- Hősködik és száguldozik az új Arc meghajtó
- A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HiMedia lejátszók
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Androidos tablet topic
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
it Hamarosan sokkal szigorúbb szabályozás alá esik az EU-ban a Telegram, mivel egyre több a helyi felhasználója.
-
A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
ph Három LED LCD televízióba kerül bele első körben a viszonylag újnak számító smart platform.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #34741 üzenetére
A refit feltolni sem éppen baráti megoldás, mert bizony nappal is vakít...
Ha valaki észrevesz, azt pl. vakíthatod, ha meg nem vesz észre, mindegy.Mondjuk én csak kussoljak a xenonnal. Ami amúgy nem nagyon vakít,
mivel nincs az "égbe állítva", mintha refi lenne. Refi módban persze felvált,
de azt nem nagyon használom, hiszen 90%-ban csak városban járok.Előfordulhat, de mennyit esett a végsebességed?
Talán 5-10-et, nem tudom pontosan... A 120-at nem saját erőből futotta,
hanem lejtőn, azóta meg nem jártam arra, hogy újra leteszteljem.tizen km/h-kat nem eshet a kopott szíjtól, pláne nem 4-5.000km-t futottól.
Majd megérem valamikor, hogy változott-e a szélesség a gyárihoz képest.Végnyomást mértetek már?
Nem, ehhez nincs műszerem.Bizonyos fordulaton megjelenő rezonancia nem a szíjra utal.
Félreérthetően fogalmaztam: nem csak adott fordulat, de adott sebesség,
terhelés kell hozzá. Ma direkt figyeltem rá. Ilyen 30 körüli gyorsításnál és
5-6000-es fordulaton érzem a remegést, határozottan a hajtásláncból...
Vagy a tárcsa, vagy a szíj, vagy a kuplung, bár az olyankor már zárva van.SzlobiG: műszakin jó hogy a gyári izzó volt benne. Amivel sz*rt se látni,
de legalább szabályos. Ha majd megbüntetnek miatta, akkor megszívom,
de addig nem szeretnék meghalni gyertyafénynél - amit az autós sem lát.
Teszem hozzá, hogy lassan 3 éve van meg a Maja, sosem igazoltattak.
Előtte meg 1 évet lehúztam a VS125-ön rendszám nélkül - és akkor sem.
Mondjuk AZT nem ajánlom senkinek, a xenon miatt viszont nem parázok.[ Szerkesztve ]
-
tvse1995
senior tag
válasz Bogyó bá' #35104 üzenetére
Csúnya, rossz-rossz fiatalok...
Ha úgy vezetek akkor egy segédmotorral is ugyan olyan eséllyel okozok balesetet mint ezzel, szóval szerintem nincs hatalmas különbség.B-L-A-C-K: Ismerősök közül többen járnak, AF1-el, NSR-el évek óta és nem volt még bajuk belőle ezért mertem volna bevállalni.
akos3: Köszönöm a kioktatás mentes választ.
Szereléssel nem lenne gond, többször mondta már, hogy szívesen segítene. -
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #35326 üzenetére
Anno én ezt olvastam.
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #35328 üzenetére
Ilyesmi:
"Régebben a 2 ütemű verseny motoroknál a rezóig be szokták takarni üveg/azbeszt gyapottal és alufóliával, arra hivatkozva hogy a magasabb hőmérséklet gyorsítja valamelyest a gázcserét.
Hogy így van-e, azt a rák tudja, de utcai motoron tuti semmi értelme nem lenne."Meg eltakarja tényleg a rozsdát
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #35326 üzenetére
Szerintem a képen lévő motoron arra jó, hogy nem szőrtelenít
(#35323) Grillo: Nekem nem nyílt... 3 csavarral oldalidom kilazít, óvatosan kipattintottam, kihúztam oldalra, és benyúltam alá. A zár mögött volt egy fém lap (ami nem engedte, hogy a zárat kihúzzam). Azt eltávolítottam, és kihúztam a zárat. Közben a bovden megfeszült és már ki is nyílt De még egy csavarhúzóval, és kombinátfogóval is elég körülményes volt... Jól összerakták a gépezetet...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #35326 üzenetére
Hát már rég. Nem is mentem vele 1 hétig. Ma meg frankón szarrá-áztam.
Az a bandázs arra jó, hogy hőszigetel: nem égeti meg a kipu a lábad.AndrewTdi: a teteje? Az meg minek? LeoVince ügyben nincs infód?
Szerk: egyébként végsebességet - értelemszerűen - nem tudtam tesztelni,
de a rajt egy kicsit furcsa lett. Ha lenyelezem álló helyzetből, túllövi magát
9000 fölé, majd utána jön vissza. Pedig elvileg a szettben így használatos,
hogy 10,5 g-os görgők, és mellé a sárga kontrasztrugó... Ha jól tudom, az
erősebb kontrasztrugó "mellékhatása" az, mintha könnyebbek lennének a
görgők, esetemben talán túl könnyűek is... Menet közben, ha nyelezem a
fordulat 8000 körül van, és nem ugrabugrál, tehát talán nagy baj nem lehet,
de azért a rajt picit furcsa. Más mint volt. (Kérdés, hogy bug, vagy feature.)Mérnem kéne egy gyorsulást ugyanott, mint múltkor, aztán felrajzolni.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #35566 üzenetére
Jaa, hogy csak a második kresz vizsgát törölnék el? Az még ok... Akkor valamit nagyon félreértettem... sry
Azt hittem lényegében az A1 járna a B-hez, mint most az M. Egyébként persze, ha valaki évek óta hajt... De nem egy ismerősöm van, aki életében nem ült biciklinél erősebb 2 kerekűn... Most azok nehogy mehessenek 125-össel... Még egy 50 4T is életveszélyes lenne nekik városban
Ha a gyakorlati vizsgát nem törlik el, akkor lehet jogos...
Anno nekem úgy volt, hogy egyszerre csináltam B és A1-et. Egy nap alatt 2 kresz vizsgám volt (2x 4850Ft-ért, ha jól emlékszem az összegre). Bementem, A1, megvan, kijöttem, bementem, B, megvan irány haza... (Így spóroltam 35000Ft-ot az akkori Kresz tanfolyam árát...)Még egy szerk.: Ok, az más, hogy veszel 9 órát, és megy... De nem mindenkinek van hozzá érzéke... Tanítottam ismerősömet ROBOGÓZNI parkolóban... kb 30 óra után se mertem kiengedni a parkolóból. És volt B kat. jogosítványa...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #35568 üzenetére
Most már értem. Arről a módosításról lemaradtam. Egyébként ez érvényes A2-re és A-ra is? Mármint nekem 2009 óta van jogosítványom B-re, 2010 eleje óta A1-re. Most 20 éves vagyok. Szóval A még messze van, de néha szeretnék motort bérelni. Ezért gondolkodtam A2-n. Ott megspórolhatom a vizsga árát?
(Mielőtt lehurrogna valaki, néztem autós iskolák oldalait, de a legtöbb helyen még a 2év A1 után lehet különbözeti vizsgát tenni A-ra... Szóval nagyon friss )
www.dongosofor.hu
-
Colos1
őstag
válasz Bogyó bá' #35628 üzenetére
Amikor egy jármű fékez, akkor egy gyorsulási erő hat előrefelé. Ez a gyorsulási erő a járművet előrebillenti, és az első kereket az útra nyomja, míg a hátsó keréken a terhelést csökkenti. Ezáltal az első kerék és az út között nő a tapadás, míg a hátsónál csökken. Ezért kell az elsővel fékezni, és ezért is raknak az első kerekekre nagyobb, erősebb féket, mert nagyobb fékhatást lehet vele elérni. Próbáld ki, hogy a hátsó fékkel nem tudod ugyanazt a fékhatást elérni, mint az elsővel, mert hamarabb megcsúszik. Kerékpár esetében is ezért állnak fejre az első fékkel azok, akik nem tanultak fizikát.
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
akos3
addikt
válasz Bogyó bá' #35622 üzenetére
Igaza akkor lett vna, ha hozzá teszi, h magában sose húzzuk meg egy motornak az első fékét teljes megállási szándékkal (erős fékezéskor meg végképp), hanem mindig egyszerre a hátsóval! Egyébként lassítani nyugodtan lehet csak a hátsóval, attól még nem fog kifarolni.
(#35635) bogyo112 Motorral is lehet, ezért kell egyszerre mind a 2-t behúzni/lenyomni.
[ Szerkesztve ]
-
Colos1
őstag
válasz Bogyó bá' #35635 üzenetére
Tudom
Írtam is, hogy pont ezért esik orra a delikvens a bringával, mert nem csúszik meg.Emlékszem, amikor Kecskeméten 2003-ban vettem egy bringát, és az egyik fősulis tankörtársam ment vele egy kört. Nagyképűen akart vele megállni, hogy a hátsó kereket kissé elemelje az útról. Végül is a feltűnősködése sikerült, mert 1 hétig mindenki rajta röhögött Gyönyörűen, szépen lassan, de olyan hihetetlen precizitással állt vele fejre, hogy szinte bukfencet csinált a kerékpárral, és szinte elhittük neki, amikor azt mondta: "Kuss, legyen így szoktam leszállni"
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
canniball
nagyúr
válasz Bogyó bá' #35622 üzenetére
Nekem meg pont azt mondta az oktató hogy a rutinpályán csak a hátsót használjam, aztán mikor a pálya melletti murvás részen ráhúztam az elsőre és elindult az első kerék oldalra rájöttem milyen igaza van. Ebből adódóan ehhez szoktam hozzá és a forgalomban is ezt használtam. Ehhez jön a több év autós beidegződés (ha fékezni kell akkor jobb láb, vagy ahogy te írtad "a hátsófék esik "kézre"") pláne így több hónap kihagyás után és máris igencsak nagy figyelmet kell fordítani arra az egyszerű dologra is hogy a motoron inkább az elsőt használjam.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #35670 üzenetére
De azt el nem tudom mondani, mennyire irigylem a 35-40 évvel ezelőtti forgalmi viszonyokat, amikor ezek a lassú járművek is használhatók voltak az utakon. Vagy faterom beszámolóját hogy gyerekkori haverjával a Szépjuhásznén motoroztak lefelé, (lábtartó szikrázik ), úgy hogy nem kellett tartani a szembejövő forgalomtól. (hogy a járművek milyenek voltak, azt pedig fedje a felejtés jótékony homálya )
-
SirKero
őstag
válasz Bogyó bá' #35670 üzenetére
Mi egy korosztály vagyunk értem a témát.
Nekem közel harminc éve van jogsim nagy motorra de ebből kb. az utóbbi huszonöt évben nem ültem rajta.
Én is most jöttem rá 48 évesen hogy nekem újra motorozni kell
Ezért a Lenini fokozatosság elvét betartva vettem egy ötvenest + évre egy százötvenest + egy év múlva egy négyszázast.Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
jFox
őstag
válasz Bogyó bá' #35670 üzenetére
Annó én is Mustang-gal nyomtam. Jó volt az akkor, suliba/melóba járni, meg a telekre. Meg kiruccani a közeli bányatóra fürdeni.
Nekem egy Schwalbe volt az álmom, de akkoriban olyan drága volt, hogy sose jött volna össze a zsebpénzből.--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #35670 üzenetére
Mély nyomot hagyott bennem, mert utána harminckét évig nem ültem semmilyen motoros kétkerekűre.
Akár csak a fateromat hallanám 80' évek elején beújított egy Babettát, hogy melóba jobb lesz vele bejárni, mint bringával. Gondolta, majd egy kis tapasztalat után vesz nagyobbat. Pár hónap használat után egyszer szakadó esôben megállt alatta és kb 8 km-t tekert vele haza "bicikli üzemmódban". Mikor hazaért, beborította a garázs sarkába és ez 2 évvel ezelôttig úgy is maradt
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #35726 üzenetére
Az is szép teljesítmény. 2 vagy 4 ütemű a gépsárkány? Nálam a hosszú útra 2,7L/100km jött ki. 50-55 közt jöttem végig (emelkedőkön is) 2 tankolás (egyik a lakástól 150m-re, hogy tele tankkal pihenje ki az utat). Egyébként városban 4,0-4,5 közt etetek meg vele+olaj
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #35729 üzenetére
Szép-szép...
Én is tervezem, hogy veszek nagyobbat (A1 már ~2 éve megvan). De úgy vagyok vele, hogy ha már veszek, akkor min. 400-ast. Tárolni a panelban egyiket se tárolhatom, ha meg már garázsban kell, akkor legyen jó arra is, hogy pályán (esetleg 2 személlyel) hazamegyek. Nyilván nem 250km/h átlagsebességgel, de ne haljon meg 110-nél
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #35732 üzenetére
Na igen. De én valami ilyen túra/gyorsasági vonalon gondolkodom.
Honda NSR 125 2T 120 max. 2 személlyel.
Mondjuk ami tetszene: Honda CBF 600/Suzuki GSF 600... és társai. Szépen dobozokkal kényelmesen, de ha odacsapok neki, akkor induljon el. Szerintem pályára a 125 4T nagyon kevés lenne. Még az NSR-rel se volt nagyon jó (1-1 előzésnél elfogy, amikor az Audista már letol a francba...)
GS500-zal 2 személlyel vállalható volt.@(#35733) Papa18: Igen, elég lehet. De ha olyat veszek, 2 hetente pályáznék vele jó időben, Budapest-Győr közt. Ezért gondoltam valami nagyobbra. A nagyobbak tartósabbak is szerintem. GS500 mondjuk 160-at vitte 2 fő alatt ~7L fogyasztással.
Egyébként NSR egy személlyel 140 körül vitt. Utána már szenved.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
runner 125
nagyúr
válasz Bogyó bá' #35855 üzenetére
Ennyire nem egyértelmű senkinek? Soma gépe, ex Andrew Runner.
A jó állapotú, megfelelő kompresszióértékű 180-as nem benzintemető, de nem egyszer írtam már.
4,5 literből engem simán elvisz, dinamikus közlekedés mellett."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bajnokpityu
félisten
-
-
-
SzlobiG
félisten
válasz Bogyó bá' #35946 üzenetére
Nagyobb hézagot kell adni neki. Nekem se kellett másik hengerfej se szelep. Sőt nem is kapni a malossi se gyárt csak a gyári van. Tény hogy jobb ha van, de nem kell így is elérhető nagyobb teljesítmény.
Jó példa erre a Gilera leader blokk 125/180/200 ugyanaz a hengerfej szelepestül együtt még is sokkal erősebb a 180-as a 125-höz képest.
(#35949) bogyo112 Igen.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz Bogyó bá' #35949 üzenetére
Nézd meg ugyanaz mind a három VX runner még a kompresszió is ugyanaz a 125 vs 180 esetén. Itt nem kell másik hengerfej se szelep ahogy említettem már. A karburátor más, nagyobb fúvóka van benne meg akkora ccm-re van hangolva ennyi.
Skoda motor egy ősrégi megoldás ehhez képest még ha az alapok ugyanazok akkor is.
Sőt példának felhozhatom az én gépemet is 125 vs 150 tök ugyanaz az egész csak a fúvóka 110-es a 107.5 helyett ennyi.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen