Hirdetés
-
Computex 2024: Új Dark Rock hűtők és RGB-s házak a Be Quiettől
ph Keblére ölelte az RGB-t a Light Base házak tervezésekor a német cég, de szerencsére nem ez az egyetlen érdekességük.
-
Több mint 20 percnyi játékmenet videón a Dragon Age: Veilguard
gp A legutóbbi trailer után nem sokkal a készítők egy hosszabb videóban mutatták meg, hogy fest majd a sorozat következő része.
-
Holnap mutatkozik be a HTC új készüléke
ma Bizony, a HTC még aktív (valamilyen szinten), a U24 Pro 5G holnap lesz hivatalos.
-
PROHARDVER!
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Bati0501 #22055 üzenetére
Azért vitatkoznék veletek. Az tiszta sor, hogy egy 14 éves az esetek nagy részében nem tudja mit akar. De arra azért van esély, hogy be tudja lőni, hogy teljesen humán érdeklődésű, vagy érdekli a reál, esetleg kétkezi dolgok is. Ha utóbbi, akkor abból baja nem lehet, hogy elvégez egy szakközepet. Lesz egy szakmája, amivel már akár el tud kezdeni dolgozni, ha az egyetem finanszírozása problémás számára, vagy ha nem érdekli a továbbtanulás. Mert igazából középiskolából nem sok mindent fog tudni hasznosítani az egyetem folyamán, még a releváns tárgyakból sem. Szóval nem marad le semmiről, ellenben plusz, közvetlenül hasznosítható tudás kerül a kezébe. Egyedül azok járnak rosszul, akiket 14 évesen a reál érdekli, majd 18 évesen kitalálja, hogy ő irodalomtörténész akar lenni. De akit ennyire érdekel egy téma, azt meg nem kell ösztönözni a plusz tanulásra.
Igazából a szakképzés növelése pont, hogy csak csökkenti a szalagmunkások számát. Mert ha betuszkolják gimibe, meg utána egyetemre, aztán onnan kiesik, akkor mit tud kezdeni? Csak a betanított munkák jöhetnek szóba. De ha van egy szakmája, amit nem utál jobban, mint a szalag melletti munkát, akkor máris el tud indulni valamerre.[ Szerkesztve ]
-
#95561216
törölt tag
válasz Bati0501 #22055 üzenetére
Azért az egyetem más történet, mert van minden, maximum fizetős, gimiből még nem ez a helyzet.
Az egész amúgy szerintem ott van elbaszva, hogy a gimnázium nagy része arra megy el, hogy újra átveszik azt, amit általános iskolában is leadtak, itt-ott kiegészítve, jobban belemélyülve. Főleg irodalom, történelem ilyen, de természettudományokban is van bőven átfedés. Közben ahogy írja valaki a gimi abszolút nem készít fel az egyetemre, egy mérnökaspiránsnak úgy kellene kikerülnie érettségi után, hogy a kalkulus csak egy felmérő vizsga, és akik elbukik, az elvégzi felzárkóztató tárgynak. Ma ehelyett ugyan ez a szisztéma van GIMIS anyaggal, pélfául FIZIKA szakon fizikából és matekból..
Hogy mi lenen jó? Ez már fogósabb kérdés.Talán egy 1-2 évvel előbbre hozott, csökkentett követelményű, de tényleg hasznos és megjegyezhető ismeretanyagot tartalmazó érettségi vizsga, majd a maradék 1-2 évben egyetemi felkészítő szakcsoportokra bontva, akinek meg ez nem kell, az nekiáll szakmát tanulni. A gimiben maradók is kapnának valamilyen mostani érettségi felett, de BA alatt elhelyezkedő papírt, hasonlót mint az USA community collegek, például emelt érettségi informatika területen, amivel mondjuk egy helpdeskhez nem lesz totál sötét. És akkor egyetemeken se csak három év elméleti darálás menne, hanem be lehetne tenni némi gyakorlati képzést is..
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude 7300 27% 13.3" FHD IPS i5-8265U 16GB DDR4, 256GB NVMe gar
- Új Philips és SanDisk USB3.0 - USB3.1 pendriveok 5000 forinttól
- Intel Core i5-10400F processzor I Dobozos I 2024.10.01-ig érvényes Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen