- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Milyen videókártyát?
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- iPad topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen notebookot vegyek?
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Új Philips Evnia monitorok érkeznek a játékosok asztalaira
ph A 180 Hz-es IPS panellel szerelt modellekkel azokat célozzák meg, akik nem akarnak sokat költeni.
-
Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
it Az 1,7 billió dollárt kezelő norvég állami vagyonalap jelezte: nem szavazzák meg Elon Musk 56 milliárd dolláros juttatási csomagját a Teslánál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5208 üzenetére
A régebbi swiftek elég jók a maguk kategóriájában, nem hallottam még sok gondot róluk, legfeljebb a karosszéria kezd 10 év fölött láthatóbban korrodálni, fogyasztásban igen jónak tudom őket, pláne a kis 3 hengeres 1000-eset, és a motorjuk elég starapabíró..
Mondjuk ha ütik vágják, akkor valszeg hamar széthullik, de megkimélve sokáig jók.
A mai swiftekkel már nem szimoatizálok, számomra már túl modern jellegtelen a formájuk, a régebbi még sokkal elegánsabb volt, az még tetszik is.
Dízel suzukit viszont nem vennék, azzal nagyon nem szipmatizálok, gyenge alkotmánynak tűnik, mércsak ezért is, mert kollegámnak volt és vettem észre rajta furcsa jeleket viselkedéseket.
Melegben, izzítás ellenére sem indult elsőre, hamar füstőlni kezdett, aztán egyszer csak cserélte is a koma, csak annyit tudtam meg tőle, hogy "cserélni kellett ".Az viszont tény, hogy amit a 123-asok nagyrésze kapott és amennyi ideje már, szinte mind 25 év felett van már, azt tagadhatatalan nem sok autó viselné el, de ezeke még így is autók maradtak, és még a jobban lehajtottakat is kisebb anyagi befektetetéssel és nagyon sok gondos munkával egész szpen helyre lehet még hozni, ami pedig az alkatrész ellátást illeti, az majdnem páratlan, nem sok olyan ennyire idős atóról tudok, amihez még bőven lehet kapni, gyak, mindenféle alkatrészt !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5214 üzenetére
Igen, a 200D az elég komótos, geynlgcske, hamar az az érzpésed városban, hogy ha próbálod vele a forgalom dinamikáját tartani, hogy agyon hajtod a motort, már bőg !
És az tény, hogy ennek kopik legjobban a motorja, mivela teljesítményéhez képest ez van a legjobban megterhelve !
Szóval a türelmesek autója és motorikusan is jó állapotú 200D-t találni az már igen nehéz az említett okok miatt.
A 240D már jobban bírja, de az többet is eszik és annyival nem megy jobban, a bizotsítása meg már ugyanannyi mint egy 300D-nek, szóval én is inkább a 300D-t javaslom, A szerelőmtől is (akinek szintén az van) és T.szoltitól is gyakorlatból tudom, hogy kevesebbt eszik és sokkal jobban megy, szebb hanggal is, mint a másik kettő, hiába jóval nagyobb a hengerürtartalma !!!
Igen, gyártottak 300D Turbófeltöltős változatot is, de az elég ritka !
Igaz, jóval nagyobb a teljesítménye mint az összes többi dízelé, tehát sokkal jobban lehet vele élvezni ezt a tömeget, amit ennek a típusnak a váza jelent, pontosabban, azon már alig lehet észrevenni, hogy mekkora az autó,
viszont jóval költségesebb, ha a motor valamiért javításra szorul, eleve az öt henger dárgább, mint a négy, ha kisebb, vagy nagyobb felújítás válik szükségessé (ez persze igaz a szívó 300D-re is), másrészt a turbó feltöltő alkatrészei állítólag igen drágák, és bontóban nem igen szerzel, ha igen akkor is igen megkérik az árát, mivel igen ritka !De ha tudsz egy ilyet szerezni, az viszont különlegesség, én szivesen kipróbálnék egyet, de senkinek sincs a környezetemben, sajna.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #5213 üzenetére
Az biztos, a 123-as olyan mint egy faltörő kos !!!
Egyszer mikor nagybátyjám ült a jágányban és szerelés után gurult ki egyik ismerősünk garázsából, kicsit meglódult a járgány, mivel lejtős a garázs előtt a talaj és mivel nem szokta vezetni, nem szokta meg a járgányt, hírtelen nemtalálta a kéziféket, és idegességébe a fékre sem lépett rá időben, ráadásul nem járt a motor, tehát nincs szervó, a féket igen nehezen lehet olyankor betaposni,
így nekiment a szemben levő garázs oldalfalának, ami kishilyán betört !!!Szerencsére csak egy pici repedés keletkezett benne, de valszeg nem sok hílya volt, pedig csak gyalogtempóban gurult a járgány !
a járgányon csak annyi látszott, hogy kicsit kilapult a lökhárító, a jellegzetes orrhegye kicsit meglapult.Aztán később próbáltuk kicsit visszahúzni úgy, hogy egy négyümetű trabicsekkel elé álltunk, abba beült négy ember súlynak, majd kötelet a lökhárító közepére kötve a járgányban a féket bnyomva próbáltuk visszahúzni, de így is a trabicsek kapart meg és csak kicsit mozdult vissza a lökhárító !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Azért kiváncsi lennék, hogy a mai technikát részben ötvözve (tuningolva) egy ilyen régi w123-as motorral, mit lehetne belőle kihozni !
Mondjuk egy mai intecooleres turbó feltöltö és minden egyéb ami külsőleg segiti a motor működését !
Esetleg akár egy egyedi ötlet alapján kicsit áttervezett motorral, kicsit változtatott előkamra, hengerfej, dugattyúk, stb.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Igen, a hátulján van egy, két csavarral rögzitett fekete doboz (eredeti), vagy kisebb kupak (újabb, utángyártott), ha a két csavart kitekered akkor jön ki belőle a szénkefékkel együtt !
Ha nem leled, teszek fel fotót !
Sok sikert !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek !
Az elmult hétvégén törtem a fejem azon a vízszűrős olajleválasztón, amiről már volt szó korábban itt a topicban és volt is linkelve a cikk !
Kipróbáltam úgy, ahogy ott le volt írva, kb. 1000 kilóméter alatt az edényben nem gyült semmi olaj, mégcsak oljos sem nagyon lett az edény fala (mondjuk az én mototorom most nem jó tesztalany, mert szerencsére nem sok a kartergáz, teljesen szintelen, nagyon kevés olajat fúj ki), helyette az edényből kivezeteő, a légszűrőbe visszavezető cső elején csapódott le egy kis fekete olaj !Ebből két dologra következtettem
1. hogy az edény, mivel vastag műanyag falú, jó hőszigetelő, ezért nem hideg a belső fala és így nincs rajta olajlecsapódás, helyette a kijövő cső elején, ami vékony, és áthül, ott csapodott le,
2. hogy a gáz az edényben túl lassan áralik és az apró olajcseppecskék mennek áramolnak tovább a gázzal, nincs kellő lendületük, hogy nekicsapódjanak az edény falának és rátapadjanak !
Amikor ehez szedtem össze a dolgokat víszszerelési, hidraulika, fűtés szerelési boltokban, az egyik helyen mondta is a fazon, miután megtudta, hogy gázból szándékozok apró folyadék cseppeket leválasztani, hogy az edényben a gázáramot meg kellene pörgetni az edény fala mentén, nagyobb sebességgel, hogy a forgás során a folyadék cseppek a centrifugális erőnél fogva nekicsapódjanak az edédny falának !
Törtem a fejem, hogy ezt megvalósítsam ebben a műanyag vízszűrő házban, és közben eszembe jutott két másik megoldás is, ami növelheti a hatékonyságot az olaj gázból való leválasztásában.
- Egyik, hogy a fém szűrőkosarat, amiben van a rézdrót, azt egész a szűrőház aljára leviszem, hogy a gáznak hosszabb utat kelljen járni az edényben.
- Másik, hogy az olajos gázáramot, neki kellene nagyobb sebességgel csapatni az edény falának, hogy az apró cseppeknek is legyen akkora lendületük, hogy a tehetetlenségüknél fogva az edény falának csapódjanak és ne menjenek tovább a gázárammal !
Ez utóbbit tudtam egyelőre megvalósítani az éppen otthon levő vizvezeték szerelési eszközökből, egy 1/2-es toldó és könyök darabbal nekivezetem a gázáramot az edény falának, 3-4 milliméterről.
Mentem azóta egy rövidebb és egy hosszabb (200km) utat és már a rövidebb út alatt is látszott, hogy a fal felületre azon a kicsi helyen, kicsapódott valami, mintha párás lenne az edény fala.
Aztán most a hosszabb út után már egyértelműen látszik, hogy a falon a cső szájától lefelé, egészen vákony rétegben olajlefolyás van, tehát választott le olajat a gázból !!!Majd fótokat is mellékelek az leíráshoz.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #5238 üzenetére
Sajna az fogyóeszköz.
Nekem is kellene 3, csak egy működik mióta a karosszériás "maestro" dolgozott rajta !Vvalahogy csináltatni kellene, vagy gyártani házilag, mert előbb-utóbb elfogy a maradék használt is !
Kösz az infót mindenki nevében !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #5241 üzenetére
Te, Zsolti !
Nem tudsz olyan mestermbert, aki meg tudná faragni a szükséges pár alkatrészt az ajtónyitás ahatárolóhoz ??
Ha lenne valaki, aki jó minőségben megcsinálná, szerintem annak is megérné, mivel vagyunk egypáran, akiknek kellene, vagy előbb-utóbb fog kelleni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi mindenkinek !
A hétvégén motort mostam, no nem kivülről, hanem belülről !
Volt otthon már megvéve vagy két éve egyx flakon motoröblítő lötyi, azt használtam fel.
Az ugyan igaz, hogy fel volt újítva a motorom, de sajna nem tisztították ki mindenütt, csak ott tisztult meg, ahol éppen dologztak rajta.
Azóta én is tisztítottam ahol tudtam, kitisztítottam a szelepházat és a karterkivezetőt, meg az olajteknőt és az olajszivattyút, amennyire értem.
A régi olajhoz hozzátöltöttem üzemmeleg motornál ezt az öblítő lötyit, aztán járattam alapjáraton 5 percig, ahogy elő volt írva, majd lengedtem az olajat, egészen addig, míg már csak csöpögött, az olajszűrőt kicsit megemeltem közben a szűrőházban, mivel ott meg tud rekedni egy kis olaj.
Aztán visszatettem a szűrőt a helyére, de még nem cseréltem, majd feltöltöttem egy friss, olcsó olajjal és elmentem egyet járni (vagy 15 km-t).
Utána megint leengedtem az olajat teljesen, közben kicseréltem a szűrőt, majd feltöltöttem egy jobb minőségű friss olajjal.
A "mosó" olaj lecserélésekor már nem érződött az öblítő folyadék szaga, feltehetően eléggé kimosódott.
Két észrevételem volt közben.
Egyik, hogy szétesett az olajszűrőm, a felső és alsó része külön jött ki a házból, remélem azért még szűrt !
Másik, hogy a "mosó" olaj is feketén jött ki, és mikor betöltöttem a második olajat és megnéztem az olaj szintet a pálcán már barna volt az olaj, annak ellenére, hogy még be sem indítottam a motort !
Szóval úgy tűnik, hogy oldott fel jó adag lerakódást az öblítő, kell majd vagy 2-3 olajcsere mire nagyjából kitisztul majd a motor.
Egyelőre most járok ezzel, aztáén majd vagy 1500 km után megint csinálok egy cserét.
Azon is elgondolkodtam, hogy az olajszűrő nem jelent e nagy ellenállást a motornak, mivel igen apró nyílások vannak a felső részén, amin csak jelentős nyomással mehet át az olaj, és jelentős energiát emészhet fel !!!
Lehet, legközelebb veszek egy gyárinak megfelelő Mann szűrőt, hogy megnézzem a különbséget és kipróbáljam azt is !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5248 üzenetére
Ez a fajta tetszik nekem is !!!
Akkor ezt nevezik klasszik felninek ?
Láttam olyat is aminek a belső küllős része arannyal, vagy inkább óarannyal volt lefestve, úgy mégjobban nézki szerintem !
Csak hát szeretem az eredeti dísztárcsát is, azzal olyan klasszikus, bár kicsit régiesebb kinézetű a járgány, ezzekkel pedig elegánsabb, de hát nem lehet egyszerre mindegyikkel járni, meg állandóan cserélgetni sem, felemásan meg végképp nem, szóval én már maradok a hagyomásnál.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi mindenkinek !
Egy kis érdekesség:
Egyik haveroméknak régóta volt Ford Sierrájuk, kiváncsiságból utánanéztem már, hogy azoknak mekkora a teljesítményük.A régebbi, 2,3D szívódízel Sierrának 2304 köbcentivel volt 66LE a teljesítménye, amúgy a hevromék példánya épp egy 5 fokozatú váltóval felszerelt volt és nagyon jó volt benne az 5. fokozat, mondjuk elég toleráns volt a motor, mert még városban, 60-65 km/h-ánál is viselte, igen alacsony fordulaton.
Amúgy a poén az, hogy ez egy 82-es techniak és a 76-os, de méginkább a 80-as techniákjú w123-as mercédeszek verik teljesítményben !
Pedig azt hidtem, hogy fordítva van.Utána lecserélték egy 1,8-as turbódízelre, arról is azt gondoltam, hogy a mai járgányokból kiindulva van vagy 85-90LE a teljesítménye, de csak 73LE az 1750 köbcentis motoré, a szívó dízel változata pedig 55LE-s !
A w123-as 300-as turbódízel sokkal nagyobb teljesítmény növekedést jelentett a szívó 300-ashoz képest mint a ford motoré !!!
Szóval nem hiába Mercedes, tudtak valamit azok a mérnökö és nem hiába volt, van hírük ezeknek a régi járgányoknak !!!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5255 üzenetére
Igen, a sima turbódízel 1,8-as motor volt 75 LE,
és a turbótöltő és a motor közé iktatva még egy levegő hűtőt is (intercooler) akkor lett belőle 89LE !Viszont a 123-as turbótöltő és motor együttese intercooler nélkül szintén, mint az alap Ford változat és így tudott többet,
azt sajna már nemigen tudjuk meg, hogy a123-as 300-as turbódízel milyen lett volna intercooler beépítésével, legfelejbb ha megcsinálja valaki !Ha annyi pénzem és helyem lenne, mint amennyi nincs, akkor építenék 200-ad turbódízelt is és 300-as intercolerrel egybekötött turbódízelt is kiváncsiságból, hogy hogyan húzna, hogyan menne !!!
De ez pesze csak marad álmodozás, legfeljebb ha páran összefognánk, aztán kinek milye van, ki mit tud felajánlani a alapon a kísérlet és kiváncsiság oltárán, és összehoznánk egy közös fejlesztésű járgányt !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5255 üzenetére
bocs, látom már elment egyszer
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5255 üzenetére
Turbótöltővel és intercoolerrel simán lehetne egy 123-200D 60LE-rejéből 90LE-t csinálni, legfeljebb ha meg is hajtaná valaki, túl erősen kihasználná a plusz lóerőt akkor melegedési, extrémebb esetben összesülési problémák jelentkeznének !
De ha csak szépen szolidan használnánk ki, egy-két intenzívebb gyorsítás, aztán laza menet tovább, akkor bírná, ez lesősorban a városi dinamika javítására lenne jó, nem a végsebesség növelésére, mivel azt sem fordulatszám miatt, sem a túlzott melegedés miatt nem bírná és akkor tényleg összesülne, és idő előtt szétkopna !!!
Mondjuk jelentős plusz sebességet már csak azért is nehéz lenne belőle kiszedni, mivel a 200-as adagolója nem képes lényegesen több üzemanyagot szállítani, legfeljebb egy kicsivel, esetleg ha egy 240-es adagolót tennénk rá, akkor tudnánk biztosítnai a plusz kaját a plusz levegőhöz és a plusz erőhöz.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5259 üzenetére
Igen, azért írtam, hogy csak akkor működne hosszabb távon, ha nem használnánk ki a plusz energiát, nem terehelnénk teljesen le a motort, akkor még nem lenne olyan nagy probléma szerintem a plusz hő, ami keletkezik !
Egyébként ezért is gondoltam egy villanymotoros sűrítőre, ygak kompresszros megoldásra, mert az 1-2 bar plusz nyomást simán létre tud hozni, nincs jelentős hőmérséklet növekedés, mivel nem melegszik fel a töltőlevegő a forró kipufogó gáz által, szóval ezzel csak nyerni lehetne, alacsony fordulatokon mindenképpen hatásos lenne,
a másik előnye pedig az lenne egy hagyományos, kipufogó gáz hajtotta turbó töltővel szemben, hogy itt a vezérlést adhatná a gézpedál, vagyis milhelyst lenyomjuk, a villanymotor azonnal felpörög a megfelelő értékre és rögtön rendelkezésre áll a levegő többlet, nem csak késleltetve, mint a hagyámányos megoldásnál !Ez éppen gyorsításkor nagyon sokat számítana, mivel az azonnal rendelkezésre álló levegő többletben a gyorsításkori üzemanyag többlet is jól tudna elégni, kevesebb kormolás, és jobb energia hasznosítás,
jobb gyorsulás és alacsonyabb fogyasztás !!!Csak ilyen kompresszort nehéz lelni, emi teljesíti azt a légszállítási mennyiséget, ami szükséges a mi motorunknak !!!
Legfeljebb egy újabb járgány bontott kompresszorával.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #5264 üzenetére
Szevasz
Köszi az infót !!!
Akkor az gondolom, nem a főút mellett van közvetlen, mert sosem találkoztam még vele, pedig szoktam Miskolcra járni Nyéken keresztül !De megkeresem.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #5263 üzenetére
Mindössze 0,7bar a szokásos nyomás ???
Ennyi plusz már elég ??
Jó, igaz, az tuning volt, youtube-on láttam olyan Mitsubishit, aminek állítólag 10 bar max. töltőnyomása volt, így volt vagy 1000LE a teljesítménye !
A 0,7-et szerintem nem olyan nehéz összehozni !
Egy jobb porszívót át kellene alakítani, esetleg kicsit feltuningolni !
Végülis, ha már csak egy pici plusz nyomást öszehozok, már azzal is elérek valamit, ha más nem a légszűrő ellenállását visszanyerem.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Más !
A differenciálműnél nekem van egy imbusz csavar az legalsó részén, de oldalt, aztán van egy középen, ferdén hátrafelé és van még valami hatlapaljú, 1,5-2cm magas, gumival beöntött valami, körülötte kicsit olajkoszos csavar !!!
Akkor most a 3 közül melyik micsoda ???
Az alsó az tisztasor,
az a kérdés, hogy a középső a betöltő és addig kell legyen a szint, tehát félig kell tele legyen olajjal, vagy pedig a felső a betöltő, és totál tele kell legyen olajjal, a középső csak szint ellenörző ???Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Köszi szépen !
Igen, közben megtudtam én is, ahogy mondod, a középső az ellenörző és betöltő, az oldalsó-alsó a leeresztő és a legfelső, csőcsonkos pedig egy szellőző szelep állítólag, bár az nekem tele van tömve gumival, szóval már valszeg funkcióját vesztette.
Vettem egy liter 80w90-es hajtóműolajat, azt teszem bele, igaz, télen lehet kicsit dermedni fog, de legalább nyáron is keni megfelelően a kopott alkatrészeket, elég vastag ahoz.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Mindenki fogyelmébe ajánlom a következő kis áramkört !
Rendszer, vagy akku-feszültség jelző: [link]
A kapcsolás kiválóan alkalmas, bekötés szerint, az autó rendszer feszültségének, vagy közvetlen az ekku feszültségének folyamatos jelzésére 3 színű LEDsor kijelző által !
Bármilyen autóba, motorba, egyéb járműbe, nem csak Mercedesbe !
Megelőzhetőek, illetve felderítehtőek vele a különféle elektronikai poroblémák a járgányokban: érintkezési hibák, oxidos, nagy ellenállású csatlakozások okozta nagy feszültségesés, különböző terhelések megjelenése, megszünése, az akku efszültség állapota, a generátor folyamatos menet közbeni mőködése !!!
A kapcsolást saját magam készítem, igény szerint,
az ára 3000 HUF,
készreszerelten, a felhasználás módjától függő feszültség-tartományra beállítva.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Valszeg 4-es az autómata, de lehet, hogy külön igényre annál már 5-ösben is van.
Én jól megvagyok a kézivel, nem merült fel igényem a jóval bonyolultabb és valszeg érzékenyebb autómatára, viszont a négyes kézimet szivesen lecserélném egy ötös kézire, az jó lenne, csak nagy macera, meg azért nem is két fillér.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Biztosan nem velem beszélted !
Az ötös váltóval egészen biztosan takarékosabb mindegyik járgány, mert a motor alacsonyabb fordulatszámon pöröghet ugyanolyan tempó mellett, és ezáltal a motor összes alkatrésze is alacosnyabb fordulaton jár, kisebb surlódás kisebb ellenállás, kevesebb energiaveszteség (hengerek-dugyattúk, vezérműlánc - kevesebb surlódási veszteség, vízpumpa, üzemanyag pumpa, olajpumpa, ha van klimakompresszor - kisebb ellenállás a lassabb folyadék keringtetés, továbbitás miatt !!!)
Ez egyedül a w123 200D-nél kérdés valamennyire, aminek a legkisebb a nyomatéka, de azért ott is egy folyamatos 100-110-es tempóval még igencsak képes az 5. fokozatban is meghajtani a járgányt, és mivel ez pörög a legjobban kicsi nyomaték miatti pörgős áttételezés folytán, ennél számít a legtöbbet, ha bírja.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz ákos123 #5292 üzenetére
Szevasz
Régen hallottunk felőled !
Csak akkor jársz erre, ha baj van !?
Háát, ez bizony komoly probléma.
Szerintem értekezdd meg a szerlőddel, hogy mit lehet kezdeni a jelenlegi besült motor alkatrészeivel, értem ez alatt, hogy felújítható e, nincs e olyan károsodása, ami kizáró ok !!!
Szemrevételezze a hengerfejet, ha esetleg repedés keletkezett benne, akkor az már valszeg kuka,
a motorblokkot, mennyire pörkölődött meg a fala, esetleges sérülés, repedés van e, ha igen, akkor az is kuka,
a főtengelyt, hogy leszedhetőek e egyáltalán a rásült csapágyak, és ha igen, akkor felújítható e még, nem túl nagy esetleg már a kopása, esetleges repedés, deformáció nem keletkezett e rajta !?
A hajtókarok nem görbültek e el, a dugattyúk megszorulása miatt,
a vezérműtengely ép e, nem rágódott e nagyon be az olaj nélküli menettől !Ha az alapok jók, akkor alkatrész cserével és marással, köszörüléssel javítható a motor, akarom mondani, felújítható, mert itt már csak az jöhet szóba, a teljes felújítás !!!
Mivel Te sokat használod a járgányt, így ha felújítható, akkor ezt a megoldást javaslom Neked, mivel egy jól felújított motor, még közepes minőségű alkatrészekkel is sokáig eljárhat még !Ha az említett kritikus hibák miatt nem újítható fel, akkor érdemes utána nézned egy használt motornak, és motorscerével orvosolni a problémát, de az lutri, hacsak még nem beszerelt állapotban van az a motor, amit meg tudsz venni és így még ki lehet próbálni, legalábbis beindítani, járatani, ha nem is menni a járgánnyal !
A felújítás alapesetben persely csere (3-4000/db.), dugattyú csere-gyűrűkkel (8000/db), főtengely szablyozás (köszörülés), csapágygarnitúra csere (hajtókar csapágyak, fötengely csapágyak, stb.),
szelepűlés utánmarás, szeleptányér szabályozás, ha már nem lehetséges, akkor szelepcsere (2000/db körül, inkább a kipufogókra jellemző), szelepvezető csere, szelepszár szimmering csere, vezérműtengely szabályozás, csapágyazás, hengerfej, és motorblokk köszörülés, hengerfej tömítés csere (6000Ft körül), szelepház tömítés csere (2000ft körül),
végül beállítások !
Az olajpumpát azt természetesen cserélni kell, ha az volt a bűnös, az plusz.Az is kérdés, hogy az adagoló milyen állapotban van az olaj nélküli működéstől, egy padon való bevizsgáltatása lenne szükséges !
A porlasztó csúcsok ellenőrzése, cseréje (16000Ft körül/4db), ha beégtek,
ha pedig összesültek a házak, nem lehet szétszedni, az teljes csere, ami már drága (60000Ft/4db)Nekem az egész felújítás, az említett alapesetben végzendő csrékkel és munkákkal volt összesen 250ezer, 2 éve.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
No, megcsináltam nagybátyjám segítségével az egész kipufogó rendszer cseréjét és generálozását !!!
Jóval nagyobb meló volt, mint elgondoltam !
Gondoltam, hogy leszedjük a régit, összeszedem az elemeketm, összeállítom, összeszerelem, és feszerelem, mindez meg is van egy teljes nap alatt.
Jó, mondjuk nem teljes napokat dolgoztam rajta, csak félnapokat, mert az aknás panelgarázsban, aminek fekete zsurkolt lapos tejeteje van és egész nap, nepkeltétől-napnyugtáig süti a nap, elég nehéz bírni a klímát, pláne ebben a jó kis kánikulában.
Végülsi 5 nap lett, mindennel együtt.
Kicseréltem a két dobot két jó állapotú használtra, a köztük levő csőszakaszba be kellett még iktatni egy megfelelő ívű kb. 20 centis toldást,
aztán vadiújra lett cserélve a leömlő és a középső dob és az új leömlő közés is be kellett toldani egy nem szimmetrikus S alakban meghajlított, kb. 70 centis csőszakaszt, így állt össze az egész rendszer.Cseréltem a négy gumi-tartógyűrűt, a két gumi kipufogó támasztót és rendbe tettem az első cső rögzítőt is, ami a váltóház aljára van szerelve.
2 gumikorongot kellett bele faragni és helyre kellett tenni a tartó villa ívét, mert kicsit deformált volt.Összesen hat helyen heggesztettem, ebből 4 csőösszerakás, kettő pedig meghajlítás miatti bevágás beheggesztése volt.
Az utolsó 2 csőösszerakást már a járgány alatt csináltam, az nagyon vacak volt, nehezen ment.
Mindenzt egy mezei ív heggesztővel végeztem és minden heggesztési varratot körbekentem kipufogó tömítő pasztával is, és az egész le lett fújva hőálló ezüsttel.Most nem jön be füst az utastérbe és alig van hangja, néha minimális rezonáció előfordul, ami lehet, hogy a hátsó dob elülső kitámasztója és a nyomtávtartó rúd összeéréséből lehet, mivel a kitámasztó vagy egy centivel odébb van, mint kellene, de már nem volt erőm, sem időm levágni és odébb heggeszteni.
A cső összeillesztéseket bevágásokkal végeztem, az egyik véget a bevágásoknál összenyomtam kissé, a másikat pedig kitágítottam és így egymásba dugtam azokat, majd bevarrtam a réseket.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #5298 üzenetére
A kilóméteróra és a fordulatszámmérő nem egy helyről kapják a "jelet" !
A kilóméteróra mechanikailag kapja a "jelet", a sebességváltó ház oldalában van a kilóméterspiorál csatlakozása, onnan viszi a váltó utáni fordulatot az órához, egy bowden huzalhoz hasonló kábelen át !
A fordulatszámmérő pedig elektromos jellel dolgozik, benzinesnél tlán a gyujtótraforól kapja a jelet, elvégre az minden egyes henger robbanásakor kap egy áram impulzust, ami értelemszerűen fordulatszámfüggő, tehát alkalmas a mérés alapjául szolgáló jel szolgáltatására !
És ezekből az impulzusokból, az impulzusok gyakoriságából hozza össze az óra elektronikája a mutatós műszerén jelzett értéket !Szóval a fordulatszámmérő elektronikailag nincsen bekötve, vagy kontakthiba van valahol !
Nézdd végig a kébelét !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Tothgera30 #5307 üzenetére
A mai Mitsubishi Pajero-kkal, L200 ne hasonlitsd össze, a 190-esek sokkal kisebb teljesitményüek !
Egyébként sok rosszat halootam a 190-esekről, főként dizelekről !
Bár saját tapasztalataim nincsenek róla, de inkább w123-asat, vagy w124-eset ajánlanék !
Legutóbbi infóm egy 190-es 2,5-ös dizel motorral átszerelt w123-asról volt, egy szerelő komáé a járgány, de panaszkodott rá, azt mondta, hogy ült már olyan w123-as 200-as dizelben ami jobban ment (csak 4 hengeres !!! ), mint az ő 2500-as, 5 hengeres, 190D motorral átszerelt w123-asa !!!
De van olyan is aki szereti.
Lényeg, hogy a w123 és w124-esben tényleg nem találsz 2000 köbcenti alattit, mivel nem gyártottak !
w123-asban 76-tól 79-ig volt 2000, 2200, 2400-as és 3000 köbcentis dizel (jelzései: 200D, 240D, 240D 3,0), teljesitményei: 55Le, 67Le, 80Le
79-től 85-ig pedig 2000, 2400, 3000-es dizel és turbódizel (200D, 240D, 300D, 300DT),
teljesitményei: 60, 72, 88 és 125Lebenzinesből pedig 2000, 2300, 2500, 2800, ha jól emlékszem (200, 200E, 230, 230E, 250, 280, 280E, az E jelű a Bosch-K-jetronik injektoros változat),
teljesitményei: nem tudom pontosan, 90Le körül indulnak (karburátoros 200-as) és 210-230Le körül van a vége.Mindegyikben van Limuzun, kupé (C) és kombi (T) változat is.
A jelek értelmezése: pl. 300TDT - az első T a kombi változatot jelöli, a második T pedig a turbó változatot lelöli (további jelőlések: 300DT, 300D, 300TD, 300CD, 300CDT)
Valóban nehéz 300-400 ezerért jó állapotut kifogni, olyat, amin nem kell sokat javitani, csak beleülsz és már használod is, mint egy újszerű járgányt.
Mennek természetesen egy-két kirivó kivételtől eltekintve e kategória járgányai ugyis, hogy egy darabig még nem kell nagyon hozzányulnod, de azért legkésőbb egy-két év mulva már többet kell költeni, pl. hogy a következő műszakin megfeleljen.
Egy biztos, az alap karbantartást mindenképpen rá kell költened azonnal, ha nem akarod, hogy meglepetések érjenek és üzembiztosan szeretnél közlekedni !
Ilyenek az pár napon belül elvégzendő motorolal, olajszűrő, üzemanyag szűrő, légszűrő és hűtőviz csere !Ajánlom, hogy olyannal menjél vásárolni, a ki már alaposabban ismeri, hogy hogyan kell kinézzen egy normális állapotú 123-as, vagy 124-es és lehetőleg kerülni kell az olyanokat, ahol maszekolások, igénytelen házi átalakitások láthatóak a motortérben, vagy magán a motoron, stb.
Arra igen érdemes figyelni hogyan indul a motor, elsőre vagy sem, mennyire füstől, van e kartergáza (olajbetöltőt kinyitjuk, ha süvit ki a gáz, akkor igen kopott a motor).
Az biztos, hogy dizel járgány vásárlására nem a nyár való igazán, mivel ilyenkor a kisebb hibák elfedődhetnek és könnyebben indulnak a már kopott, sok sebből vérző motorok is !Dizelt csikorgó hidegben, kora reggel érdemes venni, mikor még odafagy a kezünk a motorblokkra !!!
Ha ilyekor beindul a motor (persze behuzás nélkül), akkor azzal még valszeg egy darabig nem lesz nagy gond !Sok sikert a vásárláshoz !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Gratulálok a járgányodhoz, kitartó munka eredménye !!!
Remélem, a legközelebbi találkozón már személyesen is megcsodálhatjuk a járgányodat !!!
Legközelebbi találkozó valamikor szeptemberben már szerveződik, majd beirom a pontos dátumot.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5317 üzenetére
Az enyém 20 centiről pocsék a legtöbb helyen, de 20m-ről már egészen jól nézki !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5369 üzenetére
Ez meg szerintem főképpen azért ennyi, mármint összegben, mert külföldiek a papírjai !!!
Nem tudom, hogyan lehet az Magyarítani, leginkább csak bontásra alkalmas, ahoz kevésbé érdekes szerintem, hogy külföldi a papírja.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5368 üzenetére
Be lehet szerezni turbós járgányt is, vagy egy járgányt, meg hozzá egy turbó 300-as dízel motort, csak valszeg ahoz a turbós motorhoz vagy 3 másik motorból kell összeollózni a cuccokat, ha javításra szorul !
Szóval kérdés, mennyire akarsz belemélyedni az autószerelésbe, illetve mennyi türelmed van hozzá ![ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz mercedes13 #5376 üzenetére
Szevasz
Köszi az infót !
De nem tudom, akkor miért nem veszi fel a telegrácsot, és nem csak a most elmúlt, egy-két hétben, hanem már vagy egyésfél hónappal ezelőtt is kerestem, többször is.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5374 üzenetére
...Hát Danny_L leírt mindent, nekem már nem hagyott semmit !
Szóval csak megerősítnei tudom, hogy ha van hajlandósásgod a szerelésre és egy kis tanulásra, ha csak nem vagy szakértője, akkor nyugodtan tudjuk ajánlani, ezeket még valóan az utolsó porcikájáig lehet szerelni házilag is,
ellenben a mai járgányokkal, amihez szinte hozzá sem tudsz nyúlni, jó ha egy olajcserét meg tidsz magad csinálni rajta, ...bár a szűrőt már nem biztos, hogy magad ki tudod szedni !!!de persze aki nem akar maga semmit sem szerelni, annál ez nem érv és érdektelen szempont, mi viszont megőrülnénk, ha nem tudnánk saját magunk megjavítani a dolgokat !
Még annyit tennék hozzá, hogy én személy szerint, ha nálad az nem lényeg, hogy a 200-as köbcenti szerint a legolcsóbb a biztosítás terén, akkor viszont a szívó 300-ast jasolnám, mert eddig arról hallottam a legjobb fogyasztási adatokat, miközben erősebb a 240-esnél is, nem is kevéssel és ráadásul az 5 hengere miatt jobb a gyorsulása is, és sokkal szebben, egyenletesebben jár mint a 4 hengeresek !
Ami hátránya, hogy ha részleges, vagy teljes felújításról van szó, akkor valamivel drágább mint az előző kettő, mivel 4 helyett 5 hengerhez kell alkatrész és 5 hengert kell reparálni.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5380 üzenetére
Igen, nem árt ha a váz egyben van, legalábbis komoly deformációk, kókányolások nincsenek rajta, azt már nehéz rendbe tenni, ha egyszer eltolták !
De azért a vázat is rendesen lehet javítani, ha nincs zúzva, vagy agyon foltozva és rosszul, ezzel lehetelenné téve a rendes javítást, akkor meg lehet javítani, mindenféle javítóelemet, komplett lemezeket lehet hozzá venni, szóval ez sem legyen a limitáló,
úgy valahol a középutat kell megtalálnod, némi rohadás a szokásos helyeken (sárhányó ívek, küszöbök, ajtók alja, padlólemezek előfordul, az nem csoda, tökéleteset ne várjál, csak ne legyen totál rohadt, illetve látható ív és forma eltérések, amik arra utalnak, hogy ott már rosszul javították, és ezzel lehet, végérvényesen el is rontották !
Ha lehet, érdemes alá is nézni a járgánynak, a fő vázelemek nem szabad hogy sérültek legyenek !
A futómű (rugózás, lengéscsillapítás, kerékdőlés, menettulajdonságok), váltó, kuplung, fékek legalábbolyan fontosak !!!!
Menet közben nem szabad, hogy rázkódjon, vagy a kormányon érezhető elhuzási szándéka legyen a járgánynak, a kormánynál csak kicsi, egy-két centis holtjáték normális, ha nem áll be középre, normális úton, akkor problémák vannak a futóművel !
Csakis szervókormányosat érdemes venni, szinte mind az, de előfordulhat, nagy ritkán, hogy nem az, az ugyan kuriózumnak számít, csak sokkal nehezebb kormányozni, és ilyen tömegnél nem luxus a szervó, hanem menetbiztonsági szempontból szükséges, hogy időben tudjál regagálni a közlekedési eseményekre, vagy nomrálisan tudjál parkolni vele.
Van még sokminden, de nem győzök mindent leírni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz mercedes13 #5385 üzenetére
Köszi !!!
Ez más szám, mint ami nekem be van írva, akkor valami csak változott !
Üdv.: Batman2
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen