Hirdetés
-
Computex 2024: masszív tervekkel ül fel az ARM az AI-vonatra
ph A vállalat vezetője a PC-piac 50 százalékát vinné a következő öt évben.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
gp A franchise legújabb részében visszatérhetünk a Sera felszínére egy régi ismerőst irányítva.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4724 üzenetére
És Neked a szűrőből az adagolóba vezető cső megtelik rendesen gázolajjal, már amennyiben átlátszó csöved van és látod ??
Nekem abban szinte mindíg marad levegő és akárhogy pumpálom, bűvészkedek, a cső belső falán folyik ugyan az adagolóba némi gázolaj, de benne marad a levegő !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
Szevasz
Háát, nagyon gyanúsan olcsó !!!
Vagy nem érdekli az illetőt, csak szabadulni akar tőle, vagy valami nagyon nem stimmel, a papírjait mindenképpen nagyon meg kell nézni, ha meg akarnád venni, hogy minden rendben e !!!
Adatok, alváz, motor számok, nem cserélt e a motor, úgy, hogy hivatalosan nem lett bejegyezve és külföldi papír kizáró ok, azt szinte lehetetlne itt forgalomba helyezni !!!
Amúgy meg meg kell nézni, aztán hátha alkalmi vétel lehet !
Mondjuk ránézésre még a fotóról is látszik, hogy pár apró rozsdafolt már van a vázon, a szokásos kritikus helyeken, szóval kb 100 ezer egy nagyjábóli kaszni munka, amvel ezeket a problémákat orvosolni lehet, de van olyan műszakis hely, ahol lehet így is át lehet tolni vizsgán.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4736 üzenetére
Szevasz
A 300as jónak néz ki !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #4744 üzenetére
Szevasz
Köszi szépen az infókat !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Passz. . .!
Ezt nem egészen értem, nekem előtte nem melegedett eléggé fela motor télen, csere óta teljesen rendben tartja a 85-90 fok hőmérsékletet, télen-nyáron !Kever a vízpumpád ??
Melyik fajta való a tiedbe, a vaskos gumi tömítéses, füles változat, vagy a kicsi, szimpla gumigyűrűs ?Nem került e esetleg a hűtőrendszerbe valami tömítésdarab, ami dugulást okozhat !?
Gondolom, a vízszinted megfelelő.Apropo, mi a helyzet a bontott járgányokkal ?
Vannak olyan alkatrészek, amiket írtam ?Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4757 üzenetére
Már természetesen úgy értettem, hogy a termosztát nyitása után lesz igazán forró, de az alsó akkor is hűvös, mivel a hűtő időközben lehűtötte a vizet.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #4761 üzenetére
Szevasz
No, vasárnap délután szereltem !
Egyrészt felújítottam az üzemanyag szivattyúmat, ez abból állt, hogy kicseréltem benne a 2 szelepet és a két tömítő O-gumigyűrűt a be és kimenő csöccsonk csatlakozásában és alaposan kipucoltam magát a szivattyúház belsejét.
A tömítő felületeket előszőr réz drótkefvel, benzines-oldószeres keverékben megsúoltam, majd polírpaírral is megcsiszoltam, ugyanígy az összes tömítő rézgyűrűt.
Mindenről próbáltam eltávolítani az apró lerakódásokat, többek között a nyomó gugattyú felületéről és az azt nyomogató kis tengelyről is.
Megtaláltam benne a pici, gázolaj és motorolajteret elválasztó O-gumigyűrűt is, az úgy tűnik, rendben van, enyhén szorosan jár benne a tengely.Érdekes, hogy a dugattyú mindkét oldalán gázolaj van, iagz vákum nem lehet mögötte, de motorolaj sem, tehát valami kell mögötte legyen.
A szivattyúba bemenő csővet szilikonról jófajta gumira cseréltem, mert azt jobban lehet idomítani, a bilincs biztosabban légmentesre szorítja, a kimeneti és a többi maradt szilikon.
A levett üzemenyag szívó csövet, amit beszéltünk, megfújtam levegővel !
Elég nehezen tudtam átfújni rajta a gázolajat, míg végre buborékolt a vége tankban, a fejem majd bele lilult !
A gázolaj felszívása is elég nehéz és a fújás után jó koszos, trutyis gázolaj érkezett az előszűrő átlátszó házába !!!Szóval biztos hogy nálam is van trutyi a tank alján.
Aztán még párszor megmozgattam oda vissza.
A nyomástartó szelepet visszaraktam a helyére, de kicsit összenyomtam a rugóját és le is vágtam belőle, így biztosan csökkent a nyitónyomása és már a kézi pumpa erőteljes megnyomására is emelkedett egy picit a GO oszlop az adagolóból visszavezető csőben is !
Most délelőtt indítottam be a motort, járattam míg bemelegedett, mert tesztelni kellett a hűtőrendszert.
Nem indult ugyan egyből, de aztán egész egyenletesen és csendesebbn, mint korábban.
Megvártam míg belemelgszik aztán kicsit felpörgettem és végre teljesen buborék mentes az üzemanyag szivattyúból érkező GO oszlop. !!!Az adagolóból is megindult rendesen a visszavezető csövön azonnal az apró levegőbuborék tömeg, de aztán hoszabb járatás és néha felpörgetés után már gyakorlatilag nem jött újabb buborék, talán végre lelégtelenedett !
Végilis azért melegítettem fel ma a motort, mert fűtőradiátortól ijedtem meg tegnap, mivel este, szerelgetés közben megláttam megint egy kis vizet az utastérben, a padlólemezen !
Már kezdtem mérgelődni magamban, hgy még mindíg bejön valahol a víz, aztán belenyúltam újjal, megtapogattam és enyhén sikos, mint az Etilén-glikol és olyan a szaga is, na, mondom, akkor ez hűtővíz !!!Végigkövettem a csorgás nyomát és a fűtőradiátor alá vezetett !
Ma aztán próbálgattam.
Az kiderült, hogy nem minden cső volt a csapnál és a radiátorba vezető csonkokon meghúzva, ahol szivárgott egy kicsit.
Utána bekapcsoltam a ventilátort maximumra, az kinyomott még egy adag vizet a radiátor házából, de aztán további járatás után úgy tünt, hogy már nem jön belőle több, miközben nyomás volt, a motor folyamatosan járt, szóval csak kellett volna folynia, ha lyukas lenne.A csapot is kicseréltem, ez tökéletesen zárja-nyitja a köröket, viszont észrevettem, hogy az egyik végén picit csöpög, sajnos.
Egy kis gőzt is fújt ki a ventilátor a szellőzőházból de az is remélem, hogy csak a beszivárgott víz maradéka volt.
Igazából csapni kéne vele egy kört, így félig összerakva, hogy biztos legyen, hogy nem folyik, csak szünne meg ez a latyak az utcákon, mert az alja még nincs lekezelve és nincs minden lyuk bedugózva.
Ezek szerint tényleg van még a tankban is egy szűrő az üzemanyag szívó csőben ??
Gabi is ezt mondta ?
Szóval akkor lehet érdemes lenne még egy kis kompresszorral is megfújatni, hogy kinyomja a trutyit, vagy ledobja a koszos szűrőt ??Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #4768 üzenetére
Szevasz
Ez valami újabb csap, az ürmi bontóból származik, ez már teljes egészében szürke műanyag, a ház is, nem alu, ahogy a régebbiek, nem biztos, hogy sértetlenül szét lehet szedni !
De a régit szétszedtük nagybátyjámmal !
Van a két végén valóban két tömítő O gyűrű, de azt, hogy maga a csap résznél mi volt, azt nem tudjuk, csak sejtjük, hogy gumi lap lehetett rajta és úgy zárt rendesen.Amúgy az egyik köre az nagyjából zárt, csak kicsit csorgott (elvégre ott sincs már gumi), a másik viszont egyáltalán nem zárt, ott valszeg kiakadt a műanyag szeleptárcsa a forgató tengelyből és azért nem szabályozott, ami meg szerintem ezért következett be, mert a gumi lap nélkül mélyebbre nyomja a rugó a szelep tárcsát és azért akadhatott ki a forgató tengelyből.
Lehet, valami vékony gumi lappal, mondjuk egy bicikli gumi belsőből kivágott darabbal meg lehet javítani, ha azt kellően hőálló ragasztóval felragasztom, mondjuk Pattex, vagy Palmatexel.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Templomegere, vagy aki még tudja !!!
A kézifék retesz (betaposó) szerkezetet mi tartja a belső végéről, tehát a tűzfal felöl ???
Netán egy csavaros tengely, mely a kerékdob felöl van rögzítve anyával, vagy csak valahogy ki kell akasztani, miután már az elülső végén kioldtam a csavart ???
Gratulálok Templomegere az immáron OT járgányodhoz !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
T.szolti !
Itt a szellőző fűtő vezrélőjánek kapcsolási rajza és a próba kapcsolás fotója kommentárral ! : [link]
[link]Majd teszek fel fotót a fűtőelemről is, vagy megmutatom, ha arra járok.
Tervben van hogy tovább alakítom a vezérlő áramkőrt, hogy a szellőző kapcsoló állása szerint változtassa a fűtőteljesítményt, itt egyelőre csak egy potenciométer forgatásával, külön, kézileg lehet szabályozni.
A fűtőelem teljesítménye közel 200W, ez a pára lefújásához már elég, anélkül, hogy fagyos, hideg szelet kellene befúvatni a járgányba, de még messze van a fűtőradiátor több kilowattnyi teljesítményétől.Üdv .:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #4777 üzenetére
És belülről, vagy kivülről lehet kioldani a csvarokat ??
Mivel belülről, akárhogy is néztem nem találtam a a keret végének belső oldalán sem csavart !
De tény, hogy valami odafogja és a kerékdob oldalról látszik valami csavarnak anyája, de lehet, hogy az a szomszéd csavar, ami a kormányoszlophoz közelebb van és nem tudom, amúgy nem tudom mi a funkciója.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4776 üzenetére
Szevasz
Nem, ennek ahoz nagyon kicsi a teljesítménye, ez csak arra szolgána majd elvileg, hogy a szellőzőbe beszívott és a szélvédőre páramentesítés céljából ráfúvatott levegőt kicsit melegítse, hogy nem fagyos levegőt kelljen befújni, amíg a motor elég meleg nem lesz ahoz, hogy menjen a radiátor !
Szóval ez csak pár fokkal emeli a levegő hőmérsékletét, elvileg annyira, hogy a párát segítsen levinni.
A szabáylozás meg ezért kell, hogy a csatlakozások és szigetelések nehogy szétégjenek, ha a szellőzőt csak a minimum levegő fúváson üzemeltetjük, emiatt nem hül le eléggé a fűtőszáll.
Amúgy mehetne maxon, had melegítsen.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Nallaci #4800 üzenetére
Szevasz
Üdv a fórumon !!!
Ha van egy multimétered azzal tesztelheted !
Tedd 200Ohmos ellenállás mérésbe, az műszer egyik vezetékét a jeladó közös lábához, a másikat pedig az ellenállás huzal kivezetéséhez !
Ha mozgatod benne az úszót akkor az ellenállás értéknek felfelé csökkennie, lefelé pedig emelkednie kell folyamatosan és egyenletesen !Ha össze-vissza változik az ellenállás érték, illetve valamelyik pozicióban végtelen ellenállás értéket mérsz, akkor a két-két, apró csúszó érintkező lehet a bűnös, ami az úszóhoz van rögzítve és közrefogja az ellenállás huzalt mindkét oldalon !
Nekem is az egyik el volt hajolva a másik páros pedig ki volt akadva, így alig mért.
A tartalék jelző vékony, lakkszigetelésű vezetéke pedig el volt szakadva és fel volt tekeredve a házban.Fotókat találsz valahol korábban.
Ha ez mind rendben lenne, akkor pedig a csatlakozóban vagy valahol a vezeték kötegben, netán a műszercsoport paneljén az érintkezési hibát, de ez kevésbé valószínű.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4802 üzenetére
Szevasz
Én nem légtelennítettem különösebben, a cső fékfolyadék tartályra való csatlakoztatása után (el volt törve és szivárgott a folyadék) lassan feltöltöttem a tartályt és nyomkodtam párat a kuplungon és semmi problkéma, legalábbis szerintem.
Igaz, nálam a hengerből nem igen ment ki az olaj, csak a tápcsőből.
A csővel megpróltam trükközni, hogy folyadékkal tele húzzam rá az adó henger csonkjára, de csak összecsöpögtettem mindet fékfolyadékkal, aztán takaríthattam.
És teljesen új hengert veszel, vagy bontottat ??
Ha bontottra gondoltál, akkor lehet, jobb megoldás lenne egy javító készlet és azzal felújítani az adóhengert, olcsóbb és biztosabb is, mint egy lutri öreg, agyonhasznált !
Én a fékföhengerrel jártam így, tönkrement az egyik köre, kicseréltem egy 7000Ft-ért vett bontottra (vagy 5 éve volt), ami hasonlóan öreg lehetett, bírt vagy két évet, úgy, hogy alig használtam, és megint ugyanaz volt a baja mint az előzőnek.
Ezután gondolkodtam, hogy mégegy bontott, vagy legyen egy utángyártott, új, de egyik sem tünt igazán szimpatikus megoldásnak.
Egy bontott kb. hasonló korú, tahát valszeg rövidesen az is megadja magát, ha még éppen megy is, egy utángyártottban meg nem igazán bízom, illetve eredetit akartam betenni, legalábbis külsőleg, kinézetre !
Viszont találtam javító készleteket, kevesebb, mint kétezerért !Ilyet vettem, szétszedtem a fékhengert és kicseréltem benne a szükséges dolgokat és egyelőre remekül működik, remélem, jó hosszú ideig !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #4807 üzenetére
Jah, igen, jut eszembe, hogy próbáltam még egy bontottat mielőtt a felújítottat betettem, ami a járgányban még működött, mielőtt kivettük, de mikor betettem, már hiába vacakoltam vele, nem lehetett rendesen lelégteleníteni, illetve azt hidtem, hogy légtelenítési probléma, de aztán kiderült, hogy annak is ugyanaz a baja, mint amit cseréltem.
Mondjuk pár hónapot állt az a henger üzemen kívűl, még a kiszerelés előtt is, és utána is, az is hozzásegített hogy nálam már nem működött.
Mikor aztán betettem a falújítottat, légtelenítettem, repestem az örömtől végre mikor megnyomtam a pedált és felkeményedett, és utána sem esett be !!!A hibásak mind azt csinálták, hogy hírtelen megnyomásra felkeményedtek ugyan, de hamar elengedték a nyomást és tovább lehetett nyomni a pedált és akkor már elig fogott a fék.
Az első kör dugattyúi koptak el, és mivel a hátsó dugattyúit is az elsők nyomása nyomja be így csak akkor tudtam fékezni, ha totál betapostam ütközési, amikor már a tengely nyomja meg a hátsó kör dugattyúit és így kezd fékezni, viszont egyből érződött, hogy mennyivel kevesseb a hátsó fékhatás, mivel nagyon meg kellett nyomni, ahoz hogy fogjon, ha viszont túl bepréseltem, akkor meg szinte azonnal megcsúszott, szóval igen óvatosan kellett vele közlekedni, de muszály volt, mert éppen akkor volt a motorszerelés.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz lazka222 #4814 üzenetére
Szevasz
Mármint az adott járgány 25 évesnél fiatalabb ??
Az önmagában, hogy egy benzines át van alakítva benzi-gáz üzemüre, az nem befolyásol semmit, legfeljebb a múzeális minősítést, de itt nem arról van szó !
Ha 25 évesnél fiatalabb, és a széritól eltérő, egyedi, jelentős átalakítás van rajta, akkor lehet hobby járműként regisztráltatni, egy benzin-gáz átalakítás az nem ez a kategória.
Mondjuk ha egy trabantból kabriót, vagy platós autót csinálok, az már ebbe a körbe tartozik.Ha 25 évesnél idősebb, akkor pedig mindenképpen lehet regisztráltatni youngtimerként, a kor a fontos és a használat !
Csak ha alkalmi használatú, hobby célú a járgány, akkor fogadják el, személy, teher fuvarozás, stb. üzleti, vagy rendszeresebb használattal nem fogadják el.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #4818 üzenetére
Akkor ez a szomorú kivétel.
Igaz, én is még csak a főfékhengert újitottam fel, abból mindjárt kettőt is, bár csak az egyiket próbáltam, amit beszereltem !
Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy egyik készlet sem volt tökéletes, mindkettőnek másfajta volt a lezáró tömitése, mint amilyen kellett volna legyen, igy az eredetit tettem vissza, csak éppen már szétvágva, mert csak úgy tudtuk kivenni.
Mondjuk igy sem esik ki belőle, mert passzosan illeszekedik és egy szoritő fém gyűrű fogja.Szóval, ha csak ilyen eltérés van a kuplung javitónál, akkor még meg lehet csinálni azt is.
Feleséged jól birja a kiképzést, de azért gondolom, már kicsit ideges lehetett, hogy akkor el tudtok e egyáltalán indulni, vagy sem, mikor még akkor kellett javitani a járgányt !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4842 üzenetére
Nem kötekedni akarok, de asszem, hogy a manuális váltóba kifejezetten nem szabad autómata olajat tölteni, mert ugyan nagyon fonoman lehet vele váltani, egy darabig, de aztán olyan kopásokat szenved, hogy dobhatod ki az egészet !
Tán Templomegere is említette már !Itt egy fotó a cuccról: [link]
A fotón sárgával van bekeretezve a manuális váltóolaj, a mellette levő piros dobozos az pedig az ATF II automata váltó és hidraulika olaj (pl. szervóba) !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #4853 üzenetére
Az az üzemanyag előszűrő ott mintha nagyon fekete lenne !
Mikor cserélted ??
No ez csak egy apróság, de szerintem cseréld !
Amúgy a tűzfal részek és a tűzfal - motortér közötti sarkok egész épnek tünnek, nekem sajnos ott minkét oldalt rohadt, egyiket már kijavítotam saját magam, a másikat, a fékszervó oldalit még nem, ahoz sajnos nagyon neház hozzáférni.
No meg nekem az akkutálca mögött/alatt is el volt rohadva, ott is befolyt, úgyhogy az egész akkutálca rögzítő részt kivágtam és oda hajlított lemezzel kijavítottam.Ezek a finom kis apróságok, amiket nagyon ügyesen a karoszszériásom többek között kihagyott !!!
Ezekre jó, ha Te is odafigyelsz !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Milyen adagolód van Neked ??
Ebből három vákum cső is jön ki !?
A felső, barna az a leállító szelepé minden bizonnyal, de a másik kettő. . . az ?-jel számomra ! ?
Templomegere, Te tudod, hogy mik azok ?
Egyáltalán milyen adagoló ez, mert még ilyet nem láttam !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
Akkor erre valamelyik w124-es gazdi tudna válaszolni, akinek ráadásul szintén automata váltós a gépe, mert ze már tényéleg valszeg a korai w124-esekben alaklmazott technika !
Willix és nem tom ki van még w124-essel itt a fórumon !
De ahogy Tepmlomegere is mondja, nem biztos, hogy dízelnél van annak a csőnek funkciója, bár igaz, adagoló csak dízelen van !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Góliát24 #4882 üzenetére
Az nem lehetett semmi . . . és ahoz képest még egyáltalán nem is volt drága, én simán el tudtam volna képzelni a dupláját érte !!!
Teljesen porcikáira szedni egy járgányt, lepucolni mindent, újra kezelni, cserélni a hibás cuccokat, ráadásul GYÁRIRA !!!, és csak egy millió, az egyáltalán nem sok !
Vagy ez csak a munkaköültség volt és még ezen felül volt az alkatrész ?
Akkor összesen biztosan megvolt a 2 millió.Az nem rossz, ha el lehet őket érni, de én már azzal is megelégednék, ha megtudnám ennek a szélvédő tömítő pasztának a nevét, és a beszerzési helyét !
Köszi !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #4891 üzenetére
Szevasz
Nem tudtam, hogy Te is ismered !
Ok, rendben, legközelebb benne vagyok hogy kinézzünk !Ezt a pasztát Te nem ismered véletlenül ?
De gondolom, ők mindenképpen ismerik, akkor meg majd mindketten okosabbak leszünk, ha megkérdezzük őket !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #4891 üzenetére
Szevasz
Nem tudtam, hogy Te is ismered !
Ok, rendeben, legközelebb benne vagyok hogy kinézzünk !Ezt a pasztát Te nem ismered véletlenül ?
De gondolom, ők mindenképpen ismerik, akkor meg majd mindketten okosabbak leszünk, ha megkérdezzük őket !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #4899 üzenetére
Szevasz
Nem volt kibontva, könnyen meglehet, hogy nekem is vannak ott még problémák !
A koma nem fényezte és még azóta sem lett lefényezve a járgány.
Amúgy a letisztított és friss fémfelületeket én Cinkkromáttal kenem előszőr, jó alaposan, aztán varrat tömítő tapasz, aztán pedig autózománc.
Amúgy amit a koma nagyjából lefújt a külső részeken az tudtommal Neolux volt.Nem is az a leg sarkallatosabb kérdés szerintem, hogy milyen festékkel festik a járgányt, hanem, hogy utána milyen és hány réteg lakkot tesznek rá, egyáltalán tesznek e lakkot !!!
Lakk nélkül ugyan nagyjából fényes a szimpla festék felület is, persze lakkal szebb, de a nagyobb problémá, hogy lakk nélkül hamar tönkremegy a festék felszíne, előszőr lemattul, aztán meg is repedezik, egyészen apró, mikroszkopikus repedéseket képzelj el, és így már a korrózió védelem is romlik !
Legalább is én agy tudom, de nem vagyok szakértője a karoszséria kezelésének és fényezésének.
Ahol én javítottam, külső felületen, ott több két réteg Cinkkromát és vagy 3 réteg autózománc van, részben Neolux, részben más.
Lakkot nem fújtam rá, mivel egyszer majdcsak elkövetkezik a teljes külső fényezése, addig meg csak kibírja.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A nagyobb teljesítményűvel lehet olyan gond, hogy megég a foglalat !!!
Legalábbis nekem volt benn elvileges 100/80W-os H4-es, de az egyik foglalatom sajnos ráégett a csatlakozásokra, le kellett vágni az ízzó lábával együtt !
Amúgy méréseim alapján csak olyan 78/70W-os lehetett.
A sima xenon átalakító készlet aligha hiszem, hogy tartalmazzon ilyen extrákat, hogy az autó mozgásától függően változzon az állása !
Az szerintem egyszerűen csak a H4-es ízzót potló xenon lámpatest, ami tartlmazza a mozgató egységet bixenon esetében, ami nem azt jelenti, hogy két kisülő cső van, hanem egy csak a fényterelő fém lapkát mozgatja egy motor, vagy elektromágnes és ezzel lesz tompított, vagy távolsági az állása !!!
Eddig rendben is van, ennek két hátránya van, nem lehet egyszerre üzemltetni ideiglenesen sem a tompított és távolsági fényt, mivel csak egy kisülőcső van a két ízzószál helyett és fénykürtőlni is csak azoknál a fajtáknál lehet, melyek kisülő csöve mellé beszereletk egy 55W-os normál halogén ízzót is, amit CSAK ideiglenesen, fénykürtként lehet hasznélni, tartós világítsára nem !
Ebből a lámpatestből saját kábel jön ki, mely megy a xenon kisülöcső előtét és vezérlő dobozába és ahoz lehet csak csatlakoztatni az eredeti fényszóró csatlakozókat !
A H4 - bixenon valóban 30-50 ezer körül van, és tényleg 8-10 ezer Ft egy potlámpatest, ha cserélni kell !
Eze a hátrányok és korlátok, amúgy előnyösebb szerintem !
Ha valaki nem a kék, vagy kékes-fehér fényű lámpatetstet választja hanem a meleg-fehér fajtát, ami csak olyan 4400 Kelvin fok körül van, akkor elig különbözik a fénye az eredeti halogénizzóétől, de annál jóval erősebb és ugyanakkor 60/55W helyett tudtommal csak 35W-ot fogyaszt ennek ellenére !!!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4902 üzenetére
Igen, a felső csavarokat csak a lábtér-szélvédő állító toló szabályozót fogják, a fűtés-szellőzés panelt, csak a három nagy anya a tekerő gombok alatt !
Amúgy egyik izzó sincsen a másikkal sorba kötve, 5d arab ízzó van egy madzagon, párhuzamosan felfűzve: jobb fűtés szabályozó világitás - jobb panelvilágitás - bal panel világitás - bal fűtés szabályozó világitás - és mégegy panel világitás, bár azt nem tudom, hová való, mert a panelbe csak kettő megy, de van egy harmadik izzó foglalat is !
Mindegyikbe 12V, 1,2W-os, üveg foglalatos izzó való.
Amúgy sajnos a foglalatok szeretnek kontakthibásak lenni, úgyhogy lehet, beleraksz egy izzót és nem világit elsőre, kicsit mocorgatni kell benne az izzót, illetve meg kell nézni, hogy hogy áll a két visszahajtott kis fém szál !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Erről nem tudtam, hogy felétek hivatalosan nem lehet utolagosan átszerelni !
Tudtommal nálunk ezt speciál lehet.
Az más kérdés, hogy milyet vesz valaki, elvileg nem kell tákolni, mert illeszkedik a H4-es izzó helyébe a H4-es xenon szett.
Házi barkácsműhelyek (vagy sufnituningok) persze kivételek ez alólÉs szerintem ha rendesen van betéve, akkor nem vakit jobban, mint bármelyik gyárilag beszerelt xenon lámpa !
Az más, hogy megigyeltem én is, hogy egyeseknek nagyon vakit, ahol az autó tipus alapján egyérzelmű, hogy utólagos beépítés, viszont ahogy megfigyeltem ott sok esetben a duplaszálas H4, helyett nem bi-xenon tesznek bele, hanem szerintem sima xenont (H7-esnek megfelelő) és igy mindig a teljes lámpa világit, ami országúti fénynek fele meg, ez tényleg vakít !
Egyébként a normál halogén izzók is vakitanak épp ugyanúgy, ha országúti üzemmódban használják, vagy éppenséggel rosszul van, vagy egyáltalán nincs beállítva a lámpatest !!!
És az autók többségén nincs automatikus magasság követés, legfeljebb kézileg át lehet állítani a lámpatestet mélyebb és magasabb állásba, vagy pl. bizonyos 123-asokban is, szintén manuálisan, de már az utastérből lehet vezérelni a fényszóró magasságának állítását.Milliószor figyelem meg, hogy tipukisan a járgányok többségének belső fényszórója vakit, felfelé világit, mivel a legtöbbszőr ezt az oldat törik és vacakul rakják be a lámpatestet !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #4918 üzenetére
. . .Látom, tévedtem, ezek szerint nálunk sem engedélyezett az utólagos xenon, legalábbis házilag.
Ezt nem tudtam, csak azt, hogy a mindenféle, ilyen-olyan neon és egyéb fények, amik azavaróak lehetnek, azok menet közben tiltottak, ez rá is van írva a dobozukra, de xenon szettel még nem volt dolgom.
Baromira sokan szerelték már eddig is át, ha erre ráállnának a rendőrök, akkor bizony kaszálhatnának !!!
Mondjuk azért a sima, de rosszul beállított fényszórós járgányokat is megállíthatnánk, és kötelezhetnék egy KPM vizsgára, mert marhára zavaró amikor csak egy hagyományos, halogén izzós lámpa, de az egekbe világít, és mikor megáll az ilettő mögötted, nem tudod, hogy hová bujjál, hogy a tükrök ne vakítsanak el, díszkivilágítást ad az egész utasterednek hátulról !!!
Engem abszolút nem a tény izgat, hogy most nekem xenon lámpám van és akkor én vagyok a Jani, hanem az, hogy nagyobb, fehérebb fényt ad, valóban jobbak a kontrasztok, színek vele (a nappali fényhez hasonlóbbak), ugyanakkor kevesebbet fogyaszt, mindössze 35W-ot !!!
Be lehet tenni 100/90W-os H4-eset is, állítólag extra fehér, 6000K-es, épp most néztem a neten, de ez kevésbé szimpatikus megoldás, többet eszik, sokkal több a höje, ami nem tesz jót a foncsornak és az össze műanyag alkatrésznek sem.
Amúgy meg a 6000K szerintem reklám, olyan 4500-nál nem hiszem hogy lényegesen több legyen, már ez is túlfeszített szálas ízzónak felel meg, szóval, mikor mondjuk egy 12V-osat működtetnél 15-16V-ról legalább !
Ez persze mégnyagobb hővel jár.Volt ilyen foto izzó is régen, tán TUNGSRAPHOT néven, ami nem 230-ra hanem kevesebbre készült és igen fehéren megy 230-ról (tán 4200K-es) !
Viszont az élettartama, csak nehány 10 óra legfeljebb !!!De úgy is meg lehet kicsit fehériteni pl. egy 230-as ízzót, hogy 230V-egyenáramra kötöm rá, megspékelve kis pufferkondival, amikor is lesz vagy 300V belőle !!!
Igen szép fehéren világít így az izzó, de még ez is csak műfénynek fele meg a fotózásban, ahol is az 5500K fok a napfény szinhőmérséklete a 4000-4500K az pedig az átmeneti, univerzál fénytartomány, ami már túl van a régi műfényfilmek szinhömérséklet érzékenyitésén, amik elvileg a mesterséges, izzós megvilágitásnaál adtak megfelelő szineket (olyan 3000K-nél)
No, mindegy, marad a hagyományos H4-es és kész.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #4912 üzenetére
Hűha !!!
Ez bizony elég brutálul nézki !!!
Nekem azért nincsenek ilyen proiblémák és nem is voltak ekkorák.
Mikor legutoljára, valamikor októberben az járgány alatt feküdtem (a röffenő miatt), akkor szemlélgettem ezekete a részeket is, de látszólag nincs ilyen problléma, legfeljebb kisebb sérülések, rohadások.
Majd egy kiadós, alapos alvázmosás után fogok nekilátni az aljához, hogy megnézzem, hogy néznki és lekenjem az egészet alvázvédővel, illetve kezeljem, orvosoljam az esetleges problémás részeket.
De ehez melegebb idő kell, hogy mosás után még belátható időn belül jól ki is tudjon száradni !Hát, most legalább megújul a Te járgányod is, és biztosan jobban meg lesz csinálva, mint amennyire az enyémet csinálta a kontár karoszszériásom.
Kivéve, mikorra már én megcsinálom az utójavítást, a saját munkámban azért bízom.Apropo, kérdezdd már meg a karoszszériásodat, hogy mit csinál a csavarozási helyekkel, tehát ahol a lemezeket összecsavarozza (pl doblemez feltétele), mert ugye ott mindenképpen sérül a lemez széle és ilyen helyeken kezd el előszőr rohadni !!! ???
Én bezsíroztam a csavarokat, amiket kivettem és visszacsavartam, ezzel is legalább egy időre csökkentem a rozsda képződést mértékét.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #4921 üzenetére
Szevasz
Kibontottam a kézifék retesz szerkezetet, így már (jobban) hozzáférek a bal első sarokhoz is !
Felfedeztem a sarokban némi nyilást, kivételesen nem rohadás, hanem még az előző karosszériás munkája, amit nem kezelt le rendesen és a lemez illesztések és heggesztések között van némi rés !Mindenkienk:
A sarok nem igazán volt tömitve, tény, hogy szinte lehetetlenség hozzáférni, a varrat pedig (mint ahogyan a koma máshol is tette) feltehetően sziloplaszttal volt tömítve !
Namost a sziloplasztos varrat tömítésben az az érdekes, hogy míg a mostani karoszsériásom szidta az előzőt, hogy hogy lehet ilyen hülyeséget csinálni (persze ezt szlenggebül fejezte ki), hogy sziloplaszttal tömíteni, nem csoda hogy tönkrement, mert ez savas eleve elrohad alatta a fém !!!
Ez tény és való, hogy az ilyen szilikongumi tömítők jórésze ecetsavas és savasan térhálósodik, de mikor már befejeződött a térhálósodás, akkor már megszűnik ez a hatás, és már nem savas.
Amúgy meg kell jegyezzem, hogy akármennyire is van igaza a komának, vagy nincs, a tény az, hogy több helyről húztam le ilyen tapaszolást és igaz, hogy a szélein már kezdett elvállni és rohadni, de a jórészsén alatta még majdnem tiszta fém volt, gyak nem volt rajta rohadás !!!
Igaz, alapozva sem volt, mint láttam, ez viszont már hiba, a tömítőt a natur fémfelületre kente, nem kente előzőleg alapozóval.Szóval lehet, nem a legideálisabb tömítési módszer ez, ahogyan az előző koma tette, de mostmár 12 éve és még mindíg jórészt tartott !
És az legalább próbált tömíteni valamivel, ez a mostani koma meg a járgány jó részén úgy natúran hagyta a hegesztett felületet ami mostmár felületi rozsdás, így pucolhatom le, és kezdhetem az egész védelmet.
Magyarul szart az elején még csinált is valamit, aztán már szart az egészre és nem érdekelte !Ennyit az érdekességekből.
A kézifék retesz szerkezet érdekes még más szempontból !
Itt van két fotó: [link]
[link]
Egyrészt kicsit meg van rohadva a doblemez felőli vége, de még a régi beázás és rohadás maradéka, az a legkevevesebb.
A csavart le kelltt vágnom, mivel másképp már nem lehetett levenni.
Viszont a tetejjén levő műanyag burkoló is meg van égve, a kapcsoló pedig teljesen szét van égve rajta !!!
Ez is az alőző karoszériás érdeme, több csatlakozót és vezetéket égetett meg a heggesztések során !
Szerencsére a kapcsolót csak egyszerűen ki kell cserélnem és kész, mivel elektronikailag működik a visszajelzés !
Így legalább mögötte is meg tudom csinálni a felület kezelést és tömítést.Azon törtem még a fejem, hogy ha visszacsavarozom a retesz szerkezetet a doblemezre, akkor megintcsak le kell kennem a csavart a kerék felől alvázvédővel, így megintcsak oldhatatlan lessz, de muszály, mert így nem fog elrohadni és nem fog befolyni a víz !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #4930 üzenetére
Ez egy korabeli gyártott motor, csak megőrizték új állapotában, vagy most gyártott 123-as motor ???
Mindenképpen én is elfogadnám szivesen, bár leginkább, ha korabeli, csak vadi új, gyak használatlan !!!!
Arra lennék kiváncsi, hogyan ment eredeti állapotában ???
Persze ahoz egy eredeti, új állapotú adagoló is kellene, ha ezen nincs !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #4930 üzenetére
Ez egy korabeli gyártott motor, csak megőrizték új állapotában, vagy most gyártott 123-as motor ???
Mindenképpen én is elfogadnám szivesen, bár leginkább, ha korabeli, csak vadi új, gyak használatlan !!!!
Arra lennék kiváncsi, hogyan ment eredeti állapotában ???
Persze ahoz egy eredeti, új állapotú adagoló is kellene, ha ezen nincs !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #4929 üzenetére
No itt a kézifék retesz szerkezet új csavarral !
[link]A régit kivágtam lemezdarabbal együtt, aztán vágtam egy oda illő lemez darabot, ami ráadásul lefedi még a korábbi kirohadt részt is, kifurtam a megfelelő helyen, majd beletettem egy csavart, amit a feje oldaláról a lemezzel összeheggesztettem, így nem kell kulccsal megfogni (nem is lehet), akkor sem fordul el, majd a lemezt nehány pöttyel beheggesztettem a helyére, letakarítottam és lefestettem !
És ez lett a vége !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ráakadtam egy gyári bemutató filmre a 123-asok teszteléséről !!!
[link]
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen