Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cappa72

    nagyúr

    válasz energy4ever #81813 üzenetére

    Először is köszi a közérthető fogalmazást!
    :R
    Hát ez a dugattyú volt benne, amikor megvettük. Fogalmunk sem volt arról, hogy mi van benne.
    Főleg arról nem, hogy versenyre való lenne. Azt éreztük, hogy megy.
    Aztán elkezdtem keresni a hengeren valami azonosítót. Meg is találtam, és miközben a sarat próbáltam meg eltávolítani, bordós szín bukkat ki a feketére fújt hengeren. Azonosítóra rákeresve meg min. 70ccm... De akkor sem volt fogalmam arról, hogy ez versenyszett.

    A srác rendelt olaszoktól valami (azt mondta) jobbféle' hengerszettet (ő is most cserélte le az övét, ugyanolyat rendelt).
    Addig most áll a masina, jövő héten talán már lesz belőle vala vele valami.
    Azt is mondta, hogy még megnézi a főtengelyt, hogy lóg-e (nekem ugye ez nem mond semmit), mert ha lóg, akkor nagyobb a baj. Elvileg okés, így végül megrendelte a hengerszettet.
    Nagyon kiváncsi leszek.

    B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF

  • sityupityu

    Topikgazda

    válasz energy4ever #81813 üzenetére

    Attól, hogy egy gyűrűs alu henger volt neki felrakva, arra még nem mondanám hogy versenyre való. :) Valójában az alu hengerek töredéke való csak versenyekre (70ccm 20-22 lóerő). A legtöbb amiből a legjobb esetben max 15-16 lóerő préselhető ki mind utcára készül. Nyilvánvaló, hogy az üzemideje kevesebb lesz mint egy kevesebb lóerős két gyűrűs vashenger szettnek. Ezt mindenkinek el kell dönteni, hogy teljesítményt vagy pedig tartósságot választja. Átlag alu hengerek ha csak időnként vannak komolyabban megküldve, akkor elég jól bírják közúton is. Persze munkába járós motorba semmilyen alu szett nem való igazán.

    #81820 Nkboy "Esetleg még az is elképzelhető, hogy a 70-es hengernek kevés volt a kenés, a külön olajzás 50-es hengerhez lett tervezve."

    Egy 70-es öntöttvas szettet simán kiszolgál a gyári különolajozás akár felhúzott tuningolt állapotban is (vario, sporkipufogó stb). Viszont egy alu szettet, ami normál esetben 10 ezer fölött forog szinte állandóan mert úgy van használva amire kitalálták már nem igazán. Tehát ebben az esetben nem a köbcenti növekedés miatt hasal el a gyári olajozás, hanem a nagy fordulat miatt. Persze nem tudjuk pontosan, hogy milyen henger volt rajta.

    #81828 Nkboy "Például krossz motorozásnál sem mindegy, hogy hobbi, vagy profi szinten használod a motort. És ott sincs kőbe vésve az üzemóra, hobbi szinten( nem én találtam ki)."

    Igazad is van valamilyen szinten meg nem is, sokáig benne voltam ebben a világban. :)
    Hogy a te számaiddal éljek...Ha egy üzemórás motort 12 ezer helyett amolyan 6 ezres "kímélő módban" használsz, akkor az nem azt jelenti hogy pl az előírt 30 üzemóra helyett elmegy mondjuk 60-at. De tény, hogy amatőrként használva ilyen esetben a 30 üzemórát valóban ki lehet tolni olyan 40-45 környékére. Tehát kitolható, de nem olyan számottevően mint ahogy azt olyan sokan gondolják.

    #81829 energy4ever "Akkor mar felrak egy komolyabb 2 gyuruset, ami kb 5-10%-al kevesebbet tud eroben, cserebe 100szor tobbet tud oraban."

    Ez nem egészen így van, hogy egy két gyűrűs hengerszettet kiválasztva csak 5-10 %-os teljesítményvesztésed lesz egy egy gyűrűs alu hengerszettel szemben. Ugye most a 70-es szettek világáról beszélünk. Igazán csak két kakukktojás van a kétgyűrűs szettek világában, amik használatával nem kerülünk egy egy gyűrűs hengerrel szemben akkora hátrányba a teljesítmény szempontjából, pluszban még tartósabbak is mint egy sima alu szett. A dolog érdekessége, hogy az egyik alu, a másik meg egy vas henger szett. :) Az egyik a Malossi MHR replica, ami azon kevés alu szettek közé tartozik (ha nem az egyetlen), ami kivételesen nem egy hanem két gyűrűvel jön ki. Megfelelő hangolással kb 15-16 lovat ki lehet hozni belőle és valóbban hosszabb lesz az élettartama mint egy "sima" alu szettnek. A másik a Polini Corsa öntöttvas hengerszettje, ami természetesen vashengerhez híven kétgyűrűs, viszont kivételes vezérlésének köszönhetően megfelelő hangolással akár 15 lóerőt is ki lehet préselni belőle ami egyedülálló a vashengerek világában. De ehhez hangolni is tudni kell nagyon, és ugye mindenből megfelelő kell (cső, karbi, vario stb)!
    Tehát ezt a két kivételt csak azért írtam le, mert ezeket leszámítva nem 5-10 %, hanem sokkal nagyobb hátrányba kerülsz teljesítmény szempontjából egy egy gyűrűs alu szettel szemben. Egy Malossi sport hengerszettből - ami a feljebb említett kakukktojást leszámítva a legjobb/legerősebb öntöttvas hengerek közé tartozik - max 9-10 lovat lehet kihozni miközben egy középkategóriás alu szett is simán tud 14-15 lóerőt.
    Mindezeket ugye robogós vonalban írtam le(lehet, hogy felületesen olvastam, mert sok mindent átnéztem rövid idő alatt, és nem is robogóról van szó), de egyéb 2T motornál is ez a helyzet ami a teljesítmény arányokat illeti. De ha nem robogó, akkor még korlátozottabbak is henger szempontjából a lehetőségek.

    #81832 astro12 Érdemi választ, hogy miből, milyen erősségűt, hány grammost stb kérdésekre nem fogsz választ kapni, ugyanis lehetetlen így megmondani. :N Ahhoz ott kéne lenne. Egyedül arra tudok innen válaszolni, hogy a legtöbb gyári kontrasztrugók amik 50-es robogókban vannak olyan 25-30 kiló nyomóerővel bírnak.

    #81833 Boci23 Ahogy már írták, kisebb főfúvóka kell.

    #81839 astro12 "A 17-es karbi 70-es hengerhez való."

    Egyáltalán nincs így. :N Egy 17,5-ös karbi rendesen befúvókázva simán használható 50-es henger mellé is. Ráadásul vannak típusok (pl piaggio blokkos aprilia sr) amik gyárilag 17,5-ös karbival jönnek eleve ki ötvenes létükre.

    [ Szerkesztve ]

    --albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

  • sityupityu

    Topikgazda

    válasz energy4ever #81813 üzenetére

    Közben jobban visszább olvastam és rájöttem, hogy valóban nem robogóról van szó, hanem egy am6-os blokkról. Javítani már nem tudom, törölni meg nem akarom, mert a robogókra (hengerekre) vonatkozó része hátha jól jön majd valakinek.

    --albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Új hozzászólás Aktív témák