Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz And #550 üzenetére

    Szevasz

    Kösz a linket, végigböngésztem. Azt tudtam eddig is, hogy IR LED-ek között vannak nagyobb teljesítményüek is, de én csak a 100mA-resről hallottam. Igen ezeknél már nem véletlenül van szó hűtésről és hűtőbordáról, mert ezek már melegednek és kb. ennek megfelelő mértékben öregednek is. Ebből is látszik, hogy kis terhelésnél és 30 fok alatti hőmérsékleteknél gyakorlatilag korlátlan az élettartam, ezt főképpen a hagyományos 20mA-es LED-ekre értem. De csak ha 100000 órát nézünk, már az is szinte végtelen.
    Mindenesetre érdekesek, jó tudni róluk. Az még érdekesebb, hogy némely IR LED-nél még nehány 10 óra üzem után növekszik is a fénykibocsátás, sőt 20mA-res meghajtásnál vagy 10000 óráig folyamatosan nő a kibocsájtott fénymennyiség azonos táplálás mellett.
    Ha nagy fényerőt akarunk, akkor jobb, ha a hagyományos LED-ekből egy világítótestet állítunk össze, mintegy LED-reflektorként. A LED-es fénysorompókban is lehet vagy 100db egy-egy hagyományos ízzós búra felületének megfelelően elhelyezve, és igazán jó fényt produkál mind a piros, mind a fehér. Százszor jobb, mint a vérszegény sárgás fényü ízzó (pedig azelőtt még kékes búra is van).
    Én az autóm müszerfalában is átcseréltem az ízzókat LED-ekre, garantált, hogy nem mennek ki és jeleznek, ha kell. Sőt a műszerfal világítást is a régi 4W-os ízzó helyett három darab 3mm-es fehér LED-re bíztam. Azon is gondolkodom, hogy a fényszórókba való rossz helyzetfényízzók foglalatába beleépítek fehérledet ellenállással. Zseblámpaízzót már csináltam ilyen összeépítéssel. Akár be is lehet önteni múgyantával és bombabiztosan nem mozdul el, mitha gyári lenne. Csak arra kell vigyázni, hogy a LED búravégét ne érje mügyanta, mert a műanyaga felületét megmarja.
    Üdv:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák