Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz ludsimon #59877 üzenetére

    Ha egy lepukkant öreg szar veszel, természetesen az.:K
    És nagyságrendekkel drágábbak az alkatrészek. Minden.

    Amúgy megértem, miért Dentől kérdezed, szóval tényleg
    megyek: nekem nem kell elhinni, nem volt nagyburgim.:)

    Basszus az a motor értékének a negyede!
    Nem biztos, hogy 800K-ból kapsz egy (jó) nagyburgit.:DD

    [ Szerkesztve ]

  • huszi.gyb

    senior tag

    válasz ludsimon #59877 üzenetére

    Tényleg ekkora szívás a nagyrobogó?

    Honda Tact 50ccm 2T után Yamaha Majesty 180ccm 4T
    Néhány alkatrész árát összehasonlítanám... Csak úgy...

    Honda / Majesty
    Dayco szíj 4800/13200
    Komplett kuplung 16000/45600
    Görgő szett (RMS)2160/3900
    Főtengely (90ccm*)18650/ 103000
    Hengerszett 11900 /(125ccm*)45720

    *Oké, nem épp a kellő alkatrész, de összehasonlítási alapnak jó (ez volt azonos webshopban)...

    És ugye ahogy mondtad "csak" 180ccm, nem nagy gép... Szerinted a GP800-hoz mennyi lesz az alkatrész? (Elárulom, nem a 180ccmhez drága).

    A másik topicban egy darab motorra ha összejön a szívásfaktor mennyit lehet belekölteni, mennyit költöttetek bele?

    Majesty 180, 1+év ~10k km alatt 200k. És DigitXT előttem költött rá rendesen.

    [ Szerkesztve ]

    www.dongosofor.hu

  • Den

    veterán

    válasz ludsimon #59877 üzenetére

    Minden motorizált jármű szívás. Sőtt bringásként biztos tudod, hogy a bicikli is, arra is költeni kell.Aminek motorja van azt tankolni kell, vannak kopó alkatreszei, olajat kell cserélni benne, adót, biztosítást, egyebeket fizetni. Bármikor elromolhat. Az új is, csak ott véd a gari. Egy ideig. Összetörhet, ellophatják stb...

    Igazából az a kérdés, hogy a járművek alapfunkcióján (elvisz a-ból b-be) felüli extra tulajdonságok mennyibe kerülnek, és kinek mennyit érnek (meg persze ki mit engedhet meg magának)

    Igazán nagy robogókkal (250+cm2) nincs tapasztalatom, csak nagy cvt-s quadokkal (nekünk 500-as volt a legnagyobb). A hajtás elemek sokkal drágábbak mint egy kisebb 50-125-ös járgányon, mert az ékszíjas cvt nem igazán nagy nyomtékra lett kitalálva, egy erőzáró erőátvitel, a surlódás segítségével közvetíti a nyomatékot, és a szerkezet működése miatt nem lehet annyival növelni a súrlódó felületet mint más szíjhajtásoknál. Ezért a nagyobb robogók szíja bár szemre egyszerű valaminek tűnnek, nagyon gondosan tervezett és gyártott alkatrészek, hogy ne forgácsolódjanak szét néhány szaz kilométeren. És emiatt drágák is. Nálunk a kínai 500-as kínai szíja volt 40k közelében. És minden hajtáselem drága.
    De egy bizonyos teljesítmény felett szükségszerűen eszi a motor a szíjat. Az ilyen 800-as robogók már nem racionális dolgok, hanem nagyon drága hobbi eszközök.

    Meg persze nagyobb motorra komolyabb fék, komolyabb futómű kell, komplexebb a motor, keverék képzés stb. Más nagyságrend mint egy 50-es. De ezt leírták konkrét példákkal, akik használnak is ilyen gépeket.

    [ Szerkesztve ]

    www.simson4t.hu

Új hozzászólás Aktív témák