Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Kolondrum #37514 üzenetére

    Attól függ, hogy mennyire hűlt le. Ha van hőmérőd, az alapján lehetne tippelni.
    ---
    Kamionokra visszatérve. Rohadt nagy mögöttük a turbulencia! Lökdös a szele,
    mint állat: baromira nem jó mögöttük menni még akár 50-100 méterrel sem.:N
    Van, akik belemegy a seggükbe, aztán ott (szélárnyékban) spórol a fogyin, de
    szvsz az is életveszélyes, semmit nem lát, hogy mi történik elöl - mikor fog pl.
    a kamionsofőr beleállni a fékbe, mert mondjuk kikanyarodik elé a helyi vagány.

    Ahhoz viszont, hogy korrekten (!!!) megelőzd, kell legalább 20 km/h előny, ami
    85-nél már 105-öt jelentene - arra meg nem ugrik fel pikk-pakk a Maja... Ennyi.

    Ezért mondom, hogy túrázni nagyobb géppel érdemes elindulni, talán már egy
    250-es "elegendő" lehet, de nem vagyok benne biztos.:N A következő szvsz a
    400-as Maja lesz... Az is nagy bálna, de ha gyakran mennék országúton, kell.
    Más dolog, hogy városban meg picit esetlen... Mondta is a szerencsétlenül járt
    kollégám, hogy gondolkodik nagyobb gépben (az országútra), viszont munkába
    járni (városon belül) jó a 125 ccm is, sőt. Megoldás, hogy 2 motort kell venni.:O

    Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy te se menj el 50-essel túrázni.:Y
    Nem kell félreértened! Én nem mennék, de nem a Te helyedben, hanem a saját
    "helyemben". Ha olyan frankó útvonalakat ismersz, ahol kevés a forgalom, és a
    tájak szépek, miért ne mennél? Ez tipikusan nem az A-ból B-be közlekedés.:N

    Egyébként a seggem egyáltalán nem fáradt el.:D A combom viszont igen, mert
    ki szoktam támasztani magam a gépen, hogy minél stabilan üljek: néha ezt jól
    észreveszem és "lazázok" picit, de általában lábat előre, megtámasztva...:R
    Láttam amúgy pár szép lovat, meg frankó tájakat (a Bakonyon át mentem végül,
    mert azt az utat 80%-ban elég jól ismertem), de nem álltam meg fotózni, mert a
    "túra" nem éppen öncélú volt, hanem jelenésem volt Balatonfűzfőn: odagurultam.

    Ha már ennyit írtam, volt 2 technikai apróság. Az egyik, hogy a 811-esre rátérve
    nyélgázra ugrott egyet a hajtás, onnantól picit magasabb fordulaton ment a gép,
    mint a megszokott, így az 1-es útig elég sz*r tempót mentem (70 körül!). Toltak
    le persze, de inkább fékeztem, csak férjenek el.:K Aztán az 1-esre ráfordulva a
    váltó pikk-pakk helyreállt, onnantól megint a normál fordulattartományban voltam:
    ezt nem tudom, mi lehet. Megcsúszott a szíj? Vagy a kuplung csúszott meg?:F

    A másik meg, hogy Biatorbágy magasságában egy-két fékezéskor elsőre puha
    volt a hátsó fék, csak 1-2 pumpálásra keményedett fel.:F Utána viszont megint
    semmi gond, faszán működött. Ezt se tudom, WTF. (Sokat nem is használtam,
    hogy esetleg felforrt volna, vagy valami... Fékhatás amúgy rendben volt: furcsa.)

    Szerk: egy SPAR-os kamcsit Zámoly előtt próbáltam megelőzni: index/nyélgáz,
    kihúzódok, látom, hogy van némi egyenes szakasz, de sajnos krvára nem indult
    meg úgy a gép, ahogy kellett volna, hogy be merjem vállalni az előzést a látható
    szakaszon: fék/visszaindex, aztán ennyi. Tovább 70-80-nal... De Zámolyon belül
    simán lehagytam, mert 50-ről tudok akkorát "ugrani", ami az előzéshez kell...;]
    Tudom, szabálytalan állat vagyok: zámolyi rendőröknek most szemhunyás, pls.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák