- Apple notebookok
- Computex 2024: masszív tervekkel ül fel az ARM az AI-vonatra
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Hobby elektronika
- Computex 2024: Új utakra lép a Fractal
- E-book olvasók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Logitech Z906
Hirdetés
-
Computex 2024: Új utakra lép a Fractal
ph A számítógépházak mellett headsettel és gamer/irodai székekkel is elénk álltak a svédek.
-
Read Only Memories: Neurodiver teszt
gp A 2064 folytatása négy teljes évet csúszott a legelső tervekhez képest – a jövő transzhumanista világa még mindig roppant érdekes, a történet azonban már nem robotok, hanem agybúvárok körül forog.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
"Új" autót keresek, és mostanában elég gyakran kalandozok el a Mercedes felé. Igazából a nagy Német hármasból ez áll a legközelebb hozzám, a koromból adódóan már szeretem a kényelmet, de ahhoz még nem vagyok elég öreg, hogy ne szeressem a tempót - ha épp ehhez van kedvem . Ennek megfelelően kényelmes, de erős autó a cél.
W204, W211 és W 212 modelleket nézek. Az abszolút befutó nyilván a W212 lenne, de mivel óvatos duhaj vagyok, néhány dolog érdekelne.
Mivel sajnos a km futás teljesen kiszámíthatatlan (függetlenül a hirdetett állapottól) mindenképp érdekel hogy, milyen fenntartási költségei vannak ezeknek az autóknak, ha márkaszervizben javíttatom (esetleg független szervizben) Szeretem megadni az autóimnak, ami jár nekik, de időnként belefut az ember horror sztorikba. Anno az S60 -am 100 - 200k -t elvitt évente a rendszeres szervizekre, a Merci hogy domborít ebben?
Érdemes -e benzin motorokban gondolkodni? A benzinesek elvileg mentesek a dízelek sok rigolyájától, de a Mercedes benzineseket sokan nagy étvágyúnak tartják, hosszabb távon nem biztos, hogy megéri (kb 17 - 20e km -t megyek évente)
A dízeleknél a legkedvezőbb konstrukciónak a 220 CDI tűnik. Mennyire agilisan képes mozgatni ez pl a C vagy E modelleket?
Dízelből volt már négy és 5 hengeresem, utóbbit sok szempontból jobban szerettem. A Merci négy hengereseinél gyakran felróják a hangot, mint nem túl kulturált velejárót. Mennyire zavaró ez - az autóban ülve? (ha bent csend van, nemigazán érdekel, mi kopog kívül)
A V6 hathengeresek mindenképp szebb hangúak - de drágábbak és többet fogyasztanak. V6 -ból milyen modellek ajánlhatók? (egy 320 CDI pl rendkívül impozáns, de a javításáról szintén horror sztorik keringenek)
Több helyen olvastam, hogy a Merci motorok láncosak, de ezeket néha cserélni kell (az ismeretlen előélet miatt valószínűleg lánccserével kezdek...) Mik azok a motorok, ahol a lánccsere különös tortúra, mert pl hátul van, motor kiemelést igényel?
Ami főképpen érdekel (egy motorcserés, töbmilliótbukós malőr után), hogy mi az a motor, ami abszolút megbízható,és a megfelelő karbantartás mellett nem fog meglepni holmi csereigénnyel...?
Sorry a sok kérdésért, tudom, statisztikailag a jó része megválaszolatlan marad, de cirka négy misit készülök kipengetni egy autóért, szeretném megfutni a lehetséges köröket
Köszönöm mindenkinek, akinek van ideje válaszolni erre a nem kevés kérdőjelre...[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz molnarpeter #11403 üzenetére
Az nem túl szép
-
Acheron
őstag
Használd sokáig balesetmentesen!
Abba én is szerelmes lennék, azt hiszem. Viszont az élhető példányok sajnos túlnyúlnak a keretemen, ezen nincs mit szépíteni. Most a w204 modelleket nézegetem benzines V6 motorral (280, 350) ezek - eddig úgy tűnik - motorikusan megbízhatók. A váltó már kevésbé (7 sebességes automata).
Ezekkel esetleg van valamilyen tapasztalatod a mostani autód előttről?Budapesten hova érdemes elvinni bevizsgáltatni egy kinézett példányt, ahol jó eséllyel észre is veszik a problémákat (az eddigiek alapján a váltótól tartok leginkább, nem is a vezérlő elektronikától, az még vállalható ősszeg, hanem mechanikai hibáktól.) Ha költeni kell rá, az nem baj, csak tudjak róla előre.
A másik út, hogy Németországból hozzátok egyet ismerősön keresztül, igaz, az Euro 4 motorok miatt ott kicsit több lesz a sarc.
Köszönöm! -
Acheron
őstag
válasz sasa134 #11537 üzenetére
Merrefelé olvastad ezeket? Komolyan érdekel, nekem is megfordult a fejemben a típus (2008 utáni C vagy E sorozat), de nagyon nem akarok lyukra futni a motorral, az előző autóm pont eleget húzott le rólam ilyen ügyből kifolyólag. Egyáltalán, milyen motorral érdemes bevállalni ezeket (akár benzines, akár diesel), ahol jó eséllyel nincs időzített bomba? (nem a kopókról beszélek, az annyi, amennyi, hanem a váratlan, akár motorcserével járó "nagybajokról")
-
Acheron
őstag
Thanks! Elhiszem, csak utána olvasnék a problémának. Rizikózni semmiképp nem akarok vele. Nemrég dobtak fel a közelben egy E220 CDI -t,csak ezért kérdeztem rá külön.
És mi a helyzet a E30 - E35 motorokkal (pl C 280 - 350)? Ha jól tudom, 2007 -ig probléma volt a kiegyensúlyozó tengellyel. Egy 2008 -as évjáratú autó ilyen motorral mennyire lehet problémás (általánosságban, nyilván)?[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata, hogy mennyiért csinál a Pappas adásvétel előtti állapotfelmérést egy autón?
Nyilván felhívom őket, ha konkretizálódik, csak körülbelül érdekel.
Köszönöm! -
Acheron
őstag
válasz Acheron #11553 üzenetére
Sziasztok!
A 220 és 250 CDI motorokról többen írtátok, hogy problémás széria, de konkrét problémákat (vagy forrásokat) még nem láttam leírva. Korábbi postokban az is elhangzott, hogy ezek kifejezetten megbízható típusok (?). Talán jót tenne a topicnak, ha valaki, aki ismeri az ezeket a típusokat érintő problémákat,leírná ezeketDe kicsit megfordítva a dolgot: ha valaki 2008 - 2011 közötti évjáratú C (vagy E) Mercedes -t keresne, melyik motorokkal a legajánlottabb (akár dízel akár benzines fronton?)
Köszönöm!(#11565) molnarpeter: Thanks! Kb két hét múlva egyébként is lesz egy utam Debrecenbe, ha addig nem adják el, megnézem a konkrét autót, ha jó, viszem állapotfelmérésre (ennyi simáén belefér). Nem tudom, kell -e nekem 3500 ccm -es benzines, de adok neki egy esélyt. ( Hülyeség, de nekem a benzines egyik legnagyobb előnye a dízellel szemben, hogy télen pár perc alatt meleget ad... )
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz barnam_ #11585 üzenetére
Csak emiatt nem akarom szűkíteni a lehetséges autók körét. Volt már állófűtéses dízelem (remek dolog), de az állófűtés nélküli is teljesen rendben volt, (ülésfűtéssel).
Sokkal fontosabb, a motorikusan megbízható konstrukció. Ez alatt nyilván nem azt értem, hogy soha ne legyen semmi baja, hanem hogy rendszeres törődés és karbantartás mellett ne rejtegessen aknákat (semmi bajom azzal, ha egy- egy karbantartás százezres tétel, de az előre látható, akár milliós pofonokat kihagynám ) Ezért is érdekel, hogy soros dízel, vagy soros benzines (akár kompresszorral?) vagy V6 benzines, esetleg V6 dízel az ajánlottabb a fenti évjáratokban. Köszönöm előre is![ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz molnarpeter #11587 üzenetére
Utóbbi tényleg nem tűnik vészesnek, az előbbi viszont annál inkább - pont az ilyen volumenű potenciális hibákat kerülném nagy ívben. Köszönöm az infót! -
Acheron
őstag
Sziasztok!
Itt a szaktopikban alighanem jobban fekszik ez a kérdés:
2011 - 12 -es C Mercedes 1.8 motorja (C 250) mennyire megbízható? Ez "normális" benzines, vagy már ez is közvetlen befecskendezéses, annak minden gondjával együtt?
Köszönöm előre is! -
Acheron
őstag
válasz Acheron #12144 üzenetére
Háát, nincs nagy tolongás Ennyire alapmotor lenne, vagy ennyire mindenki által elkerült?
Azért én utánanéztem kicsit. Ezek már mind közvetlen befecskendezéses motorok, de kokszosodásról nem sokat találtam vele kapcsolatban. Tartok tőle, hogy nem azért, mert nincs ilyesmi. Az viszont kiderült, hogy ez ama híres / hírhedt M271 motor utolsó verziója, amivel sokaknak sok problémája akadt az alulméretezett vezérlés miatt. A neten fellehető tudás alapján a 2012 utáni modelleken orvosolták a vezérműkerék kopás hibáit. Ez annyira nem jó hír nekem, mert épp egy 2012 -es példányt akartam szemlézni. Érdekes láncos vezérlésnél a 120e km -enként javasolt csere, bár főleg az a kérdés, mit kóstál ez? Valaki cseréltetett esetleg W204 -en vezérmű lánckereket és vezérlést együtt? A külföldi fórumok 500k+ körüli összegeket emlegetnek.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Csókolom #12148 üzenetére
Sajnos nem volt még ilyen autóm, így olvasmányos élményeimre kell hagyatkoznom - tudom ez nem sok.. Magyar oldalon itt esik szó erről, ami nyilván nem egy hivatalos állásfoglalás, de angol fórumon ugyanezzel az értékkel találkoztam (ott 80k mérföld csereperiódust írtak) - igaz, a forrást még nem találtam meg.
Ha itt nincs ilyen tapasztalat az pozitív., de sajnos magam ismerve, ha van típushibás autó, én bele fogok nyúlni... Köszi az infókat, ezek nem eget rengető hibák, ilyesmivel még tudnék együtt élni.
(#12149) Kickass: Nekem nagyon bejönnek ezek a facelift utáni w204 -ek. A vezérlés problémáról pl itt is szót ejtenek, itt azt írják, 2012 után már orvosolták. A régebbieknél a csere gondolom szintén megoldja, ezért is érdekel, mibe kerülhet.
(#12150) Csókolom: Neked is köszönöm az infókat. Ezek szintén azok a hibák, amikkel még tudok együtt élni - bár elég bosszantóak a napi használatban. :-)
Köszönöm mindenkinek! -
Acheron
őstag
Megnéztem a fentebb linkelt W204 C250 -et. Nagyon egyben volt szerintem - persze én laikus vagyok, nagyon mélyen nem értek az autókhoz. Furcsa hogy érzésre kicsinek tűnt, pedig külső méretei alapján semmivel nem kisebb, mint anno az S60 volt. Jó kis testhez álló autó. Javarészt egyedül járok, ahhoz bőven elég kellene legyen. Menetben még nem próbáltam, így nem tudom, milyen feelingje van a motornak, mire elég az 1.8 liter a turbóval - A számok alapján általános használatban mindenre... Az autó alapvetően tetszik, ha hétvégén nem akad instant get, alighanem visszamegyek egy menetpróbára + egy állapotfelmérésre.
Ha esetleg valaki hajt hasonló, ezzel az 1.8 motorral, akár korábbi évjáratból, köszönöm, ha megosztja a tapasztalatai (belső méret érzetéről, menettulajdonságokról)
Nézegettem az egyel nagyobb kategóriát is (E250), bár egyedüli közlekedéshez ezt már feleslegesnek érzem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen