Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz suste #74775 üzenetére

    Épp leírták, hogy soktényezős a dolog. Ha pontosabbat szeretnél tudni, pontosítsd a kérdést is. A munkaütem önmagában még kevés. Egy 4T Harley 1,8 literes motorral vígan feltépi az aszfaltot 1500-as fordulattól, míg egy Kawasaki Ninja 3000 alatt már-már dadog.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

  • sityupityu

    Topikgazda

    válasz suste #74775 üzenetére

    Értem, hogy mire vagy kíváncsi...Tehát hogy általánosságban véve mondjuk 125 4T robogónak mi a maximális fordulatszám tartománya a működés alatt.

    Először is itt sem mindegy, hogy mire vagy kíváncsi: A kigyorsítási max fordulatszám tartományra, vagy a végsebesség max fordulatra?

    A 4T robogókra a meghajtása miatt ugyanaz az elv vonatkozik mint a 2T-re, van egy bizonyos fordulatszám (csak egy) amin a legjobb a kigyorsítás, és ami fordulaton elméletileg nyél gáznál végig kell lennie mindenféle luk (fordulatszám esés) nélkül nullától egészen addig, amíg a varió már nem tud váltani. Ezt a fordulatot a gyártó vagy jól belövi a gyári variátoron meg mindenen ami hozzátartozik vagy sem.
    Miután a vario már nem képes tovább váltani ugye utána már csak a fordulatszám növekedéssel lehet tovább növelni a sebességet.

    Na már most én azt mondom, hogy sem az elsőre, sem pedig a másodikra nem lehet pontos adattal szolgálni még akkor sem, ha kimondottan 125 4T-ről beszélünk. Szerintem a különböző gyártóknak más-más értékeken dolgozik a motor, amit a korábban említett gyári variátor beállítások határoznak meg, és amiben szerintem valamennyi különbség biztosan van a különböző típusok között.
    A másik dolog, hogy meddig engedi az elektronika vagy bármi a max végsebességi fordulatot, szerintem ebben is vannak/lehetnek különbségek.
    Biztos, hogy egy kb általános érték felállítható amire kíváncsi vagy (értem, hogy mire gondolsz), de a 4T robogók tőlem speciel nagyon távol állnak. Bár van egy 4T runner-om, de azon nincs fordulatszámmérő. De még ha lenne, akkor sem a gyári fordulatszámot mutatná kigyorsítás alatt, mert én a hajtást már lecseréltem malossi-ra, amiből adódóan valamivel magasabb a gyorsítási fordulat mint ha a gyári vario lenne benne. Mivel 4T-ről van szó persze nem vészesen magasabb, de mégsem a gyári fordulaton dolgozik max gáznál kigyorsításon. Azt és úgy esetleg meg tudom nézni neked, hogy rákötök olyan univerzális fordulatszámmérőt amit a hangolásoknál szoktam használni. Bár ez nem lesz gyári adat, de szerintem olyan 1500-1800-as fordulattal pöröghet többet max a gyáritól. A gyári variátort ez miatt most nem akarom visszarakni. :) Ezt meg tudom nézni, amiből talán le tudsz vonni valamit. Na meg azt is vedd majd figyelembe, hogy ez nem 125 hanem 180 köbcenti.

    --albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

  • KTMHobby3

    tag

    válasz suste #74775 üzenetére

    Szia!
    Ha kíváncsi vagy a motorod fordulatszámára, akár menet közben is, könnyen megmérheted, mindössze egy frekvenciamérő funkciót is tudó műszer kell hozzá. Ha érdekel hogy kell bekötni a műszert és hogyan kell átszámítani a frekvenciát fordulatszámra, szívesen segítek a megvalósításban.

Új hozzászólás Aktív témák