Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BandiT85

    aktív tag

    válasz Emericus Max #50 üzenetére

    Azért ennyire ne reklámozd a "tudásodat", igenis vannak, akinek jobb egy villanyautó, mint egy belsőégésű. Azért mert más az üzemanyag, mert neked nem tetszik, meg nem értesz hozzá, azért még nem rossz ám. :U

    Én pélául előző, szintén céges 8 éves plug-inből ültem át egy új Model 3-ba, ami kb annyiba került a cégnek, mint amennyi lett volna az előző autónak az értékvesztése, ha megtartjuk.
    Szóval, ha már új autót vesz a cég, ahol nem mellesleg elég sok napelem van a tetőn, nyilván elektromosat. Lássuk a szempontjaimat:

    1, ugyanannyiba kerül, mint egy hagyományos ilyen kategóriájú (sőt)
    2, az esetek 90%-ában igyen töltök (cégnél, vagy otthon)
    3, az esetek nagy többségében rövid távokra megyek, nincs hideg motor, fagyoskodás, kerregés a kocsiban, nem szagolom a büdös kipufogógázt
    4, azonnali ~300 ló, rögtön, mindig, mindenkor (elérhető leggyengébb Tesla)
    5, ha Pestre kell menni (megyeszékhelyről, kb 200km), megforulok 5 ezer forintból, ez bármilyen beslőégésűvel 15-20e simán. Ez a töltés 15 percig tart Superchargeren.
    6. Nem kell szervizbe hordani. Soha. (max ha elromlik). Nem kell 10e kilométerenként 150-200e forintot otthagyni egy "olajcsereszervízre", nem kell odamenni, otthagyni stb.
    7. bárhonnét tudok fűtést-hűtést indítani, 2 perc alatt meleg-hideg van, amit akarok. Meg tudom nézni, ha basztatja valaki, rögzíti a külső kamera által felvett eseményeket

    Ezeket a dolgokat még hosszasan lehetne sorolni.

    Hátrányok:
    Voltunk vele nyaralni, kb 1100km-re, tovább tartott kb másfél órával, mint hagyományossal. Húha.

    De ugye Magyországon mindenki attasé, aki legalább napi 2000km-t megy hugyozás és tankolás nélkül. Na rajtuk nem lehet segíteni.

    Az meg hogy ezt szinte csak cégek tudják megtenni Magyarországon arról nem a villanyautó tehet, ne is haragudj. Máshol (is) kellene keresni az okokat, de most viktorozni nem akarok. Na de hogyha egy cég se vesz új ilyen vagy olyan autót, akkor miből lesz a használt? Vagy kelett volna a cégnek venni valamit 3 millióért, a többit egyből átutalni a Lölö-nek? Végül úgyis az övé lesz nem? Na de majd ők megoldják az átlag magyar fizetésből élők problémáját
    Várom...

  • BandiT85

    aktív tag

    válasz paatrick #62 üzenetére

    8,5 - 9 et érő autóhoz kellett hozzálízingelni kb még kb 5 milló nettót, a többi meg maradványérték.

  • BandiT85

    aktív tag

    válasz ggbuffon1897 #64 üzenetére

    Hadd válaszoljak szépen sorban:

    hát ööö mire gondolsz kategoria alatt? Méretben? Ergonómiában? Supportban? (Mert h olyan sok Tesla szerviz nincs itthon ha már van egyáltalán, de nem követem). Mert azert egy osszetákolt puritan Teslát összevetni egy német/japán prémiummal, hát elég bátor.

    Igen, méretben, csomagtartóban, teljesítményben. Mutass egy olyan belsőégésűt, aminek van 500 liter csomagtartója, van benn kb minden extra, 300 lóerős, és burttó 17 millió újonan.
    Szerviz: ha nem követed, minek írsz faszságokat? 1, ott a szerviz a Vácin 2, van szervizkocsi, ha kisebb a probláma, kijönnek, megcsinálják, ott se kell lenned.
    Ültél már egy újabb Teslában, mennyire összetákolt? Elárulom, nekem semmivel sem tűnik szarabb minőségűnek, mint a 2016-os passatom. Mutass már 17 millós német (vagy japán) prémium villanyautót légyszi. Ja hogy az nincs ennyiért. Japánt villanyautó? Bz4x? Vagy melyikre gondolsz? Nagyjából az összes vicc kategóra a fogyasztás/töltés/teljesítmény vonalon. Igen, jól össze vannak rakva.

    Neked ingyen van otthon az áram? Te vagy az Lajcsi? Ha meg napelem, annak azert voltak ktgei.. ezt azert ne hagyd ki a számításból es megtérülésből.

    Cégnél eleve volt (ugye ammennyibe kerülne most cégnek az áram viktorisztánban, már kb kétszer megtérült). Otthon is fűtök-hűtök, 2 villanyautó, meg ez előtt a plug-in, nagyjából már itt is megtérülés közelben vagyok. Főleg hogy 30% önerő volt, a maradék meg havi 15 fixen, forint alapon. Ami ugye fele annyit ér mint 3 éve.

    Remek, milyen sűrű is az SC hálózat itthon? Ha épp forgalmas időben toltesz (nincs hely vagy csak sokan vannak) akkor is 15p?

    Képzeld, magad is meg tudod nézni! (internet, de segítek, 10 van) Amúgy olyan sűrű, hogy bárhova el lehet menni Mo-n. Ráadásul folyamatos nyílnak az újak (lehet rá szavazni hol legyen), és nem két oszlop van, hanem 10-20. Ha forgalmas, igen akkor lehet hogy 20-25 perc is lehet. Ilyen 1 év alatt talán egyszer volt. (akár át is állhattam volna egy nem tesla töltőre)

    Remek. Egyrészt almát hasonlítasz körtéhez a belsöégésű vs elektromos hajtás témakörével. Másrészt meg minek a 300le ha ezt a menettulajdonságot pl.hosszútavu uton nem tudod használni ellenkező esetben marad az ima h odaérj a töltőig. Gondolom a pályán 90-100al döcögö elektromos autozas képét nem kell felfestenem elotted. Városba meg ugyebár hova is kell a 300le az 50 meg 70es tábláknál. Inkább lett vna 150le + 200km hatótávval.

    Azért nem csak Zoék meg Leaf-ek vannak ám. Én pl a büdös életbe nem mentem tartósan pályán 140 alatt, mégis mindenhová odaértem. Látszik hogy nem mentél/ültél még rendes villanyautóban, csak meg a szokásos fb szint, meg a fröcsögés.
    Az hogy hány lóerős, nincs szinkronban a fogyasztással. 1020 lóerős Model S Plaid simán elvan pályán 20-22 kWh-val. Nyilván nem végsebességgel. De szeritem a te Toyotád se 5 litert eszik 180-nál...
    És ne haragudj, nem akarlak megsérteni, remek autók a hibrid toyo-k a belsőégésű vonalon, de a dinamizmus meg a hibrid toyota, az nem nagyon szokott egy mondatban szerepelni. Tudom milyen, nagyon jó meg finom minden, csak ne kelljen megelőzni semmit országúton ami 90 felett megy...
    Ne kelljen már megmagyarázni hogy miért is jó egy erős autó...Azért mert ott van az erő (csak nem 10-12 literes fogyasztás mellett), nem kell állandóan 200-zal menni, de ha előzni kell, kurvajó.
    Inkább lett vna 150le + 200km hatótávval. Nagyon jó lenne a plusz 200 km hatótáv, kb egy évben egyszer, amúgy semmi értelme ilyen töltőhálózat, meg töltési sebesség mellett. De ugye nyilván mindenki attasé, és Düsseldorfba jár nap mint nap. Viszont 200 kilóval biztos nehezebb lenne tőle.

    Hát a Tesla szervízkezelése legendas es nem pozitiv értelemben. De valóban nem kell olajcsere. Mondjuk én nem tudom te hova hordtad a benzines/dizelt, de jol átlehettél b*szva ha 200k ért csereltek neked olajat. Kivéve persze ha Ferrarival v Porscheval élted eddig az életedet.

    Persze nem a Józsi bácsihoz hordtam a garanciális autót, hanem márkaszervizbe. Na de egy Suzuki szervize is simán van 70-80 ezer, egy VW 150 (ennyibe kerül, kérjél ajánlatot nyugodtan. Passat GTE olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, átvizsgálás). Német prémiumnak minimum ennek a kétszerese. Ismétlem, márkaszervizben. Tudom, ebből élnek, attól még ennyi. Nekem ez most már 0 ft.
    Na de biztos ez is azért van, mert szartesla, igazából jó dolog szervizre költeni...

    Ezt fent kifejtettem, ez nem egy oriasi truvaj egy 10m- val olcsobb Corolla is tudja. Hát a kamera meg aztán tényleg hiánypótló.

    Kamera jó ám, van egy menetrögzítőd, ami minden irányból felvesz,nek kell odaaggatni minden szart, kiveszed a pendrive-ot, megnézheted, akár a zsaruk is, ha odáig fajul. Nekibasszák az ajtót, felvetted a gyökeret. Kicsit beletolatnak, pipa.

    Biztos én nem vagyok jó matekból, de most egy Corolla sedan hibrid legolcsóbb bruttó 11,4m. 120 lóerős (vicc, a motorom erősebb) fapad. Tehát 17-11,4 = 10? Ugye hogy nem.
    Abban is van 5 ülésfűtés, kományfűtés, led matrix, internet, spotify, telfonos vezérlés, 300 ló?

    Eddig a 25 ezer km-re költöttem fizetős töltőn talán 150 ezret. És ennyi is volt a költség. Összesen.

  • BandiT85

    aktív tag

    válasz bteebi #71 üzenetére

    Azért ne BMW-sezz már le, abszolút előzékeny vagyok, nem szoktam senkit se letoni. :K Biztos van aki ilyen, nem mondom, teslásban is meg furgonosban, meg mindenféle állatfajtában.

    Az első amivel nem szabad ezt se meg semmilyen új autót összehasonlítani, az a használt 10+ éves. Nyilván ha így nézzük, ésszerűbb egy olcsó (és még elég jó) autóval járni, de ezt nem mindeki akarja/tudja megtenni ilyen-olyan okok miatt. Pl lízingelni nem lehet 5 évesnél öregebb autót.

    Itt most kizárólag az új autóról, és annak bekerülési/fenntartási/használati értékéről, érték-arányáról van szó. Amiben jelen formában szerintem egy új 3 vagy Y, vagy a hasonló ár/érték arányú villanyautók (amiből nincs sok, még) verhetetlenek egy belső égésű autóhoz képest. És igen, nyilván ez erősen használat függő.

    Casco 300+ 70 a kötelező, ez szintén bármilyen hasonló érékű autóra ennyi lenne.

    Szervizzel kapcsolatban abszolút igazad van, még nem kellett mennem, valóban nincs a toppon (állítólag), de azért nem a világ vége. Szerencsére azért az olyan jellegű meghibásodás, főleg a 3/Y-nál, hogy nem mozgóképes az autó, nagyon-nagyon ritka.
    Ezzel kapcsolatban azért javaslom a kia/hyundai villanyautó fb csoportok tanulmányozását, sokak meglepődnének azért, és kicsit visszavennének egyesek a tesla szarozásából. (tök normális pl a 2 éves autók 12v-os akksijának kihalása, folyamatos hajtómű csapágy problémák, 1 napos késés miatt megszűnő garok, stb).

    A környettudatossághoz meg annyit, hogy szándékosan az RWD (LFP akkus) verziót választottam, ennek az ereje is bőven elég, hatótávja is, nem kell bele nikkel-kobalt-mangán, és kvázi nem tud kigyulladni sem. Pedig ki tudtuk volna fizetni a Long Range-et is. Nem villanyautó, de még plug-in se fordult meg a fejemben se vásárlás előtt.
    Hidd el nagyon jó érzés mikor verőfényes napsütésben rádugom, és tudom hogy ehhez semmit nem vételezünk a hálózatról. És szoktam is törekedni erre, pedig semmi szükség nem lenne rá, a (még) szaldó elszámolás miatt. ;)

    A burzsujsághoz pedig annyit tennék hozzá, amit nem irigyelnek, az a kurvasok munka (és pénz) amit beletettünk. Nem az állam/NER adta, nem loptuk, megdolgoztunk érte. És igen is büszke is vagyok rá, hogy én már nem füstölök, legalábbis az esetek jó nagy részében, sehol.

Új hozzászólás Aktív témák