- Gaming notebook topik
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPad topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Projektor topic
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Rohamtempóban nő az érdeklődés az OLED monitorok iránt
Hirdetés
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #2622 üzenetére
Nem is gondoltam, hogy a kormány szervó szivattyú az ilyen nagy nyomással dolgzik, 65 bar ??
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Goliat24 !
Látom, Te is miskolci vagy !
Nem Te jártál tegnap negyedhat környékén a Tesco környékén, Kazincbarcika felöl fehér 123-assal ??
Legalábbis láttam egyet, benne egy fiatal sráccal !
A poén az volt, hogy a 123-as után ment egy újabb, C-s, vagy E merci és kb. egyformán intenzívebben gyorsítottak, a123-asnak, igaz erőlködőbbnek, hangosabbnak lehetett hallani a hangját, de füstjét gyak. nem láttam, viszont az újabb mögötte az biz eregette a fekete kormot !!!
Szóval érdekes, pedig van pár év köztük, az biztos !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Hogyne érdekelne, köszi szépen, már küldheted is !
Köszi az infót, hasonlóra gondoltam én is !
Ha tudsz a fotók mellé, vagy anélkül is anyag neveket is mondani, az még jobb, és hogy mikor mit, hol, hogy kell alkalmazni.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz fecosan #2675 üzenetére
Szevasz
Rendben, ahol lehet, ott én is inkább cseréltettem és a jövőben is inkább cserélni fogom, de sok olyan hely van, ahol nem lehet, vagy nem könnyen és nem érdemes egy kisebb petty, folt miatt az egészet cserélni, na ott kell valami, lehetőleg tartósat alkotni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz sanya116 #2679 üzenetére
Szevasz
Háát, ha azt is elárulod, hogy hogyan kell csinálni házilag, akkor azonnal alkalmazni is fogom !
Házilag legfeljebb azt tudnám elképzelni, hogy adott felületet elkezdek homokkal dörzsölni, de hogy hogyan fújjam, azt egyelőre nem tudom.
Elárulod ??
Egyébként Neked milyen, hanyas a járgányod (azon túl, hogy 116-os) ?
Be írod az aláírásodba ?
Köszi.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz sanya116 #2683 üzenetére
Szevasz
Hát az biz nagy kár, nagyon szép járgány lehetett és szinesítette a palettánkat is !
Kár érte.És hol lehet ilyen hobbi homokfúvó szerkentyűt kapni ??
Egyáltalán mire képes az, mennyire használható, mire szánták eredetileg ?
Mennyire tisztítja meg a felületeket és mennyi idő alatt, mekkora nyomással dolgozol ?A kompresszor az nem gond, meg tudom oldani.
Kösz az eddigi infókat is !
Azért lagálább van egy fotód a 'volt' járgányodról ?
Ha van, tedd fel légyszi.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Goliat24 #2685 üzenetére
Szevasz
Semmi gond, minden bizonnyal elő fogok fordulni még Miskolcon sokszor, egy-kétszer járgánnyal is.
A rendszámra már nem emlékszem, ha egyáltalán figyeltem, magára a járgányra koncentráltam.
Akkor Neked ezek szerint jó állapotú a motorod.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Erre kell koncentrálni, ha kész lessz, akkor jó lesz !
Amúgy, mint olvashattad, sajnos nem vagy egyedül a dologgal, csak annyi a különbség, hogy én 170000-et hagytam ott a kománál, a többi ugyanaz.
Összedobta a belseját, hozzá még össze is gányolta, festék nyomok mindenhol, no meg olyan mocskosan kaptam vissza, hogy azt el sem lehet mondani.
A kárpit részek sem előrefejlődtek, a mocsok mellett helyenként bele is szaggatott, a külseje az nekem is sakktáblához hasonlatos, csak random kivitelben.
Valamit javult az esztétikája azzal, hogy lepasztáztam a múltkorában, meg kitakarítottam nagyjából és szilikonos ápolóval végigtöröltem a belsejét.
A műszerfal az szerencsémre repedés mentesen ragyog, csak egy két festék nyomot kellett róla eltüntetnem, meg kell még majd.
A szélvédöm azóta beázik, mióta a koma hozzányúlt, azt még mepróbálom rajta behajtani, vagy pénz vissza, vagy javítsa meg rendesen és még rohad is végig, aholhozzányult, meg hagyott is egy rozsdafoltot.
A motorházban is a két kritikus sarokban szép rohadást ott hagyott, azt már valszeg én csinálom meg, amúgy a többi részen is halvány barna szeplős már ahol javított és lefestette.
Valszeg azt is már én fogom újra kezelni.
Az alvázát is meg kell tisztítani és újra kell alapozni, tapaszolni, alvázvédőzni, mert mocskosan fújta rá az anygaot és az első nagynyomású mosásnál lepedőkben jön le róla, már ahová egyáltalán jutott.
Azt én sem értem, hogy miért jó egy embernek, hogy rászánják a manit is és oltári szar munkát ad, egy senki az ilyen ember !
Hát, röviden ennyi.
Jah, itt mondom akkor hogy vezessünk mostmár egy listát azokról a kedves emberkékről akiket minden további ember, aki jót akar mgának és járgányának, nagy ívben kerüljön el !!!
És azokat is, akiket viszont érdemes keresni !Messze elkerülendőek a következők:
Elsőnek: Lisztes Péter - karosszériás kokány mester, Debrecen-Józsa (valahol alsó Józsán)Továbbá: Papp József - Diesel service, motor szerelő szintén kókány mester, Debrecen
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A használtautóval én vigyáznék, mert vannak kitűnően kitapaszolt járgányok, amik elsőre kitűnő állapotúnak tünnek, aztán ha megveszi valaki, fél év - év múlva szépen bukkannak elő a lefestett, tapaszzal altüntetett roszdafoltok !
Ja és a többi, motorikus, fék, futómű alkatrészekről nem is beszéltem.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Sezvasz
Akkor szerintem egy kukacosabb, vagy a legkukacosabb vizsgahelyet fogtad ki !
Próbálkozz más vizsgahelyeken.
Előszőr javaslom, hogy keress vizsgahelyeket, hívd fel azokat, majd a szerint, hogy mit mondanak, válasszd ki valamelyiket, ha kell, kérj időpontot, nem mintha jelentene valamit, úgyis kell vagy 3-4 órát várni.
Legalábbis felénk mindíg így van.Nekem sajnos muszály volt a legkukacosabb helyre mennem, mert onnan tudtam csak hosszabítást kérni, és akkor már oda is kellett mennem viszgaázni, az a KPM (közlekedés felügyelet, vagy mi) volt.
Ugyan csóválták a fejüket a vázra is, hiába láthatóan nekem is ki volt lakatolva, igaz az ajtók is, de rossz volt a kézifék, már kopott a kormányszerkezet, lengőkarok, felfüggesztés, stb.
a világítást szerencsére nem is nézték, mert nem biztos, hogy ment volna minden, az összes érintkezés totál le volt oxidálódva a sok állás után és voltak sérülések, összeégések is az egyik lámpatestben.
A műszakiig épp csak nagyjából sikerült rendbehoznom, azóta normálisabban rendbe tettem, bár még van mit javítani rajta, de már rendesen üzemel.
A duda is ideiglenesen volt csak bekötve, előszőr meg sem szólalt, mikor kellett volna, aztán csak megszólalt később.
A lökhárítók gumi sarka még azóta sincs fenn, azt is nagyon csúnya szemmel nézték.De átengedték.
Szóval máshol biztos lazábban meg lett volna.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ha viszont most akkor már lejárt a műszakid, akkor elvileg nem mehetsz már vele, hanem kell kérjél valamelyik vizsgahelyről egy igazolást (régebben az okmány irodában kellett kérni), hogy be vagy jeletkezve vizsgára, ami egyben egy ideiglenes műszaki engedély is a vizsga napjáig meghosszabbítva, így még tudsz vele járni, vagy 2-3 hetet.
Utána viszont mindenképpen vizsgáztatni kell, és ott ahol kérted a hosszabbítást, úgyhogy a szerint válassz helyet.Ha mégsem megy a vizsga, akkor pedig majd később, egy egy napos útengedélyt lehet kérni 2000Ft-os illeték leróvása után (illetékbélyeg formájában, a postán kell megvenni és vinni a vizsgahelyre), ebben az esetben elvileg a telephely és a vizsgahely közötti, egy útra szoló műszaki engedély kérhető.
Azt nem tudom, hogy ezt lehet e kérni többszőr.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Jut eszembe !
Nem kell valakinek véletlenül egy vadiúj termosztát szelep, újfajta vékony tömítéssel, ami a 79 utáni járgányokba jó asszem ??
Nyakamon maradt egy fölös darab, mert rosszat kaptam az autósboltban februárban, a vele adott egy darab tömítő gyűrű nekem nem volt jó, mert másfajta kell, nekem régebbi van. Aztán májusban kénytelen voltam egy másik szelepet kompletten megvenni (Gates), csak úgy tudtam megfelelő tömítéshez jutni, abban érdekes három kül. típusú tömítés is volt és köztük volt a nekem megfelelő is.
Akár ezt a két tömítést is oda tudom adni, nekem nincsen rájuk szükségem.
3000-ezerért odaadom az egészet !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2715 üzenetére
Szevasz
Mármint festékszóróra gondolsz, azt vettél a szerszámnagykerben !?
Igen, a légszálltással lehet probléma, mer nekem is csak sima autópumpa kompresszorom van, annak meg alig van légszállítása, nyomása még van is valamennyi, bár az se sok.
Kicsi, hobby festékszóróhoz megfelelő, éppen, de azzal az eégsz járgányt lefényezni kicsit macerás lenne.
Mondjuk egy-egy kicsi terület festés javítására még használható, vagy kisebb javított rész utánfestésére.
Kösz az újabb felajánlást !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #2722 üzenetére
Szevasz
Köszi szépen a felajánlásodat mindenki nevében !!!
Köszönettel vesszük a lehetőséget és meg is bíználak akkor vele, hogy készíts valami, ahogy Te gondoltad !
Előre is köszi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #2723 üzenetére
Találkozó !
Fogalmam sincs mi legyen vele, nem tudom, ki ér rá, eddig nem volt sok reakció rá.
Én felvetettem a lehetőségét, és továbbra is benne vagyok, támogatom, elég rugalmasan rá is érek, úgyhogy tőlem nem függ a dolog, de mostmár inkább augusztisban kellene valami dátumot kijelölni, mert a június közepe már túl közel van !
Mondjuk lehetne valami augusztus eleje, 5-10 környékén.
Aztán aki ráér, támogatja, szeretné összehozni az jelezze és összehozzuk valahogy, csak kell akkor egy hely, és pontos időpont !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2721 üzenetére
Az jó, illetve nem jó !
Szerinted hogy lehet megoldani a levegő problémát, tusz olyan normál kompresszort vagy valami egyéb célra szánt, pl. vasúti, vagy teherautóban levő légsűrítő, ami rendelkezik megfelelően nagy légszállítással ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Goliat24 #2726 üzenetére
Jah, az IFA konkrétan bennem is felmerült, mikor teherautóra gondoltam, mi más is lehettett volna elsőre.
De most jutott eszembe még egy ötelet, de tulajdonképpen a Te megoldásod is hasonló volt, csak tovább volt fejlesztve !
Szóval elsőre valamilyen gázpalackra gondoltam, lehet CO2, vagy N2 is, mindegy, aztán eszembe jutott, hogy lehetne sűrített levegős palack, és a Te megoldásod végülis ez volt, csak ráadásul már a tölése is meg volt oldva.
Odáig én is eljutottam, hogy a palackot fel kéne tölteni , és ott az is jó, ha a kompresszornak kevés a légszállítása, csak legyen elég magas nyomása, legfeljebb sokat kell várni, de arra nem volt tippem, hogy konkrétan milyen kompresszoral tudom ezt megoldani.
De a bojler nagyon jó ötlet, vagy egy 120-150l-es tartály !
Kár hogy már nincs meg Neked, meg kár hogy aug. elején épp nem érsz rá, nem mintha még bármi is el lenne döntve. . .
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Puttyos #2734 üzenetére
Szevasz
Az nagyon jó !
Ha valahogy, videomegosztó, mél, vagy lemez + posta el tudod juttani, az nagyon jó lenne, mindenképpen érdekel !!!
Hátha, az élvezeten kívül valami hasznosabb, érdekesebb műhelytitkot is el lehet belőle lesni !
Ha kell, küldök lemezt.
Köszi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #2735 üzenetére
Nem rossz, csak sajnos, ahogy sejtettem, olyan gyorsan, felületesen, csak egy egy mozzanatot mutatnak meg a munkákból, csak felvillanáts szinten, nem mutatják végig az egészet, szóval ebből sajnos nem tudom meg pl. hogy a szélvédőt hogy cserélték ki, egyáltalán milyen fajta volt és mit kapartak ki, mit nyomtak be a tömítésnél, hogyan, hova ?!!!
Ez a baj az ilyen műsorokkal, csak fel-fel vilantják a dolgokat, de azért jó volt látni, ilyen tempóval, ahogy, látszólag játszi könnyedséggel kijavították a hibáit, szervizelték a motorját !
Másik, hogy ugyan valamelyest értek angolul, de azért ez még magyarul is szép tempó, ahogy a fazon beszélt, szóval csak el-el kaptam belőle részleteket, azért magyarul az igazi !
Mindenképpen köszi, hogy belinkelted !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Csütörtökön voltam a motorfelújítást végző szerelőnél, megbeszéltem vele, hogy ez így nem ok, a kompresszió szar a mérés szerint, a sűrűbb olaj trükk sem jött be, szóval nincs más hátra, mint szétszedni a motort és szemrevételezni, mérni az alkatrészeket, hogy mi nemstimmel, mi nincs a helyén, mi kopott már el ???!
Hétfőn megyek a szerlőhöz és akkor elvileg, remélem gyakorlatban is megtörténik a szétszedés, megbeszéltem a fazonnal, hogy végig ott akarok lenni és fotózok is mindent !
Tegnap elmentünk Veresegyházára vasútmodell kiállítást néztünk meg.
Autópályán mentem, de tartósan csak 110-el, a hivatalos utazótempójával mentem, előzéseknél gyorsítottam csak, max gáz állásban egyik alkalommal 125, következőnél 130-ra gyorsult fel, de nagyon lassan, nehezen.A poén az, hogy 60nál elkezdtem gyorstíni a jól átmelegedett, de a hőfokmárő szerint csak normál hőmérsékletű motorral és csak azt vettem észre, hogy már padlógázt nyomok neki és a mutató a csigánál is lassabban kezdett csak emelkezdni a 60-ról !!!
A jól beállított, kopott motorom is sokkal energikusabb volt, mint ez, ez egyszerűen szar !
Megint volt olajfogyasztás, ezért vettem egy flakon olajat a benzinkútnál, tankolás és olajpótlás után mentem ki a kútról.
Hátranéztem és csak szőrnyülködtem, eszméletlen kékes, fehér füstfelhőt produkált.Aztán az út úgy felétől kezdve megváltozott a szaga és kevesebb volt a látható füstje, olyan kerozin, petróleum szagúvá vált a kipufogó gáz, akorábbi aszfalt szerű, eszméletlen büdosről.
Visszaindulás előtt ellenőriztem a motorolajat, valamivel kevesebbet kellett utánatölteni és az volt az érdekes, hogy az olaj a nívó pálcán nem fedte az egész felületet, hanem összefutott a közepére, mintha nem tapadna, nem kenné a felületet !!! ??
Ilyen volt melegen, majd visszaindulás előtt, lehülve is ???Amúgy a benne levő 20W50-es olaj keveredett Mol 15W40-es Diesel olajával, arról nem szólt a flakon, hogy szintetikus é vagy sem, de feltélezem, hogy nem.
Szóval lehet, hogy a két olaj nem szereti egymást ??
És az lehetséges, hogy a motorolajba valahol üzemanyag, gázolaj keveredjen ??
A szag változásból jutott eszembe, és akkor érthetőbb lenne az is hogy összefut a pálcán, nem ken rendesen.Ki tudja megmondani, hogy melyik fajta adagoló olajozása megy a motorról, szóval azzal közös és melyiké önálló ??
Próbáltam a szervízkönyvben valami infót találni, amit találtam, a szerint az MW szivattyú motorral közös kenésű, az M/RSF pedig önálló kenésű.
Erősítse, vagy cáfolja valaki, egyébként az adagolómon nincs látható kenőolaj vezeték.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #2737 üzenetére
Sezavasz
Örültem,h ogy magyarul is meg tudom nézni, erre blokkolva van !!!
Ugyan milyen szabályzatot sértett meg az anyag, netén szerzői jog ???
Tedd fel valameyik másik videimegosztóra, mondjuk a Youtube-ra, onnan csak nem tüntetik le, pláne magyar nyelven.
Mindenképpen köszi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #2745 üzenetére
Szevasz
Ez nagyon jó szerzemény volt akkor, a fazon is rendes volt, hogy nem kért érte pénzt, hanem odaadta, hogy legalább Te akkor megmented, ritka manapság az ilyen !!!
Más:
Most este nagyon felhúzott egy barom állat, a zebrán majdnem elütött, pedig hárman is mentünk át !
[OFF]Egy picit sem lassított, ment vagy 70-nel legalább, sőt mé éppenhogy gyorsításban volt és inkább átment kicsit a szembe sávba centikkel mögöttünk.Meglehetősen moderált, visszafogott ember vagyok, de az ilyen esetekben már egyre nehezebben bírom, egyre nagyobb a feszültség bennem, legszivesebben kiszedném a komát és a fejét a saját motorházán verném szét és egyszer annyira felhúznak, hogy meg is teszem, pedig sohasem volt még erőszakos cselekedetem.[/OFF]
Nyugtassatok meg, hogy ez csak egyedi eset, csak én látom ilyen rosszul a dolgot. . .
De ha nem így van, akkor nem tudom hová tartunk, mert a városi közlekedésben egyre több ilyen brutális, erőszakos megnyilvánulást tapasztalok.
Nagyon tetszik a 300D 5 hengeres motorjának zenéje és kétségtelen jobban lehet vele élvezni az utazást, nem erölködik annyira, mint a 200D, ezzel a nagytömegű kasztnival.
Bár ahoz, hogy én lecseréljem a 200D-met, ahoz már legalább egy turbódízel 300-as kellene.
Ez a ragaszkodás, még ha lehet, kicsit kóros is.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #2748 üzenetére
Biztos hogy van benne külön kenő olaj is, elvégre a gázolaj nem ken minden alkatrészt, csak a kis dugattyúkban és az útjába ejtett szelepeben van gázolaj, a többi rész nagyon hasonló a motor felépítéséhez, itt is van a főtengelynek megfelelő hajtó tengely és a dugattyúknak, amik a GO-t tolják a csövekbe hajtókaruk, stb. és ezeken a helyeken nincs GO, ezeket a motorhoz hasonlóan kenni kell, ezért kell a motorolaj bele !
A szervíz könyv is említi a kenőolaj csatlakozást és hogy az új adagolóba, vagy felújított, javított adagolóba 0,4 l motorolajat kell tölteni.
Csak az a kérdés, hogy most ami nekem van, az melyik fajta - bár azt sejtem - de hol van az olaj leeresztő és a betöltö csavar ??
Ma tanulmányoztam tüzetesebben, de nem leltem meg a pontokat, legfeljebb talán a leeresztést.
Az tény, hogy azokat a részeket, melyeket a GO ken, ott szerepe volt a kénnek, a kénesebb jobban ken, de ha már nincs kén, éppen azért érdemes kicsi motorolajat keverni az üzemanyaghoz.
t.zsolti ismerőse 1:100 arányban szokta keverni motorolajjal, gondolom, 4 ütemüvel.
Szerintem azzal is lehet, de lehet, hogy a kétütemű motorolaj is jó hatású és az kifejezetten arra készült hogy üzemanyaghoz adva fejtse ki kenő hatását, majd elégjen a hengerben (mégha eredetileg benzinhez és kétüteműhöz szánva is)
De akár lehet mindkettőből benne, az tuti, hogy ken.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Puttyos #2754 üzenetére
Szevasz
Valóban iagazd van, hogy ki van, volt az találva annak idején, csak akkor még az üzemanyag is más volt !
Sokkal kevésbé tisztítgatták, benne volt minden, ami ugyan télen lehet okozott némi gondot a gázolajos járgányoknál, de meg votl a kenés, az tuti !
Vizsont mostmár kivonták a GO ból is a paraffint, kitudja milyen, kenéskor szóba jöheti cuccokat és a kén tartalom is jelentősen lecsökkent, ami igaz, hogy környezetvédelmi szempontból nagyon jó, csak hogy annak nagyon fontos kenő funkciója volt mind benzin, mind GO esetében !!!
Szóval itt a probléma, ami tényleg reális, sok benzines AC pumpája és ki tudja mije ment még szét a szuper tiszta üzemanyagoktól a szintetikusról már nem is beszélve !
Szóval azért jogos és reális a kenőolaj, vagy valami hasonló cucc használatának felvetése, pláne ezekben a régebbi járgányokban, de az újakra is érvényes.
Az ólomnak is volt állítólag valami kenő funkciója is a benzinben a mellett, hogy fokozta a kompresszió tűrését az üzemanyagnak.
A szelepeknél képezhetett valami réteget az elégő ólom-tetraetil vegyület valami köztes terméke, ami javította a felfekvő felület tömítettségét és puha anyag lévén valami kenő, kitöltő, felületelválasztó hatása volt, szóval nem engedte, hogy a szeleptányér felfekvő felülete jeletősebben súrlódjon a szelepülés felületével !Legalábbis ennyit tudok róla, valami biztos volt benne.
Ezt ugyan az olaj használata az üzemanyaghoz nem pótolja, de az üzemanyag rendszer alkatrészeit, a szelepeket, pumpákat azt viszont biztos hogy keni !Igen a zöldkártya jó kérdés, legfeljebb, mikor viszi a gazdi a járgányt, akkor nem tesz bele semmit, csak tiszta üzemanyagot.
Bár én szoktam egy Mol adalékot használni, és sohesem vacakoltak még, már amikor tényleg mérték is.Röviden ennyi.
Nekem mindíg hossza a kifejteni valóm.Üdv:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #2755 üzenetére
Szevasz
Igen, ezt csak megerősíteni tudom, én is tapasztaltam, hogy utánfutóval, cuccokkal együtt is egész jól megy, alig gyengébben gyorsul, mint anékül, tahát nyomaték az van, csak lassú a motor eleve, de ezek a korábbi generácós dízelek voltak, hozták a dízel előnyét a benzinessel szemben, a nagy nyomatákot, de csiga a gyorsulásuk eleve.
Sőt, ebizonyos szempontból még kezes bárányabb egy kis terheléssel, mint anélkül.
Nézd csak meg, hogy üresben egy kövér gázfröccsel hogy kezd el gyorsulni a motor.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Fenébe, ma lett volna a nagy nap, mikor szétszedik ezt a vacakul felújított motort és talán meglátom benne, hogy mi a probléma, de állítólag elfelejtette a szerelő, hogy ma még van egy másik járgány is, holnap meg én nem érek rá, így leghamarabb szerda lesz.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #2760 üzenetére
Hát igen, ez az, nekem is pont ilyen volt a kopott motor a legjobban beállított állapotában, ehez képest ez csak kinlódik, erőlködik, okádja a füstöt, egyszerűen borzsasztó.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
* TALÁLKOZÓ *
Nyilatkozatokat és javaslatokat várok, mihamarabb !!!
Lesz ebből valami ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz sanya116 #2736 üzenetére
Szevasz
Bocs, de nem jött össze a dolog, sok dolgom volt és marha fáradt voltam, így sokminden csúszott és elmaradt.
Esetleg ha Neked a holnap délután 17 környékén, vagy utána jó, akkor át tudnék menni hozzád !
Szerdán szervízbe megy a járgány, aztán legalább egy hétig nem lesz.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Gratula és üdvözöllek a 123-asok büszke és boldog tulajdonosai között !
Igen, állítólag valahogy sehogyansem tudják a szerelők az előtöltést jól beállítani, akár műszerrel nézik, akár hangra, füstölésre !
Az előtöltést és a szelepeket is be szeretném saját magam állítani, ha végre egyszer már rendben lesz a kompresszió, de amíg garanciális dolgom van a szerelővel, addig nem nyúlok a motorhoz.
Az adagolót is renoválni szeretném, leszedni, szétszedni a tömítéseket megvizsgálni, cserélni, amit kell és rendesen kipucolni az egészet és olajat cserélni benne.Az üzemanyag szivattyút is rendbe kell tenni, legalábbis a kézi része az szar, ömlik belőle a gázolaj ha megmozdítom.
Aztánm az összes olajat ki akarom cserélni, mert a szerelő az 100%-ra veszem hogy n em cserélte ki, hiába mondtam neki anno, szóval az a biztos, ha én magam megcsinálom.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #2782 üzenetére
Szevasz
Ha a lánc megnyúlt, akkor a szelepbeállítások is elmásznak, az eredeti beállításhoz képest, késve nyitnak és késve zárnak.
A másik, hogy ha már jelentősebben megnyult a lánc, akkor félős, hogy egyszer csak szakadni fog és akkor annyi a mototornak, szóval javasolt lecserélni !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #2798 üzenetére
Szevasz
A video sajnos már valami miatt nem tölthető le, légyszi tedd már fel mégegyszer !
Én is gondolkoztam már azon, hogy a kartergázt nem kellene visszavezetni a légszívó torokba, mivel olajos égésterméket kever a tiszta levegőhöz és ezzel rontja a hengerben zajló égést. Az pedig fogyasztás növekedéshez is vezethet.
Ez szólna a szűrés illetve az elvezetés mellett.Viszont van egy másik szemlélet is, miszerint a visszavezetett motorolajos gázból a motorolaj részt vehet a henger és a szelepek kenésében, ami miat is lehet, hogy olyan hosszú életűek ezek a motorok.
Ez meg a szűrés ellen.Ki-ki döntse el, hogy szerinte mi a jó !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2799 üzenetére
Szevasz
Azért az, hogy a hengerek, nem csak maguk szívják, kényszerből a levegőt, hanem a turbó is tölti az mindenképpen jbb égést sejtet, feltéve, ha nem nyomunk neki padlógázt, mert akkor tényleg gyárkémyénnyé és GO temetővé válhat.
Az amúgy teljesen igaz, hogy így időegység alatt több gázolajat tud ugyanakkora térfogatban (3 l) elégetni, tehát ha kihasználják a 125 pacit akkor kb. 1.4-szer fog többet enni a szívó 300D-nélAzért szivesen kipróbálnék egyet, hogy az én vezetési stílusom mellett mennyit enne ?!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Amúgy most jöttem a mototrszerelőtől !
Eddig annyira jutottak, hogy levették a hengerfejet és látható benne, hogy mninden kipufogó üregben a szelepszár vezető becsatlakozásánál a gáz áramlásának megefeflő irányban olajos a felület, tehát a szelepszár szimmeringeknél valami maitt ömlik be az olaj és a forró, távozó kupufogógáz elkezdi égetni azt, ettől füstől fehéres kékeset és ettől olyan oltári büdös !
Azt nem tudom, hogy azok a sziommeringek miért nem fogták meg az olajat, de tesznek rá újakat. A szelepvezetőketz is kivették, de úgy tűnik, azok teljesen rendben vannak, úgyhogy vissza is nyomták a helyükre.
Ezzel az olajfogyasztás feltehetően orvosolva lesz, de még akkor is ott van az alacsony kompresszió.
A főnők azt mondta, hogy gyanakszik valamire - azt egyelőre nem mondta, hogy mire - honap legalább egy dugattyút kifűznek, arról ki kell derüljön, mi a probléma forrása.Remélem, holnap meg is történik és kiderül az is, amúgy rendesnek nézett ki a henger belseje és a dugattyúk felszíne, látszott a hornyolás nyoma is jól a henger falán.
Kiderült egy másik dolog is, hogy a másik szerelő nem cserélte ki az egyik vezérműlánc feszítőt, vagy vezetőt, pedig már be is van maródva a felszíne és ahogy mondja, az nem a felújítás óta megtett 2000km alatt kelekezett !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #2833 üzenetére
Szevasz
Ezt garanciában csinálják, legalábbis arról volt szó, csak a közben észrevett, erősen megkopott láncfeszítőt, amit a másik komának cserélnie kellett volna felújításkor, azt kell kifizetnem (10300Ft-ot mondtak rá).
A problémám csak az, hogy tegnap kivették a a dugattyút az egyes hengerből és szemrevételezték, talán még mérték is, látszatra rendben van, az első kompresszió gyűrűig tiszta korom a dugattyú, de az első és második gyűrű között már nincs korom, csak egy pici, egy rövid szakaszon, valszeg ott van az első gyürü rése.
Bele próbálták a levett első gyűrűt a hengerbe, kb. 1mm a rés. Ez normál érték ?
A dugattyú a lejjebbi részeken teljesen tiszta, ami kicsit zavar, hogy a két oldalán van egy-egy sötét zóna, aminek a felületén már látszik kicsi kopás, tehát ott már fém színű kezd lenni !!
Ez arra utal számomra, hogy a dugattyú kicsit két oldalra kovályoghat a hengerben, nem tudom, hogy ez normális e 2000km után ??
Arra, hogy csak 22 bar a kopmresszió nem igazán tudtak mit mondani, inkább azzal próbáltak érvelni, hogy az nem annyira lényeges, attól is függ, hogy teker az indító motor, mennyi levegőt tud szívni a motor (amúgy nincs a szívó torokban semmilyen szelep, tehát 100%), és hogy az 50 bar-os múszerben lehet 60 bar-os beosztású papírt használtak és ezért mértek kevesebbet ???
Ez szerintetek reális, hogy egy Mercedes hivatalos szakműhelyben nem tudják, hogy kell kompressziót mérni és adott múszerhez nem megfelelő skálát használnak ??
Én nem nagyon hiszem.
Szóval arra gondoltam, hogy ha mást nem tudok a komával kezdeni, akkor a szavát kérem arra, hogy szerinte akkor ez a motor, ilyen értékekkel biztosan be fog indulni -10-ben is !!!
Amúgy a dugattyú falán szépen látszik a hornyolás, de ezt már írtam asszem és ami új, hogy a hengerfejet állítólag megint utánmarták, mivel hogy a szelepvezetők ki lettek véve és így a szelepek már nem zártak tökéletesen. Amúgy vákuumtesztelték tán a hemgerfejben a szelepeket és így már tökéletesek.
Sajnos jövőhétre tolódott az összeszerelés további része, én meg nyaralni megyek, de telefonon még megpróbálom megbeszélni a fazonnal ezt a hideindulást és hogy ne megint 20W50-es olajat, hanem normális 15W40-eset tegyenek bele.
Röviden ennyi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Gaming notebook topik
- Router gondok
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Windows 11
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ukrajnai háború
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen