Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • F1DO

    senior tag

    válasz Aladdin21 #3100 üzenetére

    Szerintem Te magad is megtudod csinálni..

    Keresd meg hol van az olajtartály, vedd le a zárókupakját, ha kevés olaj van benne, és aggaszt a keverés, akkor egy fecskendő 'pöcsére' húzz egy jól illeszkedő gumicsövet ami leér az olajtartály aljáig és szívd ki az összes olajat belőle. A helyére pedig töltsd tele a friss olajat.

    olajmárka: van méregdrága meg közepesendrága :)
    van aki aztmondja hogy a fullszintetikus szinezett - illatosított versenyolaj a jó kizárólag,
    van aki aztmondja hogy még akár a síma ásványi is megteszi.. (ez meg büdős)

    Nézz bele valami középkategóriás Esso vagy ismertebb márkájú - szigorúan 2T (kétütem jele) feliratú olajat amit a sarki közértben (tesco és társai) kapsz, tehát nem fogsz nagyon megszorulni a beszerzésével és maradj azon a márkán.
    Hogy mennyit kell beleönteni - töltsd mondjuk 1-2 centivel a betöltönyílás szintjén alulig aztán meglátod mennyi marad a flakonban.. :)



    Még annyit ehhez az egészhez, hogy a szakik 2T motoroknál közvetlenül az üzemanyaghoz keverik az olajat átlagban 1:20 arányban mert ezáltal biztosan kivédik azt a hibalehetőséget hogy ha beszarik a különolajpumpa akkor megszorul a dugó...
    (Viszont azt elfelejtik, hogy a komolyabb 2T gépekben a fordulatszámtól függően adagol az olajpumpa nem csak úgy egyformán folyik bele a cucc.. pl RGV ilyen..)

    [Szerkesztve]

  • F1DO

    senior tag

    válasz Aladdin21 #3100 üzenetére

    Meg azért hamár 'olajozunk' akkor illik megnézni a váltóolaj szintjét is, hogy ott is megvan-e a kellő mennyiség. Ezt vagy egy - a blokk alsó részén és oldalt található átlátszó kukucsáló lukon nézve ellenőrizheted (ha középsztenderre vagy álló helyzetbe hozod a gépet és látod hogy nem üres a nézőke, hanem van ott olaj akkor ok) vagy pedig a váltóolaj betöltő nyílást lezáró csavarkupak végén van egy befelélógó mérőpálca, aminek a végén lévő két szintjelzés között kell lennie az olajnak. (Melegen - mert a váltóolajat melegen illik ellenőrizni - a motort leállítod pár perce megvárva míg lecsöpög a karterba az összes olaj és először kicsavarva a kupakot letörlöd a pálcát nem bolyhosodó ronggyal vagy törlőpapírral, és visszacsavarva - ismét kivéve nézed hogy olajos-e a pálca vége és meddig a szintig.)

    Ha kevés utánnatöltesz a lukon át. (Általába sima autóbavaló 10w40-es motorolajjal) Ennyi.

    És illik évente - másfél évente - használattól függően a váltóolajat is teljesen lecserélni frissre..

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák