Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz BandiT85 #72 üzenetére

    Először is :R a korrekt válasz miatt.

    Másodszor - bár ez a legvégén szerepelt nálad. A megfogalmazásom ugyan lehetett félreérthető, de amúgy nincs azzal semmi baj(om), ha valakinek van pénze. (Szerencsére azért nekünk is van, még ha nem is brutál sok.) És pláne akkor nincs ezzel baj, ha "rendesen" megdolgozott érte. Az ilyen abszolút megsüvegelendő.

    Ha normálisan vezetsz, az szintén dicséretes. Sajnos erősebb, gyorsabb autókban ez végképp nem divatos. (Alapvetően én is előzékeny, segítőkész vagyok. A közút az nem versenypálya.)

    "Itt most kizárólag az új autóról, és annak bekerülési/fenntartási/használati értékéről, érték-arányáról van szó."

    Ez amúgy teljesen jogos. Csak amiatt szoktam felhozni az egyébként egyáltalán nem korrekt használt autós példát, mert valahol megkacagtat, amikor valaki úgy hivatkozik egy bő 17-30 milliós beruházásra (Model 3 SR-LR-Performance napelemmel vagy anélkül, fali töltővel), hogy utána milyen olcsón lehet vele közlekedni, miközben én leginkább 6-800 ezres, de akár 1 milliós Cascokról olvastam, meg ugye ha nem "otthon" töltöd napelemről vagy hálózatról, akkor már-már ICE árban tudod használni. (Ezzel szemben ugye egy régi csöves szívóbenzines autó akár 9-10 literes fogyasztással is kb. egy évig használható csak a Casco árából.)

    "A környettudatossághoz meg annyit, hogy szándékosan az RWD (LFP akkus) verziót választottam, ennek az ereje is bőven elég, hatótávja is, nem kell bele nikkel-kobalt-mangán, és kvázi nem tud kigyulladni sem. Pedig ki tudtuk volna fizetni a Long Range-et is."

    Racionálisan használva a Model 3 SR teljesítmény szinten gyakorlatilag mindenre elég. Nyilván vannak tőle erősebb, gyorsabb ICE autók is, de én nagyon nem szeretném, hogy bárki <4 másodperc akarjon 100-ra gyorsulni, és 200 fölötti tempóval menni bárhol, ami nem egy zárt versenypálya.

    Amúgy az összes új autó baromi drága lett, már egy sima középkategóriás ICE is nagyon megközelíti egy Model 3 SR árát, egy többnyire szánalmas hibrid meg akár jócskán meg is haladhatja azt. Ilyen peremfeltételek mellett nekem is sokkal inkább egy EV, tipikusan egy Tesla kellene. Már csak azért is, mert olcsóbb, és (nekem) többnyire jobb is a konkurens EV-ktől.

    Az meg amúgy megint csak baromi gáz, hogy a legtöbb "új" autó - akár 3-4 éves modellek mellett is - már-már olyan, mint egy maximum béta verziós szoftver. Kigurulsz vele a szalonból, nagyrészt működik-működget, de gyakorlatilag bármikor lehet vele bármi. :) Amit néha rendesen meg tud csinálni a szakszerviz, azonban gyakran nem. Egészen nevetséges, vagyis inkább kétségbeejtő. Nem tudtam, hogy ennyi gond van más EV-kkel is, igazán meglepő számomra. Meg persze el is gondolkodtat. Mondjuk eddig is inkább Tesla-párti voltam, ha EV-kről volt szó.

    "Hidd el nagyon jó érzés mikor verőfényes napsütésben rádugom, és tudom hogy ehhez semmit nem vételezünk a hálózatról."

    Elhiszem. Engem se csak a "spórolás" része motiválna, sőt talán az érdekelne kevésbé. Mert akkor ugye nem egy ~17 milliós autót vennék. :DDD (És újonnan nem is igen fogok.)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák