Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • paatrick

    őstag

    válasz BandiT85 #61 üzenetére

    "Én pélául előző, szintén céges 8 éves plug-inből ültem át egy új Model 3-ba, ami kb annyiba került a cégnek, mint amennyi lett volna az előző autónak az értékvesztése, ha megtartjuk."

    8 éves autónak a további évekre 18 millió az értékvesztése? :F Mit vezettél eddig? Ferrarit? :DDD

    6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯

  • ggbuffon1897

    őstag

    válasz BandiT85 #61 üzenetére

    1, ugyanannyiba kerül, mint egy hagyományos ilyen kategóriájú (sőt)

    hát ööö mire gondolsz kategoria alatt? Méretben? Ergonómiában? Supportban? (Mert h olyan sok Tesla szerviz nincs itthon ha már van egyáltalán, de nem követem). Mert azert egy osszetákolt puritan Teslát összevetni egy német/japán prémiummal, hát elég bátor.

    2, az esetek 90%-ában igyen töltök (cégnél, vagy otthon)

    Neked ingyen van otthon az áram? Te vagy az Lajcsi? Ha meg napelem, annak azert voltak ktgei.. ezt azert ne hagyd ki a számításból es megtérülésből.

    3, az esetek nagy többségében rövid távokra megyek, nincs hideg motor, fagyoskodás, kerregés a kocsiban, nem szagolom a büdös kipufogógázt

    A tavvezerlest egy ilyen árban lévő benzines/dizel/hibrid is tudja. Még az én hibrid corollám is. A kipugogázt meg szagolod máséból. Bár mondjuk ha nem agyonbarmolt lerugott 20-25éves dizelszokevenyekkel vagy korulveve, akkor kipufogogazt te nem nagyon szagolgatsz már.

    4, azonnali ~300 ló, rögtön, mindig, mindenkor (elérhető leggyengébb Tesla)

    Remek. Egyrészt almát hasonlítasz körtéhez a belsöégésű vs elektromos hajtás témakörével. Másrészt meg minek a 300le ha ezt a menettulajdonságot pl.hosszútavu uton nem tudod használni ellenkező esetben marad az ima h odaérj a töltőig. Gondolom a pályán 90-100al döcögö elektromos autozas képét nem kell felfestenem elotted. Városba meg ugyebár hova is kell a 300le az 50 meg 70es tábláknál. Inkább lett vna 150le + 200km hatótávval.

    5, ha Pestre kell menni (megyeszékhelyről, kb 200km), megforulok 5 ezer forintból, ez bármilyen beslőégésűvel 15-20e simán. Ez a töltés 15 percig tart Superchargeren.

    Remek, milyen sűrű is az SC hálózat itthon? Ha épp forgalmas időben toltesz (nincs hely vagy csak sokan vannak) akkor is 15p?

    6. Nem kell szervizbe hordani. Soha. (max ha elromlik). Nem kell 10e kilométerenként 150-200e forintot otthagyni egy "olajcsereszervízre", nem kell odamenni, otthagyni stb.

    Hát a Tesla szervízkezelése legendas es nem pozitiv értelemben. De valóban nem kell olajcsere. Mondjuk én nem tudom te hova hordtad a benzines/dizelt, de jol átlehettél b*szva ha 200k ért csereltek neked olajat. Kivéve persze ha Ferrarival v Porscheval élted eddig az életedet.

    7. bárhonnét tudok fűtést-hűtést indítani, 2 perc alatt meleg-hideg van, amit akarok. Meg tudom nézni, ha basztatja valaki, rögzíti a külső kamera által felvett eseményeket

    Ezt fent kifejtettem, ez nem egy oriasi truvaj egy 10m- val olcsobb Corolla is tudja. Hát a kamera meg aztán tényleg hiánypótló.

    A Tesla mint jelenség önmagában óriási parasztvakítás. Pont ott domborít (menettulajdonságok) amit igazábol nem nagyon tudsz kihasználni, eközben borzalmas összeszerelési minőség, kínos ergonómia mondjuk egy némettel összevetve és lehetne még sorolni. Abban viszont igazad van h maga az elektromos autó valakinek épp h jobb, ha épp olyan a felhasználási szokása és mondjuk megvan a töltéshez szükséges infrastruktúra otthon/közelben. Csak hat meg akkor is ott marad az a kinzo dilemma, hogy a nyilvan joval magasabb vételár mikorra térül meg benzinktgben.

    Magához a cikkhez: öcsémék tavaly az asszonykájának vettek sima 1,5 benzines MG Zs-t 6,5mért, tesóm kb rá egy hónapra kapott cégesként a VW Taigot. En nagyon meglepodtem hogy a kínai ergonómiában és anyaghasználatban simán veri a németet, úgy h van köztük árban 2-3m. Nyilvan azzal a sima szivo 100le-val nem fog fogyasztási meg gyorsulási versenyeket nyerni,(mondjuk tesom se az 1.0 tsivel) de kellemeset csalódtam benne. Aztán h szervíz meg alkatrészellátás h alakul a következő evekben ha van valami, azt majd meglátjuk.Mert ez az amiben a kinaiak nem tul erosek.

    [ Szerkesztve ]

  • bteebi

    veterán

    válasz BandiT85 #70 üzenetére

    Nagyrészt jogosak az érveid... de azért bőven nem mindegyik. És már az elején szeretném leszögezni, hogy alapvetően szeretem a Teslát (még nincs saját, de remélhetőleg 1-2 éven belül lesz), de nem vagyok napellenzős se. És no offense :) (tényleg nem).

    "1, ott a szerviz a Vácin 2, van szervizkocsi, ha kisebb a probláma, kijönnek, megcsinálják, ott se kell lenned."

    1, Ha nekem Mucsajröcsöge-külsőn megy tönkre a Teslám, akkor spec. mi van?? Vontattassam fel Pestre 100+ k-ért? (Ha meg nagyobb gond van, akkor irány Bécs, ahol szintén meglepően töketlenek tudnak lenni. FB-os teslás csoportban vannak jó sztorik.)
    2, A szervizautó meg megint csak újkeletű dolog, nem volt mindig, és bőven nem mindenre jó. Ráadásul azokkal is jócskán vannak-voltak problémák.

    Majd ha országszerte lesz vagy 10 "rendes", kompetens Tesla márkaszerviz (alsó hangon minden 100 ezer feletti városban egy) gyors, megfelelő alkatrész utánpótlással, és úgy, hogy nem kell minden szar miatt Bécsbe vinni, mert ott még mindig nem jól, de már jobban értenek hozzá, akkor majd lehet azt mondani, hogy rendben van az ellátottság. Addig nem. Akkor se, ha (szerencsére) neked még épp nem volt semmilyen gondod.

    "Otthon is fűtök-hűtök, 2 villanyautó, meg ez előtt a plug-in, nagyjából már itt is megtérülés közelben vagyok."

    Magyarán te baromi burzsuj vagy (ami amúgy jó dolog), meg jó eséllyel az a cég is, ahol dolgozol. De a napelem akkor se magától, ingyen épült ki, pár millát azért abba is bele kellett tolni. Előbb a befektetés, és csak utána a megtérülés. Ha meg már meg is térült, akkor valószínűleg brutál nagy fogyasztók is vagytok. (Persze "ipari" árammal sokkal gyorsabb a megtérülés, mint az otthoni 36/70 Ft-tal.)

    "De ugye nyilván mindenki attasé, és Düsseldorfba jár nap mint nap."

    Nyilván nem, de ha az lenne, akkor gyakorlatilag nem tudna EV-vel közlekedni. Mert baromi kompromisszumos, hosszabb távon már-már kivitelezhetetlen. Tudom, 1 órás pisiszünet, vagy tabletezés 2 óránként igazán belefér. Pláne egy attasénak.

    "Remek, milyen sűrű is az SC hálózat itthon? Ha épp forgalmas időben toltesz (nincs hely vagy csak sokan vannak) akkor is 15p?
    Képzeld, magad is meg tudod nézni! (internet, de segítek, 10 van) Amúgy olyan sűrű, hogy bárhova el lehet menni Mo-n. Ráadásul folyamatos nyílnak az újak (lehet rá szavazni hol legyen), és nem két oszlop van, hanem 10-20."

    Benzinkútból meg van kb. 2000 (kétezer), vagyis ~200-szor annyi. Az azért elég jelentős különbség. És 2-3 éve még nagyobb volt az eltérés. Oké, a benzinkút a legtöbb helyen már full redundáns (nekem pl. munkába menet egy főút kb. 10 kilométeres szakaszán összesen van vagy 10 (!); mindkét oldalon van több is), de ettől függetlenül azért jó, hogy van választási lehetőség.

    Benzinkutaknál az árazás is sokkal kiegyenlítettebb. Kis falvak mellett is tudsz nem sokkal drágábban tankolni, mint egy városban, sőt még az autópályán se feltétlenül drágább 10-15, max. 20%-nál a "standard" árhoz képest. Elektromos "kutaknál" azért jóval nagyobb különbségek vannak, pláne az otthoni töltéshez képest (legyen 70 Ft). Egy Supercharger relatíve olyan, mintha én most 610 Ft helyett 1500 (egyezerötszáz) forintnál is drágábban tankolnék. És van, ahol 2000-nél is többet fizetnék érte. Mind a kettő brutál nagy különbség, bár amúgy megértem a szolgáltatókat is. Ők nem 36-70 Ft-ért veszik az elektronokat, mint én.

    Ráaádásul ez a "folyamatosan bővül" is egy nagy BS. Oké, évente talán 1, urambocsá' 2 új Supercharger is létesülhet országos szinten, ha ügyesen szavazunk. :DDD Tehát pár év múlva, mondjuk 2030-ban már akár 20 (!!!4) is lesz. Vóv. Az kb. feleannyi, mint ahány benzinkút van egy nagyobb városban. :U (Oké, szerencsére azért nem ennyire szar a helyzet, vannak alternatív szolgáltatók is, de bőven nem mindenhol.) Persze a Teslások kizárólag Superchargerek mellett meg autópályákon közlekednek. (Amúgy ez majd akár rám is igaz lesz. Tőlünk nem messze van autópálya, Supercharger meg szerencsénkre van vagy 2 km-re, ráadásul nekünk jó irányban. De otthon fogok majd tölteni, jobb esetben részben napelemről, ha minden jól alakul majd.)

    Ha meg kénytelen vagy Superchargeren tölteni, ami talán 180 Ft/kWh, akkor már egy 18 kWh-s fogyasztás is 32,4 Ft/km (kb. 5 liter benya), de Model S/X mellett én inkább 25 kWh körüli, vagy afeletti fogyasztásokról olvastam, mint az alattiakról. Úgy meg már 45 Ft/km (kb. 7,5 liter). Szépen skálázódik. Vagy még így is olcsó?? Biztosítással, Cascoval, félmillás fali töltővel, autó vételárral is??? Úgy már mondjuk 22-25 millió az a 17. Ráadásul csak a Casco önmagában elég vagy 10 ezer km-nyi benyára. Tudom, ha egy LaFerrarim lenne, ami kb. olyan erős, mint egy Plaid, akkor az még többet enne, és eleve jóval drágább is (és még úgy se lenne benne se 10 kamera, se Fart mode). Csak ez meg már a magyarázat ferdítése, mert ugye épp azért is fontos sokaknak egy elektromos autó - vagy legalábbis ezt hazudják, mert jobban hangzik, mintha azt mondanák, hogy "a gyorsulása miatt vettem" -, mert környezettudatos, és olcsó fenntartani.

    "Nekem ez most már 0 ft."

    Egészen addig ennyi a szervizköltséged, amíg nem történik semmi. Nekem se sokkal több szerencsére, csak az én autóm baromi olcsó volt még egy Model 3-hoz képest is (kevesebb mint a tizede). És kb. ugyanakkora, és ugyanannyi hely van benne (mondjuk frunk nincs, mert ott van a motor). Oké, nem úgy gyorsul (ami ugye nagyon fontos!!!), és még csak kamera sincs benne. Csak sok légzsák. Addig amúgy a ~10 kamera is pont totál felesleges, legalábbis baleset bizonyíthatóság szempontjából, amíg nem ér baleset. Aztán viszont hopp egy koccanás, máris másfél millió a száma, és 1-3 hónap várakozás. Ha nem te voltál a hibás, akkor a legvégén persze gyakorlatilag fixen nem neked kell kifizetned, de addig akkor is baromi sok pénz, ÉS idő. Ha tönkremegy a kilincs... 200 ezer. Az én csöves kocsimhoz szerintem 10-20 ezer Ft lehet egy. Könnyen megkopó fényezés (gyakori probléma), drága, gyorsan kopó gumik, de nem egy esetben hallottam már megrepedő tetőablakról se. Persze örök igazság, hogy akinek van pénze majomra, legyen pénze banánra is. És ez nagyon így van amúgy nem EV-kkel is.

    "De szeritem a te Toyotád se 5 litert eszik 180-nál..."

    Szerintem egy hibrid Toyotának az amúgy már kb. a végsebessége. :) (És amúgy már brutál gyorshajtás bárhol.) Mondjuk annyinál már egy Plaid se 20-22 kWh-t kér (sőt, városon kívül annyit szinte sehol). Egyszer láttam fogyasztásadatot egy Model 3-ról, aminek kipróbálták a végsebességét (talán az újabb fajta volt már, ami ~200-at bír). Azt hiszem 40 kWh körül nyelt be, pedig az elvben elvan 16-18 kWh-val is, sőt városban, nyugodt körülmények között talán 12-ből is.

    "Ne kelljen már megmagyarázni hogy miért is jó egy erős autó... ... de ha előzni kell, kurvajó."

    Elhiszem, hogy nagy flash, de ilyenkor csak a fejemet fogom, hogy bmeg, még egy paraszt. (Ettől persze komplexebb a dolog, de értsd jól.) A Tesla az új BMW már jó ideje. (Emiatt egyébként kicsit kevésbé szívesen lennék, leszek majd teslás. Pedig amúgy alapvetően a BMW-t is szeretem.) Szerintem ez a Teslák egyik, ha nem a legnagyobb vonzereje. A gyorsulás. Akárki akármit hazudik. És ez baromi gáz, mivel nem ennek kellene lennie, hanem mondjuk a nulla (lokális) emissziónak. De a sok boyracer megtalálta a piaci rést. :DDD Előzni simán tudsz egy 150-200 lóerős autóval is - persze egy 500-1000 lóerőssel könnyebb. De ennyi.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz BandiT85 #72 üzenetére

    Először is :R a korrekt válasz miatt.

    Másodszor - bár ez a legvégén szerepelt nálad. A megfogalmazásom ugyan lehetett félreérthető, de amúgy nincs azzal semmi baj(om), ha valakinek van pénze. (Szerencsére azért nekünk is van, még ha nem is brutál sok.) És pláne akkor nincs ezzel baj, ha "rendesen" megdolgozott érte. Az ilyen abszolút megsüvegelendő.

    Ha normálisan vezetsz, az szintén dicséretes. Sajnos erősebb, gyorsabb autókban ez végképp nem divatos. (Alapvetően én is előzékeny, segítőkész vagyok. A közút az nem versenypálya.)

    "Itt most kizárólag az új autóról, és annak bekerülési/fenntartási/használati értékéről, érték-arányáról van szó."

    Ez amúgy teljesen jogos. Csak amiatt szoktam felhozni az egyébként egyáltalán nem korrekt használt autós példát, mert valahol megkacagtat, amikor valaki úgy hivatkozik egy bő 17-30 milliós beruházásra (Model 3 SR-LR-Performance napelemmel vagy anélkül, fali töltővel), hogy utána milyen olcsón lehet vele közlekedni, miközben én leginkább 6-800 ezres, de akár 1 milliós Cascokról olvastam, meg ugye ha nem "otthon" töltöd napelemről vagy hálózatról, akkor már-már ICE árban tudod használni. (Ezzel szemben ugye egy régi csöves szívóbenzines autó akár 9-10 literes fogyasztással is kb. egy évig használható csak a Casco árából.)

    "A környettudatossághoz meg annyit, hogy szándékosan az RWD (LFP akkus) verziót választottam, ennek az ereje is bőven elég, hatótávja is, nem kell bele nikkel-kobalt-mangán, és kvázi nem tud kigyulladni sem. Pedig ki tudtuk volna fizetni a Long Range-et is."

    Racionálisan használva a Model 3 SR teljesítmény szinten gyakorlatilag mindenre elég. Nyilván vannak tőle erősebb, gyorsabb ICE autók is, de én nagyon nem szeretném, hogy bárki <4 másodperc akarjon 100-ra gyorsulni, és 200 fölötti tempóval menni bárhol, ami nem egy zárt versenypálya.

    Amúgy az összes új autó baromi drága lett, már egy sima középkategóriás ICE is nagyon megközelíti egy Model 3 SR árát, egy többnyire szánalmas hibrid meg akár jócskán meg is haladhatja azt. Ilyen peremfeltételek mellett nekem is sokkal inkább egy EV, tipikusan egy Tesla kellene. Már csak azért is, mert olcsóbb, és (nekem) többnyire jobb is a konkurens EV-ktől.

    Az meg amúgy megint csak baromi gáz, hogy a legtöbb "új" autó - akár 3-4 éves modellek mellett is - már-már olyan, mint egy maximum béta verziós szoftver. Kigurulsz vele a szalonból, nagyrészt működik-működget, de gyakorlatilag bármikor lehet vele bármi. :) Amit néha rendesen meg tud csinálni a szakszerviz, azonban gyakran nem. Egészen nevetséges, vagyis inkább kétségbeejtő. Nem tudtam, hogy ennyi gond van más EV-kkel is, igazán meglepő számomra. Meg persze el is gondolkodtat. Mondjuk eddig is inkább Tesla-párti voltam, ha EV-kről volt szó.

    "Hidd el nagyon jó érzés mikor verőfényes napsütésben rádugom, és tudom hogy ehhez semmit nem vételezünk a hálózatról."

    Elhiszem. Engem se csak a "spórolás" része motiválna, sőt talán az érdekelne kevésbé. Mert akkor ugye nem egy ~17 milliós autót vennék. :DDD (És újonnan nem is igen fogok.)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák