Egyelőre minden más paraméter legyen másodlagos.
Kösz előre is!
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz j.bravo #22484 üzenetére
Valaki...?
Esetleg olyan támpontokkal, hogy az eddig kinézett modellek:Panasonic Lumix DMC-FZ38
Olympus SP-800 UZ (vagy akár 600UZ)
Sony Cyber-shot DSC-HX1
Nikon COOLPIX L110
Nikon COOLPIX P100
Pentax X90 digitális
Fujifilm FinePix S1800
Fujifilm FinePix S2500HDA Panáról nem találtam tesztet, illetve a Pentaxról; pedig ezek érdekelnének eléggé (Nikonokról találtam itt a PH!-n, a Sony-ról a dpreview-n)
Szóval, főleg sebesség-, és beltérii fényviszonyok között nyújtott teljesítmény érdekelne...
Köszi előre is!
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Sziasztok,
sógorom szeretne gépet, bridge-ben gondolkodik elsősorban. Fotótéma: család, egy jelenleg 5, illetve egy másfél éves fiúgyermek.
Volt időszak amikor pöpec gépek is voltak ebben a kategóriában, és volt amikor nagyon nem - mi most a helyzet?Az alábbiakat nézte ki, ezek mennyire jó vagy jó választások?
Tehát ilyen 100k körül, lehetőleg újonnan.
Használt csak kihagyhatatlan, még garis ajánlat esetén.Kritériumok:
- gyorsan legyen üzemkész, bekapcs után ne kelljen sokat várni; mert a gyermekek beceneve tornádó
- (relatíve) gyors AF se hátrány
- ne kelljen raw-val játszani, nincs rá ideje. A gépből kieső jpeg legyen színhelyes és nézzen ki jól.
- lehetőleg ne egy merő zajtenger legyen a kép egy átlagosan világított nappaliban vaku nélkül (vagy csak derítő, rásegítő vakuzással)
- jó videó (full Hd lenne az igazi, naaagy fHD tévé van otthon) Ha 720p de pöpec, és minden másban pöpec a gép, az persze oké.
- jó ha van zoomgyűrű és/vagy vakupapucs de ezek kihagyhatókLétezik most ilyen, ennyiért?
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Tin_Shield #48393 üzenetére
Kösz jjeahh és Tin_Shield, megvizslatom őket.
Miért bridge? Nem tudom, szerintem szimplán tovább akar lépni sima kompaktról, de cserélhető obistól "fél"... Próbáltam m4/3 felé terelgetni, elmondása szerint nem csak én, hanem más fotós ismerőse is, de neki valamiért nem. Ha nem lenne oly veszett drága, az Oly Stylus 1 is tetszhetne akár...[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Vyndree #48400 üzenetére
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy minél nagyobb egy elemi pixel, annál jobb. 8 éve használom ma már őskövületnek számító, de még jól dolgozó Nikon d50 dslr-emet.
De a júzernek nincs erre igénye, nem kell csúcsminőség, megelégszik egy rendesebb közepessel. A témái a saját gyerekei lesznek, a pillanat, a normális élesség, színhelyesség a lényeg, normális, de nem feltétlen extrabrutál részletességgel.
Samsungra nem gondoltam eddig, de megfontolandó ez is.
Gépből kieső jpegek rendben vannak vagy raw-ozni kell? (utóbbi esetben őneki felejtős)Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz .: JuSzT :. #48408 üzenetére
továbbítom neki!Lenne annyi zsém, le is nyúlnám előle azt a Stylust.Whatever.
-
-
j.bravo
addikt
válasz Pandabarat #48418 üzenetére
Ez a hsz most vicc vagy komoly? Csak mert viccnek nem vicces, komolynak meg durva
arra az eshetőségre ha mégis komoly:
A #48416-ba odaírtam zárójelbe, a #43891-ből idézve, hogy "a gyermekek beceneve tornádó"
Emiatt lenne jó, ha a gép (is) gyors lenne - azt hittem ez magától értetődő.Sebaj.
Mindenkiről feltételezem a legjobbat, nem feltételezem senkiről hogy gúnyolódna velem vagy hülyének nézne (amíg nem nagyon egyértelmű), tényleg köszönöm mindenkinek aki hozzászólt.
Whatever.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen