Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
gp A tervek szerint október elején debütál a teljes első évad Netflixen.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: Itt az új ROG Ally
ph Az ígéreteknek – és a kiszivárgott információknak megfelelően – az ASUS bemutatta kézikonzoljának X-szel jelölt változatát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integra
titán
válasz feel good #9651 üzenetére
én semennyire sem szeretek dobozt előttem látni.
olyan meg nem sokáig van, hogy pár száz méter a távolság a doboz és köztem.
szélárnyékos fogyasztás csökkentésben bevallom még nem gondolkodtam, ezután sem fogok...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Eagl3
veterán
Mennjetek csak a kamionok után 5m-re... majd befigyel valami a szélvédőn.
Annyit nem lehet spórolni, hogy megérje nekem ez a rizikó. -
hobizoli
nagyúr
-
ABE
őstag
válasz hobizoli #9648 üzenetére
Mindenki hibázhat. Sosem tervezem úgy, hogy másokat szándékosan fékezésre kényszerítsek, de talán joggal várom el, hogy probléma esetén ne nehezítsék, hanem könnyítsék a dolgomat. Eddig alapvetően mások balf@szsága miatt kerültem előzés közben gondba. Az, hogy miért kell előbb visszasorolni, több oka is lehet. A távolság és sebesség hibás felmérése, a szembejövő gyorsít, hirtelen kikanyarodik valaki egy útról, kimegy eléd valaki előzni, a sor elkezd gyorsítani, stb. Birkaországban pedig elképzelhető az, hogy az emberek egy IFA mögött képesek kilométeres sort kialakítani, mert fosnak kimenni előzni, csak a pozíciójukat tudják védeni, de azt nagyon. Aztán ha van pofám kimenni előzni, akkor én vagyok a veszélyes, mert hozzád hasonlóan azt hiszik, sort nem szabad előzni...
-
erdoke
titán
Számotokra nem durva, hogy 90-es korlátnál 108-tól kezdődik a közigazgatási bírság 30e Ft-tal, míg 100-nál már 110-től? Az autópályás 143 km/h-ás tűréshatár ugyanez a kategória. Úgy tűnik, hogy leginkább a sztrádákon akarják szankcionálni a gyorshajtást, pedig messze ott a legkevésbé veszélyes. Nekem ez nagyon nem szimpi, pedig a 100 km/h alattiakkal még nagyjából egyet is értenék.
A legjobb aláírás a héten
-
Integra
titán
ma halott a hungária, reggel jöttem dolgozni, a következő a szitu..
ugye pirosnál besorolnak szépen az üres helyekre, hogy majd onnan indulnak hogy elől legyenek.. micsinál mind a 3 barma????
egymás mellett halad 65-tel a 70es úton..
hát komolyan, ezeket hummerrel kéne letolni az árokba, hihetetlen...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
ABE
őstag
-
Integra
titán
na például ezért büntethetnének a rendőrök naponta ezerrel, fél millára..
de persze ezért semmit se büntetnek, melózni kell vele, kamiont leinteni, baszakodni etc...
pedig hány ilyen kamion járkál és potyog tele az autó és út a szeméttel..
mi van az építkezési területekkel?? még a kerület is sáros dzsuvás köves a törmeléktől amit elpotyogtatnak a teherautók.....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
változatosság kedvéért a hungárián visszafelé a kőbányai és a népliget között 60nal lehetett menni, mert a belső sávban ment egy rendőrautó 65 körül és a sok barom erre befékezett 60ra..
bravo... még csak jobbról se tudtam beszúrni és továbbmennni, mert ott is kovács jános bácsi nyomta bokáig fosva a lábát a rendőrtől...
na ez megérdemel egy ilyet:...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Dr. Ernő
tag
válasz Integra #9671 üzenetére
Nekem múltkor az volt hogy a zsaruk az autópályán a leállósávban mentek 20-al. Mindenki totál beszart és lassítottak de olyan szinten hogy úgy feltorlódott a sor a nagy forgalomban, hogy amikor beértem a végét szinte meg kellett állni! Aztán persze majdnem telibevertek hátulról.
-
padee
tag
Szeretném megkérdezni annak a kék skoda octavianak a sofőrjét, hogy milyen megoldást választott volna, ha nem lépek a fékbe hogy meg bírjon előzni. 82-es út, péntek, kb 19:20,
Eplény elött kb 1 kmrel. Ritka kanyargós, beláthatatlan útszakasz.
Stabil 90-el mentem, ahogy a mögöttem és elöttem haladók is. Miért nem volt az jó? -
ABE
őstag
válasz Khelben #9676 üzenetére
Idézet a KRESZ könyv autópályára vonatkozó részéből:
"Előfordul, hogy a belső sávban folyamatos előzés közben utolér egy szabálytalanul ott maradt lassabban haladó gépkocsit. Ilyen esetben ne húzódjon át a külső (szélső) sávba, mert az szabálytalan jobbról előzés lenne."
[ Szerkesztve ]
-
erdoke
titán
-
a_tesz
Korrektor
válasz Khelben #9680 üzenetére
Párhuzamos közlekedés
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
a) járművel az úttest felezővonalát - a balra bekanyarodás, illetőleg a megfordulás esetét kivéve - átlépni;
b) két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni;
c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.
(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább. Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni; ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt.
(8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
bc) betegszállító gépjármű,
bd) személytaxi
közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.
(9) Ahol kapaszkodósáv van, a kapaszkodósávon kell haladniuk azoknak a járműveknek, amelyek a jelzőtáblán [17. § (1) bek. h) pont] megjelölt - ennek hiányában lakott területen kívül 70 km/óra, lakott területen 40 km/óra - sebességnél lassabban haladnak.
(10) Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást a jobboldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első bekanyarodási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.
(11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
Közlekedés autópályán és autóúton
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
(3) Tilos
a) autópályára és autóútra útmenti ingatlanról, valamint útnak nem minősülő más területről ráhajtani, illetőleg oda behajtani;
b) autópályán és autóúton hátramenetet végezni, megfordulni és az úttesteket elválasztó sávra ráhajtani.
(4) Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Műszaki okból megállni csak a leállósávon, illetőleg az útpadkán szabad, a járművet azonban onnan is mielőbb el kell távolítani. Egyéb okból megállni a leállósávban és az útpadkán is - kivéve a forgalomellenőrzés céljából történő megállást - tilos. A forgalomellenőrzés során használt járművet úgy kell elhelyezni, hogy az kellő távolságból észlelhető legyen.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
ABE
őstag
válasz Khelben #9680 üzenetére
A KRESZ-ben van ilyen, hiszen a könyvből másoltam ki, nem magam találtam ki. Ha ezzel vitázol, amit kimásoltam, akkor a KRESZ-t vonod kétségbe.
De nézzük csak, mit ír a KRESZ könyv ezen kívül:
"Az autópályán a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni. Ezt a 3.1 fejezetben részletesen tárgyaltuk, ezért most itt nem ismételjük meg."
Lássuk, mit ír a 3.1 fejezet:
"A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten lakott területen kívül is alapelv a jobbratartási kötelezettség."
"Ha a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső sávban a személygépkocsi folyamatosan is haladhat. Mihelyt a forgalom ritkul és a párhuzamos közlekedést létrehozó járművek vissza tudnak sorolni a külső sávba, újra helyreáll a jobbratartási kötelezettség és az előzés szabályai. Amíg a párhuzamos közlekedés nem jön létre ténylegesen, a jobbról előzés tilalma itt is érvényes. A belső sávban Ön előtt haladót - ha az a bekanyarodási szándékát irányjelzővel nem jelzi - a jobb szélső sávba átváltással megelőzni nem szabad."
Látható, hogy a kutya a párhuzamos közlekedés értelmezésénél van elásva. Mit is ír a könyv a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttestről?
"Sűrű forgalomban, ha a külső forgalmi sávban - annak telítettsége miatt - visszatérni nem lehet, személygépkocsijával a belső forgalmi sávban folyamatosan haladhat. Ebben az esetbe jön létre itt a párhuzamos közlekedés. Az előzés fogalmának meghatározásakor volt már szó arról, hogy párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek. Ezért a külső sávban közlekedők szabálysértés nélkül haladhatnak el a belső sávban valamilyen okból lassításra kényszerűlő járműsor mellett."
Magyarán: párhuzamos közlekedés akkor jön létre autópályán a külső sávban haladva, ha mondjuk a belső sávban haladók egy kamion előzése miatt lelassulnak. DE! Ha csak egy autó ragad a belső sávban, akkor nem beszélhetünk párhuzamos közlekedésről, így a jobbról elhaladás is tilos.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Nem kell fogást találni. Az tény, hogy szabályosan jelezhetem neki az előzési szándékomat, ebben nincs vita. Az meg másik dolog, hogy én az úton haladni akarok, és nem egy rendőrrel leállni vitázni. Ha olyan napja van, ő is talál rajtam fogást, és megvág valamiért. Személy szerint nem keresem a bajt, hiába van igazam. Aki be meri vállalni, az dudálja le a rendőrt, max. megvágják lejárt szavatosságú elsősegélydobozért.
-
Khelben
nagyúr
még mindig nem a jogszabályból idézel... a kresz-értelmezés nem jogszabály.
A kresz azt mondja, hogy:
Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.Ennyi. Nincs benne lassításra kényszerülő kocsisor meg semmi ilyesmi. Két autó van benne, melyek sávváltás nélkül bizonyos sávokban mennek folyamatosan.
-
Nkboy
senior tag
Sziasztok!
Bocs, hogy ide teszem fel a kérdést, de nem találtam neki jobb helyet.
Milyen rendszám ez:
A kisatírozott helyen még két szám található. A betü és a számok zöld szinüek.A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
ABE
őstag
válasz Khelben #9689 üzenetére
Te vagy a kopter, erre ennyit tudok már csak mondani.
Még egyszer, a kedvedért, az elején felhozott konkrét példára:
Idézet (nem értelmezés) a KRESZ könyvből:
"Előfordul, hogy a belső sávban folyamatos előzés közben utolér egy szabálytalanul ott maradt lassabban haladó gépkocsit. Ilyen esetben ne húzódjon át a külső (szélső) sávba, mert az szabálytalan jobbról előzés lenne."
Tehát: a belső sávban szabálytalanul ottragadt autót jobbról megelőzni szabálytalan. Mint ahogy a belső sávban haladó rendőrt megelőzni sem szabad jobbról autópályán.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
A lassú járművek egy konkrétan meghatározott körére kiterjedően zöld színű M betűjelű ideiglenes forgalmi rendszámtábla adható.
Az M betűjelű ideiglenes rendszámtábla nem a járműhöz kötődik, hanem a jármű üzembentartójához, aki (amely) az engedélyezési eljárást követően jogot szerez arra, hogy az általa üzemeltetett járműre (járművekre) a kiadott rendszámot felszerelhesse a közúti forgalomban való részvétel céljából.
Az érintett járművek köre:
* a magajáró mezőgazdasági és erdészeti betakarító gépek (arató-cséplő gépek, szecskázó gépek, cukorrépa betakarító gépek, zöldségbetakarító gépek, szőlőkombájnok, fakombájnok és erdészeti kiközelítők);
* a magajáró műtrágya- és szervestrágya szóró gépek;
* a magajáró permetezőgépek;
* a speciális magajáró eszközhordozó alvázak;
* a mezőgazdasági tevékenységre alkalmazandó magajáró rakodógép,
* amely tervezési sebessége szerint 25 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képes, illetve amelynek megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítvány, illetőleg a közlekedési hatóság 25 km/óra értékben határozta meg.[ Szerkesztve ]
-
DeadMeat
veterán
Siman.Ma is levillogtam a jarort, 70-es tablanal 30-al a belso savban poroszkalt.Tegnap elott este is levillogtam.Igaz akkor meg is allitott,hogy mit kepzelek,meghogy 3000 ft gyorshajtasert.60 es 70 kozott eloztem meg.Erre csak annyit mondtam neki,hogy jobbra tartas van lakott teruleten belul.Ha engem megbuntet akkor irhatja a soforjenek is a csekket ugyanennyirol.Azt mondta:Hümm-hümm.Menjen innen a fenebe.
Nem kell toluk felni.Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen