- Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Computex 2024: színes e-papírral tenné egyedivé a laptopok megjelenését az ASUS
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Előbb csúcstábla aztán topmobil jöhet a OnePlustól
ma Középpontban a Snapdragon elit teljesítménye.
-
Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
gp A Summer Game Fest után egy rövid show keretén belül tudhatunk meg újabb részleteket a játékról.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vismajor01
addikt
válasz energy4ever #74796 üzenetére
Jaja. Es sztem ennyit is csak azer mert elhagytam az adasvetelit, es hasbol irtunk egyet amin 250 ezer volt az ar (am 150 volt a motor)
Engem mondjuk nem zavar, azota is hasznaltam a neost, mostmeg mar szar es falnak dontve varja hogy agyon verjem
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
mumtaz
senior tag
válasz energy4ever #74796 üzenetére
Azért ilyen egyszerűen nem megy, hogy majd a 100 ezres alkatrészt kifizetik.
Most csak autós példával tudok jönni, de SMKP-nál is hasonló a gyakorlat.
Nekem Február 28.-án törték gtk-ra a Vectrámat. A biztosító egy csomó mindent alapul vesz. Valóban gtk-nál a jármű eurotax szerinti értékét veszik alapul. A törött autót felteszik a roncspiacra, vagy hova, ahonnan megállapítják, hogy mennyiért lehetne a roncsot eladni. Ez lesz a roncs értéke, ami nálad marad a törött jármű formájában. Ezt az értéket kivonják az eurotax értékből és ezt kapod meg.
Más a helyzet a javításnál, ugyanis nálunk (és csak nálunk) szerepel egy olyan fogalom, hogy "avultatás". Más országban nincs ilyen. Ehhez meg két "törvény" a mérvadó. Egyfelől a károsult teljes kárát meg kell téríteni illetve vissza kell állítani az eredeti állapotot.. Másfelől a károsult nem juthat előnyhöz a kár megtérítésekor, ezzel "megkárosítva" a biztosítót. Ebből az utóbbi vonatkozik igazán az avultatásra.
Mit is jelent ez? Hát csak azt, ha egy 20 éves autót összetörnek, azon már egy 20 éves lökhárító, fényszóró, hűtő van. Magyarán Te gazdaságilag előnyhöz jutnál, ha ezeket a megsérült, ám 20 éves alkatrészeket vadiújra cserélik. A biztosítók szemlélete az, hogy ez nem csupán az eredeti állapot visszaállítása, hanem az amúgy öreg alkatrészek újra cserélése is egyben, ami az Ő álláspontjuk szerint a biztosító előnytelen megrövidítése lenne. Az Ő álláspontjuk szerint az eredeti állapot akkor állna be, ha a 20 éves összetört alkatrészeket szintén 20 éves, ám nem törött alkatrészekre cserélnék.
Na ez a genyóság.
Egyébként rendszámos járműveknél van egy előny, amit a biztosító ugyan nem ajánl fel, de kérni lehet. Ez pedig a gtk-ra vett autó pótlásának költségei. Ha összetört az utó és gtk-ra vették, ha nem csináltatod meg és veszel egy másik autót, akkor a biztosító az átírási költségeket is állja. Én is vettem az összetört Vectra helyett egy Zafirát és a bizonylatok bemutatása után a biztosító átutalta az eredet vizsga, az átírási illeték, az új forgalmi és a törzskönyv illetékét. Azért ez sem kevés, mert 82000Ft.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen