Hirdetés
-
Az IMF szerint cunamiként csap le a munkaerőpiacra az AI
it Az IMF vezetője, Kristalina Georgieva szerint cunamiként söpör majd végig a globális munkaerőpiacon az AI.
-
PlayStation Plus 2024 Extra/Premium - A teljes májusi lista
gp A Sony leleplezte, hogy az elkövetkező időszakban milyen játékokat kapnak, akik a drágább előfizetést választják.
-
Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
ma Ugyanúgy 4 nanométeren készül, a specifikációs lista pedig nem mutat sok változást az új és az előd között.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
SLYM
veterán
sziasztok, ercsi környékén tudtok olcsón eladó mopedet, ami még ráadásul működik is mellé? mióta nincs itthon semmilyen benzines kocsi, kicsit hiányzik a benzin szaga, de kocsit nem akarok venni csak azért, hogy legyen itthon valami ami benzines. úgy 15 éve volt itthon apámnak egy kinetic-je, szép emlékeim vannak vele kapcsolatban, valami hasonlót keresek. kb arra használnám, hogy beindítom, pöfögtetem, meg kicsit bütykölgetem, meg tisztítgatom ha éppen olyanom van. nagyon max nyáron mennék vele városon belül, de csak poénból pár kört, tehát nem mennék vele évente 100 kilóméternél többet (de inkább annyit se). kell valamire figyelni a vásárlásnál? ha konkrétan tudtok valami gépet ami eladó és jó vétel, annak még jobban örülnék. ami még érdekelne, hogy milyen papírmunka van a mopedeknél? kötelező kell rá, vagy mit kel utána fizetni? kell-e bukósisak a használatnál? nem vagyok képben a témával kapcsolatban. kösz a válaszokat
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
válasz Bogyó bá' #53481 üzenetére
ha nem is tökéletes, de asszem elég helytálló ellenpéldával tudok szolgálni a suzukira, ugyanis az eset velem történt meg: friss jogsi, első kocsi, 1.3-as 60 lovas swift. még a színe is ilyen volt. nyilván éreztem az erőt, kicsit neccesebb szitukba is belementem vele régebben, így esett meg, hogy a városban található lámpánál, egy sor végéhez érkeztem meg, szemből is jöttek vagy 5-en, mi is mentünk vagy 5-en, de én lendületből érkeztem, tehát nem a sorral együtt mentem. meg is érkeztem vagy 50-el a kereszteződésbe, hogy még átférjek, csak az volt a gond, hogy valaki úgy érezte, hogy lesz ami lesz ő lekanyarodik balra. az ő hibája volt jobban nyilván, de azóta így nem megyek be mégegyszer a kereszteződésbe, aki vezet vágja a szitut, tipikus olyan, hogy a szabályok ugyan engedik, mégse lehet. hát ez nem sikerült neki, oldalról telibe vertem. az ütközés maga kb olyan 25-30 km/h lehetett, előtte még tudtam egy kicsit fékezni. nem voltam bekötve (ez már akkor se volt rám jellemző, de akkor csak városon belül mentem, meg hát tizenéves fogyatékként még megjátszik ilyeneket az ember), de az ütközésből kb semmit sem éreztem. vannak azok a videók, mikor beleültetnek valami vasdarabba embereket és megmutatják milyen 10 km/h-val nekimenni valami baknak és hogy az mekkorát üt. na hát ez a valóságban nem ilyen, nem érzel kb semmit, mert ilyen kis sebességnél még tompít a gyűrődő karosszéria. nade vissza a suzukihoz, kicsit az eleje közelebb ment a kerékhez, néhány műanyag elem, meg a lámpa bánta. én hazavezettem utána, a másik kocsit (szintén valami fos volt, megmondom frankón nem tudom mi volt) trailer vitte el, igaz ő oldalról kapta az ütést, én meg ahogy rántottam el a kormányt, a kocsi jobb oldala sérült (mondták, hogy a lehető legjobb helyen kapta az ütést a kocsi). szóval ha valaki azt képzeli egy pillanatig is, hogy a motor esetleg biztonságosabb, mint valami fos autó, szerintem felejtse el. ugyanekkora sebességnél törött boka, kezek, ujjak. kocsiban ezt meg se érzed
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
sziasztok. tavaly nyáron vettünk apámmal egy komart, hogy majd felújítjuk mi magunk unalmas perceinkben. ez majdnem sikerült végül is, mikor eladtuk a következő tulajnak már csak a gyújtást kellett megcsinálnia és lett egy fasza motorja 12k-ból, amit nekünk sosem sikerült beindítani. jó buli volt kb 50k-t beletenni, meg vagy 50 óra "melót", hogy aztán be se induljon
de legalább most már tudjuk, hogy nem nekünk való a veterán jármű, ennyire nem értünk ezekhez, így azért olcsóbb volt a tapasztalat, mint ha helyette egy VW bogarat újítottunk volna fel, ami eredetileg tervben volt.na de most megint elkapott az érzés, hogy kéne valami fos. a sztori még mindig az, hogy az itthoni dízel alfák jók, szépek, erősek, de hát dízelek, a rotakapát, fűrészt, permetezőt (motoros XD) pedig mégse túráztathatjuk mindig, szóval kéne valami kismotor, ami benzinnel megy. jogsi még mindig csak B-s van, szóval 50 ccm a max. használni nem nagyon használnánk, évente jó ha 100 km-ert menne, a lényeg, hogy lehessen csinosítgatni, mosogatni, buzerálni és hát na, legyen finom benzin szaga, hogy ha megy. tehát működjön is, ha úgy van tudjak menni vele egy 3 kilométeres kört a városban, vagy ha lábon haza tudnám hozni az lenne a legzsírkirályabb
szóval felcsaptam a használtautót, beállítottam a motor részt, hogy max 50k és ercsihez minél közelebb legyen. ha valakinek van kedve ajánlhat valamit nekem az eladók közül. ti melyiket vennétek? köszi
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
egy ilyen tökéletes lenne nekem. ki is néztem tegnap előtt egyet 40-ér, mire eldöntöttem, hogy felhívom lekerült a hirdetés. ami meg fent volt még tegnap is 25-ért kulcson, tehát közel hozzám, az meg már elkelt, hiába volt fent a hirdetés. következő célpont ez lesz [link]. amúgy ennek nem hiányzik a motorjának a burkolata, meg ott középen a lábtartó?
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
értem. hát első körben olyan motor kell ami működik, olyan nagyon más nem érdekel igazából. ha esetleg elromlik utána, akkor maximum ránézünk, aztán ha nem tudjuk megjavítani, akkor vatera, 0 forint, licit, mint az előző. de azért ha nem a gyújtással kell valamit szórakozni, akkor megoldjuk mi is, az alkatrész beszerzés az a viccesebb a dolog persze. szóval érted, olyan nagyon nem hat meg, hogy ha széthullik, ezért írtam az 50.000-es limitet. meg hát küzdeni szeretnénk . de azért már nem a szétrohadt, beállt motorú hulladékokkal, annyira nem vagyunk jók sajnos. ahogy nézegettem ebben az ársávban csak lelakott műanyag robogók vannak, vagy 1-2 értelmes babetta, amiket aztán szépen el is visznek. eddig 5-re érdeklődtem, 4 kelt el, 1 nem válaszolt. ehh
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
Honda Lead lett belőle, komoly 40 pénzért, 7k-ért még egy bukót is sikerült hozzá szerezni (XL-eset a kb S-es fejemre) . Apám hozta haza a gépet, neki meg kicsit nagyobb a feje, mint az enyém, de ha fullra meghúzom a csatot, akkor nekem is feszes tud lenni. egy Érd-Ercsi távot simán kibírt a motor, meg mentem 2-3 kisebb kört a városban. dehát szokni kell még a vasat, azt hiszem legutóbb úgy 17 éve motoroztam. mindenesetre kellemes illatú kék füstje van, működik az összes index és ég minden lámpa, és bár estek már vele nem egyszer, néhány műanyag burkolatelemet dróttal és plusz csavarral műtötték össze, a kilóméter óra nem mér, az önindító nem működik, mert nincs benne akksi és annyi retek volt rajta, hogy szerintem direkt féltették nehogy víz érje a gépet, hátha szétfossa tőle magát, egészen pofás kis szerkezet. "van benne akarat"
itt épp apám magyarázza, hogy működik a fékkar [link]
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
ja még annyit akartam kérdezni, hogy ezekre a motorokra nem kell műszaki ugye? adásvételi, tehát magyar okmányok vannak, kötelező biztosítást kötöttem, de a műszakit most nem vágom. illetve cseréljem le benne az olajat? vettem 2 liter T2-est, úgy olvastam ez kell bele
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
köszönöm. és oda hajtóműolaj kell ugye? ha jól tudom ezekben nincs olajszűrő, de levegőszűrőnek ha minden igaz lennie kell, azt is meg kéne tisztítani, vagy cserélni gondolom
inkább akkor úgy fogalmaznám meg a kérdésem, hogy amikor vásárolunk egy 50-es motort, akkor miket kell kicserélni/tisztítani, hogy ha azt feltételezzük, hogy az előző tulaja semmit sem foglalkozott a géppel? köszi
-
SLYM
veterán
én már vagy 5 éve csak erre figyelek, meg szerintem mindenki, aki rutinosan vezet. Még szerencse egyébként, hogy belőlük sokkal több van a utakon.
egyébként a nőkkel jobb vigyázni, nem értik a vezetést, vagy nem látják át, vagy a fene tudja, de csak nézd meg, hogy kik azok akik nem engednek be soha sehova. néznek meredten maguk elé, stresszelnek, közben látni semmit sem látnak.
van egy érdekes sztorim nekem is, kb 2 hete történt. ugye az utóbbi kb 5-10 évben megtanulták az autósok, hogy ha zebra van és áll ott valaki, akkor megállnak előtte, gyakorlatilag tényleg most már mindenki. emiatt gyalogosként nem nagyon figyelsz már az átkelésre olyan szinten, mint régen. erre múltkor megyek a kedvenc érdi sütizőmből a lidl fele, ahol parkoltam, itt át kell menni 2 zebrán. elpillantok balra, látom jön egy suzuki SX4, de relatív lassan, simán van ideje megállni. csak valami nem stimmelt, nem lassított. ez egy pillanat tört része, de ha vezetsz, akkor tudat alatt is furcsa kezd lenni, mert te már lassítanál, ő meg ezt nem tette meg, ezért nem is léptem le végül, megálltam a rebra előtt és néztem a nőre. ő meg szintén maga elé meredve (mint a legtöbb nő) hajtott át a zebrán ahogy kijött a körforgalomból. rám se nézett, szerintem nem is vett észre, maximum csak a végén, de akkor meg már inkább rám se mert pillantani. nem az a szitu volt egyébként amit ne lehetett volna reflexből fékezéssel megoldni, hogy ha lelépek, vagy ha kicsit elkésett volna, akkor sem lett volna sok bajom, hogy ha 10 km/h-val elüt, de hát érted.
ezzel kapcsolatban szerintem jó megoldás lenne, hogy ha mindenkinek kötelező lenne a jogsiszerzést követő 3 évben használni a tanulóvezető matricát a szélvédőn elöl is meg hátul is. mindenkinek jobb lenne[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
válasz Redneck #65038 üzenetére
hehe, pont most jutott eszembe, hogy a zebra előtt álló trécselő öregasszonyok és babakocsis anyukák miatt én is bevezetném, hogy aki a zebrán át szeretne menni, az tegye föl a kezét. svájcban például ez a szokás. lehet, hogy én is kipróbálom majd, egyelőre csak 1-1 köszönésre futja (kézmozdulattal), hogy ha már megtörtént az átengedés
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
most jutottam el odaáig, hogy veszek hajtóműolajat, milyet kell venni 50-es motorba, illetve mennyit (83-87 között gyártott honda lead-ről beszélünk)? köszi
egyébként kicsit átkenegettem motortisztítóval a blokkot, a karburátort, meg a környékét, vastagon állt rajta az olajos mocsok, egész tiszta lett a gép. akkor már a levegőszűrűre is rápillantottam. na, hát mi olyan 20.000-enként szoktuk az alfákba cserélni a levegőszűrőt, az ennyi használat (igaz poros helyen nem járunk) után szokott szürkés, enyhén feketés lenni, ez itt hallod a full fekete és a koromfekete között volt félúton. ki se lehetett mosni benzinnel. pláne úgy, hogy elszakadt, mikor próbáltam leszedni. na mindegy, nincs másik, szóval visszatettem. keresgettem itthon újat, de egyedül az ebay-en találtam hozzá szűrőt. tényleg nem lehet itthon ilyet kapni, vagy csak én vagyok gyökér? [link], [link]
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
van egy műanyag ház, annak van egy nyílása/sapkája, ahol szívja be a levegőt. ebben van benne egy "pattintós" műagyan csőszerűség, amit körbeölel a szivacs, olyan, mint amit linkeltem. az újabb honda lead-ekbe teljesen más a levegőszűrő, azt lehet kapni mindenhol. egyébként köszi, ebből meg fogom tudni csinálni, elmegyek a helyi szerszámüzletbe, hátha ott is van ilyen. az lesz érdekes, hogy hogyan "kössem össze" a végét, mert az oké, hogy összehajtom, de ugye a 2 véget ettől még valahogy össze kéne kapcsolni
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
Sziasztok! Jelenleg egy enduro Simsont használok bejárni a környék földes útjait, meg vagyok vele elégedve, de kíváncsi lennék, hogy az újabb 50-es endurók milyenek. Nem nagyon szeretnék vásárlási szándék nélkül, csak a tesztvezetés miatt elmenni kipróbálgatni motorokat és rabolni más idejét, inkább akkor vásárolnék egyet.
Kérdéseim: Jobbak azért ezek a minarelli am6 blokkos endurók, mint a Simsonok? Ugyanez a kérdésem lenne a Supermoto-kkal kapcsolatban, hogy az utcai gumik miatt mennyivel jobbak ezek a terepezésre, mint egy Simson? Vagy ezek inkább utcára valók és terepen egy Simó is jobb náluk? Illetve van esetleg valami más tanács, hogy ha jobbak és érdemes lenne vásárolni egy ilyen motort, akkor melyek a legmegbízhatóbb márkák? Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
válasz Repsol600 #71471 üzenetére
Lol. Pofátlanok itt is ezek a kínai cégek, csodálkozom, hogy mégis forgalmazzák Európában a motorjaikat, nem tudom ez hogy jött össze nekik.
Mindenesetre nálam ez a befutó jelenleg: [link]. Bár kereskedő hirdeti és az ár sem olcsó a többi CPI SX-hez képest, de igényesnek tűnik az ember, az összes motorja tökéletesen van fényképezve és biztos rendbe rakta mielőtt eladja. Ercsi 50 km-es körzetében (BP belső részei kilőve, onnan haza nem jövök motorral) jelenleg ennél jobbat nem találtam hasonló pénzért.
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
Bár még fent van a hirdetés, de megvettem a motort. Jó alacsony vagyok hozzá a 170 centimmel basszameg, lábujjhegyen tudok csak álló helyzetben megmaradni rajta XD. Valamit nézek majd, hogy mit lehet állítani, a rugóból egyelőre nem vágnék. Ha vannak tippek, akkor szívesen meghallgatom.
Keréknyomást beállítottam elöl hátul 1.25-re, ami biztos nem a legoptimálisabb, de mivel infót 10 perc keresés után se találtam a pontos értékekről, így hagytam. 90 90 r21 az egyik abroncs mérete.
-
SLYM
veterán
válasz MrChef #71513 üzenetére
Gyakorlatilag az összes robogónknak volt ilyen problémája, amikor meg beindul, akkor jobban füstöl. Hidegindító mindig segít, de az meg nem tesz jót semminek ugyebár. Megoldást egyébként nem találtam a problémára egyiknél se, igaz nem is nagyon kerestem, mert szeretek minél több fajta robogót kipróbálni, pár hónap után mindegyiktől megváltam, (egyet leszámítva).
-
SLYM
veterán
Sziasztok!
Kisvárosba, nagyon rövid utakra (max 1 km, amiért még nem indítok autót) tervezek vásárolni az 50 ccm-es benzines motorom helyett valami elektromosat, mert unom már, hogy mindig van vele valami gond. Elvárások: Menjen legalább 25-30-al és robogó kinézete legyen, tehát nem ami úgy néz ki ,mint egy bicikli. Ebből keresem a legolcsóbbat. Elsősorban új érdekelne, de ha jobban megéri használtat venni, akkor tőlem az is lehet.
-
SLYM
veterán
Köszi, ez teszik.
Rollert nem vennék, fodrászhoz járnék vele, meg postára, ilyenek, ez heti 3 alkalom körülbelül.
Lezárás meg ilyenek annyira nem érdekelnek, a sisakot is kint szoktam hagyni, nem lopják el, de ha mégis egyszer megtörténik, akkor így jártam.
Egyik barátom ezt a kettőt ajánlotta:
https://auto.jofogas.hu/pest/Lofty_Maximus_I_Elektromos_Robogo_Akkumulatoros_Kerekpar_Bicikli_Uj_103476447.htm
https://www.arukereso.hu/robogo-c4086/hecht/equis-p421328820/
Másikat azért, mert ennek elvileg újfajta aksija van. Ezekről mi a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen