- 3D nyomtatás
- Milyen TV-t vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Autóhifi
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Szevasz
Köszi az infót, megnézem, bár már tök sötét van kinn.
Akkor én felvetem a jövőhét végét, mint egy lehetséges találkozó időpontot és legyen Lillafüred a Palotaszállonál !!
Ha többünknek is jó akkor én benne vagyok a dologban !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Sajnálom, akkor valszeg már csak a jövőévben tudunk valamit összehozni, előbb már mindenkinek zűrös lesz szerintem.
Valami februári vagy esetleg egy normális, hó és latyak mentes januári nap is lehet, bár az időjárást nem lehet előre tervezni.No, majd csak kitalálunk valamit !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Ok, akkor készülök a mítingre 7-8 körül !
Természetesen megvan a másolat, ahogy ígértem.
Szerintem is valahol az utolsó volnalka, illetve 10-5 liter körül kellene kigyulladjon.
Nekem régen tele tanknál össze-vissza ugrált a mutatóm, és rendszerint mindíg égett a tartalék jelzés, aztán egy ideje meg már sosem ég. (ezek szerint nem kell tankoljak )
A gyakorlatban sajnos mégis.Gondoltam már egyszer, hogy kiszedem a tankból a mérőt és megtakarítom, megnézem a csatlakozásokat, stb. de nem jutottam el még oda.
Pontosabban a csatlakozásokat tán már szorongattam, mert lötyögött.Nem tudom, van e a járgányodban előszűrő, ha nincs, érdemes tenni, az védi az üzemanyagszivattyút az esetleges apróbb kosz daraboktól !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Már nem emlékszem pontosan, hogy a műszerfalon van e valami beállítási lehetőség, régen szedtem már ki a járgányból.
Ha más nem, akkor valami ellenállás megfelelő helyre való beszúrásával feltehetően meg lehet oldani, vagy valamelyik meglevő cseréjével, esetleg, csatlakozás, forrasztás javításával, végig kellene nézni hozzá a rendszert!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
A légtelenítéshez az fő üzemanyag szűrőtől (az a henger, ami lefelé lóg), az adagoló felé menő cső csonkjának a tetején van egy csavar, amit ki lehet oldani, azt meg kell lazítani !
Aztán az adagoló oldalán levő üzemanyag szivattyú tetején levő tárcsát (barázdált szélű műanyag) ki kell tekereni, addig, amig azt szabadon lehet felhúzni, majd lenyomni.
Azzal kell addig pumpálni, amíg el nem kezd folyni a gázolaj a légtelenítő csavarnál.
Majd a csavart visszacsavarod és a kézi pumpát is vissza tolod és betekered az eredeti állásába.
Ennyi.
Jó szerelést !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Szevasz
Csak kiváncsiskodom, hogy Te magad újítod fel, vagy, szerelőkkel újíttatod?
Mikori a járgány, milyen állapotban van, mennyire szeretnéd felújítani, pl. belső kérpit, űlés huzatok, stb.-t szeretnéd e kell e cserélned?
Ha ennyire alaposan, akkor majd informálódni fogok Tőled, hogy sikerült megoldanod !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Akkor ezek szerint nem a Te járgányod, csak Te újítod fel?
Az jó dolog, ha van rá keret (úgy is mondhatom lóvé), hogy tényleg eredeti, gyári, illetve azt szinte teljesen megközelítő állapotra hozzunk egy ilyen járgányt !!!
Sajnos én nem Osztrák vagyok, csak egy csóró, diplomás Magyar, aki az állami alamizsnából él, így nekem ilyenre nincs lehetőségem, örülök neki, ha nagyjából fel tudom újíttatni !
Végülis összegyüjtöttem még így is egy kis pénzt, és lenne rá valamennyi, amiből nagyrészben meg lehetne reparálni a vázát, csak a legnagyobb baj, hogy nem találok megfelelő lakatost/karoszszériást, aki rendesen, lelkiismeretesen dolgozik és nem hagyom ott még a gatyámat is (bár azzal nem sokra menne ).Aki tud esetleg Debrecen közelében valaki szakit, aki rendes és jól dolgozik az szóljon, nagyon kellene !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdv emberek !
Ma voltam egy elektromos szerelőnél, igaz nem sokat mért, de amit elmondtam, amit mértek, meg amit éreztek, mármint a melegedést, az alapján azt mondták, hogy az ízzító jó kell legyen, a hibát a motorban kell keresni !!!
Szóval mehet vissza a motorszerelőhöz és mostmár nyugodtan mondhatom neki, hogy mérjenek hideg kompressziót, szedjék szét, reparálják meg, hogy ez is egy főtengely fordulatra induljon, pláne felújított, szinte vadi új motorral, mint Dawess kollegánké !!!
Illene neki !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek !
Nekem eredetileg, mikor megvettem a járgányt egy garnitura újrafutózott, de már kopott és kicsit felválló futó felületű gumim volt. Aztámn cseréltem egy nagyáruházban vett, univerzál jellegű, olcsó gumira.
Az tény, hogy télen a vacak régi téligumi jobban tapadt, a csere után csúszósabb lett a járgány.De mivel én amúgy is keveset közlekedek, télen meg méginkább, így inkább óvatosabban megyek, nem éri meg számomra egy plusz garnitura gumi, meg nem is tudnám hová rakni, nincs garázsom.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #583 üzenetére
. . .Jah, osztom a véleményedet, csak lenne hozzá egy ilyen sép kis műhely is . . .
Az biztos, hogy én is így csinálnám meg legszivesebben, csak sem helyem, sem eszközöm, sem elég tudásom hozzá, bár ez utóbbi a legkevésbé problémás, sokmindent megcsináltam már.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Akkor ezek szerint tojás-sárga volt az eredeti festése !
Mivel fújtad le?
Feltételezem, valami alapozóval.A régi festést leszedted előtte, vagy megcsiszoltad, vagy kezelted valamivel, mielőtt ráment az új?
És milyen színű lesz, ha kész lesz?
A karosszéria elemek hibáit Te javítottad ki?
Védőgázas ívhegesztővel lett hegesztve?
Jah és a hengerben a hüvelyek csak bele vannak szorítva, vagy van valami rögzítésük még ezen kívül ??
Még biztos lesz kérdésem.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Lenne most egy aktuális, gyors kérdésem:
Most voltam reggel a motoroszerelőnél megint. Állítottak az előtöltésen, mert hogy szerintük azzal meg kellene oldódjon az hideg indulási nehézsége !
Beállították a gyári 26 fokra, illetve valszeg egy kicsit túl is lőttek rajta és most meg olyan csörgős a motor, hogy nem ismerek rá és alig húz !!!
Ez tiszta sor, hogy nem jó, már szóltam is, hogy megyek vissza.Voszont abban még mindíg nem értettem egyet a szerelővel, hogy is kell egy ilyen konstrukciójú, de jó állapotú motornak indulni teljesen hidegen ??? :F
Szerintem mindenképpen elsőre kellene indulnia, még ha kicsit füstötlög és kicsit egyenetlenül is jár hidegen, de dúsítóval mindenképpen kellene szerintem azonnal induljon !
Erre ki mit mond ??? Templomegere, a többiek ???
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Áh, minden jó ember az ország másik végében van !
Nem jó ez a keleti régió !
Tisztelet a kivételeknek!
Most voltam egy karosszáriásnál és szomorú dolgokat közölt velem.
A küszöbök teljesen el vannak rohadva, a sárhányók is belül, de ez még nem is szomorított el nagyon, mert ezt tudtam, sejtettem.
Hanem az már sokkal inkább, hogy ő nem vállaja és szerinte nem érdemes megcsináltatni, mivel, hogy a váz nyúlványai is rohadtak részeben, és szerinte ha azokat javítjuk is, nem engedik át már műszakin !
É szerinte nem is lehet rendesen megjavítani, meg nem is lenne tartós.
Szerintem azért, ha valaki rendesen megcsinálja, akkor az tarthat még jódarabig !
nah, szóval kinek mi a vélemyénye, kinem milyen állapotbólb lett helyre hozva a járgánya, milyen állapotút hozott helyre, mennyire tart és mit szóltak hozzá műszakin ???
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Ez az !!!
Én is valahogy így gondolom, hogy meg lehet oldani, csak ehez kell egy kis kihívás vágy és az hogy az illető ne csak a pénzt szeresse, hanem szeressen alkotni, újat alkotni, helyre hozni és aztán örömmel gyönyörködni a jól végzett munkájában !
No, sajnos ez hiányzik a mai szerelők legnagyobb részéből, semmi kedvük a melóhoz, semmi kihívás vágy, alkotás vágy, "csak legyek mihamarabb, minél könnyebben túl a melón és kapjak érte minél többet" és ezzel az igények ki is merültek !
De kérdem én, hol marad az öröm, hogy "igen, ezt is meg tudtam csinálni ! "
Az ilyen emberek nem alkotnak semmit az életben, nem is látom iagzán értelmét a munkájuknak, mivel még a saját melójukat sem becsülik, példa az én járágnyom is rá !!!
Tegnap mikor megnézte a koma, meglepődött, hogy sziloplaszt, vagy miféle tömítővel is dolgozott a korábbi karoszszériás, az pedig ecetes és már eleve elkezdi tönkretenni a megcsinált részeket, aztán a nedvesség és az idő folytatja !
Azon túl enyhén eleve rizsdás lemezekből dolgozott és a belső részeket nem kezelte semmivel, legfeljebb kívülről, ahonnan látható volt.
A horganyzott javító elemeket össze-vissza barkácsolta, belefúrt, kilyukasztotta és a hegesztéseket természetsen ott sem kezelte le !!!
Így aztán hiába, bármilyen anyag, természetes, hogy elrohadt.
És ami még a poén )bár számomra az egész nem az), hogy csak ott rohadt jelentősen, mondhatni teljesen el a járgány, ahol ennek a komának a keze-munkája volt !!!
A többi helyen, ahol még eredeti, legfeljebb apróbb pöttyök, kisebb hólyagok fordulnak elő, amiket ha megpucolok és lekezelek, akkor még jó darabig nincs probléma !
No, hát arra akartam mindezzel utalni, hogy az egy dolog, hogy kifizettem érte egy adag pénzt (gyakorlatilag a semmire), de az a másik dolgo, hogy a saját munkáját sem becsüli semmire és szarul csinálja meg.
Nekem lesülne a bőr a képemről, ha a saját, szarul elvégzett munkámmal kellene szembesülnöm !!!
Szóval a legnagyobb problémám az, hogy hiába gyüjtök össze és szánom rá a pénzt, nem tudom, hogy kivel csináltassam meg, aki elvállalja és rendesen, lelkiismeretesen is csinálja meg (nem kóklányol) !
Én kutatással foglalkozom, ha így csiánám a munkámat, mint ahogy a legtöbb mai szerelő (tisztelet a kivéteknek, legyenek minél többen) akkor az egy nagy rakás szart érne és tök fölösleges lenne, tehát tök fölöslegesen töltöttem volna vele az időmet, hülyeséget meg nem szeretek csinálni.
Nah, nem panaszkodom többet, bocs mindenkitől.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Egyelőre nem sokra jutottam vele, legfeljebb annyira, hogy tisztáztam vele (legalábbis feltételezem) hogy akkor hogy is és mire érti a garanciát !
Ebből még valszeg lesz probléma, mivel két szerelő ügyködött rajta, de nem legyen úgy.
Szóval állítgattak az előbefecskendezésen, megnézték a befecskendezőket műszerrel, azok mindegyik jónak tünt,
megnéztük, hogy a gyertyák ízzanak e rendesen, ha már ki volttak véve a befecskendezők,
azok is prököltek.Gyakorlatilag ennyi. Sőt kétszer kellett mennem, mert elsőre olyan előbefecskendezést adtak a motornak, hogy az majd kiesett belőle, csörgött, csattogott, füstölt és alig gyorsult !!!
Pedig ezt is műszerrel csinálták.Nah ezt állítottak vissza.
Ez már csak csuklóból ment.Megbeszéltem vele, hogy, ha legközelebb is szarul indul hidegen, akkor megyek vissza, kompressziót mérnek és ha nem jó, akkor együtt megyünk a másik szerelőhöz és az fogja szétszedni és javítani.
Ez egy kicsit még érdekes lesz, de majd meglátjuk (remélem, nem úgy, mint a vak!)
Azzal egyet értettem, hogy ha belül van a probléma, akkor az a másik koma sara, de viszont ez a koma sem bújhat ki alóla, mivel én őt bíztam meg a javítással és ő ízta meg a másikat, tehát én vele tárgyalok, ő meg a másik fazonnal, nah, úgy érzem kicsit, ezt akarja kirázni a nyakából !Szóval ez a nagy helyzet.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
ja, jah, teljesen igazad van és a szerelődnek is !!!
Köszi a részvétet és a bíztatást !
Mostmár mindenképpen kicsikarom belőle a kompresszió mérést és elhozoma járgány kulcsát, nem hagyom ott, mert a héten mikor mentünk, mire odaértünk, már benne ült a járgányban a szerelő segédje és járatta a motort !!!
És ezzel már lőttek is a hideg kompresszió mérésnek !!!
Így lehet bízni az emberekben.
Most sem indul rendesen, zötyög továbbra is egy sort és még csőrren is jókat indulás, akarom mondani kinlódás közben.
Közben az egyik haverom karoszériás ismerőse úgy tűnik mégis elvállaja a járgány felújítását !
Igaz baromira sokba fog kerülni, de állítólag lelkiismeretesen és jól dolgozik.
Ismét csak bízni tudok, nem tehetek mást és csak remélhetem, hogy nem fogok megint csalódni.Javító elemeknek már utána is néztem, lehet mindenfélét kapni hozzá, ez nagyon jó dolog !
És még elviselhető áron is.De még előtte mindeképpen meg akarom csináltatni a kompresszió mérést, mégha a motor javítása váratni is fog magára !!!
Üdv. mindenkinek:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #626 üzenetére
Sezvasztok !
Ízzítógyertya kérdés:
A párhuzamos gyertyákat (80-as utáni gépekben) visszonlyag könnyű megmárni !
Lekötitek a kábelt a gyetyákról és pl. egy multiméterrel dióda, vagy ellenállás (200 Ohmos mérés határban) mérés állásban megnézed, hogy vezet e a gyertya, mint egy ízzónak a szála.
Sőt, mivel a gyári adatok szerint (Beru gyertya adatlapja, neten megtalálható) 14 ampert vesz fel a gyertya 11.5V-os feszültségen, ez még valszeg éppen belefér egy multiméter áramerő mérés határába.
Igaz, a legtöbb elvileg csak 10 amperig mér, de a kijelzés az megy 20-ig is és rövid (értsd pár 2-3 másodperc) ideig kibírja a nagyobb áramot is.
Ezzel még azt is össze lehet hasonlítani, hogy melyik gyertya mennyire van elhasználódva, mennyire egyforma az áramfelvételük, tehát mennyire azonos teljesítménnyel fűtenek.Előtte mindenképpen le kell mérni a gyertyán megfejelenő, terhelt (tehát ízzítás közbeni) feszültséget is és akkor lehet viszonyítani a gyári értékekhez !
Tehát:
Vezetőképessgé vizsgálat: 1. a gyertyáról vezeték le és az így keletkező kép pont közé, egy 21-60Wos ízzó (az ízzó maradhat rajta sokáig),
2. vagy nem vesztek le semmit és a multiméter ellenállás vagy dióda mérés állásban a gyertya vezetákcsatlakozására a másik vezetéke pedig a testpontra (motorblokk, váz)!A gyertya teljesítményének, állapotának vizsgálata: a gyertyáról vezeték le és az így keletkező kép pont közé, a multiméter áramerő állásban, a két vezetéke a két ponthoz csatlakozik ! (a múltiméter csak 2-3 másodpercig maradhat rajta, nem tovább !!!)
Ha kérdés van, szóljatok!
Sok sikert mindenkinek a méréshez!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Szép, lökhárítók gyönyörű sértelnennek látszanak, díszlécek, dísztárcsák stb, minden megvan (no, ezek persze a legkisebb költségűek, de azért fontosak), szerintem abszolút érdemes megcsinálnod, vagy megcsináltatnod !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasztok
Délután épp nagybátyjámmal dumáltunk, neki van egy négyütemű trabantja, aztán annak a mtorját kéne rendbe rakni, mert nagyon vacakul indul, meg menet közben is kimaradozik a gyujtás, nehezen megy néha.
Szóba került a kartergáz és eszembe jutott, hogy ott van kartergáz szűrő, ami, ha jól sejtem, arraj hivatott, hogy az esetleges gázból kiszűrje a motorolaj cseppeket és megakadályozza, hogy azok a motor égésterébe kerüljenek, mivel a négyütemű motorolaj nem ég el rendesen és ezzel környezetszennyező és rontja az égést és a motor tisztaságát is !!!
Szóval a 123-asban, legalábbis a dízelekben nincs kartergáz szűrő, és arra gondoltam, hogy lehetne bele iktatni egyet a visszavezető csőbe, bár ha jó a motor, akkor nincs igazán mit visszavezessen, ha jól sejtem.
Szóval ki mit szól ehez ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Odiepapa #639 üzenetére
Szevasz
Nekem is valahogy a mozdony jutott eszembe anno a járgányomról, meg hát a rendszáma is DZM, így neveztem magamban el dízelmozdonynak.
De a gőmozdony hasonlat méltóságteljesebb, amit a járgány mérete is indokol (no meg a koruk is )
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #638 üzenetére
Szevasz
Jó, ebben igazad van.
Amúgy meg az a pici plusz olaj lehet, hogy ad némi plusz kenést a motornak, amitől is aztán mennek akár egymilliót is !
Amúgy meg az a jó, ha nincs kartergáz, nincs mit visszavezetni és ne is legyen egy jódarabig még !
Azon viszont szintén gondolkodom, hogy bele kellene a motoházba applikálni még egy légszűrőt, párhuzamosan a meglevővel, így fele akkora ellenállása lenne a levegőszűrésnek, amolyan sport légszűrő lenne, de mégis ugyanolyan jól szűrne, mint eddig, ellentétben némely sportlégszűrővel,
de persze ezt is nyilván megfelelően kitalálták anno és nem nyernék sokat rajta.
Lehet, hogy a mai járgányok motorját jobban lefolytja a mai légszűrő, mint ezt az a hatalmas tárcsa.
Vélemény?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Sezvasztok !
Már egy ideje időnként előfordult, hogy menet közben kissé visszafogta valami a járgányt.
Aztán próbálgattam és észrevettem, hogy ez az üzemi fék.A múltkor a motorszerelőnél néztem a féfolyadék tartályt és észrevettem, hogy kevés benne a folyadék. Töltöttek nekem bele egy kicsit. A szerelő segéd magyarázta éppen el, hogy mi az a cső, amelyik a fékfolyadék tartály oldalából kijön, és megy be az utastérbe.
Akkor tudtam meg, hogy a kuplung hidraulikája is a fékfolyadékkal működik, szóval az a kuplunghoz megy.
Tegnap megint előjött ez a probléma, hogy menet közben kicsit befogott a fék.
Megnéztem már, hol a folyadék szint !
Megint kevés volt, eltünt.
Aztán jobban megnézve a dolgokat észerevettem, hogy a kuplunghoz vezető cső teteje ki van rojtozódva és nedves, akkor lesett, hogy ott folyt el a folyadék, rá a vázra és mindenre !!!Azonnal vettem tegnap olajálló szilikon gumicsövet és fékfolyadékot.
Este aztán neki is láttam a szereléshez. Kicsit szar helyen van a kuplung adóhengere és a csőcsatlakozás, de sikerült kiszednem a csövet és sikerült kicserélnem újra.
Egyúttal a tartályból is kiszívtam injekciós fecskendővel a maradék folyadékot (már amihez hozzáfértem), kicsit kiöblítettem friss folyadékkal, majd töltöttem bele egy kicsit és bezártam.
Így került folyadék a csőbe és utána dugtam vissza a helyére (bár közben azért csöpögött ki belőle)Aztán feltöltöttem a tartályt teljesen (jelig).
Egyelőre minden rendben, megy a fék és a kuplung is.A váz és egyéb részeket letöröltem és leöntöttem vízzel, hogy nem marja annyira szét a folyadék.
A legnagyobb poén az, ugyanakkor bosszantó is, hogy pont a fazon hívta fel a figyelmemet a csőre és hogy idővel szétmehet, de az már nem tünt fel neki, hogy szét is ment és ott folyt el a folyadék !!!
Szóval mindenkinek ajánlom figyelmébe azt a kis csövecskét vizsgálatra !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasztok !
Nah, most voltam reggel a motorszerelőnél és végre megtörtént a garantáltan teljesen hideg motornál (a kulcsot nem hagytam ott, hanem magammal vittem és reggel betoltuk a műhelybe a járgányt) a kompresszió mérés !
Az eredmények:
1 - 20
2 - 19.5
3 - 19.5
4 - 19.3A fazon szerint ez kevés !
Namost a kérdésem, hogy akkor mennyinek is kell lennie egy jól felújított motorban és a mértékegysége BAR, vagy micsosa ??
Jövőhét hétfő reggel megyek a másik fazonhoz, ahol elvileg szétszedik a motort és megnézik, mi a helyzet !
Én leginkább a szelepekre gyanakszom, bemelegedett motornál, alapjáraton mostmár nem füstől kékesen, gondolom, akkor rendben vannak a dugattyúk és a gyűrűk ?!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #653 üzenetére
Szevasz
Soros ízzítása van a motornak, 79-es.
Az alapjáratot a bowden huzal feszítsésével tudom állítani, az adagolón még sosem állítottam.Korábban a másik szerelő, akinél korábban jártunk, az is hidegen mérte a kompressziót, elvégre hideg indulási problámái voltak a járgánynak !
Az mérte aztán pár perces járás után is, miután az olaj már tömített..
Akkor volt az a különbség, hogy:14; 16,5; 17; 18 hidegen és 16; 17; 17,5; 19 (valahogy így, emlékeim szerint)Az is elképesztő, hogy ahányszor nyúlnak a motorhoz, annyiszor változik meg a viselkedése. Most megint vacakabbul jár, kicsit mozgolódik alapjáraton is és megint vacakabbúl gyorsít, nagyobb a hangja és erőssen füstől közben.
Alapjáraton most is látható füst mentes.
A tűzkarikát minden befecskendező kivételkor cserélni kellene ?
Mert nem szokták.Ha jól fűztem ki a szövegből, akkor a maximum eltérés a hengerek közötti komprezsszió értékeke között 3 bar lehet ?
És akkor melegen kell legalább 18 bar nyomás legyen a hengerben ?
Az ízzító gyertyák színhőmérsékletéről nem tudsz valamit ?
Milyen színnel kell azoknak ízzaniuk ?Nekem mély narancs szinben ízzottak, és úgy 20 másodperc elteltével már nem változott a színük. Kb. egy perc után az előtét is gyenge, sötét vörösen kezdett ízzani.
Ha láttad már a gyertyákat ízzás közben, akkor mély narancs, vagy világítóbb ságra színnel kell pirítaniuk a hurkos gyertyáknak, vagy csak a toll formájú (tubusos) gyertyák ízzanak világító sárágán ?Letöltöttem a Beru gyertya műszaki adatlapjűt, de nem találtam rajta színhömérséklet értéket, sajnos.
Sikerült közben meghosszabbíttatnom a műszaki érvényességet is, de az sem volt egyszerű !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #652 üzenetére
Szevasz
Még felmerült bennem kért kérdés:
1. Ha hidegen nem indul rendesen a motor és te melegen mérsz benne kompressziót, akkor honnan tudod meg, hogy a hidegindításnál milyenek a viszonyok, milyen a sűrítés ??
2. Ha egy motorban a szelepekkel van baj, annak mi a jele, mit lehet tapasztalni, jeletkezik e mindíg, vagy tipikusan hidegindításnál problémás főként ??
Egyébként nem én diktáltam a szerelőnek, hogy hidegen kell mérni a kompressziót, ezt ő hidegen szokta, én csak annyiban befolyásoltam a dolgot, hogy ha hidegen, akkor tényleg legyen az a motor hideg és friss olajozás nélküli, lássuk mi is a helyzet akkor !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #657 üzenetére
Szevasz !
Köszi, nagyon hasznos infókat írtál !!!
A legnagyobb baj az egésszel, hogy kifizettem 210 000Ft-ot a felújításra, ehez jönnek még a szűrők, olaj, stb.
A fazon (szóban) adott egy év garanciát a munkára !na, most ezt szeretném érvényesíteni, tehát ha ennyit fizettem, mindent cseréltettem, amire azt mondták, hogy szükséges, ezek után elvárhatnám, hogy egy normálisan működő motort kapjak !!!
Szóval ez a garancia köt hozzájuk, amúgy már nagyon elegem van a komából és az egészből, legszivesebben elvinném valakihez, akiről feltételezem, hogy normálisan megcsinálja !
Ezt feltételezném Rólad is, csak elég messze vagy, meg időm sem nagyon van, hogy elautózzak hozzád, meg hát egy nap alatt az egészet nehéz lenne összehozni.
Az útiköltség már annyira nem is érdekel, csak lenne végre jó ez a motor !!!Van még egy probléma, hogy ráadásul most jönne a karosszériás szerelés is, és még a műszakim is lejár 15-én,
bár ezt tegnap sikerült elintéznem és januárig kitolni.Amúgy az olajat nem úgy értettem, hogy egy napja átt motorban nincsen olajfilm az alkatrsézek között !
Természetesen van, csak esetleg nem annyi, mint amikor frissen olajozta, mert járt a motor !
Az viszint, amit írtál, hogy inídtás után áll fenn inkább egy kis olaj hiány, gyanús !!!Vagyis az, hogy a motor, ha ízzítottam, akkor akar indulni, alig kell megforgatni, csak az első robbanás után nem megy folyamatosan, hanem mikor melyik robban-nem robban egy darabig, és addig nyomja a füstöt is erőssen, olyan fehéres szürkéset !
Elgondolásom szerint ha a motorban minden rendben van és a szelepek is minden ponton tökéletesen beleilleszkednek a tányérba, tehát zárnak, akkor ha egyszer elérte az ősszesűrített levegő a gyulladási hömérsékletet és robbant benne a befecskendezett üzemanyag, akkor onnantól kezdve már folyamatosan, mindíg el kellene érje a robbanási hőmérsékletet a besűrített levegő és folyamatosan kellene menjen a robbanás.
De az, hogy egyszer már létrejött a robbanási hőmérséklet és robbant is, utána meg nem robban, az számomra arra utalna, hogy egy-egy ciklusban valami nem tömít rendesen és elszökik valahol a levegő !!!
Persze ugyanígy viselkedhet a motor, ha üzemanyagot nem kap rendesen !
Ezt is megemlítettem a szerelőnek, de ő nem tartja valószínünek, hogy levegősödne az üzemanyag rendszer.És az is az előbbi dolgot támasztja inkább alá, hogy addig dadog, köhög a motor, amíg a műszer nem jelez olajnyomást.
Amikor az aztán hírtelen felkúszik maxra, akkor rendeződnek a sorai a motornak.Az szokásos jelenség gondolom, hogy az olajnyomás, csak a motor beindulása után, megy fel, az indítózás alatt még nem, ahoz sokat kell indítózni, hogy emelkedni kedjen ?
Nah, én is írtam jó sokat.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #657 üzenetére
Jah, az olaj tömítésérevan még egy jó megfigyelésem !
Amikor én a motor régi állapotában olajat cseréltem, akkor miután leengedtem az olajat, még beindítottam a közel üzemi hőmérsékletű motort, hogy kifollyon még a maradék, koszos olaj is a járatokból !
És itt jön a lényeg !
A motor simán indult így is, igaz csattogott, dehát nem volt benne olaj, csak maradék.
Amikor aztán betöltöttem a friss olajat és beindítottam egy rövid ideig csattogott, majd csökkent a fordulata és átment dörmögő hangba, megszünt a csattogás, amikor végre aztán átjárta a friss olaj.
De a hideg motor a régi állapotában is vacakolt, szinte ugyanígy, mint most.
Pedig mi maradt benne a régiből ??
Nem sok.
Maradt a négy szívószelep, az is elvileg szabályozva lett, maradtak a szelep űlések a hengerfejben, de azok is elvileg be lettek marva, maradt az előkamra, maradt az adagoló és maradtak a befecskendezők is.
Az adagoló és a befecskendezők már voltak cserélve régebben.
Jut eszembe !
A befecskendezők alja, tehát az égéstér felöli rész háromnál teljesen fekete, egynél egy vastagabb peremben tiszta fém színű, csak a közepe fekete.Rákérdeztem a szerelő segédjétől, hogy ez mitől van, azok koszosak, nem tudta, nem is nagyon foglalkozott vele.
Szerinted azoknak hogy kell kinézniük ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #671 üzenetére
Sezvasz
Köszi az infót !
Bár alighahsizem, hogy az ízzítással lenne a baj, mert ha hagyom végigfutni a vagy 1,5 percet, akkorsem indul jobban, midegy, hogy a jelzés elalvása után azonnal indítok, vagy végigvárom.
Legalábbis nulla fölött mindegy.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #672 üzenetére
Szevasz
Én úgy tudtam, hogy az előkamrás motoroknál mindenképpen kell ízzítani, mivel besűrített levegeő áthaladása az előkamra furatán hőmérséklet veszteséget jelent és ezt pótolni kell, mikor indítunk.
Nekem meleg motornál is jelez vagy 3-4 másodpercet ízzítást, de néha még várni kell vagy 5-6 másodpercig, mert ha azonnal próbálom indítani, nem mindíg akar azonnal indulni, csak nehány fodulat után.Amúgy a gyertyáim kb. 15-20 másodperc alatt ízzanak fel teljesen, tovább ízzítva már nem változik a színük.
A sokszori ízzítás helyett akkor inlább már a beszívott levegőt kellene felmelegíteni legalább vagy 30 fokra, az talán többet érne !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #683 üzenetére
Szevasz
MEGINT EGY GYORS KÉRDÉS:
Ma reggel vittem a járgányt a másik szerelőhöz, aki a motor tényleges felújítását, az alkatrsézek cseréjét a szelep szabályozásokat végezte !
Beszélgettem vele és szóba került a kompresszió kérdése.
Ő azt mondta, hogy kérdés, a másik fazon melyik skálán mérte a kompressziót ???
Ezek szerint többféle skála is van ???
Hogy is van ez ?
Nekem van egy szervízkönyvem, ahol úgy rémlik, hogy valami 1:21-es sűrítési viszony van megadva ! ! !
De semmiképpen nem emlékszem benne 25-30-as értékre !Ez a koma is felvetette a tünetekre, amiket itt is leírtam és neki is lemondtam, hogy nem e az van, hogy nem kap a motor üzemanyagot rendesen induláskor ???
Hogy esetleg elveszti a nyomást, amit állítólag könnyen lehet orvosolni egy pár száz forintos nyomástartó alkatrésszel !A szelepekre azt mondta, hogy minden szelepet szabályozás, köszörülés után, csak behelyezve a helyére, de beszerelés nélkül, vákuummal ellenőriznek, a nélkül semmit nem tesznek vissza és ha nem éri el a megfelelő értéket, akkor újra köszörülik, szabályozzák !
Szintén azt mondta, hogy böffentget a motor, ha a szelep nem megfelelő, nem zár rendesen !
És hogy egyszer jártak úgy, amikor még nem volt megfelelő gépe, hogy egy hathengeres BMW-nél nem sikerült tökéletesen a szelep generál és valamelyik szivárgott, ezért szedhették az egész hengerfejet újra szét !Köszi előre is !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #686 üzenetére
Szevasz
Köszi az infót !
Az a nyomástartó szelep, akkor az adagoló motor felöli oldalán van ??
És az csak egy kitekerhető, dugó szerű valami, vagy az üzemanyagcsőbe kell beiktatni ??
Simán kicserélem, ha nem rossz akkor is, pár száz forintért, csak lenne már jó a motor.
Amúgy próbáltam hétvégén a motort úgy indítani, hogy az ízzítóhálózatra egy 4 négyzemillis dróttal közvetlen adtam az akkufeszültséget és pontosan mérve lett a 30 másodprec !
Utána azonnal indítás.
Jobban indult a motor, inkább azt mondom, hogy biztosabban, de most is darabos, kicsit zötyögő volt egy neghány másodpercig, aztán még rányomtam az ízzítókra kicsit a kakaót és hamar kisimult a járása, most különösebbet nem füstölt.
A te járgányodnak soros, vagy párhuzamos az ízzítása ??
Ha soros, akkor légyszi mérd már meg a feszültséget az ízzító hálózat legelején, ami jön az ízzítás reléről !
Kíváncsi vagyok, hogy másnál mennyinek adódik ott a feszültség, mert nekem 9.8V körül van, szerintem kicsit kevés, túl nagy a feszültségesés, hiába nézték elektromosok és mondták, hogy az rendben van !!!
Akinek soros ízzítása van, az legyen szíves mérje már le az előbb leírt helyen a feszültségét ! ! !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #686 üzenetére
. . .Következő a helyzet !
Most beszéltem távrecsegőn a másik műhelyben az egyik szerelővel és szerinte lehet hogy valami tömítési hiba (hengerfej tömítés), vagy repedés lehet a hengerfejnél, mert szerinte túl nagy a nyomás a hűtőrendszerben !
Nemrég cseréltem a kupakot a hűtőn, mivel a réginek a gumija már teljesen el volt deformálódva és nem zárt, ha rendesen feltöltöttem a hűtőt, akkor üzemmeleg motornál mindíg kinyomta a víz egy részét.
Most nem nyomja ki.
És szerinte ha ez van, akkor mikor lehül a motor be is juthat víz a hengerbe és ez is okozhatja, hogy indításkor fehéres füstöt ad ki !
Én már nem értek semmit, de az biztos, hogy legem van már a köbön a szerelőkből.
Ugyanis a hengerfej tömítést meg a másik rakta be, tehát evidens, hogy ezek meg annak a hibájára hivatkoznak, hogy legyen a másik sara !!!
Elegem van ! ! !
Mi a vélemény ?
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen