- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- SSD kibeszélő
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Házimozi haladó szinten
- Fujifilm X
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Hirdetés
-
Jövő év őszén jön a Mortal Kombat mozifilm folytatása
gp A folytatásban felbukkan végre Johnny Cage is, akit Karl Urban alakít majd.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
ph Az egyik HAMR, a másik MAMR technológiával éri el a komoly tárkapacitást.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok.
Nem rég álltam neki egy SR 50 Minarelli AC (94) felújításának és rendbe tételének. Nem egy versenygépet, inkább egy tartós "menekülő"-s gépet szeretnék össze rakni. Már most vannak problémák természetesen, úgyhogy megbombáználak benneteket, hátha találkozott már valaki ilyennel.
Első apróbb érdekesség, azaz "olaj visszajelző szondán" mért 24V feszültség. Kapott egy teljesen új kábelezést, szálanként újra húztam mindent, sajnos csomó csatlakozó nem szabvány, vagy már nem használják, ezeket úgyhogy azok helyettesítő cserére kerültek. Ez lehet annak következménye, hogy a korábbi 134563 tulajdonos levágott, felrakott, kivett, betett kábeleket, még szerencse, hogy nem testelt csak a "fékkarok" a "lámpa kapcsoló" ami egybe volt már forrasztva és még sorolhatnám.
Második neki futás az önindító probléma volt. Állítólag nem működött vagy túl gyenge, hogy meghajtsa a 70cc-t. Kábelezés után ez is rendbe jött, viszont állandóan átpörgött. A "berúgóköröm" és a varió külső szíjtárcsa is hiányos volt úgyhogy ezeket kicseréltem (sajnos nem gyári minőségre) így a 4 alkalom után le kopott a berúgóköröm, a rosszabb viszont az volt, hogy belemart a Varió tárcsába. Újra kuka.
Amikor ezeket cseréltem vetetem egy pillantást, a szabadonfutóra és az önindító fogazására, megvolt a hiba, csere. Végre önindító is működik.Másik nagy dilemma a sztenderd, jelenleg oldal kitámasztó van rajta, amit mielőbb cserélek, középre, mivel meglazult, és simán lefekszik a motor ha kicsit sem vízszintes felületre rakom. Ennek a bal tükör látta kárát, majd a hátsó fékkar. Se baj, új betét, új kar, új bovden. Úgy is szegénykedett a dobfék.
Eljutottunk napjainkig a rengeteg hiba orvoslása után ideje belenyúlni kicsit komolyabban. Blokkot szét!
Az hogy amikor lehúztam hengerfejet picit kormos volt a hengerfej az még hagyján, a dugattyú a szivárvány színeiben pompázott (Egy kovácsolt vas Sprot Malossi dugattyúról beszélünk) persze csak miután kivakartam a kokszból, az egyik dugattyú gyűrű önálló életre kelt majd elrepült, az egyik csapszeg zégere pedig elment megkeresni. A henger falban látható mély karcok már sejtették ez nem lesz olcsó ismét.
Az első probléma és fejtörést a gyújtás alap leszedése jelentette. Mire a Google és Youtube virtuális tanácsadó megadta a választ eltelt pár "most ba**om szét az egészet" ... meg "hol a flex ..."., sikeres levétele után apróbb örömöm szintén nem tartott sokáig, a blokköntvény szét szedése újabb komolyabb fejtőrést okozott. pedig, egy gumi kalapács és simán szét mászik (na ezért is kellet kicsit googleznom ). (1 óra aktív mért nem mész el az any**ba után). Ez is megvan, jöhet a főtengely és csapágyak. A szabadon futó felőli oldal maradt az öntvényben, ezt simán ki lehetett ütni. Na most maradt a főtengelyen egy ajándék csapágy aminek már akkor olyan hangja volt, mintha homokot szórtak volna bele. 2 féle csapágy lehúzóval és különböző módszerekkel próbálkoztam mind kudarcot vallott így elküldtem a gépészéknek: van egy ilyenem meg egy tálca Sopronim, egy kérés a főtengely egyben maradjon. Szaki ránéz, hozott egy ipari fűrészlapot, 2 perc alatt le kocogtatta... Ennyit tudtam mondani: Taníícsá mester!!.Na van egy főtengelyem mint kiderült kár volt vele vacakolni van a fogazáson egy merőleges kopás, feltehetőleg a szabadon futó megette azért is pörgött át, továbbá, a hajtókarral olyan testkörzést tudok csinálni, amitől már nekem is megfájdul a derekam. KUKA!
- Új főtengely,
- Malossi Hengerfej szett 70ccm és 40.00mm-es dugattyúval 10-s csapszeggel
- SKF Explorer 6204/c3 102N és 207N (14k/perc)
- SKF HMSA10RG 139M és 300K szimeringek (12K/perc),
- Új varió, új körmök, és berúgó szerkezet tömítések.
- Teleszkóp szimeringek új olaj (Fork Oil 10W) (itt sajnos nem találtam mennyiségi adatot így azonosan keménységre nézem)
- Új hátsó rugó (ebből még nem tudom mit)
- Dellorto PHBN 17.5 karbi (látható hibája nincsen, és korábban sem volt vele gond kivéve a beállítását, mivel vissza ment a légszűrőbe a benya)
- Olaj szivattyút nem kap, sok vele a gond.
- A kuplungban és házában nem láttam semmi hibát, szimeringet és tömítést olajat kicseréltem.
- Új karbon szíj
- Új gyári cuccok: CDI, Index relé, Relé, Feszültség szabályozó, új lámpa kapcsoló.Egyenlőre kormány csapágyhoz nem nyúltam, nem érzek benne kotyogást.
Esetleg valami ötlet amit ki felejtettem?Kérdés:
- Milyen motortömítőt használjak?
- A gyújtás alappal lehet gond, ha villódzik a lámpa?
- Gyújtótrafót cseréljem?
- Állítólag össze szerelésnél, érdemes a dugattyú és henger közé kis motor olajat használni?
- Milyen motor olajat használjak (Benzin keverék) Repsol 2T full szintetikus volt hozzá sárga dobozos (pontos típusát most nem tudom) de állítólag nem ég el rendesen, azért is kokszosodott el a hengerfej és dugattyú?
- NKG BR7HS-t a gyárija, de télen 8, nyáron 9-s fűtőértékű kellene ez lehetséges? A másik, hogy az NKG-nál állítólag fordított a hőérték számozás?Köszi, hogy végig olvastad, és a válaszokat is előre!
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz --Lorant-- #65488 üzenetére
Szia, milyen blokkra, vagy milyen motorra szeretnéd felrakni? (Mindegyik hengerfej és szettnél megjelölik mely típusokra alkalmazható. Bár ezen gondolom már túl vagy),
u.i: Mivel jó az enyémhez is és most vettem 70-es hengerszetett le mérem neked délután, a keresztmetszetben nem lehet eltérés!
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz forandor #65494 üzenetére
Szia. Köszönöm, igyekeztem olvashatóvá tenni, bár jó alapot adott hozzá a valóság is
Szóval olajból én állítólag jót használtam hozzá bár valóban volt előttem pár tulaj, utolsó akitől vettem, régi barát, ő megjárta a vele a Balatont az M7-esen ... Nem állt meg csak 3-r tankolni Szóval kapott sokat ez a motor. Úgyhogy marad az első 2 lehetőség, karburálással biztos voltak gondok, mivel egyszer hozzá nyúltam (később rá jöttem hiba volt) az olaj adagolás szintén nem pontos, főleg az elején nem volt az, amikor azt mondták max 5 liter ... jó porzott a tank, de én azért bele nyomtam azt a 6.5 öt ... (igen megkerestem az órán az OEM Hitelesítés dátumát, 2 hónapos volt ) A "kéményt" nyár végén égettem bár nem prüszkölt eléggé lehet kevés volt a benzin, sok minden nem is jött ki belőle.
Új feszültségszabályozót, biztosítékot és házat kapott, bár azóta nem mértem, majd ha össze raktam meglesem.
Membrán már rég van hozzá új, csak még nem raktam be, most meg a hengerszetthez kaptam pluszban karbon membrán lapokat de szerintem marad a fém a későbbi meghibásodás miatt.
Humm köszi, érdekes kis táblázat áttanulmányozom
Köszönöm a válaszod. Szép estét
Ui. Bakker elfelejtettem megnézni a méreteket. Holnap este megpróbálom. De tényleg addig jó lenne tudni, hogy milyen blokkos ... fekvő ... álló ... elektromos
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz xxxx.x #65496 üzenetére
De, autópálya Kamion mögött kényelmes 90 es tempó, jó motor ez bírja nyáron egyébként kocsival sem nagyon mész többet a 7-sen ... (minden addig nem szabálytalan amíg a rend éber őre rajta nem kap )
Egyébként igazad van, én egyszer Pest Lőrincről kavarodtam valahogy ki a Helsinki-re poresőben majdnem a 0-ásnál ... már ott is halálfélelmem volt, hideg is volt, pont hullott, hogy a menetszél még nem vitte le, viszont nem láttam ki tőle. Kesztyűben állandóan törölgetni a plexit, sokra mentem a viasszal, egyszerűen nem álltak össze cseppekbe.
Ő meg bírja, egy igazi örült ...
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz forandor #65502 üzenetére
Aprilia amúgy is sokat csal, bár le lett már forgatva a 100-es órája. Gondolom az jelent valamit. Ám valóban segédmotorral se pálya se fő út, mivel a legkisebb megengedett sebességet sem tarthatnád hivatalosan vele. Jelzem a rendőrök ritkán foglalkoznak azzal ha 60-al is mész robogóval vagy 50-el lakott területen. Aki nem ért hozzá azért nem foglakozik vele, az új motorok meg már mind gyárilag többet mennek 40-nél, ha jól tudom.
Az hogy mennyire idióta azaz ő dolga, én most rendbe hozom, és remélhetőleg ennyi pénzért jó társam lesz melóba meg kisebb nagyobb utakra.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz --Lorant-- #65504 üzenetére
Baszki ... tegnap este nem neked küldtem el?
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz --Lorant-- #65507 üzenetére
remélem segít majd a megoldásban. Használd egészséggel!
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65523 üzenetére
Oké ezt nem tudtam. A robógóknál nincsen azt tudtam, csak valamiért úgy emlékeztem a nagy motorokon szokott lenni. (600 CBF, 600 Hornet, 1300 Hayabusa Turbo, BMW R 1100 RS) ezeken mind volt vagy amit én láttam mindegyiken volt. Sebaj, ezek szerint mégsem, ez is csak egy tipp volt. Bár valóban ez nem oldotta volna meg a problémát.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65525 üzenetére
Bár mindegyik gyönyörű állapotban van Kivéve a hayabusát mert azzal tavaly nyáron leütötték egy Skoda Jeti bal első indexét, meg kicsit át pakolták úgy a baloldalát. De valóban nem mai darab egyik sem, ha jól tudom az pont az első szériákból való még a régi idomos és az is tény, hogy házi tunning mert hát ki azaz isten ba**ma aki egy ekkora motorra még rá tesz egy Turbót? Köpte is az olajat meg állandóan ledurrant. .. na mind1 ... a Hornet meg a CBF 2000 es évek elei a BMW meg szintén valahol ott körül van "'95-ös vagy valahol ott körül (kocka lámpás).
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Jogos, vissza a jelenbe . Na szóval egy olyan kérdés hátha ti tudtok ra válaszolni.
Szóval adott a mocim (továbbra is Aprilia SR 50 Minarelli fekvő AC "94) szóval néha kicsit zavar az hogy nehezen áll meg a szekér (új fékbetét, fék kar fékbovden stb.) szóval fogni fog csak nem úgy ahogy en szeretném, (gumira meg van pénz ) szóval mivel amúgy is megvan repedve a blokk öntveny a hátsó felfüggesztés, tartó körül ami már meg lett heggesztve, de engem zavar es nem is tartom biztonságosnak.
Szóval keresgélek (nem újat 90...-ért) hanem használtat remélhetőleg sérülés menteset, es találtam bőven elfogadható árban Tárcsa fékeset, na most kérdés, hogy ez mennyire kompatibilis vagy mennyire kellene bele nyúlni a motor többi részébe. Az értelem szeru hogy uj fékrendszert kell hozza venni de az nem gond. Itt a többi rész a kérdéses. Szóval vélemény?... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Bár még én is új vagyok de érdemes lehet a kiválasztott mocikál az alkatrész pótlást is figyelembe venni. Gondolom újat nem szeretnél, ami érthető hiszen nem olcsó. Ha nem akarsz tuningolni, és normálisan használod, ebbe bele tartozik a rendszeres szerviz lehetőleg egy szerelőt válassz aki pár nap alatt át nézi az általános várható hibákat és javítja azt. Nekem egyébként a későbbi Ditech is tetszik, van belőle valóban ami elmegy 50.000 et komolyabb hiba nélkül, használtan elfogadható az ára is.
Szóval vissza kanyarodva pár tipp a kiszemeltre:
- Alkatrészek beszerezhetőek-e
- Kiszemeltről vélemények keresgélése
- Vásárlásnál érdemes pár dolgot megnézni, azon kívül, hogy indul megy nem zörög mivel a tunning kizárva, és hosszú távra keresel így érdemes egy igen jellegzetes hibára figyelni ami a "majd én megoldom" és "elég ehhez egy csavarhúzó is" gányolásokat szűri ki, az pedig a szemre vételezés pl: a csavarokat.
- Kerékanya kopottsága, külsérelmi nyomok, Oldal dekniben lévő imbusz csavarok feje, az idomokban használt csavarok nem eltérőek-e, szemlátomás típusidegenek. A fékkarok keménysége (alap esetben ha jó állapotban van nem tudod behúzni csak egy negyedet kb).... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65537 üzenetére
Ne nekem mond, nekem nincsen gondom vele a srác mondta, hogy kerülni szeretné.
Valóban egy gyári ötvenessel (főleg kezdőként) reszketni fogsz a forgalomba. Én csak úgy hívnám érdemes optimalizálni a mocit picit, ha nem értesz hozzá rengeteg jó szerelő van, megcsinálja neked. Idővel, úgy is gyorsabbat erősebbet akarsz majd, ami nem baj, csak minőségi alkatrészeket válassz. A Kínai és a hozzá hasonló alkatrészek hamar kopnak nem hozzák a kívánt eredményt akár nagyobb kárt is okozhat a többi alkatrészben, de ezt egy jó normális szerelő el is fogja neked mondani miből és miért az a plusz pár ezer forint.
Okmányok nélkül egy 125-el meg fog a rendőr az életed a helyszínen elveszi. Egy normális 70-es vagy húzott 70-es elég ahhoz, hogy kényelmesen érezd magad a városi közlekedésben, biztosítás legyen rá, lámpák működjenek, normális sisak kesztyű és egy jó anyagú dzseki legyen rajtad, és ha megállít legyél normális velük. Nem fognak basztatni.
A Liberti-ről csak annyit tudok, hogy bár kényelmes az ülés de nehéz a kormányzása, vagy csak nekem tűnik annak az SR-után ...
Normális tanácsot választásban nem tudnék adni, előbb utóbb a munkába járós motorból úgy is hobbi jármű lesz ami hoz és visz bárhova, csak győzd pénzel én 40-ért vettem az SR-t. Használtam egy nyarat és most elkezdtem kicserélni mindent ami nem volt szimpi, vagy úgy éreztem ráférne, meg mert jó bütykölgetni. Nulláról indultam neki, most már villás és dugókulcs, különböző mérőeszközök, mindenféle oldószer tisztítószer a legkülönfélébb szerszámok lehúzok birtokában vagyok. Szerintem kb idén egy 200-t elvertem rá, de nem érdekes bármikor jól jöhet az itt megszerzett tudás szerszám stb.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
"Egyébként a fenti környéken tud valaki ajánlani egy jó szerelőt? Lehet először vele konzultálnék a lehetőségekről / típushibákról..."
Az a baj arra fele annyira nem. Csak ezeket a helyeket ajánlották nekem korábban:
- Tutto Motor; (Lurdi mellet) Budapest, Könyves Kálmán krt. 16, 1097 (Alkatrészeket vettem itt vágják a témát) www.tuttomoto.hu- Cool Mobil; Budapest, Határ út 39, 1203 (egyik srác foglalkozik és ért is motorokhoz, bár inkább nagyobbakkal foglalkozik) ww.cool-mobil.hu
- MOMO Motoros bolt; Budapest XX. kerület, Helsinki út 26 (itt is jártam, alkatrészért, ruházatért, korrektek normálisak ők is vágják a témát) http://www.momorobogo.hu/
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Az jó értem Bár fogyasztással sosem foglalkoztam (Főleg mióta működik a vissza jelző) ha tankolni kell hát tankolni kell ez is benne van . Nyilván jobban megy egy 125-ös a 250-ről már nem is beszélve, jogsit meg amúgy sem ártana megcsinálni. De kezdőként akkor sem ültetném fel egy 125-ös re. Elsőként (főleg ha használni akarja) inkább ezzel essen keljen. Jövőre leszek 30. úgyhogy igen én egy kicsit későn kezdtem neki de hát motorozni sosem késő .
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65546 üzenetére
Na ezaz jó kis hobbi ez, az elmúlt 5-6 évben gépekkel foglalkoztam, mint az látható a profilom időközben felépült egy egész jó kis Gamer PC, 7.1 Onkyo szerzek házi hangfalakkal, tehát ott mar teljes az élmény. Kellet úgy hobbi na meg kellet egy ismerős akinek eladóval vált a motorja, meg két ős motoros kolléga (cbr meg a hornet az övek) akik kicsit unszoltak, hogy jó motorozni. Meg is szerettem egyből . Úgyhogy újabb pénzverdét találtam . Az 50es kategória főleg a Malossi része pont arról szól amit en szeretek. Butykoles, határok nélkül. 😂😂
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Na megjöttek a hiányzó alkatrészek is:
- gyújtásalaplap (már eléggé elvolt oxidálódva)
- gyújtótrafó (össze volt forrasztgatva)
- Kuplungtengelyhez a szimering (ezt mikor leszedtem átnézni nem cseréltem ki)
- Új szívócsonk (ez is már elöregedett, repedezett)
- Új légszűrő, berúgó rúgó, benzinszűrő meg egy jó állapotú aksifedél idom (ez már nem volt meg mikor megkaptam, csak a zár maradt meg )Szóval 2.-án elkezdődik a motorikus alkatrészek össze szerelése és beállítása.
9.-én pedig az idomok javítása, újra festése és fényezése. amíg száradnak az idomok, addig kicserélem az olajakat (első villa, első fék és hajtómű olajat.)Már csak az első lámpára kellene valamit kitalálnom. Azon felül, hogy már eléggé bemattult a foncsor, amúgy is gyenge a fényereje már a gyári 12 25/25 öt cseréltem 12 35/35-re igy világított kb 2 métert (Halottnak a csók). Gondolkoztam leden, de a legjobb egy projektoros lámpa átépítése lenne. Nyilván alakítani kellene a fejidomon, csak azt még az előtt mielőtt lefényezem. Nagy dilemma, nem olcsó, viszont lehet vele látni este is.
Amint idő engedi mehet egy kis téli csapatás (feltéve, ha nem fejvakarás lesz, hogy "demiért" nem megy)
Addig is boldog újévet mindenkinek
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Meg van az új motorom Vespa 150 TAP
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65554 üzenetére
Sajnos igen erre most en is rájöttem ... 😂 Kocsit furán állt benne úgyhogy uj gyűrű kell bele meg szerencse, hogy rendeltem uj szimering készletet a hátsó tengely miatt.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Szia ... semmi trükk nincsen benne.
-Aksi
-Akku sav (külön tasakban)Aksiról leveszed, a gumifedelet, zacsiból kibontod az Akkusavtartályt, fejjel lefele rá helyezed az aksira. Az aksi nyílásán lévő kis kerek félrevágott műanyag, kiszúrja a akkusav tartályán lévő fémzárót, nem kell külön kilyukasztani. Megvárod míg lefolyik vissza rakod a gumi aksizáró fedelet, kb 1-2 órát hagyod és üzem kész.
(A környezetvédelmi előírásokat természetesen betartjuk, majd az FKF vagy hasonló szerv kihelyezett veszélyes hulladék gyűjtőbe vagy a kijelölt telephelyen (kb 10-30.000 Ft között) az aksi tartályt leadod. A régi aksit, MÉH és egyéb telepeken át veszik! ) A zárójelben jelzett lehetőségek természetesen a valóságnak megfelelnek de betartásuk nem tükrözi a valóságot. Leadhatod MOL kúton is a régi aksit plusz akkusav tartályt. Az aksit talán nem dobják a kukába
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Na össze raktam apróbb probléma merült fel ... az új berúgóracsni nem ér bele a berúgókörömbe. Erre valakinek ötlet? A probléma az, hogy nagyon nem tudom kijjebb hozni a körmöt, mert így illeszkedik a főtengely végen, rajta az alátét+anya, egy picit kb 2mm még tovább lóg a főtengely vég, lehet azon akadna fent a racsni? Nem szívesen csiszolnám le.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65580 üzenetére
Igen ezen már gondolkodtam én is és köszönöm a tippet, csak "reális" árban nem találtam, szívem szerint esztergáltatnék. Amúgy szétszedtem, össze raktam most meg jó ...le lett tisztítva, friss zsírt, új berúgó rúgót is kapott. Lehet be kellet egy picit járatni Kellet neki pár rúgás míg felszívta a szűz 100-st sajna az önindító amper hiányában lustán dolgozott. . Na itt bele is futottam a következő alapvető problémába (Azért erről még gúglézgatok kicsit) Dollerto 17.5-s Karbira valakinek jól bevált beállítása? (természetesen ki lett tisztítva ... alaposan, és természetesen én sem írtam fel hogy milyen beállításon voltak a csavarok ... Méééég mielött kiszedtem volna. )
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65590 üzenetére
Ohh köszönöm az infót ezt(se) tudtam Bár varriátort nem cseréltem még (talán már csak az maradt ki a palettából) de így még inkább elgondolkodtató. A nagyobb hengerfej miatt lehet amúgy is érdemes lenne fontolóra venni meg pár görgő szettet hozzá, az már nem egy nagy tétel. Köszi a tippet
Karbira meg sajna gondoltam, mivel kismillió dologtól függ a beállítása, marad a "játszani kell vele" verzió.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65592 üzenetére
Na végre ... már kezdtem azt hinni egy mezei lapos csavarhúzóval csodát lehet tenni (jelzem ezzel nem jött meg a kedvem )
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65599 üzenetére
Nekem sajna (vagy nem) de én melóba járásra használtam ill használnám persze közben hobbi szerelő is lettem, leszek. De ezt már fentebb kitárgyaltuk miért is jó. Nem örülnék én sem neki, ha rendszám bevezetésre kerülne, bár akkora költséget nem emésztene fel, kivéve ha kötelező az eredet vizsga és műszaki ... akkor az ország fele szerintem simán lepasszolja az 50-70-125-öt. Konkrétan a kis motorok elvesztik az értelmüket. De itt gondolom nem csak a pénzbehajtásról van szó, elég sok a szabálytalankodó, sokan dőlnek rá kocsira, törnek le lökhárítót tükröt egyebet, a jardnak sok melója van emiatt is, én legalább is tömérdek ilyet hallottam. Azt viszont, hogy ki követte el az adott szabálysértést, soha nem fog kiderülni. Még csak a jármű gyártóját sem ismerik fel az emberek, nem hogy típust vagy egyebet, rendszám nélkül tényleg azonosíthatatlanok. Gondolom ez is oka a rendszámnak, de ez csak az én véleményem.
A költségekről ne is beszéljünk Van egy 60.000-s "94-s SR-em ... többet költöttem rá mint más amennyiből új mocit venne, de minden új rajta. és saját kezem gyümölcse, a büszkeség pedig megfizethetetlen, és tapasztalatot csak tapasztalattal lehet szerezni.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Létezhet az, hogy nem nyit ki a membrán?
Közvetlen befecskendezés után felpörög majd leáll de a dugattyú hang alapján még forog egy párat. Hengerfejnél, főtengely szimeringek, és szívócsonknál nem enged, nincsenek folyás nyomok, gyújtás van, benzincső nem levegős, pikpak felszívta a benyát, karbiház is tele volt amikor leszedtem. Benzin pontos 1:50 keverést kapott. (jó minőségű olajjal: MANNOL 2T Premium Scooter)Kompresszió hiánya lenne?
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65608 üzenetére
Első tippem nekem is ez volt, kitisztítottam karbitisztítóval (25%kerozin stb) az összes fúvókát, de fényfelé tartva nem láttam dugulást rajta. Valamennyit kellet át engednie, mert benzines volt, a membránon a csonk. magát a membránt nem néztem át még. Vadonat új fém membrános. Az égés teret nem néztem, de meglesem amint lesz időm rá.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Rajta, persze. De ez megér egy próbát, holnap meglesem. Ám szívatóval lehet probléma, elég gyenge már a rugója a bovden is megnyúlt már szerintem ... előtte megnézem, ha az a probléma, akkor rendelek hozzá újat, amúgy sem ártana.
Még a kompresszióra tippeltem, mivel fogalmam sincsen hova lett a mérőm, azt is elő bányászom már valahonnan.[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Egy olyan kérdés, hogy minden motorra lehet (normális nem tákolt ) fordulatszám mérőt szerelni? (Aprilia SR 50 old ami érdekelne kifejezetten) csak mert hogy fentebb olvastam, hogy nem gyárira is szerelnek.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Uhh köszi, ez lett volna igazából a kérdés, mert én naivan egy mechanikus szerkezetnek képzeltem el, mint mondjuk az Olajpumpát vagy ilyesmi, és ehhez hasonló szerkezetet közel s távol nem talált "A" internet
Na, szét szedtem most így éjszakás műszak után. Szóval, légszűrő levesz, kézzel rátartok, önindítózok és benzines a tenyerem. Karbit kihoztam, szívatót kihúztam belőle (elég merev volt) le is repült a feje a rugóval együtt. Össze szedtem kicsit állítottam rajta, kényelmesen vissza megy feszület nélkül a helyére. Még mielőtt vissza tettem volna, a már össze szerelt bovden véget a kézi szívató karral próbáltam mozgatni ... esélytelen, még csak annyira sem húzza meg a bovdent, hogy a rugó összébb mennyen, nem mintha utána kitolná a rugórész na mind1. Szóval szívatót "zárt" állapotában vissza helyeztem. Pattent, de most sem indul. Tippeltem még egy olyanra, hogy mivel új gyújtásalaplapot kapott ill új gyújtótrafót és CDI-t lehet még azzal is valami kavar ... volt is ... 3*1eres, 1* 2eres 1*3eres kábel jön fel a gyújtásalapból. Természetesen a színek egyértelműen nem stimmelnek az aprilia gyári kábeleivel, így találomra ment, hiba volt. A 3*1 eresben a földelésen kívül (fekete/fehér) egy Fekete/piros Kék/piros vezeték jött ki (aminek egy Piros/fehér és egy Fekete/Sárga kábelhez kellet csatlakoznia), ez lett megcserélve. Már most jobb a hangja, "Hallani ahogy dzsal az amper" ... Szóval ... most sem indul. Membrán le, benzines kívül belül ... akkor kinyit. Mindegy kicserél Karbonmembránosra, össze rak. Láss csodát már elkapja (persze miután vissza raktam a vákumcsövet, mert addig b@szta szívni a benyát, mind1 10 perc alatt meg is világosodtam). Szóval a karbin kell állítgatni, mert hol elindul hol befullad, gázadásra. Ja meg megkapta az új gyertyát is.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Akit érint 5% kedvezmény többszöri vásárlás esetén is.
Kuponkód: BOLDOGTAVASZ
Érvényes: 2017.02.06. 23:59Tovább az oldalra: https://motomotors.eu
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65705 üzenetére
Van egy BOSCH Batmax 6-os töltőm ... állítólag nem rósz töltő ... egyetlen hibája, hogy max 24 óra után le kell venni (elfelejtettem= kipukkadt az aksi )
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65707 üzenetére
Tanuló pénz 20A-80A-ig jó .. de ha nincsen rá írva én aztán honnan tudjam, a google korában (na jó nem pukkant ki csak kipúposodott ettől független kuka )
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Srácok egy kérdés, neten konkrétan ilyen témát nem találtam.
Mivel új blokköntvényt kapott szeretett motorom, új motorszám is párosult hozzá, jól látható helyen, szépen kivehető.
Az adásvételin szereplő Motorszám (a korábbi blokkon nem volt megtalálható), A motor gyártás éve hibásan van feltüntetve, '99-s ként míg ez '94 es mint az több helyen is kiolvasható a motoron.
Ebből kiindulva, hogy tudom ezt a biztosító fele legalizálni? Új gyártás évet kellene megadnom, és új motorszámot. Továbbá ha kékek elkérik az adásvételit, nagyon nem fog stimmelni a motorszám.
Erre valakinek megoldás, ötlet?
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65712 üzenetére
Az mese szép bár valahogy nem vagyok meglepve most, hogy olvasgattam lópás és hozzá hasonló cikkekket.
Az alvázszammal szerintem megvan lőve a rendőr mivel le kell bontani a közép idomot (nálam legalább is).Üllön találtam egyet nagyon jó állapotban bontva, se törés se karcolás nyom nem volt. Meg csak a kor miatti alumínium redőzöttség sem kezdődött meg. Papírjai voltak, es meg ott volt a motor is bánom hogy nem volt nálam egy 130e, egybe elhoztam volna az egészet, sehol egy törés vagy esés nyoma, az alváz is patika csavarok enyhén rózsásak voltak már de nem sérültek, gyári kipufogó, 22000 km volt az órában, egy öreg papi használta. Egyébként 17lett volna, 15 oda adta. Csak a blokköntvény meg a félblokk részt hoztam el, külön nagyon nem is szoktak keresni, ő is úgy árulta. Nem tűnt neppernek, háznál vettem át meg egy kis Suzuki alt bent mellette a garázsban. 86e helyett azért az jó ár szerintem
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Egyébként az egyik face csoportban is nézelődtem, de amit onnan küldtek DHL el összesen 8000 et fizettem érte de a kutya nem hívott csak a futár hogy itt van egy ora múlva az mondom köszi ... mind1 jelzem olyan is volt, félig törött szinten heggesztett ontvenyt küldtek. Úgyhogy az előbbi ért inkább le mentem személyesen.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65720 üzenetére
Volt tervben, de 86 a legalja, bár abban benne van, a dekni is. Bár az öntvény asszem az pont olasz de a berúgó rácsni es rugó es meg pár dolog az bár olaszból jön de lengyelben gyártják. 2-4 hét a kiszállítás. Na mind1 ez csak apró részlet.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Ez majd engem is érdekel, de nekem egyszerűbb fekete műanyag idomok vannak fent. Sajnos ezeket több helyen kell javítanom, úgyhogy a festés meg odébb. Mondjuk en néztem hozza kompresszoros fújót, (16-18ezer) plusz festékek, plusz meg sablont kell csináltatni. A bukósisak mintáját akarom felfesteni az összess idomra, lakk fekete narancssárga cseppekkel, csak nem tudom, hogy festék vágya matrica legyen es utána lakk. Na mind1 az meg odébb, előbb műanyag. Meg karvi csak idő engedje.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Szombaton álltam neki az idomok pótlásának javításának, ma meg még párnapig meló van. Sajna mire pihenőre jutok, addigra újra hulladék idő jön. (Bár nem is kapkodtam vele hétvégén, mert az Időkép még reggel is esőt/ónos esőt jósolt ... lehet igaza volt, csak országhatárokat keverték össze)
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Oldal dekni le kellene szedni. Elsőként a berugo racsni felfogatója nem csúszott e le, nem szorul. Ha nem, akkor a berugo kar belső részen a rugót ellenőrizni befogad valahova a berugo kart, majd értelem szeruen el forgatód a deknit, ha vissza húzza akkor más a gond, első tippek az önindító szabadon futó szorul vagy tört szét, (ha egyáltalán benne van benne) de lehet meg sok minden ezzel kezd.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65754 üzenetére
Azért is írtam elsőként a dekni felőli reszt, nekem egyszer eltört es megszorult a racsnit rögzíti drót szerű valami. Akkor szorult így meg amikor megjött hozza az uj, vastagabb volt a gyűrű mint a racsni, mindegy koszorulve. Aztán egy idő után elkezdett ujra szorulni, akkor kapott uj rugot meg friss zsírt utána jó volt egy darabig. Egy idő után az szabadon futó hullik ki belőle 3000 darabban es valamiért megszorult tőle a variátor, aztán a berugó körömmel voltak gondok akkor is szorult a berugó kar. Na mind1.
A leállás sokminden lehet pl üzemanyag probléma is, ha sokat ált, a műanyag tankban le csapódik a pára, ami végül korróziót okoz a karburátorban (amit fent is említettek, egyik okozója lehet), fotengelyen, dugattyun, tengeren es fejen.
Bár hogy ez feltétlen mosás után érdekes, lehet még meglazult legszűrőház is, vizet kapott a levegő szűrő szivacs, majd azt felszívta. Bár ilyenkor ez komoly problémákat okoz/hat, az feltűnnik
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Na, jó reggelt
Olyan érdekességet találtam tegnapi napon a szeretett kis motoromban, hogy nem akart elindulni (és ezzel a korábbi probléma is megoldódni látszik.) A probléma több lépcsős.
- Karburátorban vízkő lerakódást véltem felfedezni ecettel letisztít majd karbitisztító, és finom olajozás, amíg nincs kész ne rohadjon össze újra)
- Dugattyú gyűrű megszorult.
Itt sityupityu-is említett ellenőrzésre, az égéstérben levő üzemanyag ellátottságát, ill egy másik ismerősöm.
Itt még attól féltem, hogy lehet mégis csak fordítva tettem volna fel a dugattyút, vagy elforgott volna a dugattyú gyűrű?! Nem egyik sem . A lényeg, hogy a dugattyú gyűrű olyan mint ha rározsdásodott volna a dugattyúra továbbá a gyűrű rései között is mintha rozsda vagy beleégett olajat találtam volna. Szóval kitisztít, finom olajozást kapott.
A főtengely részről, és kipufogó nyílásán, látszott az elégetlen üzemanyag oly annyira, hogy a főtengely részről mikor leszedtem a csöpögött a benzin rendesen.
Ergó kap benzint csak a keverés aránnyal van baj, mert nem tudja elégetni, vagy kevés/sok levegő, vagy Sok benya. Szóval egy régi probléma még mindig fenn állt:
- Karburátor sz@r beállítottsága. (2,5-3,0 fordulaton volt a levegő) (1.4-5 bőven jó lett volna) Az Alapjáratira nem tudok még pontosat mert játszok vele, de nem sokára megvan az is, ugyan is egy rúgásra indul, csak húzni kell neki a gázt félig mert leáll.örömteli hír, hogy legalább a blokkot nem kell szét szedni új csapágy stb.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
http://www.bukosisakwebaruhaz.hu/zart-bukosisak-c-18.html Itt vettem a napszemcsiset, bár nem kiszedhető a belsőrész sajna.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #65783 üzenetére
Én pont hogy a bukó festését akarom át vinni a motorra
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Lehet tényleg veled van a baj, nem túl áramvonalas a fejed
Amúgy nekem is izzad, bár nekem alapból de az már 25 fok felett is, nem csak sisakban. Ez van, ezzel kell együtt élni. Amikor sportoltam akkor is ez volt még mielőtt valaki azzal jönne: "te dagadt disznó mozogni kellene" Szerintem reális a 196cm-z a 90-110kg... esküszöm, gyári főnök ;)
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sorozatok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Le Mans Ultimate
- Háztartási gépek
- Politika
- Xiaomi 12T - egytucat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen