- Hisense LCD és LED TV-k
- Autóhifi
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- iPad topik
- Amazon Kindle
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Vigor - Alig egy nap múlva PC-n is elérhető lesz a korai kiadás
gp Néhány év késéssel újabb platformra is megkapjuk a játék early access változatát.
-
Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
ma Ugyanúgy 4 nanométeren készül, a specifikációs lista pedig nem mutat sok változást az új és az előd között.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
forandor
tag
válasz lbence #68339 üzenetére
Szia!
A vakcsövet távolíttasd el. A rezonátoros kipufogó pont hogy jobb, mint a sima "kémény".
Zip-ből van vagy 1000 fajta, pontos típusával próbálj keresni. (Mondjuk az évjárat sem egy utolsó szempont, főleg ha más infó nincs.) Esetleg bontottat, használtat. De mivel nem olcsó, lehet célszerűbb bemenni egy kereskedésbe, és ott megrendelik a megfelelő darabot. Meg ha már amúgy is vakcső eltávolítás, amit mondjuk ha szervizben csináltatsz meg, mindjárt lehet szólni, hogy kéne rá egy nagy plexi.
Amúgy baromira tetszik az a Schwalbe!
-
Topikgazda
válasz lbence #68339 üzenetére
Ahogy előttem is mondták távolítsátok el a vakcsövet, ez miatt nem kell új kipufogót venni. Ha ezt megcsináljátok akkor teljes értékű gyári kipufogó lesz. Elég sokat fog egyébként teljesítményben rajta dobni.
Amúgy tényleg szép az a schwalbe, el ne add!forandor A rezonátoros kipufogó pont hogy jobb, mint a sima "kémény".
Ez nézőpont kérdése. Ha a gyári felállást szereti egy robogóba, akkor jobb a gyári cső neki. Nem mindenki szereti a rezonátort a hangja, és a vele együtt járó nagyobb fordulatszám miatt.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz lbence #68342 üzenetére
A tuningot vagy szereti valaki vagy nem. Kinőni szerintem nem lehet belőle.
Nem semmi felhozatal van a képeken.
Látom van egy star is köztük...... viszont újabb blokk van beleszeparálva, nem a régi turbóhűtéses van benne.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz lbence #68359 üzenetére
Igen, ha kicseréled akkor jó lesz.
(#68364) Dtomka Gondolom az ismerősöd is az orvosi dologra értette. Az meg teljesen így van, lejárt orvosival személyautót stb (attól függ, hogy milyen jogsid van) nem vezethetsz, de segédmotort igen.
szerk: Ha akarod akár a téma összefoglaló végére is berakhatjuk a motorodat.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz lbence #68430 üzenetére
Rengeteg ilyen van. Pedig a jó pár éve életbe lépő új törvény szerint ha elkapnak egy ilyen motorral, akkor már hiába mondod a rendőrnek, hogy te úgy tudtad, hogy 50-es és az eladó is úgy hirdette azt. Régen ez volt a kibúvó, de ez most már nem működik. Neked kell megbizonyosodni afelől, hogy mit veszel.
Ha esetleg nincs nagymotorra jogsid, akkor az lesz a legkevesebb. Mellé jön még a sokkal súlyosabbnak minősülő biztosítási csalás ha 50-esként kötöttél rá biztosítást, plusz még ott lesz az okirat hamisítás vádja is. Az utóbbi kettő bűncselekménynek minősül!--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz lbence #69075 üzenetére
Persze, hogy beleöntheted. A swalbedal ilyen jó dolog még nem történhetett mint ez.
(#69076) Kobun1980 "A 4 típus (Sr50, Aerox, Tündér, F12) közül az arkulonbsegeket mi okozhatja?"
Használtaknál az árkülönbséget természetesen az évjárat és az állapot befolyásolja a legjobban."A megbízhatóság?"
Még a megbízhatóságra sem fognám igazánból ennél a négynél az árkülönbséget bár tény, hogy személy szerint a fekvő vizes minarellit tartom a legjobb és legmegbízhatóbb blokknak, ami ugye az aerox-ban és a régebbi sr-ben van. Természetesen a piaggio blokk is nagyon jó. Egyébként ebből a négyesből azért e tekintetben én kivenném az f12-őt, a másik háromnak nagyobb a piaci ára.
A triónak meg azért van ilyen magas ára a többi robogóhoz képest mert tényleg jók. Kiemelkednek a többi közül mert megbízhatóak, jól néznek ki, és 50-es létükre elfogadható (nagy) méretekkel rendelkeznek. Ezek a dolgok miatt népszerűek ezek a robogók, amik szintén rátesznek az árukra legyenek azok használtak vagy újak. Az aerox-ok még a trión belül is kiemelkednek az árukkal. Még akkor is viszonylag komoly pénzeket kérnek el értük használtan, ha azok nincsenek is épp a legjobb állapotban. Ehhez természetesen hozzájárul az is, hogy az aerox a legdrágább újonnan is. A legújabb egyébként közel 1200,000 ezer forint. Röhej. Mondom ezt úgy, hogy nekem a három közül az aerox a kedvencem, de elismerem, hogy indokolatlanul sok pénzt kérnek érte újonnan és használtan is. És hát annyival nem jobb a másik kettőnél. Sőt, sokaknak ugye nem is tetszenek."hogyan lehet hogy egy újabb, akár kevesebb km-t futott motor olcsóbb, mint egy régebbi többel?"
Olyan egyszerű oknál fogva, hogy könnyen lehet, hogy jobb állapotban van az öregebb és többet futott mint a kevesebb kilométerrel rendelkező újabb. Egy külsőleg szép és jól szervizelt simán lenyomhatja árban a kevesebb kilométerrel rendelkező, de nem olyan szép esztétikai és jó műszaki állapottal bíró újabbat. Ilyen egyszerű.
És itt szintén meg kell említeni a népszerűség faktort. Sokaknak pl jobban bejönnek a régebbi hátsó körlámpás és minarelli blokkos sr-ek, mint az újabb burkolatú piaggio blokkosak. Valakinek a régebbi formavilág jön be (sokaknak a már említett hátsó körlámpák), valakinek meg a régebbiben található minarelli blokk. Vagy van olyan is, akinél mind a két dolog szempont amiért inkább a régebbi típust választja. És az biztos, hogy ezzel a hozzáértő eladók is tisztában vannak, mert látni ilyen régebbi és szép állapotú sr-t olyan áron, amennyiért már jóval fiatalabb és újabb karosszériást lehet venni. És mégis eladják őket. Sok dologból tevődik össze, hogy mennyi egy használt robogó ára.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
macilaci78
nagyúr
válasz lbence #69282 üzenetére
Ami bekerül a motorba, az el is ég. Egy nagyobb áteresztőképességű kipufogóval csak azt éred, hogy könnyebben kijön belőle az égéstermék, de kevesebb nem lesz. A fúvókacsere nem fojtáseltávolítás, hanem tuning, ami gyári alkatrészek mellett felesleges. Vissza kell tenni a kisebb fúvókát.
Én 150 kg vagyok, 2T 50 ccm, plexi nélkül, 55 km/h a sebesség gyári alkatrészekkel, fojtással, vagy anélkül. Fojtás kivétele óta eltelt kb 30 km, rövid szakaszokban, városi használattal. Talán ma este megyek egy hosszabbat vele. Kíváncsi vagyok a fogyasztás alakulására, eddig 5-5,4 l százon.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
válasz lbence #69340 üzenetére
Ez a cső amit vettél csak minimálisan jobb a gyárinál, de nem lényeg, mert ha minden gyári lenne egy multivario akkor is dob a menetteljesítményen. Leginkább dinamikusabb lesz tőle a motor és minimálisat a végsebességen is javít. Tehát igen, érdemes erre áldoznod, érezhető lesz a hatás.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz lbence #69342 üzenetére
Persze, azért is írtam úgy, hogy minimálisan jobb. Nyugodtan vedd meg a variot, meg fog változni tőle a motor. A görgőkkel sem kell kísérletezgetned mivel ez a cső szinte a gyárinak felel meg, ezért nem kell hangolgatni semmit sem, mehet bele a gyári méret (súly).
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
flegga92
senior tag
válasz lbence #69373 üzenetére
Havernak egy Yamaha CygnusX 125-e van rendszám nélkül egy kis városban. Ő vett a gyári króm felirat mögé ebay-ről 50-es króm számot, eddig mindig elhitte neki a rendőr. Persze volt már olyan is, hogy szolgálaton kívül mondta neki a rendőr, hogy az egy dolog hogy 125-ös géppel jár rendszám nélkül, de legalább embert ne vigyen már maga mögött...
Szerintem tisztább dolog letenni egy B125-öt ha valaki csak robogózni akar. Persze akkor a biztosításon kívül a súlyadó, műszaki stb is fizetős. -
orosziem81
tag
válasz lbence #69649 üzenetére
Azért a jogsin és a motor vételárán túl még a következőkkel is kell számolni (ha már az üzemanyagon való spórolás szóba került) ami az 50-es rogobón felüli költség:
-motor átírás (ha még csak kiszemelés alatt van)
- műszakiztatási ktsg rendszeres
- protektoros ruházat ára 1x-i ktsg (asszem kötelező is, de ilyen sebesség mellett motoron ha nem lenne az akkor is meg kellene venni)
- ha csak plexis a sisak, annak a cseréje állvédősre (szintén a védelem miatt)Remélem nem felejtettem ki semmit.
[ Szerkesztve ]
-
dtsdexter
csendes tag
válasz lbence #69662 üzenetére
Nem tetőzöm a bajt ... az sincsen rajta. Egyébként rá vagyok kényszerítve, mert ezen a vonalon a BKK rendkívül megbízhatatlan, ezt a távot robesszal 7,7 km kb 10-15 perc, bkv-l ha minden rendben megy 40 perc a bejutásom, ha valami hiba csúszik a rendszerbe ami elég gyakori (heti 1 alkalom) akár 1ó40 perc is volt már, az augusztus 20.-i vihart nem számolom amikor végül besétáltam közel 2 óra alatt (amerre éppen lehetett menni lábon) A Bringa nekem nem megoldás, mivel se öltözőnk se zuhanyzónk nincsen, 12 órában pedig kellemetlen. Marad a robesz, vagy a munkahely váltás (utóbbin dolgozok, mint ahogy a jogsin is)
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
siti
senior tag
válasz lbence #69992 üzenetére
Et4 50. Malossi multivar, hozzá fúvókázott karbi, LX suber, malossi légszűrő, italy matrica önerőből 75, lejtőn vagy hátszélben eddig 90 volt a max. Óra szerint, gyárinál nagyobb első kerékkel. Majd egyszer megnézem mennyi az gps szerint.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
siti
senior tag
válasz lbence #70069 üzenetére
nekem a kis kerekűbe se, csak a nyitott. pedig S-es fejem van.
(#70066) Bling95
ezt tegnap találtam, szinte gyári, megkímélt, bácsi motor, fillérekért. majd használat közben kiderült, hogy mi bajafőleg a kezdeti leírás után lesz vicces, hogy miket talált
"minden olyan, mintha most gyártották volna"
"Előző gazdája értvén a motorokhoz hajtott végre rajt egypár apróbb módosítást, és hozta ebbe az állapotba"
"Ezek a dolgok jelei annak, hogy törődtek a géppel"[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Topikgazda
válasz lbence #70464 üzenetére
Ezzel a részével itt a fórumon nem foglalkozunk. Mármint úgy értem, hogy azt vesz és azt csinál ami akar, nem tiltja a fórumszabályzat.
Persze nem buzdítok én sem senkit papírok és rendszám nélküli motor vételére, de az ő dolga.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz lbence #70551 üzenetére
Kb olyan, mintha egy taxis kérdezné, az autós topikban, hogy mivel cibálhatná jobban a bajszát a munkaautójának, mert rallizna olykor a télen esedékes budai fuvarok alkalmával.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Winchester95
őstag
válasz lbence #70862 üzenetére
Simson nálam eléggé érdekes történet.(S51 4sebesség, enduro, 16n1 nagy súberes karbi).
Csak úgy indul hidegen ha:Szivató ráhúz, 2x 3x letapos. Szivató visszahúz.És berúgom, közben nagygáz és megy.
Nem tudtam rájönni mi a probléma vele. Néztem hogy a szivató menetes részét kijjebb/beljebb lehet tekerni.Lehet az a probléma, nekem teljesen be van tekerve.
Melegen fél rúgásra is pöcc röff. -
flegga92
senior tag
válasz lbence #71024 üzenetére
Ha minden sikerül elsőre akkor 48.000 és ők adják a motort, ha sajátot (vagy másé is jó) akkor kb 42.000.
(#71025) MrChef
A korlátlan "A" jogsi itt 182.000 az iskola motorjával, sajáttal 112.000.Ha két éven belül szeretnék feljebb menni nem kell KRESZ oktatást és vizsgát újra csinálni, így az iskola motorjával 155.000 kb. Szóval tovább menni 2 éven belül 20-25.000 Ft-al drágább. Ha úgy adja majd a helyzetem akkor lehet megfogom azt is csinálni, de akkor előre megveszem motort.
Nekem is robogó kell a városba, de nem találtam minden szempontomnak megfelelő pótlást 50-esben, jelenleg én is űzöm a 125/50-et de hosszú távon nem tartható. Csak a környékbe járok vele ahol sosem szokott rendőr lenni, a város másik felébe nem merek eljárni.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz lbence #71028 üzenetére
Nagyon fasza kis gép, szeretem. Hely nagyjából annyi rajta mint a Gulliveren. Ülés újra van húzatva rajta, de a szivacsot nem cserélték ki, az totál ki van ülve. Ha már újra lesz szivacsozva az ülés púpját 4-5 cm-rel hátrébb tetetem, kényelmesebb lenne úgy.
Várom hozzá az alkatrészeket, olaj már megvan, jön egy levegő szűrő, a variátorhoz menő szűrőt is cserélem, mert az sosem volt szerintem, kisujjnyi vastagon állt rajta a retek. Rendeltem még pár csavart, olajszűrőhöz O gyűrűt, meg a gyári szerszámtartót.
Egy kisebb gond volt vele, hogy 10-ből 1 alkalommal nem akart indulni önindítóval, tekert mint a bolond, ha el is kapta 4-5 ütem után lefulladt. Rúgásra pöccre ment. Kiderült, hogy a gyertya nem volt rendesen meghúzva, ki tudtam szinte kézzel tekerni.
Kipufogó is le lesz kapva pár helyen kezd rozsdásodni, megelőzöm a bajt.
Féktárcsa fura kopására kéne rájönnöm, miért nem kopik a tárcsa szélén. Gyári Yamaha betét van benne, szét fogom szedni és megnézem.
Papírozás után meg kap majd egy Malossi Multivart, hogy jobban menjenPapirozás:
Eredetiség vizsga 15.500
Egyedi forgalomba helyezés + műszaki kb 28.000
Regadó kb 13.000
Vagyonszerzési illeték 2400
Forgalmi 6000
Törzskönyv 6000
Rendszám 5500Összesen 76.400 Ft.
Ha rendszámosat veszek annak az átírása 30.000 Ft durván, szóval a különbözet 46.400. A gépet 155.000-ért sikerült megvenni, a legolcsóbb rendszámos hahun 200.000 és azért el kellett volna menni Pestre és képek alapján nem ilyen szép + futót bérelni stb ami további 20.000 Ft-os költség, ez pedig helyben volt.A Gullivert végül 85.000-ért vitték el a szomszéd városba, de elég sok érdeklődő volt aki több száz km-ről jött volna le érte.
(#71029) sityupityu
Én más iskolában nem néztem szét, mert anno itt csináltam a B,C,E jogsit, végig korrektek voltak, jó oktatókkal.
(#71031) suste
Igen ez így van! Ha e-learningben csinálod, akkor még több idő, mert azt is el kell végezned.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz lbence #71644 üzenetére
Höh! Nekem a Yamaha Spy eszik 5-5,5 közt, nincs plexi, 55 a vége, ezt stabilan tartja is, 150 kilóval. Amekkora vagyok, mindegy lenne, hogy van-e plexi.
Full gyári.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz lbence #71646 üzenetére
Vegyes. 800 méter a munkahely, a pék is a másik irányba, 8 km anyósom, 3 km a nagymama, 18 km a másik telephely. Egy tankolásra (kb 15 km) jut átlag 3 nagyobb táv, meg az apró. Budapest, szóval lámpától lámpáig, hidak, stb.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
suste
veterán
válasz lbence #71718 üzenetére
munkába fixen heti 2 alkalommal 35km*2 (oda-vissza), és egyébként még változóan a többi nap 5-10km-es távolságba
heti két alkalommal viszem a gyereket edzésre, kb 4-5km
és hétvégente is ráülök: rokonok, boltok, stbstb, szintén kb 5-10km-es etapok
évente kb 5000km-t megyek a 125-össel, az 50-essel csak 2-3000 volt, és a 35km-es távot nagyon rühelltem, így sokszor inkább autóba ültem
nemrég csináltam egy jó kis excel táblázatot magamnak (és persze hogy asszonynak is mutathassam, hogy mennyire jól járunk a robogóval ), és ezen látszik, hogy (8liter) tankolásonként 7-8000ft-ot spórolok az autózáshoz képest
-be van írva az autó fogyasztása az F2-be, és a robogó ára a H1-be
-a tankolás időpontját, tankolt mennyiséget, megtett km-t irogatom be, és számolja a fogyasztást és a spórolást, és ha eléri majd a robogó árát, akkor zöldre vált az összeg
-az I61-ben van még egy összeg ami az extra költségeket tartalmazza (nálam a variátor próbálgatás van benne), és ezt levonja a H61-ből
ha valakit érdekel, akkor feltehetem valahova: -
suste
veterán
válasz lbence #71723 üzenetére
Bp-en belül, külső kerületekben, nagyrészt a normál megengedett sebesség van (60 ), csak 2-3km-en van 70-es tábla (70-75). Szóval nagyobb motorral sem lenne másabb, max ahogy írtam, rosszabb lenne a szélesség miatt. Ezzel a kistestűvel csak a lámpánál állok meg .
De az tény, hogy egy nagyobb kerék jól jönne, mert az utak azok borzalmas állapotban vannak .
Viszont a Scarabeo (16-os) formától meg hányok, szóval olyanom tuti nem lesz.Más:
Valakinek nincsen kölcsönbe itt Bp-n olyan csapágylehúzója, ami nem 2/3 körmös, hanem 2 félből álló.
Egy fogaskereket kéne lehúznom, hogy szimeringet cseréljek a főtengelynél.....
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Hisense LCD és LED TV-k
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Láncfűrész topik
- Hálózati / IP kamera
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest