Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Bati0501 #22055 üzenetére

    Azért vitatkoznék veletek. Az tiszta sor, hogy egy 14 éves az esetek nagy részében nem tudja mit akar. De arra azért van esély, hogy be tudja lőni, hogy teljesen humán érdeklődésű, vagy érdekli a reál, esetleg kétkezi dolgok is. Ha utóbbi, akkor abból baja nem lehet, hogy elvégez egy szakközepet. Lesz egy szakmája, amivel már akár el tud kezdeni dolgozni, ha az egyetem finanszírozása problémás számára, vagy ha nem érdekli a továbbtanulás. Mert igazából középiskolából nem sok mindent fog tudni hasznosítani az egyetem folyamán, még a releváns tárgyakból sem. Szóval nem marad le semmiről, ellenben plusz, közvetlenül hasznosítható tudás kerül a kezébe. Egyedül azok járnak rosszul, akiket 14 évesen a reál érdekli, majd 18 évesen kitalálja, hogy ő irodalomtörténész akar lenni. De akit ennyire érdekel egy téma, azt meg nem kell ösztönözni a plusz tanulásra.
    Igazából a szakképzés növelése pont, hogy csak csökkenti a szalagmunkások számát. Mert ha betuszkolják gimibe, meg utána egyetemre, aztán onnan kiesik, akkor mit tud kezdeni? Csak a betanított munkák jöhetnek szóba. De ha van egy szakmája, amit nem utál jobban, mint a szalag melletti munkát, akkor máris el tud indulni valamerre.

    [ Szerkesztve ]

  • #95561216

    törölt tag

    válasz Bati0501 #22055 üzenetére

    Azért az egyetem más történet, mert van minden, maximum fizetős, gimiből még nem ez a helyzet.

    Az egész amúgy szerintem ott van elbaszva, hogy a gimnázium nagy része arra megy el, hogy újra átveszik azt, amit általános iskolában is leadtak, itt-ott kiegészítve, jobban belemélyülve. Főleg irodalom, történelem ilyen, de természettudományokban is van bőven átfedés. Közben ahogy írja valaki a gimi abszolút nem készít fel az egyetemre, egy mérnökaspiránsnak úgy kellene kikerülnie érettségi után, hogy a kalkulus csak egy felmérő vizsga, és akik elbukik, az elvégzi felzárkóztató tárgynak. Ma ehelyett ugyan ez a szisztéma van GIMIS anyaggal, pélfául FIZIKA szakon fizikából és matekból..

    Hogy mi lenen jó? Ez már fogósabb kérdés.Talán egy 1-2 évvel előbbre hozott, csökkentett követelményű, de tényleg hasznos és megjegyezhető ismeretanyagot tartalmazó érettségi vizsga, majd a maradék 1-2 évben egyetemi felkészítő szakcsoportokra bontva, akinek meg ez nem kell, az nekiáll szakmát tanulni. A gimiben maradók is kapnának valamilyen mostani érettségi felett, de BA alatt elhelyezkedő papírt, hasonlót mint az USA community collegek, például emelt érettségi informatika területen, amivel mondjuk egy helpdeskhez nem lesz totál sötét. És akkor egyetemeken se csak három év elméleti darálás menne, hanem be lehetne tenni némi gyakorlati képzést is..

Új hozzászólás Aktív témák