Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #95590400

    törölt tag

    válasz weinmaker #43877 üzenetére

    általában elég komoly pszichés problémákra utal egy szövegben a nagybetűs nyomatékosítás, főleg a szakmainak szánt vitákban. tapasztalatom szerint.

  • kokokka

    őstag

    válasz weinmaker #43877 üzenetére

    Itt a pont! A W1070 életem eddigi első projektora, és a mai napig csak tátom a szám egy-egy látványos film nézésekor. Lehet, hogy nem 9 millió volt az ára, lehet, hogy a sok szakmai ember csak leköpné itt a fórumon,, és bizots, hogy sokkal jobb vetítők is vannak nála. De én szeretem, és egy darabig még meg is marad.

  • gyulaipal

    tag

    válasz weinmaker #43877 üzenetére

    Én nem azt akartam mondani, hogy az Epson gagyi lenne, vagy akár (az egyik következő hozzászólásban említett W1070, de most egyben válaszolok mindkét kommentre).

    Én azt mondom, hogy ezek a projektorok egy adott szintjén vannak a műszaki fejlettségnek, ami a házimozisok jelentős részének teljesen "kielégítő" képminőséget jelent. Nagyon is örömmel el lehet mozizni ezeken a gépeken. Én mindkettőnél gyengébb géppel kezdtem és nagyon szerettem azt a gépet. Élveztem a mozizást, a család is élvezte ... de azután eljött az idő amikor elkezdtem látni a gép gyengeségeit is és végül továbbléptem. Ugyanez a történet ismerős lehet azoknak akik hifi-ben (is) "utaznak". Sokan örömmel hallgattnak évtizedekig egy pár Orion HS500-at és nagyon elégedettek. Én is így voltam, de azután elvitt egy ismerős egy audiofil szalonba és ott, amikor azok a kis vacak hangfalak megszólaltak, tátva maradt a szám. Másnap eladtam az Orionokat az egyetemen egy csoporttársamnak és elkezdtem gyűjteni az ösztöndíjat, pár hónap múlva már a kis Boston A40-eket hallgattam. Ma is megvannak és most is imádom őket, pedig ma már jobb hangfalam is van (most ezek a surround-ok a moziban és ebben a pillanatban a Pink Floyd-tól a Shine on you crazy diamond szól rajtuk 5.1-es DTS HD MA formátumban, miközben ezt a kis Barco-n gépelem). A szem hasonló a fülhöz: vannak akiknek a szeme/füle elkezdi látni egy idő után az aktuális rendszer gyengeségét, van, hogy valahol tapasztalunk egy olyan minőséget, ami után azonnal más "színben" látjuk az otthoni gépet. Ekkor kell továbblépni ... csak eddig nem volt hova továbblépni ... kivéve a milliomosokat.

    Akivel eddig a fentiek megtörténtek, pár éve elmentek egy házimozis céghez, meglátták, hogy egy jobb minőségű projektor milyen horror pénzbe kerül és a dolog eldőlt, annyit senki nem tud fizetni egy projektorért, így maradt az, amit az ember meg tudott fizetni.

    A világ viszont változik, az elmúlt kb. egy évtized műszaki (vissza)fejlődése és a használtpiaci trendek nyitottak egy olyan "rést" a lehetőségek "testén", ami végre lehetővé teszi, hogy bagóért vetíthessünk olyan képminőséget, amiről eddig csak álmodhattunk. Én erre a lehetőségre akarom felhívni azok figyelmét, akik úgy érzik, hogy a jelenlegi gépük már nem tudja hozni azt a minőséget amit a(z idő közben "kifinomodott") szemük elvárna (vagy amit valahol láttak és leesett az álluk).

    Egy másik fórumon most post-olt valaki egy linket, amiben leírják, hogy megépítették a világ legjobbnak szánt házimozi bemutatótermét. Az eszközlistában (minő véletlen! :-) ott figyel az én projektorom utódja, ami annyiban különbözik az enyémtől, hogy (dupla) lézer fényforrása van UHP lámpa helyett. Ár: 23 millió. Ugye ezt a gépet senki nem nézegeti, mert ennyi pénzt kb. senki nem akar kifizetni egy projektorért, de teljes szívből irigyeljük azt a szerencsés flótást, aki ilyen képet élvezhet otthon? Az én gépem 1 millió alatt megvásárolható használtan és az általam javasolt átalakítások után jobb minőségű képet vetít (de persze töredék fényerővel) mint a Loki, csak éppen 1/23-ad pénzből és még kell hozzá egy HTPC (benne egy NVidia videókártyával) az UHD dekódoláshoz és a PQ -> gamma konverzióhoz (ezt a Loki megoldja maga, ahhoz nem kell számítógép) ami plusz mondjuk 150eFt. Ez kb. annyi, amennyibe egy Epson kerül a boltban. De ez már a "krém" kategória, hasonló képminőséget (csak FullHD felbontással) el lehet érni pl. a valaki által említett ProjectionDesign/Barco Cineo30-al is, amit az emberke (aki tőlem vette annak idején) hirdet 400eFt körül. Ennyiért meg lehet kapni ma ugyanazt a képminőséget és akkor még a kifogásokat keresi valaki? Na, ez az én bajom...

    Egyébként pont én is árulok 300eFt-ért egy kis Barco-t ami szintén ugyanazt a képminőséget hozza, amit a fent említett gépek, csak ez pici és nem kétlámpás, így akkora fényereje nincs, mint a dupla lámpás gépeknek. Nem mondanám, hogy nagy rá az érdeklődés, mivel ez a kategória egyszerűen ismeretlen a legtöbbek számára, pedig ebben a gépben is kb. ugyanaz az elektronika és CMS dogozik, ami nagyokban. Egyszerűen ezek a gépek kívül esnek a legtöbbek látókörén, ami természetes volt addig, amíg 3-10 milliót kellett letenni az asztalra ezért a képminőségért. Most itt a lehetőség ugyanazt bagóért megvenni, de ezt a lehetőséget kb. senki nem ismeri fel. Pedig ha csak egyszer látja valaki ezeknek a gépeknek a képét, akkor az egy maradandó élmény szokott lenni. Akinek meg nem az, annak szerencséje van, hiszen nem mindenkinek érzékeny a szeme a képminőségre, aki nem látja a különbséget, az megnyugodhat, hogy nem kell projektort cserélnie. De aki látná a különbséget és igényelné is de mégis lemarad, csak mert nem jutott hozzá el az információ, az elveszít valamit, amit meg is kaphatott volna. Ez nekem piszkálja a csőrömet és ezért verem itt (is) a nyálamat. Csak annyit akarok, hogy mindenki tapasztalja meg legalább egyszer, hogy mit lehet kihozni egy ilyen "komoly" hardverre épített projektorból pár egyszerű átalakítás segítségével és ezután döntsön valós, személyes tapasztalat alapján.

    És picit a matektanár énemet is piszkálja, hogy miért irigykedünk mi itt a 23 milliós gép gazdájára, miközben tökugyanazt a képet mi is megkaphatnánk a saját vásznunkon bagóért. Tapasztalataim szerint minden emberben két "hozzáállás" keveredik: az egyik a kifogásokat keresi, a másik a lehetőségeket. Akiben a kifogásokat kereső énje teng túl, az soha nem akarja majd megtapasztalni azt, amiről én itt beszélek. Én viszont próbálom a lehetőségeket keresni és szerintem meg is találtam egy olyan lehetőséget, ami eddig soha nem volt jelen a történelem folyamán. Aki hozzám hasonlóan a lehetőségeket keresi, annak érdemes lehet a marhaságaimat olvasni, a többiekre viszont nem fogok megsértődni ha egyszerűen nem olvassák el amit írok. A szüleimen látom, hogy ezzel a hozzáállással is le lehet élni boldogan egy életet ... csak nekem nem ez az élet jutott ... amit persze értékelhetünk egyfajta betegségnek is ... csak én nem értékelem annak, mivel én nagyon élvezem a mozizást. És persze azt is élvezem, hogy végre a filmre koncentrálhatok, nem a rendszer hibáira ... pedig az is van még bőven... de hát Rómát sem egyetlen nap alatt építették.

    Az is tény, hogy a legjobb ma létező projektorok képességei is szánalmasan gyengék pl. egy OLED tévéhez képest, ha pl. kontrasztól beszélünk. Az én módosításaim sem tesznek csodát, de azért látható az eredményük (és műszerrel is mérhető). Az egyik fent említett géptípus pl. gyári állapotában kb. a max. fényerejének a 11%-a mellett hoz 7500:1 kontrasztot, ami használhatatlan a gyakorlatban, mert ennyi fény max. másfél méter széles kép vetítésére elég. A módosítások után kb. 4x-es fényerő mellett lesz ennyi a kontraszt, ez sem sok, de már elég egy kb. 3m széles kép vetítéséhez. A fizika korlátai mindenkire vonatkoznak, csodát nem lehet tenni, de ahhoz már elég jók ezek a gépek, hogy élvezni lehessen a filmet ... és ez a kontraszt, bár kevésnek hangzik a katalógusokban látott számokhoz képest, de az AVHelper által linkelt első cikkben az Epson 9300-asra (kalibrálva) mért kontrasztnál nem rosszabb. A DLP kontrasztja a leggyakoribb kifogás, de nem minden DLP kontrasztja szánalmas, a nagyobb chipméret nagyon is sokat számít (ezért nem szabad a bolti 0,47"-es gépeket megvenni). Szerintem mondhatjuk, hogy egy kifogással "elbántunk".

Új hozzászólás Aktív témák