Hirdetés
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lapa
veterán
üdv. tudja valaki biztosan, hogy egy OM 617 jelű motor (5 hengeres szívódízel) milyen EURO osztályba tartozik? magyarán forgalomba helyezik (szgk-ként!), ha ilyennel szerelt járművet (mondjuk 300gd / w460) hoznék be külföldről? hol tudok utánanézni ezeknek? a frissen megújult főközlekedős hathatóság weboldala nem túl informatív. köszi eőre is. a reg meg áfa meg egyéb ismert.
-
lapa
veterán
üdv. tegnap lerövidzáraztam ezt (modell). forrasztanom kellett, és amikor összeraktam kihagytam egy átlátszó alátétet.
a baj az, hogy megpatkolva a kiégett biztosítékot (jééé) újra eljátszottam ugyanezt. érdekelne, hogy mik az esélyeim a javításra, illetve valaki tud-e javasolni konkrét szakembert Pest környékén. kéne még gumiszalag is a kasetten-játékos részbe.
néztem az ebayen másikat, de hát az ottani árak gyűjtőknek vannak kitalálva. mondjuk ha előbb megnézem biztos nem kapkodom el a szerelést annyira, mint ahogy történt.
remélem valaki tud segíteni, mert az utasok rohadtul unják az éneklésem. közszönöm.
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #3827 üzenetére
na ja, ez van. holnap futok még egy kört a szervízzel, hátha.
más kérdés: van nekem egy 3000-es szívódízelem (OM617), meg szerintem a W123 gyújtáskapcsolója. namost ha hideg a motor, a kulcs elfordításakor nem gyullad ki az izzító lámpesz, nem is nagyon izzít. először azt hittem kontakt (merthogy kapott kis szilikont a műszerfal), de melegen indítva (hazaérés után újra próbálva pl) mindig ég a lámpa, mintha mise történt volna. van valami tipp, hogy miként tudom megszüntetni az anomáliát? elég harcos így elindítani...
-
lapa
veterán
válasz Danny_L.hu #3831 üzenetére
most még épp megmenekült, mert ma délben indult rendesen. a képen jobb oldalt látható alkatrészről van szó? csak hogy nehogy az ablakmosó-tartályt kezdjem el ütni-verni.
bocs a sok kérdésért, kicsit újszülött vagyok. most még utoljára szeretném, ha nálam szakértőbbek megtekintenék ezt a vidit a hideg motor indítás utáni működéséről. csak szeretném, ha az esetleges hibás működést a vájtfülűek kiszűrnék. meg a javítás menete is érdekelne, ha van valami anomália.
előre is hálás.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz Danny_L.hu #3835 üzenetére
nagyon köszönöm a segítséget, meg fogom nézni még ma az alkatrészt a linkelt leírás szerint.
én két nagy, fejenálló trapéz alakú motortartó bakot véltem felismerni, mindkettő megkímélt állapotúnak tűnik. tompa dohogást a légszűrő ad ki, az lökésszerűen szívja a levegőt.
az üzemanyagcsövek rendben vannak, amennyire én látom. sérülés egyiken sincs, végigtapiztam. szerette.
két alkatrész tűnik alkalmasnak üzemenyanyag szűrésre, az egyikre rá is van írva, a másik meg ránézésre előszűr. ebben vannak kicsiny szemetek, de jelentéktelennek tűnő mennyiségben, az ellátást nem befolyásolja.
az adagolóból kevéske szivárgást látok, a STOP kar alatt. nem csepegős mennyiségben, csak látni, ahogy a dzsuva az idő során beleragadt a fémházra került olajba. kb ugyanez van az adagoló alján, ahol az alsó és felső rész van összecsavarozva. most ezeket lepucoltam és figyelni fogom mi történik egy kis traktorozást követően.
az üzemanyagszűrő légtelenítését biztos nem én csináltam. tudni kell, hogy ez életem első autója, ma épp egy hetes. eddig csak olyan gépeket szereltem, amik kenyérmotorral mentek. szóval affinitás meg némi szerszám az van, de ezen eddig csak a kárpitot takarítottam, hogy gazdasszony is megkedvelje kicsit.
valószínűleg először azért egy porlasztócsúcs csere lesz, mert azt a szaki is elmormogta a bajsza alatt mielőtt megvettem. ha utána se szűnik meg a dolog akkor szerviz. milyen márkájú / típusú porlasztócsúcsot érdemes venni? ezt a Bosio-t, amit az általad linkelt oldalon használ az illető?
nem tudom van-e jelentősége, pár perc hidegről járatás után leállítva a motort a nagy üzemanyagszűrőnél egészen pici szelelést lehet hallani.
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #3846 üzenetére
huha, szóval először is bocsánat, nem tudtam hogy ennyi post lesz még mióta utoljára olvastam.
szóval az izzítás ügy megoldottnak túnik egyelőre, a fekete téglalapnak bemutattam az eredeti "diamond" tűreszelő készletem egyes neves darabjait. szétszed-megreszel-összerak-működik. kicsit windos-reinstall érzésem volt. azóta lekopogva nem volt baja. az más kérdés, hogy akksit csak amolyan demo verziósat kaptam, mostanra végleg feladta. még megpróbálom feltölteni, hogy az akksi-bótig jó legyen. töltés szerintem van, mert közlekedést követően újraindítva jobban világítanak a lámpeszok. ki még nem mértem, ahhoz túl hirtelen halt ki...
ja, izzítás nélkül szerintem 10-15 mp volt mire beröffent, talán két vagy három alkalommal csináltam csak. nagyon nem akart indulni, biztos nem izzított semmise ott.
szóval a motor rendes izzítást követően járt úgy, ahogy a vidin van, egy csípős hideg reggelen. azért egy kör után már nem akar így kimászni a dobozból. nézegettem videókat, nekem nem sok különbség jön le, nem hallom szét az egyik fajta hangot a másiktól. úgy gondoltam bátorság fél egészség, a fúvókákat megpróbálom kicserélni én. ahogy olvasom a titok nyitja az abszolút tisztaság és tisztítás. ehhez vettem féktisztító spray-t is már. a Bosch fúvóka miért nem jó? egyik stuttgarti barátomnak autógyára van, ő állítólag ezeket használja.
aztán lehet rábízom a dolgot a nagyokra, még a motoron kívül is van elég tennivaló. szeretném még latyak előtt kicsit korrózióvédeni az alját, erre talán jövő héten sort tudok keríteni.
az előszűrő csurig van naftával.
ehun kép. egy korai w460, még nincsen a kerekek körül gumicsík. 25 éves, a motor cserélve lett. mindössze 7800 vagy mennyi kilométer van benne (ötjegyű...) :-). az első sárvédőcske műanyagok megvannak, a két hátsó szellőző, a hátsó M-B felirat meg a nagy csillag hibádzik. belül abszolút megkímélt, csak rettentő koszos. kéne egy kárpittisztító gép hozzá. nem zörög, csörög, ilyesmi. 5 db párezer kilométeres, négyévszakos gumit kaptam hozzá. az üzemanyagszint-jelző lámpicsek kiégett, a kilométerszámláló csak néha működik. még a megsütött rádiót se vittem el szervízbe. a vadetetőt levettem, kicsit normálisabban néz ki nélküle. hátul 2 x 3 és 1 x 2 pontos öv van, de sajna hátsó fejtámlák gyárilag nincsenek.
tény, hogy mindenki hülyének néz az ára (titok) és a kora miatt. azt eddig is tudtam, hogy mindentvivő, de takarítás közben volt alkalmam megismerni részleteiben is. nekem szerintem már nem lesz más (fajta) járművem, pedig ilyen nagyvonalúan ritkán jósolgatok.
bele kell ülni és menni vele egyet. az x5 bmw töpörödött törpördöggé zsugorodik körülötte; belát az ember a jobbkezes utcákba és a lámpánál a kocsik felett; éjszaka nem vakítanak a szembe fényszórók; megtalálom a parkolóban; nem előzgetek feleslegesen - aminek korábban nem mindig tudtam ellenállni.
sokat fogyaszt (állítólag 10l); idősebbeknek akadály a felmászás; nincs airbag és ABS; nincsenek kényelmi extrák, mint klíma, elektromos ablak; a kormányzást meg kell szokni és addig figyelni kell rá, mert hajlamos elkószálni, pl a szembe sávba. ez egy hét után megszűnik. nagy a kormány, gazdasszonynak kicsit közel kell magára húznia, hogy elérje a pedálokat. az ülések oldalra semennyire sem tartanak, ami fokozza a bizonytalanság-érzetet. a kuplung kicsit emberes, a többi nőkompatibilis. persze ez a nő verziójától is függ.
pár vidi, ezekre vertem míg összejött a lóvé rá (becsületes, adózott munkából): [link] [link] [link] [link]
ezek után nem sok továbbit tudok elmondani a terepképességekről.
-
lapa
veterán
válasz sanya116 #3898 üzenetére
ilyen orr-megemelős fícsör a g-wagenben is van, rá is lehet hozni vele a frászt az előtted állóra. legalább nem kell dudálgatni, csak bevillantasz a visszapillantójába ha elmélázik. meg lehet tolni még az 50-nel guruló, kurvákat stírölő arcokat az 5-ösön ugyanilyen billegtetős-rámenős módszerrel. persze óvatosan, de elszántan.
krém színű karfája (jobb és bal) nincs valakinek esetleg? neten csak drágán láttam. nem tudom az ülés kialakítása mennyire tér el egy w123-tól mondjuk, egy nagy, 20 milinél is bőven nagyobb luk van a háttámla oldallemezében, ennyit tudok.
ja, és ha van valakinek tippje mitől ugrik meg az üzemanyagszint és a vízhőfok vagy 1/4 skálányit mikor bekapcsolom a lámpát az ne tartsa magában.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz Danny_L.hu #3924 üzenetére
ezt mondta a villanyász mester is, de neki "nincs ideje ilyenekre". bocs. és az alatt mit kell érteni, hogy testelési hiba? merthogy nem tudom ám...
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #4189 üzenetére
most nem merem belinkelni milyen két párhuzamos összegányolt 80Ah-s akksi Hilti szalaggal összefogatva, de egyszer hallottam egy emberről, aki ismerte az alkotót.
ettől függetlenül nem indul pöccre -5 fok alatt. majd a Thermo Top V kicsit simogatja reggelente, azt nagyon szeretni fogja.
kicsit olyan befulladozós az indítást követően ilyen mínuszokban, az első 5 másodpercben alig akar pörögni, utána meg egy csapásra beáll az alapjárat.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #4207 üzenetére
ilyesmiről van szó. de a betonkeverőt ki kellett venni, hogy a második akksi beférjen.
semmi közöm ehhez a színhez, még mielőtt valaki máglyára küld.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #4223 üzenetére
próbálok humoros lenni, de nem nagyon sikerül.
az volt a kérdés milyen motorházban fér el a dupla akksi. erre próbáltam reagálni. ásó arra kell, hogy kiássa vele az ember a kocsit a gederből. de most komolyan.
az akksit lokalizálva látható az igen méretes hely, bár ez talán katonai kivitel. az még a normálnál is nagyobb a 24v rendszer miatt.
-
lapa
veterán
válasz spirit007 #4233 üzenetére
a dupla akksi azért jó, mert nagy hidegben is bírja az esetleg harcosabb indításokat. pláne ha állófűtés lesz meg pláne, hogy nem sokat járok a géppel. az eredeti terv valami normális nagy (150Ah) akksi volt, csak közbejött az önindító. először azt hittem az akksi hullott el és mivel menni kellett, vettem kényszerből egy 80Ah-t a legközelebbi helyen. szerencsére ezen dupla saruk voltak, így később pár ezer forint körüli összeg volt drautot meg sarukat eszkábálni a kettő közé.
azért ha nagyon kéne még egyet 80 Ah-sat be tudnék gyömöszölni a légszűrő meg a generátor közé.
a paldólemez alá különben is be kéne még nyomni jópár darabot, ha már a tündér amerikaiak jópofábbnál jópofább direkt meghajtásos rendszereket csinálnak. és mit ad isten pont van egy ilyen helyem a kocsin, csak a kipufogóval kell valamit kezdeni. kicsit azért a jövőbe is tekintgethetünk az ősdízelből... ha csak 10 km a hatótávolság, a 30 kw elektromotor röhögve kiváltja a dízelt, az elmehet addig alapjáraton a hidralika meg a fék meg a jóleső kerepelés miatt. a többit majd megblogozom, ha odáig vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
bizony, idéntől kezdődően ősztől tavaszig óhne belváros...
a szopás ott van, hogy jelenleg a sárga matrica típusra van kiadva, függetlenül attól milyen extrákat szerelsz fel (kataliza meg részecskeszűrő).
érdemes elolvasni ezt meg a kommenteket is.
-
lapa
veterán
válasz KillHates #4239 üzenetére
ha rám hallgatsz inkább megfogadod az előttem szóló tanácsát, és elektronyosat raksz bele. mondjuk attól nem feltétlenül lesz meleg a kocsiban, de a motort kíméli. a rendes állófűtés beszerelése elég komoly meló, meg 60-80e alatt még saját szereléssel is csak szerencsés esetben jössz ki.
egyébként elektronyosat is meg lehet támogatni egy plusz vízpumpával meg valami relével, akkor működhet az utastér-melegítés is.
-
lapa
veterán
válasz szomszed007 #4247 üzenetére
igen, utána visszaolvastam és láttam, hogy nem egy fajtára gondoltunk. a tc-n olvastam még, hogy a fagydugó helyére szoktak csak egy vízforralóhoz hasonló cuccot betekerni, de az csak a meleg víz felfelé áramlását használja.
ebbe amit te írsz nem kell külön pumpa, persze.
én már lényegében megvagyok, benn van a tankból felszívó, az üzemanyagszivattyú, a csövezés meg a pumpa kábele, a főtest, a kipufogódob, a szívócső a hangtompítóval. már csak a pumpát meg a vezérlő érkezését várom, azzal mások tapasztalata szerint rendesen meg lehet oldani a vezérlést. az új webasto főelemek ugye digitálisak, meg jellemzően engedélyezni kell bennük az állófűtés módot. na ez a vezérlő ezt elintézi, uttyogy mikor 12v-ot kap, akkor elindítja. ilyen órát akartam hozzá, pont beférne középre. nagy kár, hogy 24 voltos, 12v oldtimer kivitelt meg nem találok sehol. majd kap egy egyszerű kapcsolót először.
-
lapa
veterán
válasz szomszed007 #4256 üzenetére
epc katalógus nem jó erre? nekem most nincs fent a gépen, de hátha valaki alvázszám vagy mittoménmi alapján tud okosat mondani.
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #4268 üzenetére
igen, az. 20-30 kw teljesítménye van, egyenáramú ha minden igaz.
a kardán áttételével 0-120 kmh-ig tudja leadni a brutális nyomatékot.
nagyságrendileg 150-200v-ot használnak ezek, de ott még nem tartok. vannak váltóáramos megoldások is, pl most hallottam, hogy a toyota 650v váltófesszel eteti a priust.
igen, kb. fél tonna és 3000ah akksival számoltam, az még reálisan elhelyezhető lenne részben a padlólemez alatt, részben hátul a csomagtartóban. az 500 kiló legrosszabb eset, az új ólomakksikból is elég lenne már akár 300 kilónyi. ekkora súly meg se kottyan neki.
ugye ha van az embernek jófajta osztóműve, akkor egyszerre lehet mindkettő motorral hajtani. az rettenetes nyomatékot jelentene. már be van tárazva pár g-osztály blogbejegyzés, csak nincs igény rá.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #4319 üzenetére
bocs, hogy kicsit megkésve válaszolok: kicsit félreérthettük egymást, természetesen semmilyen akksival nem gazdaságos a villanyottó. de valszeg ilyen hengercellás-féle a terv, azokból vannak kisebb darabok is, jobban ki lehet tölteni a helyet velük.
egyelőre persze ott tartok, hogy a már egyszer cserélt ("original-ersatzteil") üzemanyagtank is rozsdállik. szóval azt újítgatom egyelőre, nem holmi akksis álmokat kergetek.
ettől független kérdés: az OM 617 motorblokkján, az adagolótól balra van egy nagy csavar. ezen a képen pont középen, a pálca hüvelye mögött. azmiaz? kicsit olyan, mintha a blokktól függetlenül mozogna, meg kicsit jön belőle a lötyi is. tekerni relatíve nagy erővel se sikerült, gondoltam inkább megkérdezem, mielőtt valami rosszaságot művelek.
-
lapa
veterán
válasz t.zsolti #4399 üzenetére
köszi mindkettőtöknek. így már érthető, miért nem engedett a tekerésnek. további kérdések:
1. biztosító csavart mennyire kell kitekernem? ha teljesen kiszedem szerintem elég harcos lesz visszarakni, ahogy nézem.
2. o gyűrű: ez valami szilikon gyűrű? viszem az eredetit és adnak a helyi ottósbótba, vagy valami speckó?
3. lehetséges, hogy a biztosítót kilazítva meg tudom húzni rendesen a dugót, vagy ne is küzdjek új gyűrű nélkül?
-
lapa
veterán
válasz t.zsolti #4490 üzenetére
szia. megvagyok odáig. én is azt néztem, hogy nem a csavar mellett szivárog, hanem a nagyobb alu henger. végül kiszedtem, bár az egész olajszívattyút le kellett bontanom a kis rögzítőcsavarhoz.
lehet, hogy egyelőre alágányolok valamit, vagy nem tudom honnan tudnék ilyet szerezni.
-
lapa
veterán
válasz t.zsolti #4499 üzenetére
szia. sikerült végül o-gyűrűt venni, bár a henger jelentősége még nem világos, és nem tudom azt se, hogy megszűnt-e a szivárgás. csak keveset járattam, mióta összeraktam. köszi a segítséget
ékszíjat ezen a háromliteresen tényleg csak úgy lehet cserélni, hogy az olajszivattyú ékszíját leszedi az ember, vagy csak nekem nem jó a térlátásom?
Batman2: én már párszor átnyálaztam a szakkönyvet (háromliteres moci) , de abban nem írnak üzemanyag légtelenítéséről, csak a kézipumpát ajánlják pl üzemanyagszűrő-csere után, hogy ne merítse le az ember az akksit mire észbekap magától.
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #4535 üzenetére
mondjuk ez ismert volt, a könyv azt írja rettentő hidegben 20%-ig lehet benzinnel higítani. nálunk azért annyira nagy zimankó nincsen, de lehet kipróbálok majd pár liter benzint bele...
olvasgattam az (OM617) adagolóról, azt írják 10.000 km-enként kéne olajszintet ellenőrzni valami dugót kicsavarva. persze sehol egy jelölés, hol van ez. valami másik likon keresztül kéne bele olajat tölteni és az kinyomja a régit.
azt is olvastam, hogy a porlasztó visszaszerelésekor a cső rögzítőanyáját (feltételezem a porlasztó oldalán) először szorulásig, majd fél fordulatot vissza kell tekerni, és izzítás nélkül addig indítózni míg ki nem folyik az üzemanyag a laza anyáknál.
ha valaki pontosítani tud ne tartsa vissza magát, ezek csak első olvasat eredményei.
-
lapa
veterán
szerintem a "gond" az, hogy mercid van. remélem jó a válasz, én is elkezdtem nézegetni hogy fogom lebontani a műszerfalat a g-n mikor olvastam, hogy gyári jóság.
ja, az előző postomhoz még: mint kiderült csak a nagyon első w123 adagolókon van külön olaj, a későbbiek már a motorolajat kapják.
-
lapa
veterán
van nekem két rossz izzító automatám az öthengeres szívómotorhoz. egyik nem kapcsol le (made in malaysia, egy évesen majdnem megölte a szintén egy éves akksit), a másik (made in w. germany) hidegben nem izzít semennyire. melegben persze igen.
jól tudom, hogy ezek még nem figyelik a motor hőmérsékletét? ha rosszul tudom, akkor van valami kábel, aminek az épségét ellenőrizhetem? mint írtam a maláj hulladék egy éves, nem szívesen vennék megint ugyanilyet 20 ezerért. van esetleg más ötlet, javítási lehetőség? vagy vegyek valami brutál akksi kapcsolót hozzá és kapcsolgassam kézzel?
kontaktok tiszták és jók, azokkal nincs baj. gyertyák is ki lettek mérve miután kiderült a turpisság. azok is rendben vannak, bár gondolom nem köszönték meg, hogy legalább órákig mentek az utóbbi időben. nem is lehet tudni mennyit, mert a lámpa ugye lekapcsolt rendesen.
ja, és a generátor is jó, mert az alacsony töltőfesz miatt a szagszervíz kicserélte a vezérlőt. utólag könnyű persze okosnak lenni, de nekem is gyanús kellett volna legyen, hogy járás közben a töltőfesz 11,8 lett 12,6 helyett, ami ugye még rossz vezérlővel se jellemző...
szóval van valami javaslat azok kívül, hogy most választhatok bontós germán vagy új maláj doboz között?
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #5594 üzenetére
üdv és köszi a kimerítő választ. az lesz, hogy megnézem először a kondikat. a malájt hanyagolom szerintem, nekem is szimpatikusabb a negyed százados cucc. mondjuk nem tudom a kondik-e a bűnösök, mert ha a dobozt melegítem kicsit, akkor életre kel.
a B terv az, hogy elküldök neked egy szarrá égetett nyákot pár hasonlóan megpörkölt új kondival...
a C terv a kézi izzítókapcsoló.
"És ha nincs a blokkban levő hőérzékelőre csatlakoztatva a vezeték, akkor nem alszik ki a visszajelzés, csak legfeljebb amikor ténylegesen lekapcsol a relé !"
ha jól tudom nekem nincs a motoron hőérzékelő, legalábbis úgy rémlik az az újabbakon van. ezt támasztja alá a tény, hogy hidegben, de még bőven meleg motornál is sokáig világít. persze lehet, hogy mégis van valami érzékelő. hol keressem a blokkon?
"A visszajelzés megszünte után a vezérlő még nem kapcsolja le a gyertáykat, csak ha tovább fordítottad a kulcsot és indítózni kezdesz, vagy ha már eltel kb, egyésfél perc !"
érdekes lenne tudni, hogy pontosan hogy van ez. nekem váltig állították a bosch szervízben, hogy az márpedig azonnal le kell kapcsoljon. én mondtam hogy úgy tudom tovább is izzít, de kölcsönösen nem hittünk egymásnak.
-
lapa
veterán
no ez amit írtál a másfél percről nem hagyott nyugodni, úgy gondoltam megér annyit az ügy, hogy visszarakom az egyéves maláj csodát és újra kimérem hátha csak az utó-izzítás zavar be és idővel végül kikapcsol.
így is tettem, és láss csodát az automata tényleg lekapcsol saccra 2 perc körül. megismételtem a kísérletet az alig melegedett motorral is, ekkor rátoltam a lámpát meg az állófűtést is fogyasztónak. az automata ekkor is lekapcsolt, tán valamivel később de nem mértem pontosan.
szóval most örülés van, működik terv szerint minden. valószínűleg mégis volt valami furfang a generátor körül. megkönnyebbültem.
ennyit egyébként a szagszervíz tudásszintjéről. de nem csak az elektronikus dolgokban jók, a generátor állítócsavarjának foglalatát szakszerűen szétfeszegette a jómunkásember, aztán visszafelé ugyanez nem sikerült. mert a horony kívülre került a fémlemezen.
rohadt világ ez egyébként. a generátor javítása egy éve 20e volt, akkora böszme vezérlőt raktak rá, hogy flexelgetnem kellett a fedelet hogy ráférjen (csak a testet vittem, lábon akkor nem tudott menni a gépsárkány). ebben a másik szervízben szintén sötétség van ahogy írtam. tegnap gondoltam egy merészet és elvittem egy márkás helyre centíroztatni. marha kíváncsi voltam hogy fogja ráhúzni a csavarokat a kerékre. először reménykedni kezdtem, mert a másik álláson először csak lazán meghúzták pisztollyal és utána feszítették meg nyomatékkulccsal. no az enyémen először bebikázta az erősebbik géppel. akkor már tudtam, hogy ez így nem lesz jó. utána előveszi a nyomatékkulcsot, tekergeti, nekiállna. mondom:
-180.
-180?
-igen.kicsit ideges sokáig tekergetés, nem tudom mennyivel akart indítani. nem mintha nem lett volna mindegy már a bebikázott csavaroknak. persze ahogy sejtettem mind a 20 csavaron kattant a kulcs, egy milit nem ment beljebb egyik sem. fizetésnél mondtam a művezetőnek, hogy otthon asszonykám kezébe adom a teleszkóposat és ha nem tudja kicsavarni akkor holnap nekifutnak újra. nevetséges világ ez, az van megcsinálva amit az ember magának megcsinál. persze nem újdonság, csak téligumi váltáskor aktuális lehet...
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #5601 üzenetére
az ebayen kínáltak egyszer OM617-et automatával, klímával és tempomattal, valami 40km-t (negyven km) futott mert valami gyári G-ben volt és belerakták helyette az akkor új benzinest tesztelni. ezt meg elrakták a polcra.
azért el tudnám képzelni azt is meg ezt is a motorházban, szép csillogós mindkettő. mondjuk ez ahogy nézem felújított... ...mondjuk most már enyém is egészen tiszta, de látszik rajta a kor...
ja, kösz persze az infót csak elérzékenyültem. az tuti megvan, én arra gondoltam hátha valami külön madzag megy az automatába. de logikus, hogy a vízhőfokkal egyben van.
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #5600 üzenetére
nem biztos, hogy pontosan értettünk egymást, de nekem olyan most a malájjal, hogy a motor beindulása után van rajta a fesz saccra másfél percig. nem tudom, hogy mitől függ; az biztos, hogy a maláj cucc némileg komplexebb belül, nagyobb az IC meg színes bigyó is több van.
-
lapa
veterán
válasz tibi666 #5605 üzenetére
értem, ízlések és pofonok. nem foglak rábeszélni, de azért egy g-ből nézve a gl se nem elrettentő, se túl sok tekintélye nincsen. lásd még q7, x5 meg xc90, mind tizenkettő egy tucat. lassan több van belőlük, mint audi a6-ból. ezekkel szemben sincs a gl-nek túl sok tekintélye, bár talán a legnagyobb közülük. egy g-ből lepillantani ezekre azért kicsit más, olyan "de aranyos, ahogy itt szaladgálnak körülöttem" jellegű érzés. és a g is kinyalja a segged, ha kéred, végülis s-klasse belső.
de ahogy írtam ízlések és pofonok. ha nem vagy szerelmes a kockába, akkor nem a te autód. remélem megbocsájtod, ha azért megpróbáltalak kicsit a "helyes útra" téríteni. ne vedd komolyan ám...
-
lapa
veterán
válasz tibi666 #5609 üzenetére
hát ezt nem hittem volna, és tényleg. pláne a g pótkerékkel annyi. tényleg meglepődtem. ettől függetlenül a csomagtér ugyanannyi, gondolom az egyenes falak miatt.
összeollóztam a technikai adatok ábráit érdekességképp, bocs, a gl ilyen halványabb volt a pdf-ben. semmi részrehajlás, biztos az anyagvastagságot jelöli csak höhö.
mindkettő szép autó, csak annyi bennük a ketyere, hogy bottal nem piszkálnám egyiket se. már csak a w461 worker 290gd maradt meg kicsit igazibbnak...
-
lapa
veterán
válasz tibi666 #5616 üzenetére
az egyébként. múltkor tudtam csinálni egy ml meg a g aljáról fotókat, azért az ml-ben is van anyag. gondolom a gl-ben mégúgy. majd ha összerakosgattam belinkelem azt is. addig itt egy 4 megás g-ányolás korábbról. hiányzik a hátsó kardán. meg ízelítőnek az ml első és hátsó kereke alurrú.
dehát egy körös fékek meg ffüggetlen felfüggesztés ejej szóval már nem a régi.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
üdv. bocs, ha volt már: om617-hez melyik a legjobb izzítógyertya? most 2 éves bosch duratherm vagymi lakik benne.
egyébként szerintetek normális, hogy például ma reggelre egyszerűen nem tudtam elindulni 2 relatíve nagy, de gyengécske akksival?
mikor a lámpa harmadszor kialudt (másodszorra és harmadszorra relatíve gyorsan kialudt) kezdtem el indítózni, és tekerte becsülettel vagy 20 mp-ig rendes sebességgel. közben semmiféle jele annak, hogy az üzemanyag elégne, csak tekerem körbe. most már vagy 15% benzin is van benne, és már a második hideg reggel, hogy egyszerűen nem tudok vele elinfulni. létezik, hogy valahol víz van benne? már 1/3-ad tanknyi lement több-kevesebb kevert benzinnel. gyertyákat nem néztem még, de holnap nekifutok.
vagy ez ilyen direkt dermedős termék, hogy vegyél prémiumdízelt? régebben azt kapott télen, ez lenne a nyitja?
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #7638 üzenetére
a motornak nincs semmi baja, vezérműlánc meg adagoló tán 15 ezerrel ezelőtt belőve a viszi szaki által. kompresszió is van.
teli akksival elindul nagyjából rendesen, de akkor nem volt olyan hideg.
izzítás nyivánvalóan van, tehát vagy párhuzamos vagy mind jó. majd ránézek arra is. 99% hogy párhuzamos egyébként.
nagy baja a doboznak se nagyon lehet, lehet hogy egyszerűen túlbecsülöm már szegény akksit.
már nagyon tervezek bele rendes dupla akksit, csak rém lusta vagyok. vettem már hozzá két komolyabb féle 2000 amperes főkapcsolót is, már "csak" a kábel meg a saruk kellenének.
hát ez sógorék kútja pedig. majd lehet hogy én is rakok egy flaskába kíváncsiságból.
kösz az infókat, megtéemkázom akkor a gyertyákat is.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
ez egy rövid tengelytávos w460 300gd. a motor nem eredeti, de om617.
az a baj elég rövideket megyünk, átgurulsz 4 utcát 30-40-nel alapjáraton, még félútig izzít. aztán rádobsz még szerencsétlen akksira pár akaratlan mélykisütést... mostanra már regenerálás után sem az igazi. meg a (jelenleg egyébként és persze nem működő) állófűtésnek is ennie kéne rendesen...
szóval arra gondoltam pont belefér L alakban a 2 x 80 ah-s banner 50 500, kötni is egyszerű őket (persze párhuzamosan). esetleg csinálnék még hozzá tényleg egy nem túl feltűnő nato aljzatot, és akkor télen esténként mindig rá lehetne dugni töltőre. ugye most is rá lehet, csak nyitogatni kell a motorteret.
de mintha lenne a töltőhöz szivaros kimenet is, ha megtalálom akkor hagyom a francba az aljzatot, csak rácsukom az ajtót a töltőre éjszakára. de asszem már ki is találtam hogyan legyen, szóval ez nem lesz gond.
ja, próbáltam már egy banner 80ah 50 500-zal és egy 110ah / 920a varta silverrel is, ez utóbbi a legnagyobb, ami befért. de hát ez is kapott már hideget-meleget, inkább lecserélném erre a duplára és akkor remélhetőleg jópár évre működő rendszerem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #7651 üzenetére
ebben márpedig a normál 55a generátor van.
nézegettem még egyszer a bosch szervízben, de 80a és afelett már ezek a likacsos kütyük voltak, azt meg nem szívesen raknám egy ilyen autóba. aztán lehet, hogy feleslegesen parázom, de a mostani zárt típusún is elég hosszú levegőző cső van, mert jóval alatta van a 60 centi gázlómagasságnak...
ha valaki mégis tud ennél nagyobb zártat, írja már be legyen szíves. toljak egy képet róla, vagy megvan milyen? amin fémlapátok vannak elöl.
szóval vagy ugyanilyen zárt rendszerűben kéne egy nagyobb, vagy likacsosat tenni valahová fentre helyette. nagyjából eddig jutottam. néztem korábban olyan generátorokat, amikről élből lehet hegeszteni is, csak marha drágák (2000 eur).
egyébként szerintem nem fér be nagyobb akksi, 460 mm a szélessége a konzolnak. ennél a 110-esnél nem találtam nagyobbat, de ha van megköszönök egy linket.
-
lapa
veterán
üdv. ha valaki tud egy jó adagolós embert pest aljában (vagy ha arra nem, akkor pesten akárhol), az megoszthatná velem. köszi.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs