Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #25529296

    törölt tag

    Nekem van egy robogóm, átalakítás nélkül, és egy nagymotorom is. Már vagy huszonöt éve motorozok és fel nem foghatom, hogy hogyan fordulhat meg bárki fejében, hogy

    - normális az a helyzet, amiben a segédmotorokon nincs rendszám, nem lehet őket azonosítani, nincs rendszeres műszaki ellenőrzésük és mégis részt vehetnek a közúti forgalomban.

    - normális az a helyzet, hogy B-s jogosítvánnyal mindennemű gyakorlati számonkérés nélkül lehet kétkerekű motoros járművet vezetni. Szerintem még az 50-es lehetősége is agyrém, erről sajnos a munkám kapcsán van némi fogalmam.

    A kismotornak hazudott nagymotorok szinte kivétel nélkül olyan műszaki állapotban vannak, hogy nem mennének át egy műszaki vizsgán. A legnagyobb baj a fékekkel és a lengéscsillapítókkal van. Remegő tárcsafékkel jár a csaló motorosok nagy része, ami vészfékezéskor életveszélyes, veszélyes a motorosra és a többi közlekedőre is A nem/vagy rosszul működő lengéscsillapítók már sima haladáskor is veszélyesek lehetnek, ha nem látják el a feladatukat, a kerekek elveszíthetik a tapadást, hullámos, bukkanós, vizes úton, vagy a forgalom lassító barázdákon.

    A számonkérhetőségről ne is beszéljünk, ha balesetben vesznek részt és elhagyják a helyszínt.

    Szerintem kivétel nélkül mindenkinek jobb lenne, ha végre rendszámmal látnák el és műszakiztatnák a kismotorokat.

    A kormány 2018-ra ígérte ennek a megoldását, hát kíváncsian várom a megvalósítást.

    [ Szerkesztve ]

  • #25529296

    törölt tag

    válasz máyköl #71117 üzenetére

    "“A kormány 2018-ra ígérte ennek a megoldását, hát kíváncsian várom a megvalósítást.“

    Semmi nem fog történni."

    Azért remélem tesznek valamit, én is aláírtam a petíciót, akkor 600ezer aláírásnál tartott, remélem lesz hatása.

  • #25529296

    törölt tag

    válasz Karex #71135 üzenetére

    Az is lehet, hogy nem jó a töltésed és nem tudja feltölteni az aksit. Az aksival érdemes kezdeni, mert a rossz aksi becsaphat a töltés vizsgálatakor is. Azt tanácsolnám, hogy vedd ki az aksit és délután töltsed fel teljesen, nyugodtan rajta hagyhatod órákon át, hogy a csepptöltés is végigmenjen, majd vedd le a töltőről hagyd ott éjszakára. Reggel ellenőrizd a feszültséget. Ha 12,6-12,7 Voltot mérsz, akkor jó az aksid, tartja a feszültséget. Ha 12,5-12,6 Volt, akkor 75%-os állapotban van, érdemes cserélni, de jó motor töltés még életben tudja tartani, a fagyok beálltával azonban tuti kevés lesz. Ha 12,4 Volt vagy alatta mérsz, akkor már teljesen gatya, nem tartja a feszültséget, használat közben is merül, a motor nem tudja töltve tartani. Ekkor szintén kell egy új aksi. Ha jónak méred az aksit, akkor érdemes beszerelni és indítózni vele 3-4 alkalommal, majd pihentetni negyed órát. Ezután megint mérni és ez már egy valósabb aksi képet fog adni. Ezek utána biztos ami biztos én ránéznék a töltésre is. Ha bekötöd az új aksit és alapjáraton megy a motor, 13V felett kell mérjél az aksinál töltőfeszültséget, magas fordulaton pedig 14,5Volt legyen a feszültség, de azt ne lépje túl.

  • #25529296

    törölt tag

    Sziasztok!
    Kéne egy kis segítség... szoktam motort és autót szerelni. Van egy négyütemű robogóm, ötven köbcentis kisgép. Vettem hozzá 70-es hengert és hengerfejet szelepekkel. Van a készletben minden tömítés, ami kell. Viszont nem tudom kideríteni, hogy a hengerfej felrakásakor a présrést mennyire kell hézagolni? Vagy azt gyárilag méretre esztergálják és csak a hozzá adott tömítést rakjam be és kész? A szelephézagok mekkorára állítsam? (50-es motornál 0,06/0,08mm a szelephézag.) Motowell robogóról van szó. Előre is köszi!

  • #25529296

    törölt tag

    válasz csurgoi #71156 üzenetére

    Én úgy gondolom, hogy a robogókat a tulajok nagy része a gyárilag tervezett teljesítmény fölött hajtja. Aki ért hozzá, azzal nincs baj, de sokan tönkreteszik a gépeket a szakszerűtlen tuningokkal és átalakításokkal és persze széthajtják őket. Ezért szerintem robogót csak újonnan szabad venni. Tudom ez drága mulatságnak tűnik, de gondoljuk csak bele.. egy korrekt, jó állapotú, karbantartott, magyar papíros használt robogó 2-300 ezer forint. Ami ez alatt van, azok kockázatosak. Viszont 3-400 ezerért már lehet új gépet venni. Persze nem Aprilia-t, meg hasonlókat, azok egyike sem éri meg a pénzt. Egy kis 50-es gép hol érne már 700ezer - 1 - 1,5 millió forintot? Persze jobb minőségűek, mint a "kínai-magyar" gépek, de!!! A kínai gépek most már sokkal jobbak, mint 5-10 évvel ezelőtt. A Keeway és a Motowell is jó motorokat gyárt. Nekem is van egy Motowell robogóm a nagy motor mellett, és a kollégáim is ilyen kis gépeket hajtanak. Nincs velük semmi baj, sokkal jobb minőségűek, mint tíz éve voltak. Ha arra használjuk, amire való, akkor nincs velük semmi probléma. Szerintem érdemesebb lenne és anyagilag is jobban megéri új gépben gondolkodnod, ha biztosan jót akarsz.

  • #25529296

    törölt tag

    válasz nod1 #71164 üzenetére

    Talán fals levegőt kap valahonnan, akkor tényleg kevésbé reagál a levegő csavarra. Szerezz egy hidegindító spray-t és fújkáld be aprólékosan a karbi részeit, a szívócsonkot, stb.. a hengert és tömítéseket. Ha valahol be tudja szívni a hidegindítót, akkor fel fog pörögni és megvan a hiba helye.

    A hirtelen leállás lehet akár elektromos hiba is.

    A szerviz sem egy tudományos labor, ott is egyszerű eszközökkel keresik a hibát, csak nekik vannak eszközeik. Pl alkatrészek. Azért jó a szerviz, mert ott raknak rá egy tuti jó karbit és azzal kiszűrik ezt a hibalehetőséget tíz perc alatt, Te meg szívsz vele napokat vagy heteket. Ha jó a karbi és nem javul meg, akkor kicserélik valamelyik gyújtás alkatrészt egy tuti jóra és így sorban kizárják a lehetséges hibaforrásokat. A végén persze csak a tényleg rossz alkatrészt kell kifizetni, vagy csak annak a javítását. A szerviznek ráadásul sokkal nagyobb a tapasztalata, lehet egyből tudják hova kell nyúlni annál a motornál. Lehet hogy a javítás lesz vagy 5-10ezer forint, de kb egy nap alatt megvan és nem vesztegetsz el heteket egy ilyen hibára. Értem, hogy Te szeretnéd megjavítani, de ha már ennyire túl vagy az alap hibák kiszűrésén, hogy már főtengely szimmeringet is cseréltél, akkor elérted a határaidat. Ideje szervizbe vinni... Lehet olyan baja van, amit otthon nem tudsz kiszűrni, például klasszikus eset a blokk vagy a karburátor ház hajszálrepedése, ami tipikusan ilyen hibajelenségeket okoz. Meg a gyújtástekercs zárlata is ilyen, lehet beindul vele és jónak ítéled, közben meg zárlatos és azt otthon nem tudod kimérni. Inkább veszel rá sok pénzért másikat, de lehet nem is az a baja? Ezért jó a szerviz.... ott van nekik minden ilyesmi és egyből kizárják a nehezen kimutatható hibákat is.

    [ Szerkesztve ]

  • #25529296

    törölt tag

    Sziasztok!
    Rászántam magam, hogy negyven éves koromra meglepem magam egy kismotorral, de nem akármilyennel, hanem egy zsír új mocival, a sok használt zsákbamacska után. 4-500 ezer forintot szánnék rá. Ki is néztem egy Keeway Cityblade 125 4T kismotort. Az ára 401 ezer forint nettó. Azt írják az új tesztek, hogy a Keeway kínai motor minősége az elmúlt 10-15 évben normalizálódott, a kínaiak sokkal jobb gépeket gyártanak az európai piacra, mint régebben. Ezt alá is tudom támasztani, mert van egy 50 köbös Motowell kisrobogóm, amivel semmi baj nincs, évek óta teszi a dolgát, elég jó kismotor.

    Ami ez után jön, az nyílt lopás, rablás, értsétek ahogy akarjátok, ha én csinálnám már a sitten lennék.

    A motor árára jön 27% áfa, ami rekord magas, kinyílik az ember zsebében a bicska és így már 510ezer forintba kerül az áhított kisgép. Ezt még lenyelné az ember, mert megszoktuk hogy Magyarországon mindenért lehúznak, de ez után jön csak a nyílt, törvényes rablás. A a regisztrációs adó és a rendszámozás 160ezer forint.

    Vagyis egy eredetileg 400 ezer forintba kerülő motorért 670ezer forintot kellene kifizetni, amiből 270ezer forint az adó, ami a motor eredeti értékének a közel 70százaléka.

    Milyen szarrágó tolvaj országban élünk, egy negyven éves ember, huszonöt éves munkaviszonnyal nem tud megvenni magának egy új kismotort??? Egyre jobban érik bennem is, hogy családostul lelépünk ebből az országból. Már éltem külföldön, nem lesz újdonság.

    [ Szerkesztve ]

  • #25529296

    törölt tag

    Sziasztok! Felháborodásomban elugrottam Szlovákiába megérdeklődni az itteni lehetőségeket.. ugyanez a motor, amit néztem, itt 589ezer forint műszakival, rendszámmal. Csak 70ezerrel olcsóbb... :( és akkor szloviba kell műszakira hordani. Lehúzzák itt is az embereket, csak a szlovákok másfélszer többet keresnek a magyaroknál.

  • #25529296

    törölt tag

    válasz Bitpalace #71238 üzenetére

    Én inkább vettem egy 150-es, rendszámos motort. Elegem lett abból, hogy figyelni kell a zsarukat és félve motorozok. Ti nem féltek a teljesítménymérő padtól?

    Tudom hogy ritkaság, de én már kétszer láttam. Egyet Balassagyarmaton, egyet meg a Balatonon. Gyarmaton pont dinnyét vettünk és mellettünk kiintettek egy simsont, elmondták neki miről van szó... motoros lévén kíváncsi voltam mi lesz. Azt hiszem 85km/h mértek vele... a srác hívta telefonon az apját, mert nagyon megijedt. Nem volt rendszám, se műszaki, a biztosítás se a valós kilowatt alapján volt fizetve és jogsija is csak B-kategóriás volt, ami nem jó akkora motorra. Érdekelne hány százezer volt a büntetés. Abból simán vehetett volna egy 125-150-es használt motort, amivel nem kell félnie a zsaruktól.

    Egy tuningolt kismotor is több százezer forintot kóstál, mire jó lesz. Nem éri meg inkább venni egy alapból nagyobb gépet?

    [ Szerkesztve ]

  • #25529296

    törölt tag

    válasz sityupityu #71240 üzenetére

    Én pont fordítva láttam, pont hogy a kicsinek kinéző gépeket nézték meg. A Balcsin mért moci egy kis 50-esnek kinéző kisrobogó volt... a részleteket nem tudom, de a srác a padkán ült és a fejét a lábai közé hajtotta és a sisakja is csak oda volt dobva mellé, el volt kenődve. A kisrobogóval max. 45-el lehet menni (ami nonszensz és még balesetbeszélyes is szerintem), ha 60-al megy valaki már bukta lehet.

    Nekem is van egy kisgépem, amiből kivettem a fojtást és már 45km/h helyett 65-70-el megy.

    Tudja valaki mennyi lehet a bünti, ha bemérnek és kiderül, hogy

    - nincs rajta rendszám
    - nincs műszaki
    - a biztosítás kisebb motorra lett kötve (biztosítási csalás)
    - rossz esetben még jogsija sincs nagymotorra az illetőnek (nekem van szerencsére)

    [ Szerkesztve ]

  • #25529296

    törölt tag

    Sziasztok! Van valahol lista a robogók ülésmagasságáról? Olyan kellene a feleségemnek, aminek maximum 75cm. A gyártók sok helyen nem adják meg a paraméterek között.

  • #25529296

    törölt tag

    Sziasztok! Tud valaki 70-75cm ülésmagasságú 125-ös robogót? Tavaszra kellene egy 50-es helyett, második lépcsőnek.

  • #25529296

    törölt tag

    válasz syler123 #71350 üzenetére

    Szerintem túlfolyás akkor van, ha a tűszelep nem zár, vagy az azt mozgató úszó vagy membrán nem dolgozik rendesen. A tűszelep nem zár akkor sem, ha nagyon kopott a tűszelep vége, vagy a kis furat, amit le kéne zárnia. A tűszelep nagyon pici alkatrész ezekben a mai karbikban. A túlfolyás vizsgálatához mindenképpen ki kell szerelni a karbit és szét kell bontani. Ha álló motornál is túlfolyik, akkor a benzincsap sem zár rendesen, azt is meg kell nézni. Ha vákuum vezérelt a benzincsap, akkor a membránja rossz, ha manuális, akkor a tömítése. Írjál, ha sikerült rájönni, mi a baj, mást is érdekelhet!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák